English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 132, 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 11.09.2023 19:12    Post subject: Reply with quote

Skal vel ikke spille i Europa i 2024 uansett, så man har god tid til å kjøre inn lag til Europaspill. Kan være at Henriksen er nærmere 40 før man må ta stilling til det spørsmålet.
Back to top
View user's profile Send private message
kAZera
Junior


Joined: 10 Sep 2023
Posts: 4
Location: Levanger

PostPosted: 11.09.2023 19:24    Post subject: Reply with quote

Hva er viktigst? Fart eller rutine i forsvar? En kombinasjon sikkert. Skummelt å tale i mot majoriteten her men jeg ser heller Markus i forsvar enn på midtbanen. Hvis man på død og liv skal bruke han fra start, vel og merke. Frykter han blir mer avkledd på midten.
_________________
«Be good or be good at it»
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 11.09.2023 20:04    Post subject: Reply with quote

Det dummeste man har gjort med Henriksen, er å late som at han må spille anker. I mine øyne er hans beste posisjon i Eliteserien som én av to sentrale. Kampen i vår mot Molde i den rollen er det nærmeste vi kommer et empirisk bevis på det. Dessverre har man fått for seg at anker og spillsentral i 4-3-3 er nærmeste man kommer å være i en midtbaneduo i 4-4-2. Da ender man opp med at Henriksen skal spille Skammelsrud i saktefilm på en lekeplass.

Stopper er den eneste posisjonen i Rosenborg der han har prestert på høyt nivå i flere kamper på rad. Folk som mener hans prestasjoner skapte dårlig forsvarsspill, får skaffe seg en trenerjobb om de er så flinke til å identifisere falske prestasjoner.

Indreløper er muligens hans mest innflytelsesrike rolle, men da må han finne tilbake til offensive instinkter og ferdigheter som han ikke har vist frem siden 2016. At han har insistert i 3 år på at han ikke er en indreløper er nok indikasjon for min del at han ikke er det. Forhåpentligvis vil Selnæs som anker gi såpass mye offensive kraft i midtbaneleddet at Henriksens selvvurderte mangel på offensive kvaliteter på indreløperplass, ikke vil virke begrensende for laget.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18392
Location: Oslo

PostPosted: 11.09.2023 20:33    Post subject: Reply with quote

Siden han ikke er en særlig god stopper, så kommer det til å bli shake bananas bakover med han som en av fire(to) med to vinger i angrep.

Men enig, han så ut som en akseptabel stopper i en femmer limt fast på egen sekstenmeter med ytterligere 5 spillere i skjold foran.
Back to top
View user's profile Send private message
siggen1
Senior


Joined: 26 Mar 2022
Posts: 166

PostPosted: 11.09.2023 20:42    Post subject: Reply with quote

Men kommer han i hele tatt på banen igjen? jeg har mine tvil om at det isåfall blir mye å skryte av.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3905
Location: Oslo

PostPosted: 11.09.2023 23:00    Post subject: Reply with quote

Henriksen + en stopper med fart (og NEI det er ikke reitan) ville være et meget godt stopperpar.
Han slet også med å ha stusselige makkere og en midtbane som ikke gikk i press.

Det noen MÅ lære ham og resten av RBK i forsvar er å støte mann og hindre rettvendt. Var ofte verdensmesterskap i rygging, helt inn på 5metern. Det blir det mye mål av.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 11.09.2023 23:41    Post subject: Reply with quote

Utfordringen er at skal Henriksen lykkes som stopper så må det være sammen med en hurtig og erfaren makker som kan styre og dirigere forsvarslinja, det virker litt vanskelig å få tak i en slik en.

Det vil være betydelig lettere å få ham til å fungere som indreløper.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9061
Location: Trondheim

PostPosted: 16.09.2023 10:38    Post subject: Reply with quote

Noterer meg at han står oppført som midtbanespiller på RBK.no. Han har vel ikke vært det tidligere i sesongen? Indikasjon på at tiden som midtstopper er forbi?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Skrulledude
Senior


Joined: 20 Jun 2015
Posts: 136

PostPosted: 16.09.2023 10:57    Post subject: Reply with quote

Usikker på om webmaster har vært involvert i lagsammensetting og strategidokument, men mulig du har rett Smile
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1981

PostPosted: 16.09.2023 11:22    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi skal legge for mye i det all den tid Isak Thorvaldsson står som midtbanespiller.
Back to top
View user's profile Send private message
MGrand3
Junior


Joined: 28 Feb 2018
Posts: 57

PostPosted: 16.09.2023 18:41    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Noterer meg at han står oppført som midtbanespiller på RBK.no. Han har vel ikke vært det tidligere i sesongen? Indikasjon på at tiden som midtstopper er forbi?


Etter hva jeg kan se inne på archive.org så har Markus stått oppført som Midtbanespiller inne på https://www.rbk.no/lag helt siden han kom tilbake.

(Med forbehold om at han kan ha stått oppført som forsvarsspiller i perioder imellom disse øyeblikksbildene av nettsiden som er tatt med noen måneders mellomrom.)

Når det gjelder Isak (og Emil, ser jeg nå) så kan det jo hende webmaster er av den gamle typen som vinger som høyre/venstre midtbanespillere og ikke angrepsspillere Wink
Back to top
View user's profile Send private message
ErikPerik
Senior


Joined: 31 Jul 2011
Posts: 170
Location: bærumblærum

PostPosted: 17.09.2023 21:29    Post subject: Reply with quote

Indreløper. Klink.

Han er jo en formidabel kraft på midten. Driv og ballvinner. Kvikk i hodet. Skuddfot. Som midtstopper er han en treg, men helt grei eliteserie midtstopper. Som han finnen i Odd, eller Brede Moe.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.09.2023 20:26    Post subject: Reply with quote

– Planen er at jeg skal prøve meg litt ute på feltet i en ball-løype for meg selv på mandag. Så det er ikke mange dagene til. Jeg kan love deg at jeg ser frem til det, sier han.

(...)

– Betyr det at du har satt deg et ganske konkret mål om at du skal spille igjen denne sesongen?

– Jeg kjenner meg selv. Jo raskere man er tilbake på feltet og er med, så merker man jo hvor artig det er og har lyst til å bidra. Men det er veldig vanskelig for meg nå å si om det blir to eller fire kamper.

Les mer: Om to dager er RBK-kapteinen tilbake på feltet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.10.2023 19:18    Post subject: Reply with quote

– Det er vel et lite håp, det er det, men da skal mange ting klaffe. Så har jeg fått beskjed om at jeg aller helst ikke bør, men det er litt sånn i fotball at man må kjenne på det uke etter uke. Så får vi se hva avgjørelsen blir til slutt.

Les mer: RBK-topp: – Kan faen ikke holde på som vi har gjort
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.10.2023 14:40    Post subject: Reply with quote

– 1. november. Da skal jeg kunne være med på alt av spill på trening, og dermed trene for fullt. Men å spille kamper? Vi får vente og se, sier Henriksen til Adresseavisen.

Les mer: RBK-kapteinen peker på særlig én ting: - Har vært forferdelig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 23.10.2023 12:05    Post subject: Reply with quote

Gitt at man etterhvert bør være ganske trygg på å unngå nedrykk ser jeg ingen grunn til å ta noen sjanser med Henriksen på tampen av sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 23.10.2023 14:06    Post subject: Reply with quote

Med tanke på alt vi har av stoppere fremover nå så trur jeg det beste er at Henriksen er med som reserve. Tviler på at massen mellom øra på UYJ tåler kamp på søndag med hvor groggy han så ut da de fulgte han av banen og da kan det være greit å ha noe annet enn kjell 15 og Rogntor 20 hvor ingen av dem har spilt over 3. div avdeling Indre Enfold
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 31.12.2023 15:43    Post subject: Reply with quote

Henriksen er rutinert og anvendelig. Kan være både midtstopper, en av to sittende på midtbanen, indreløper, kant, offensiv midtbane, hengende spiss og spiss. Rart om vi ikke hører fra Urawa Red Diamonds.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1187
Location: Trondheim

PostPosted: 08.01.2024 11:20    Post subject: Reply with quote

Rotsekk nevnte at det går rykter om Henriksen til Norrkjøping. Høres litt merkelig ut om det skal være interessant for Markus.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 08.01.2024 11:23    Post subject: Reply with quote

Markus er kriminelt undervurdert på dette forumet. Viktig å beholde han.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonnien
Senior


Joined: 25 Feb 2005
Posts: 156
Location: Bergen

PostPosted: 08.01.2024 11:36    Post subject: Reply with quote

Vi må selvsagt beholde Henriksen. Jeg vil se han som indreløper ved siden av Selnæs og Nypan.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 08.01.2024 11:43    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor noen ser på ham som alternativ som indreløper, en posisjon han ikke har spilt, med noen få unntak, på mange år. Jeg tror ihvertfall ikke han passer inn der slik Johansson snakker om å spille.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6741
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.01.2024 11:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tror generelt han ikke passer inn slik vi ønsker å spille i år. Kan så klart ta feil, men som stopper er han bare for dårlig, og han har for lite tempo i beina til å rettferdiggjøre en plass på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 08.01.2024 11:57    Post subject: Reply with quote

Er personlig opptatt av å gi alle spillere i troppen en ny sjanse til å vise hva de får til med et utviklende trenerteam. Det har vi ikke hatt på en stund. Det bor fryktelig mye fotball i Henriksen, om Alfred får ut dette kan han potensielt havne i en landslagsdiskusjon både som stopper og midtbane.

Samme gjelder også for typer som Pereira, Cornic, Selnæs, Tobias, med flere. De har skuffet under Maalen og Rekdal, men det er jo gode fotballspillere som har vist i perioder hvor gode de kan være.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 08.01.2024 13:13    Post subject: Reply with quote

Jeg antar at Henriksen under en nogenlunde god trener klarer å forme indreløperrollen til sin egen.

Grunnen til at jeg helst ser ham på midten er at han har det i seg til å løfte spillet i den lagdelen i langt større grad enn han klarer i forsvarsleddet. Det var jo så åpenbart mot Viking og Molde at han var langt bedre enn alle andre midtbanespillerne på vårparten ifjor (Holse var ute med skade), nærmeste en kom var Skjeldbred men maks 30 minutter i hver kamp. Eventuelt savn i midtforsvaret merket vi vel best når han ikke var på midtbanen heller.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 132, 133, 134, 135  Next
Page 133 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb