English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 27.09.2009 23:07    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Henriksen er svært lovende, men må jobbe med å bli litt hurtigere. Hvis ikke er det begrenset hvordan han vil greie seg på et internasjonalt nivå.


Xabi Alonso er treg som bare det ,men det hindrer ikke han i å være en av verdens desidert best midtbanespillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 27.09.2009 23:44    Post subject: Reply with quote

Jeg skrev heller ikke at det faktum at han er treg vil hindre ham. Det er allikevel noe han må jobbe med. Noe raskere akselerasjon, og det vil hjelpe mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 28.09.2009 00:39    Post subject: Reply with quote

Slet litt med å "forstå" ham, hvor han kan bli best på banen.. det tempoet var meget labert, og da vil nok en mer "sittende" rolle passe ham. Da må han til gjengjeld bli meget god på posisjoneringen, ettersom han i en dyp rolle også må fungere som et skjold i tillegg til registajobben.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 28.09.2009 02:59    Post subject: Reply with quote

Han har vel uttalt selv at han føler seg tryggest i en defensiv midtbanerolle.
Back to top
View user's profile Send private message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 13.02.2010 21:52    Post subject: Reply with quote

Talentet: Markus Henriksen

Jeg trodde han var mer en Xabi Alonso type, men her blir jeg altså informert om at det er løpsstyrke (gjesp), men samtidig mangel på fart, og et godt overblikk, men samtidig mangel på et godt tilslag.., som kjennetegner spilleren.

Høres ikke spessielt lovende ut spør du meg.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 13.02.2010 22:16    Post subject: Reply with quote

Nei, her er det bare å selge...
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 13.02.2010 23:05    Post subject: Reply with quote

Henriksen er kanskje vår aller mest lovende spiller. Han har meget god pasningsfot og teknikk i tillegg til blikket og løpskraften.
Back to top
View user's profile Send private message
Tommærn
Veteran


Joined: 14 Dec 2005
Posts: 1099

PostPosted: 14.02.2010 12:22    Post subject: Reply with quote

Har veldig tro på Henriksen Jr. Det eneste som bekymrer meg er tempoet hans. Og da mener jeg ikke farten. Får håpe klokskapen hans veier opp for det.
Back to top
View user's profile Send private message
eksiltrøndern
Veteran


Joined: 05 May 2005
Posts: 1053
Location: Oslo

PostPosted: 14.02.2010 14:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Henriksen har tatt noen steg i vinter. Jeg har ikke sett så mye av han i år, men det jeg har sett har vist at han har fått en ny dimensjon i fysikken.

I treningskampene har vi jo sett at noen av midtbanespillerne våre er litt veike, de klarer ikke å stå oppreist i dueller. Mot AIK viste Henriksen virkelig gode takter på det feltet. Han tok imot ballen og klarte å holde spillere unna før han sendte ballen videre, han la også inn noen susende taklinger og vant viktige dueller. Det er noe helt annet enn jeg har sett av han tidligere.

Jeg ser ikke bort i fra at han kan bli en virkelig god ballfordeler en dag, han kan sikkert passe fint inn i "Tettey-rollen"
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 14.02.2010 15:24    Post subject: Reply with quote

Rambo jr har en svært bra aksjonsradius, hvis han lærer seg å utnytte dette kan han bli vår nye Strand/Tettey, som kommer på sugende løp inn i felte.
En svært god Albert Berbatovci-erstatter vi har fått.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 14.02.2010 23:53    Post subject: Reply with quote

Hva?? Jeg har ikke sett mye av Rambo Jr men jeg så da han spilte for A laget i fjor høst. Han virket rett og slett treg og "svært bra aksjonsradius" var ikke det som slo meg da jeg så ham spille. Trygg med ball, greit overblikk og sikre pasninger er beskrivelser jeg synes passer bedre
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 15.02.2010 09:21    Post subject: Reply with quote

Enig, men samtidig er det jo da trist å høre at gutten mangler et godt tilslag.

(ja, jeg synser, jeg har omtrent ikke sett ham spille utenom innhoppene på a-laget)
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 15.02.2010 14:41    Post subject: Reply with quote

Herregud, det blir for dumt at du skal uttale deg om at han "mangler et tilslag". Virker som om enkelte ikke skjønner hva Stensaas prøver å si når han beskriver spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 15.02.2010 15:03    Post subject: Reply with quote

Stensaas sa: "Henriksen må utvikle et bedre tilslag". MÅ! Aasen f eks fikk ikke samme beskjeden akkurat.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 15.02.2010 17:54    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Han virket rett og slett treg og "svært bra aksjonsradius" var ikke det som slo meg da jeg så ham spille.

Det å være treg har lite med aksjonradiusen å gjøre. Som juniorspiller har Rambo jr. en veldig bra utholdenhet, kanskje dette ikke er så tydelig på seniornivå ennå men han har en veldig bra aksjonsradius. Klarer han å videreutvikle dette så kan han bli vår nye Strand/Tettey.
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 15.02.2010 22:42    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
PauloSilas wrote:
Han virket rett og slett treg og "svært bra aksjonsradius" var ikke det som slo meg da jeg så ham spille.

Det å være treg har lite med aksjonradiusen å gjøre. Som juniorspiller har Rambo jr. en veldig bra utholdenhet, kanskje dette ikke er så tydelig på seniornivå ennå men han har en veldig bra aksjonsradius. Klarer han å videreutvikle dette så kan han bli vår nye Strand/Tettey.


Nå ja, det er ikke mye poeng i å ha god utholdenhet dersom man er for treg til nå fram til området der ballen er. Synes hverken han ligner på Strand eller Tettey i spillestil (jeg synes heller ikke Tettey og Strand ligner hverandre for den saks skyld). For meg virker han mer like Runar Berg (uten tilslag hehe)
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 15.02.2010 22:45    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
PauloSilas wrote:
Han virket rett og slett treg og "svært bra aksjonsradius" var ikke det som slo meg da jeg så ham spille.

Det å være treg har lite med aksjonradiusen å gjøre. Som juniorspiller har Rambo jr. en veldig bra utholdenhet, kanskje dette ikke er så tydelig på seniornivå ennå men han har en veldig bra aksjonsradius. Klarer han å videreutvikle dette så kan han bli vår nye Strand/Tettey.


Fart har veldig mye med aksjonsradius å gjør, det er jo derfor Tettey er i stand til å nå frem i angrep samtidig som han gjør sine defensive oppgaver. Henriksen virker som han mangler fart for å ha samme radiusen som Tettey, men nå er Tettey sin radius temmelig ekstrem. Kan Henriksen være en ny Skammelsrud? Jeg forstår heller ikke hvorfor det settes spørsmålstegn ved tilslaget i det innhoppene jeg har sett så har det virket til å være mer enn godt nok til at han får brukt sitt gode blikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran


Joined: 01 Feb 2007
Posts: 5561

PostPosted: 16.02.2010 02:03    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Fart har veldig mye med aksjonsradius å gjør, det er jo derfor Tettey er i stand til å nå frem i angrep samtidig som han gjør sine defensive oppgaver.

Nå blander du rollene litt, jeg tenkte på Tettey som indreløper, ikke som sentral midtbanespiller (der er Tettey enorm!).
Fart har ikke så mye med aksjonradiusen å gjøre..
Henriksen passer best i en indreløperrolle, du trenger ikke en superfart for å bekle en slik rolle. Utholdenheten er langt viktigere og det har Rambo jr.
Roar Strand var ikke allverdens rask han heller, men aksjonradiusen har alltid vært stor.

Markus Henriksen er ikke så treg som dere skal ha det til heller. Smile
_________________
- Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Halvorsen87
Veteran


Joined: 16 Jan 2009
Posts: 2382
Location: Trondheim til høsten!

PostPosted: 16.02.2010 13:50    Post subject: Reply with quote

Jeg føler meg rimelig sikker på at Strand er/var en god del kjappere enn Henriksen jr. En indreløper bør ideelt sett kunne ta løp inn i boks.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 17.03.2010 01:19    Post subject: Reply with quote

Han kan nok bli raskere, men det virker som han har en godt utviklet spilleforståelse i ung alder.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 17.03.2010 02:26    Post subject: Reply with quote

Litt tilfeldig at denne kommentaren kommer nå, men jeg har veldig veldig stor tro på Henriksen.

Det er jo ikke slik at enten har man fart..enten har man overblikk..enten er man teknisk..eller ei.

Skalaen på div fotballkvaliteter er jo enormt bred. Dèt er med på å gjøre spillet så interessant og mangefasettert som det er.

Poenget her er at Henriksen kan ha et såpasst godt overblikk og en såpass god spillforståelse og i tillegg de tekniske ferdighetene til å utnytte dette, slik at mangelen på fart ikke hemmer spillet hans nevneverdig. Han må bare finne sin nisje, slik Alonso så til de grader har gjort.

Jeg ser for meg Henriksen som en meget god indreløper, som kan slå innlegg krittet, men også operere i mellomrommet. Han har evnen til å åpne forsvaret fullstendig med geniale stikkere, i enda større grad enn Skjelbred. Jeg håper inderlig han får lov til å utvikle de kreative sidene ved spillet sitt og ikke få stempelet "arbeidsjern" på seg.

Når det gjelder tilslaget så er det fullt mulig å ha en god og presis pasningsfot uten å ha et perfekt tilslag. Å jobbe med tilslaget i fotball blir noe av det samme som å jobbe med tilslaget i golf. Det er mye tekniske detaljer i utførelsen og det er alltid mulig å forbedre tilslaget. Det er ikke akkurat noe enten eller på det området heller.

Balltilslaget er vel et av de punktene norske (junior)spillere er dårligst på. Ganske enkelt fordi man ikke trener på slikt i Norge på guttenivå, i hvert fall ikke da jeg spilte(er 90-årgang). Det pleier vel å være den første beskjeden norske talenter som kommer til England får, at de må forbedre tilslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
sunnhetsmannen
Senior


Joined: 29 Mar 2009
Posts: 244

PostPosted: 28.03.2010 22:25    Post subject: Reply with quote

Hva syns folk om prestasjonene mot VÃ¥lerenga?
Back to top
View user's profile Send private message
abikom
Rutinert


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 837
Location: London, UK

PostPosted: 28.03.2010 22:28    Post subject: Reply with quote

En ny stjerne! Kan bli en ny Sneijder!
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 28.03.2010 22:38    Post subject: Reply with quote

abikom, er du RBK-supporter? Isåfall er jeg flau over og være supporter av samme lag som deg.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 28.03.2010 22:51    Post subject: Reply with quote

Abikom är först och främst abikom-supporter med medföljande skryt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 133, 134, 135  Next
Page 2 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb