English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeliga 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 53, 54, 55  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir tøffeste utfordrer til RBK?
FK Bodø/Glimt
0%
 0%  [ 0 ]
SK Brann
10%
 10%  [ 8 ]
Fredrikstad FK
1%
 1%  [ 1 ]
Lillestrøm SK
21%
 21%  [ 17 ]
SFK Lyn
1%
 1%  [ 1 ]
Molde FK
1%
 1%  [ 1 ]
Odds BK
1%
 1%  [ 1 ]
Sandefjord Fb
2%
 2%  [ 2 ]
Stabæk IF
37%
 37%  [ 30 ]
IK Start
0%
 0%  [ 0 ]
Strømsgodset IF
1%
 1%  [ 1 ]
Tromsø IL
6%
 6%  [ 5 ]
Viking FK
7%
 7%  [ 6 ]
VÃ¥lerengens IF
7%
 7%  [ 6 ]
Aalesunds FK
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 80

Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.10.2009 09:50    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Jeg tror ikke NFF vil jobbe så veldig mye i kulissens for å få fair play prisen til Norge, når ikke RBK har behov for den. I Norge er dette blitt en pris som skal sikre europacupdeltakelse for RBK, uansett sluttresultat i serien.


I år tok vel dommerstanden direkteruta i stedet. De ga Rosenborg seriegullet og dermed e-cup i stedet for fair-play i form av kort osv, hører jeg folk sier.
Nå leder jo riktignok Rosenborg fair play-statistikken også, men det er vel en naturlig konsekvens siden NFF som vanlig gir Rosenborg hjelp i form av snille dommere.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7425
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 21.10.2009 14:55    Post subject: Reply with quote

I så fall bør vi vel saksøke NFF for utfallet av Start-kampen? Razz
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 21.10.2009 22:42    Post subject: Reply with quote

Merker meg at jeg ligger på 6. plass av 16 her på rbkweb på tabellkonkurransen. Og det med noe håpløs tipping med tanke på at jeg har Molde på typ kvalikk. Imponerende tipping av Wilhem S Myhr (forbehold om stavefeil) som leder ligaen. Merker meg også at Keenoir ligger sist!
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 21.10.2009 22:44    Post subject: Reply with quote

Hva mer kan man forvente av en som holder med Liverpool Tommel'n ned
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 21.10.2009 22:59    Post subject: Reply with quote

Som sagt tidligere så står lagene mine i alfabetisk rekkefølge da jeg "fucket" det til når jeg skulle legge det inn. Gadd aldri å fikse det.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.10.2009 16:01    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
I så fall bør vi vel saksøke NFF for utfallet av Start-kampen? Razz


Som var første kamp etter at seriegullet var sikret? Dårlig skjult forsøk fra NFF på å "rette opp" i forhold til de andre lagene hva dommeravgjørelsene angår. Ser du ikke? Det hele er en stor konspirasjon!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 27.10.2009 17:43    Post subject: Reply with quote

Kanskje alt håp for Glimt ikke er ute, for stemmer dette så viser normen tidligere år iforhold til regelverket at poengtrekk skal gis hvis regelverket ikke skal forskjellsbehandle tippeliga klubber. Enda værre for Fredrikstad kan vel være at kontrakten vel da kan være ugyldig og Aydiah er en fri spiller.

Demokraten: Oppholds- og arbeidstillatelse ikke i orden
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.10.2009 18:49    Post subject: Reply with quote

Wehrman-"dommen" la premissene: FFK har ikke ansvar for oppholds- og arbeidstillatelsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 27.10.2009 18:59    Post subject: Reply with quote

Her er det også snakk om spilletillatelse og ikke bare oppholdstillatelse og manglende spilletillatelse har tidligere blitt straffet med poengstraff, senest i årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.10.2009 19:07    Post subject: Reply with quote

Hvor står det? Så vidt jeg kan se, er han spilleberettiget hos NFF.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 27.10.2009 20:24    Post subject: Reply with quote

Jeg har lest det en plass ,men det er riktig at det ikke står noe om det i artikkelen, men dette er en gjenntakende forselse fra samme klubb og da bør neste sak selvsagt få en strengere straff.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 01.11.2009 21:28    Post subject: Reply with quote

Skal skrive en noe mer grundig oppsummering, men konstaterer at jeg ikke akkurat vant tabellkonken. Nordlies redningsaksjon ble vel ikke helt så sterk som ventet. Men RBK vant i hvert fall og mitt lønnlige håp om antall baklengsmål langt ned på 20-tallet ble innfridd. Odd havner i bunnen neste år og jeg forundres ikke om Molde også vil slite på nedre halvdel.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 01.11.2009 21:41    Post subject: Reply with quote

Hva er forresten greia med rød løper når du tar seriesølv?? I fjor feiret Fredrikstad som om de hadde vunnet gull, og i år er det Molde som gjør det samme....
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6499
Location: Trd

PostPosted: 01.11.2009 21:51    Post subject: Reply with quote

Kunne ikke gitt mer faen!
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 01.11.2009 21:55    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:
Har også trua på LSK, Brann og Viking.

Vil vel påstå at jeg her, en time etter sesongslutt, kan si meg skuffet over egne tippetips før sesongstart.
Back to top
View user's profile Send private message
Snorreth
Rutinert


Joined: 01 Aug 2008
Posts: 559

PostPosted: 01.11.2009 21:57    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Hva er forresten greia med rød løper når du tar seriesølv?? I fjor feiret Fredrikstad som om de hadde vunnet gull, og i år er det Molde som gjør det samme....
Feire for medalje er normalt?
Er det ikke normalt at 2. og 3. plass i andre idretter også får komme på pallen?
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 01.11.2009 22:03    Post subject: Reply with quote

Tviler på at en medaljesermoni for et sølv eller en bronse ville tatt sted på Lerkendal, men at lag som Molde og FFK feirer en medalje er ikke så ille. Stiller meg egentlig bak knækk her Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 01.11.2009 23:15    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Henning wrote:
Med unntak av at Start og Sandefjord skal slite hardt så synes jeg TL ser fullstendig åpen ut. Umulig å tippe noe som helst.


I det treningskampene jeg har sett Sandefjord har dem virket sterke og en skal ikke glemme at etter trenerbyttet deres ifjor vår var dem det sterkeste laget i adeccoligan. Jeg tror også dem har en lur innkjøpspolitikk med disse spillerene fra Balkan og at dem kan få mye kvalitet for det begrensete midlene dem har.

Strømsgodset har gjort det meget bra i treningskampene og har en forholdvis stabil situasjon med samme trener (med klar formening om spillestil ) og forholdvis lik spillerstall som er gode tegn for utvikling.

Start har noen gode spillere ,men mange for dårlige også. En meget spennede trener i Tørum, men i sum tror jeg dem kommer til å slite. Aalesund har en elendig spillerstall og en trener som har vært variabel i sine prestasjoner tror dem kommer til å slite. Odd har mye rutine og Fagermo er en habil trener som vet hva som kreves for å overleve, det tror jeg dem fort kommer til å klare. Bodø Glimt var en stor positiv overaskelse ifjor ,men har mistet sin vikitigeste spiller, er ikke lenger en overaskelse, anstrengt økonomi og ikke verdens beste spillerstall. Det vil være en meget sterk prestasjon av Ingebrigtsen hvis han unngår bunnstrid dette året. I tilegg har Glimt tradisjon for å følge opp gode sesonger med tilsvarende dårlige.

Lyn har en god del spennede spillere ,men det er usikkert hvor langt spennede tar en. Har mistet Berg og mye rutine kan absolutt bli et tøfft år. Molde har mange spennede spillere og hvis dem klarer å stabilisere seg på noe i nærheten av sitt høyeste nivå så kan det bli meget bra. Det er likevel en grunn til at dem varierer så mye og jeg tror dem kommer til å fortsette med det og havner dermed midt på tabellen.

Fredrikstad en av klubbene som overpresterte en del ifjor og som kommer til å merke savnet av Tarik for alvor i år. Har mange spillere med utgående kontrakter og har allerede opplevd uheldige konflikter i sportslig ledelse. Grönhagen er heller ikke en trener som har hatt mye langvarig suksess tidligere. Tror dem faller en del tilbake i år og havner midt på tabellen. Tromsø har samme stall som ifjor ,men har byttet ut Nilsen med Høgmo noe som ikke bør ha så mye å si bortsett fra at Tromsø sannsynligvis kommer til å gå litt mer offensivt til verks. Tromsø har en skakkjørt økonomi og spilleavganger vil komme og økonomien kan føre til turbulens. Kan bli alt ifra middelhavsfarer til gullutfordrer. Jeg synes ikke Tromsø har utviklet seg siden ifjor og fikk etter min mening mer poeng enn dem fortjent ifjor og tviler på at det får det i år.

Brann har fått Steinar Nilsen, Cato Hansen, David Nielsen og Bjørnar Holmvik. Ut har Mjelde, Demba, Hanstveit og "Helstad" gått. Jeg har problemer med å se at dem er forsterket og i utgangspunktet er jeg ikke spesiellt imponert over spillerstallen til Brann. Dem er avhengig av at enkeltspillere tar noen steg og at noen av det rutinerte slik som Bakke, Fakiri og Karadas begynner å vise seg frem fra den siden som gjorde at en kjøpte dem. Tror Brannfansen kommer til å bli skuffet i år også. Viking hadde jeg stor tro på ifjor ,men kjøpene var ikke så gode som en kunne tro på forhånd. I år mangler dem rutine og tyngde for at jeg tror at dem kommer til blande seg helt inn i toppen. Sokolowski og Bjarnasson er gode spillere ,men en mister mye rutine med Gaarde og Stockholm. En er også avhengig av at Ijeh finner formen igjen eller at Niang slår til ordentlig for å blande seg inn helt i toppen. Stort pluss for økonomistyring og har midler til å justere underveis.

Vålerenga har fått et år på seg og har fått justert styringen og det er et pluss ,men dem har rasert det som tidligere var en sterk lagdel forsvaret. Som nå er et eneste stor spørsmålstegn. Når en vet Vålerenga sin historie med spisser så kan det bli problemer i begge ender for Vålerenga selvom både midtbane og keeperen er gode. Er avhengig av at Moa og Fredheim Holm fortsetter spillet fra cupfinalen, men jeg er av den formening at begge har større navn enn ferdigheter som så mange andre på Vålerenga. Har forbedret innkjøpspolitikken sin kraftig og har begynnt å hente ferdigheter fremfor navn. Det lover godt for fremtiden deres.

Lillestrøm har mange gode spillere og en trener som har vist tidligere og i vinter at han vet å bruke dem på en fornuftig måte. Har en sterk og god stall med få svake punkter, men 31 spillere er i meste laget selv utifra mine meninger. I tilegg henger det med litt underlig personalpolitikk igjen og gammel morro gjør at økonomien er anstrengt. Tror Fugla blir farlige i år. Stabæk ser blodfattige ut, har fremdeles en brukbar spillerstall ,men det meste av kreativitet forsvant i løpet av fjoråret med Alanzinho, Tchoyi, Gunnarsson og langtidskadde Andersson. Stabæk kommer til å få langt større problemer med å være like gifitg i angrep i år som dem var ifjor. Erstatterene Kobayashi og Hoff har jeg ingen tro på klarer å erstatte dem i god nok grad. Kobayashi kommer fra en helt annen fotballkultur og vil i likhet med f.eks Alanzinho kreve tid for å ta ut sitt beste. Tid som en hadde til Alanzinho, men som en ikke lenger har til Kobayashi. Hoff spillte allerede under en trener som var flink til å ta det beste ut av spillerene sine som igjen gjør at det er lite ekstra å hente for Jönsson. Andre årsaker til at jeg tror at Stabæk går på en smell er ny stadion som nesten aldri har vært en fordel det første årene. Forventninger, Stabæk har fått være i fred og jobbet uten at pressen og omgivelsen har satt enorme krav og til resultater; det vil dem få oppleve i år og i tilegg vil motstanderene opptre på en helt annen måte i år.

Rosenborg, kan en endelig si har funnet litt stabilitet. Trenersituasjon, admistrasjon, spillerstall og en har funnet en spillemåte en ønsker å satse på en virker til å ha en klar plan som er en fordel. Kombiner det med sterk førsteellver og gode backups og jeg tror vi har en vinner. I mine øyne har en også gjort årets kjøp i Trond Olsen som i vinterens treningskamper viser tegn på at fjoråret ikke var et blaff og signalene er at en har en klar plan på hvordan en vil bruke han. Usikkerheten ligger i spissplassen der en i øyeblikket er fullstendig avhengig av at Iversen er i form og holder seg skadefri. Forhåpentligvis kan Prica/ Zahora eller begge to bøte på dette problemet.

Revidert tabelltips:

1 Rosenborg
2 Lillestrøm
3 Tromsø
4 VÃ¥lerenga
5 Brann
6 Viking
7 Fredrikstad
8 Stabæk
9 Molde
10 Sandefjord
11 Strømsgodset
12 Lyn
13 Odd
14 Bodø Glimt
15 Start
16 Aalesund

Resursser og bredden i spillerstall kommer til å få større betydning etter utvidelsen av tippeligan.


Jeg er fornøyd med begrunnelsene mine stemmer rimelig bra før sesongen og antakelsene om hva som måtte skje for hver enkelt lag sin suksess. Tipset av tabell er ikke voldsomt bra og bommer styggt på Start, Molde, Lillestrøm, Stabæk, Fredrikstad og Tromsø.
Back to top
View user's profile Send private message
Iziba Jaja
Veteran


Joined: 08 Dec 2007
Posts: 1412

PostPosted: 01.11.2009 23:27    Post subject: Reply with quote

knækk wrote:
Kunne ikke gitt mer faen!


ok...
Back to top
View user's profile Send private message
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 02.11.2009 09:55    Post subject: Reply with quote

En del folk her inne la inn tips via tabellkonkurransen.com. Etter endt sesong ble resultatene slik:

Tallene indikerer plassering i minikomkurransen rbkweb og i konkurransen som helhet.

1 (1) Wilhelm S Myhr
2 (41) ilocj
3 (79) RBKfanI00
4 (81) Amund Reidem
4 (81) Klevolainen
6 (101) rand0m
6 (101) attach
8 (112) trondh
9 (114) Ablativ
10 (120) 1972 miami dolphins
11 (133) Mr.Grandmother
12 (144) Flaav
13 (156) pkaill
14 (176) Kristobal
15 (190) Juchmako
16 (194) Keenoir
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 02.11.2009 18:48    Post subject: Reply with quote

Bra jobbet Wilhelm! Fornøyd med 4. plass.

http://www.dagbladet.no/2...s/8846816/
Patetisk fyr.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 02.11.2009 19:07    Post subject: Reply with quote

Herre fred. Er det virkelig mulig å kreve omkamp om toppscorertittelen? Hvem er det som ikke har fått sin andel av enten feilaktig annullerte scoringer, egne mål som blir til selvmål, og selvmål som blir til egne mål?

Men det er jo Kovacs, og da må man jo forvetne slike ting.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Wilhelm S Myhr
Veteran


Joined: 06 Mar 2007
Posts: 1257

PostPosted: 02.11.2009 22:15    Post subject: Reply with quote

Takk for det, Klevolainen. Til de som er misfornøyde med egne tips: Det blir mulighet for revansje neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
longines
Veteran


Joined: 03 Apr 2009
Posts: 3321

PostPosted: 02.11.2009 23:40    Post subject: Reply with quote

Wilhelm S Myhr wrote:

14 (176) Kristobal


Regner med at denne havner i signaturen Kristobal Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 03.11.2009 00:36    Post subject: Reply with quote

Ha ha Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 53, 54, 55  Next
Page 54 of 55

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb