English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Talentarbeid i RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 74, 75, 76  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.10.2020 11:19    Post subject: Reply with quote

Hvorfor det, egentlig? Hvis det var sånn at vi anså ham som en framtidig A-lagsspiller, kommuniserte med spilleren med det som utgangspunkt, og spilleren var under kontrakt som vi bad ham respektere, så ser jeg ikke helt for meg hvorfor eller hvordan Ogbu skulle grine seg til permanent overgang?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 29.10.2020 12:10    Post subject: Reply with quote

Det eneste jeg kan se er kommunisert i forhold til da overgangen til Sogndal ble permanent er Dorsin som sier at "Igoh har gjort det godt i Sogndal og de ønsket ham videre. Vi er enige at en overgang er det beste for Igoh og ønsker lykke til". Det er lett å tolke det dit at alle 3 parter anså det som best for Ogbu godt inne i sin 2. leieperipde med dem, da er det ikke noe poeng å nekte han det, det kunne jo direkte ha ført til at Sogndal satset på noen andre istedet for han på utgående lån. Og det virker heller ikke som at han ble ansett som en reel kandidat for spilletid i Rosenborg med det første. At det har gått bra med Ogbu etterpå bekrefter jo at det var lurt. Burde være en smal sak å hente han tilbake igjen om vi finner ut at han er god nok for det.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 29.10.2020 14:04    Post subject: Reply with quote

Ogbu beviste før han ble solgt, at han er en framtidig stopper på høyt nivå.
At noen ikke så det, og ga han bort er helt natta!!

De burde ha solgt han, med en tilbakekjøpsklausul eller lånt han videre ut.

Hadde han vært norsk, hadde han i dag spilt på A-laget til RBK.
Allerede nå virker det som Hareide tar grep, og ønsker å teste ut Serbecic.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 29.10.2020 14:10    Post subject: Reply with quote

Oj, her var det mange uargumenterte påstander på en gang!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.12.2020 21:29    Post subject: Reply with quote

Hvert år har akademiet et budsjett på mellom ti og 14 millioner kroner, og de siste årene er det tre nederlenderne som har styrt butikken.

Men da kontraktene til Rini Coolen, Gert Herkees og Gerhard Wermink gikk ut, ble de ikke forlenget.

For nå skal RBK tenke lokalt igjen.

(...)

Med Coolen-regimet ute og Vikvangs team inne vil Adresseavisen de neste dagene rette søkelyset mot det «nye» RBK-akademiet.

* Hvordan skal de nå målet om å bli landets beste?

* Hvorfor ble nederlandsk skiftet ut med trøndersk?

* Hvorfor henter ikke RBK spillere før det året de fyller 15, mens konkurrentene starter i langt yngre alder?

* Hvor mange toppspillere utvikles?

* Og hvordan er samarbeidet med RBK kvinner?

(...)

- Ambisjonen er å utvikle enda flere trøndere til å bli fullblods RBK-spillere, sier Vikvang.

Og fortsetter:

- Da må vi sørge for at kvaliteten er god nok. Selvsagt i fotballhverdagen. Men også på skolen, og i det sosiale. Vi må ivareta hele mennesket.

Les mer: Slik skal Rosenborg dyrke fram nye stjerner

Bra fokus av Sagbakken!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 15.12.2020 21:51    Post subject: Reply with quote

Det starter med 45 spillere. To sjefer. Ni trenere.......
Med 11 trenere bør vi vel kunne ha høye forventninger til akademiet.
Blir det Blink fotball det skal øves på ?.
Vi har 3 rolle trenere fra Eggen skolen. Så spørs det hvilke roller A laget ønsker at de utvikler ??
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1377

PostPosted: 15.12.2020 22:11    Post subject: Reply with quote

Fin artikkel, blir naivt optimistisk av å lese om talenter som alltid. Litt rørt også, unge gutter fra rundt om i Trøndelag som drømmer om å spille i sort og hvitt på Lerkendal, det kan jeg like.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 15.12.2020 22:27    Post subject: Reply with quote

Stiller meg skeptisk, meg bekjent så har Lunna, Strand og Brattbakk en smule tynt med fotballfaglig bakgrunn, ja, de har spilt på RBK, ja det er en fordel, men det er ikke i seg selv nok. Basma har en god del mer, men evig skeptisk til alt med NFF-tilknytning (Geir Hansen virker da som om kan sakene sine).

Vikvang, Røen og Austad virker som meg på at en har ansatt de man liker i egen kontaktsirkel, så kan det hende at de er veldig flinke, hva vet jeg?

Saify er den eneste av alle disse som jeg føler meg trygg på at er der pga av at han er noe av det beste en kan få tak i. Fysiske trenerne? Vet ikke, men får uggen følelse av at de har bachelor i fysioterapi eller noe og tidligere RBK-spillere, så da gidder en ikke å se nærmere etter om det finnes bedre kandidater.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 16.12.2020 00:02    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:

Saify er den eneste av alle disse som jeg føler meg trygg på at er der pga av at han er noe av det beste en kan få tak i.
Det er godt mulig, men han har også jobbet mange år i Stjørdals-Blink - blant annet som assistent til Vikvang.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.12.2020 11:55    Post subject: Reply with quote

Artikkelen syntes jeg i seg selv var veldig fin. Det er fint å se at vi signerer talenter fra hele Trøndelag - det tror jeg kan være viktig for interessen utenfor Trondheim. Samtidig er det jo et tilbakevendende tema at klubben tilsynelatende ansetter folk som kjenner klubben framfor faktisk kunnskap, egenskaper og tidligere resultater. Det trenger ikke å bety at Vikvang ikke nødvendigvis kommer til å gjøre en bra jobb, men vi har nok veldig mye potensiale som blir liggende uforløst med slik rekruttering. Blant trenerne er det vel bare Saify som har noe å peke på i form av bevisbar kunnskap og erfaring.

Et annet problem, som jeg håper Adressa også tar opp, er mangelen på kontinuitet i "prosjektene". I år har vi sett hvilken betydning kontinuitet, tålmodighet, tro på opplegg og det å trekke i samme retning kan ha i B/G. Jeg mener vi burde beholdt nederlenderne slik at de hadde fått jobbet over en lengre periode og virkelig satt sitt preg på akademiet. Nå mener jeg at vi bør Vikvangs' opplegg tute og gå i en god del år, så kan man evaluere kvaliteten. Unge spillere blir gode over tid, og når det vingles i styre og stell blir det vanskeligere å bli god nok.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.12.2020 14:04    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Det er fint å se at vi signerer talenter fra hele Trøndelag - det tror jeg kan være viktig for interessen utenfor Trondheim.


Vi har da alltid signert spillere fra hele Trøndelag. Faktisk har jeg lurt litt på om vi har vært i overkant glade i de soleklare enerne fra distriktslag på bekostning av spillere fra Trondheim by - distriktet må da være grovt overrepresentert?

Jeg skal ikke være bastant her, for jeg har ikke gjort, og gidder ikke gjøre, research på dette fra de siste årene, men det har ant meg at vi kanskje ser for mye på hvem som dominerer på sine lokale lag, og for lite på hvem som viser tegn til det ferdighetsspekteret vi ønsker å få frem.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 16.12.2020 14:44    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Stiller meg skeptisk, meg bekjent så har Lunna, Strand og Brattbakk en smule tynt med fotballfaglig bakgrunn, ja, de har spilt på RBK, ja det er en fordel, men det er ikke i seg selv nok. Basma har en god del mer, men evig skeptisk til alt med NFF-tilknytning (Geir Hansen virker da som om kan sakene sine).


Lunna har jobbet noen år ved akademiet og får mye bra omtale. tenker han kan få grønt lys. De andre har jeg ikke sett / hørt som trenere.
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 16.12.2020 14:50    Post subject: Reply with quote

Det er jo ikke akkurat hard konkurranse om de største spillerne i Trøndelag. Får de en invitasjon fra fra RBK så kommer de løpende. Dette synes jeg er synd. Burde vært minst to klubber i Trøndelag som kjempet om spillerne, så hadde akademiene måtte lagt seg litt ekstra i sælene for å få signeringene.
Du skal være tøff i hodet om du velger å være igjen i egen klubb selv om tilbudet er veldig bra, når resten av kretslaget samles på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.12.2020 20:22    Post subject: Reply with quote

Dorsin:

- Vi ønsker hvert år å ha en ny akademispiller som starter for a-laget. Og to som banker på døren til startelleveren. Og vi vil ha fire som hospiterer på a-laget.

(...)

Hvert år utarbeider NTF en rapport, som rangerer talentarbeidet hos eliteserie – og 1. divisjonsklubbene med eget akademi.

For 2019 endte RBK på åttendeplass, bak Bodø/Glimt, Molde, Stabæk, Odd, Brann og Vålerenga. Også Tromsø, som i 2019 rykket ned, oppnådde høyere score i rapporten enn RBK.

(...)

RBK fikk 112,1 poeng, og gikk samtidig fra fire til tre stjerner. Av fem mulige.

(...)

- Det er forskjell på oss og Stabæk. De har litt andre målsettinger og tanker om hva de skal være. Vi skal alltid ut i Europa, alltid være på topp og spille en viss form for fotball, sier sportssjef Dorsin.

(...)

For et par måneder siden ble det gjort en ommøblering på Brakka. Nå har alle trenerne i hele klubben kontor på samme plan, for å være tettere på hverandre i hverdagen. Slik har det ikke vært de siste årene.

Les mer: Slått av Molde, Stabæk og Tromsø: Her er seks RBK-grep for å bli best på talentene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 17.12.2020 20:34    Post subject: Reply with quote

De snakker om at de skal vekk fra den "nederlandske modellen", uten at jeg kan skjønne hva som eventuelt ville vært forskjellig?

Ellers sier de mye en kan like, uten at det nødvendigvis gir utslag i handling en kan like.

Akademiklassifiseringen til NFF er som det meste annet fra NFF: Sammenrasket makkverk.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.12.2020 00:20    Post subject: Reply with quote

Trenerne med kontorer i nærheten av hverandre. Rosenborg-garderobe som faktisk ser ut som garderoben til Rosenborg, ikke en generisk gymsal.

Det er tydelig at mange helt basic ting har fått skure og gå. At ingen involverte har reagert på slikt før er for meg uforståelig, og faktisk litt skremmende.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 18.12.2020 08:03    Post subject: Reply with quote

Ja, det er jo dette som er så rart. Det gjelder ikke bare her, men overalt. Kontrollkomiteen, styret, flesteparten av medlemmene, ledelsen eller de sportslige har latt ting skure og gå. Hvorfor den kollektive svikten? Jeg tror det er noe galt med organiseringa. Så mange personer er ikke evneveik og dum selv om det kan virke sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.12.2020 16:43    Post subject: Reply with quote

- Det skal bli spennende å se hvor lenge RBK sitter med den 15-års-tankegangen sin. For det er jo krise for Rosenborg.

Det sier Harald Johannessen, utviklingssjef hos Strømsgodset.

(...)

- Jeg liker ikke å bruke ordet «hente», men vi gir et tilbud til de som trenger noe ekstra. Det Rosenborg er heldige med, er at det er i en situasjon med null konkurranse fra andre toppklubber. Men her er det et veldig ille konkurranseklima. Stabæk er 20 minutter unna. Vålerenga 35 minutter. Det er ikke en time til Lillestrøm, og Mjøndalen er rett borti gaten, sier Strømsgodsets Johannessen.

- Men jeg tror ikke Rosenborg kan stå og se på at Vålerenga og Stabæk eller vi henter 15-åringer derfra, for å si det sånn, sier han.

I år har klubben fra Drammen startet et G14-lag, og gitt tilbud til to gutter født i 2008 – altså helt ned i 12-års-alderen.

- Det var etter deres og foresattes eget ønske, og i god dialog med spillernes klubb, sier utviklingssjefen.

Les mer: – Det er jo krise for Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 21.12.2020 22:27    Post subject: Reply with quote

Var ikke nederlenderne pådriver for å hente yngre spillere?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.12.2020 22:44    Post subject: Reply with quote

Stemmer det. Heldigvis vet kompisgjengen på brakka mye bedre enn resten.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.12.2020 23:31    Post subject: Reply with quote

Dorsin tror ikke løsningen er å signere spillere tidligere enn de gjør i dag. I stedet vil Rosenborg utvikle samarbeidet med fotballkretsen.

- Så må vi bli flinkere til å komme ut i distriktene. Det gjør vi også nå med Christer Basma som ekstern spillerutvikler. Vi skal ha kontakt med klubber, spillere og foreldre, slik at vi vet hva som skjer i klubbene. Vi må bli dyktigere der, og vi må jobbe ut mot klubbene i Trøndelag. Der skal vi fortelle hva de trenger å jobbe med, og hva klubbene skal trykke på for at det skal bli en bra RBK-spiller eller fotballspiller, og sørge for at de har en god base tidligere. Vi må være såpass dyktige at vi vet hva som er gode talenter der ute. Men vi kjenner ikke at vi behøver å ha dem i klubben tidligere, sier han.

Les mer: RBK: Uaktuelt å gjøre som konkurrentene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 22.12.2020 05:12    Post subject: Reply with quote

De eneste talentene vi har gått glipp av er vel. Holm - Trondheim - VIF.
Melkersen - Stjørdal - Glimt.?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 22.12.2020 08:40    Post subject: Reply with quote

Vi mistet vel egentlig også Tagseth til Liverpool som 14-åring i 2015.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.12.2020 08:44    Post subject: Reply with quote

Den er imidlertid litt spesiell. Jeg tror ikke Glimt eller VIF har mye å stille opp med når det kommer PL-klubber heller.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 22.12.2020 12:16    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
De eneste talentene vi har gått glipp av er vel. Holm - Trondheim - VIF.
Melkersen - Stjørdal - Glimt.?



Hjelde til Celtic etter å ha blitt fratatt kapteinsbindet og benket av RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 74, 75, 76  Next
Page 55 of 76

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb