English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Irland - Norge
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 17.11.2010 00:08    Post subject: Reply with quote

Hehe.

Alt over ett mål i denne kampen vil jo komme som en gledelig overraskelse. Går for to smultringer jeg. Det er jo snart jul Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.11.2010 20:00    Post subject: Reply with quote

Dombås Oldboys on tour. Beer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 17.11.2010 21:32    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å se om TVNorge greier det TV2 ikke makter, nemlig å uttale Seamus (som i Coleman) som sjeimøs og ikke siimus. Målvakten heter jo for øvrig også Seamus, bare at han har etablert forkortelsen Shay.
Back to top
View user's profile Send private message
abikom
Rutinert


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 837
Location: London, UK

PostPosted: 17.11.2010 21:34    Post subject: Reply with quote

Ville hatt Yttergaard fra start jeg, uheldig at Vaagan skal faa denne sjansen. Men men. Greit nok at lillebror-Riise er ute. Demidov skal selvsagt vaere foran Waehler i koen. Parr og Moldskred har ingenting paa landslaget aa gjoere.
Back to top
View user's profile Send private message
hefffner
Senior


Joined: 21 Apr 2008
Posts: 247
Location: Trondheim

PostPosted: 17.11.2010 21:35    Post subject: Reply with quote

Kan fort bli den eneste spenningen i kampen idag det..!
_________________
Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk...
Back to top
View user's profile Send private message
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 642
Location: Trondheim

PostPosted: 17.11.2010 21:54    Post subject: Reply with quote

Siden jeg har tv-abonnement fra Get og tydeligvis ikke har noe bedre å gjøre tenkte jeg å teste web-tv-saken til max/TVN. Det gikk akkurat så dårlig som forventa, Websida responderer knapt og det er hvertfall ikke snakk om å få vist noe videobilde.

Og så har Irland allerede gått opp i ledelsen også ja, dette blir nok en fin kveld.
Back to top
View user's profile Send private message
Erlendr
Veteran


Joined: 22 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 17.11.2010 23:17    Post subject: Reply with quote

Det slår meg at ingen av de to desidert beste lagene i Norge er representert på det norske landslaget, mens tredjeplassen har én spiller fra start, har 12.og 13.plassen to. I tillegg har en spiller som skiftet fra det desiderte bunnlaget til 11.plassen fått komme inn i pausen.

Ja, her må det ligge gode prestasjoner på klubblaget til grunn for uttaket.

En annen ting er at det for enkelte holder at man har utenlandsk arbeidsgiver. Spiller ingen rolle om man ikke har spilt toppfotball på noen måneder, landslagsplassen er spikret.

Når det er sagt, hvem er jeg til å stille spm.tegn ved et lag som vinner?
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 17.11.2010 23:30    Post subject: Reply with quote

Drillomagien fortsetter. Helt utrolig..
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
abikom
Rutinert


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 837
Location: London, UK

PostPosted: 17.11.2010 23:37    Post subject: Reply with quote

Neste lagoppstilling:

Knudsen/Bugge - Hoegli, Demidov, Hangeland, J. Riise - Huseklepp, Hauger, Jenssen, Grindheim, Gamst - Moa/Carew.

Menst helst ville jeg hatt Husekleppen paa topp, men Drillo vil ikke ha to spisser, og vi har ingen gode hoyerekanter i landet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 17.11.2010 23:40    Post subject: Reply with quote

Drillomagien tar aldri slutt!

Vinner og vinner og vinner...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 17.11.2010 23:45    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å forstå hva QPR tenkte da de kjøpte Petter Vaagan Moen. Må igjen få utrykke min glede over at vi ikke kjøpte han - det er så gjennomtydelig at han ikke har nivået (les: tempoet) inne. Henning Hauger derimot - smatt smatt smatt - han har internasjonalt nivå inne og det ville vært flott for oss om Jönsson fikk han oppover dersom Annan forsvinner.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
abikom
Rutinert


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 837
Location: London, UK

PostPosted: 17.11.2010 23:46    Post subject: Reply with quote

Torbjoern: Saaaa enig, saa enig.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 17.11.2010 23:48    Post subject: Reply with quote

Synes Max fortjener skryt for sendingen sin idag som jeg syntes var gjennomført god.
Back to top
View user's profile Send private message
vingback
Veteran


Joined: 25 Aug 2007
Posts: 2462

PostPosted: 17.11.2010 23:51    Post subject: Reply with quote

To fantastiske mål fra Norge. Drillo er et geni. Det var en stor diskusjon i media om ansettelsen var riktig, mest fordi folk var redde for at hans stil ville smitte over på andre lag. Slik jeg ser det, så har de fleste noe å lære når det gjelder organisert forsvar og evnen til å angripe raskt langs bakken.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 17.11.2010 23:53    Post subject: Reply with quote

Hauger hadde et par fæle miss idag, riktignok type feil han unngår ved å være fullt skjerpet og tenke riktig. Men klareringsbommen på midten kunne endt i baklengs.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 17.11.2010 23:58    Post subject: Reply with quote

Jeg så også et par ganger der han nærmest egenhendig ryddet unna i forsvaret og løpte opp irer. Han har internasjonal kvikkhet i hode og bein, og er akkurat teknisk nok til å utgjøre en bra ballsentral på midten. I dag gjorde han nesten bare riktige valg med ballen, også.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 18.11.2010 01:27    Post subject: Reply with quote

Hauger imponerte stort i dag.

Fint med seier og det siste målet var helt fantastisk.

Men det er begrenset hvor langt man når med en så reaktiv innstilling til spillet. Hva gjør vi når det er vi som må skåre? Når andre nasjoner tar oss på alvor. Det er det som skjer senere i kvaliken og det er det som kommer til å skje i mesterskapet. Dersom vi skal ha noe som helst å fare med i et mesterskap må vi ha et mer utviklet spill. Det er på disse områdene Drillos optimalisering av effektivitet mister relevans.

Det er lett å la seg blende av resultatene til Drillo nå, litt for lett. Er redd for at man nå begynner å tenke "never change a winning team".

For det er for mange amøber på dette laget. Vaagan Moens inntog på landslaget bør være veldig midlertidig. Har tidligere diskutert mot påstand om at han er en fotballprimat, men på dette nivået er ikke den beskrivelsen så alt for upresis. Høgli og BH Riise det samme.

Demidov, Tettey, Ciljan, Pedersen og Singh er noen spillere som bør være kandidater for å ta sentrale plasser på laget i tiden fremover. Jeg tviler på at den magiske formelen blir ødelagt ved å bytte ut Riise/Moen med to gode fotballspillere.

Jeg tror fortsatt vi går til EM, men vi må utvikle spillet mye for at vi skal ha noe å fare med i Polen og Ukraina. Og det er jo det som må være målet.

Etter hvert som resultatene blir bedre, kommer andre nasjoner til å forvente at Norge styrer spillet i større grad. Det får to konsekvenser: grusomt kjedelige kamper og et Norge-lag med null å fare med, hvis ikke det skjer noe ganske drastisk i tiden fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 18.11.2010 01:46    Post subject: Reply with quote

Ikke hver dag man er sitert med sin drillonani på toppen av www.vg.no!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
abikom
Rutinert


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 837
Location: London, UK

PostPosted: 18.11.2010 09:27    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:

Høgli og BH Riise det samme.


Registrerer at mange klager paa Hoegli bare for aa ha noen aa klage paa. Jeg synes han gjoert det godkjent i kamp etter kamp. Sjelden noe tull med han. Finnes det virkelig bedre kandidater i landet som kan vaere like stabil? Ruud? Hedenstad har hatt en skuffende Stabaek-sesong.


Quote:
Etter hvert som resultatene blir bedre, kommer andre nasjoner til å forvente at Norge styrer spillet i større grad. Det får to konsekvenser: grusomt kjedelige kamper og et Norge-lag med null å fare med, hvis ikke det skjer noe ganske drastisk i tiden fremover.


Kommer de til aa forvente det? Vi vinner, og vinner, og vinner og vinner. Jeg tror det ikke tar slutt. I god Kim Jong Il-stil vil vi naa toppen av verdenseliten i naermeste fremtid.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 18.11.2010 10:18    Post subject: Reply with quote

Høgli har vært relativt god, spesielt defensivt, men crossballene hans var i dag grusomme. Gjør endel bra, men det er ting som gjentar seg i spillet hans som gir inntrykk av at han ikke har det som skal til. Altså ikke noen krise at han spiller, men jeg synes så absolutt han hører hjemme i amøbe-banden.

Du sier vi vinner og vinner og vinner, men "table-imaget" vårt er fortsatt det samme. Det kommer ikke til å vare evig. På et visst punkt, om det så er i EM eller i en play-off må vi ta tak i kampen og skape noe.

Vi er på rett vei, men nå er ikke rette tidspunktet å ta av på. Det er veldig mye som kan og må forbedres. Min innvending går stort sett på hvilke spillere man velger å satse på når man har muligheten til å teste folk som ikke har vært fast. Setningen om at "vi må spille sånn fordi vi har så dårlige spillere" mister litt betydning når man prioriterer Riise/Moen/Hæstad foran Tettey/Ciljan/Singh samt Moldskred foran Pedersen.

En seier er ikke det samme som en seier. Det finnes ikke ett svar, eller en taktikk som løser alle oppgavene man møter. Det som irriterer meg, er at så mange slår av hjernen sin når resultatene er gode. Vi mangler fortsatt elementer i spillet som vi må utvikle før et eventuelt mesterskap. En parasitt kan kun gape over så mye før verten gir den oppmerksomhet, og da er det som regel game over. Hellas viste at man kan komme langt med optimering av taktikk + hell, men de hadde tross alt flere strenger å spille på enn oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 18.11.2010 10:28    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
På et visst punkt, om det så er i EM eller i en play-off må vi ta tak i kampen og skape noe.

abjoern wrote:
Hva gjør vi når det er vi som må skåre?


Kanskje vi gjør som vi gjorde da vi lå under mot Island i EM-kvalifiseringen. Eller mot Irland i går. Altså snur kampen og vinner.

Når det er sagt er jeg enig i budskapet ditt; vi har en del å gå på når det gjelder å utvikle eget spill. Men argumentasjonen din ovenfor om hvorfor vi har det holder ikke ikke helt vann når Drillos tross alt har vist at man evner å snu kamper.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 18.11.2010 11:38    Post subject: Reply with quote

Altså, jeg mente det ikke som et absolutt, men det at vi snudde mot Island synes jeg har liten relevans i denne sammenhengen (altså en større).

At vi snudde i går var en god prestasjon, absolutt, men vi måtte ikke skåre. Vi trengte ikke å skifte spilleplan i nevneverdig grad. Første skåring var en dødballsituasjon og andre skåring var en kontring som følge av irsk press og irsk risiko. Altså det motsatte av det scenarioet jeg sikter til. Ikke at jeg nedvurderer slike skåringer. Og ikke at jeg ikke tror det kan bli bedre; jeg tror bare at det må bli bedre.

Jeg sikter til det som skjedde mot for eksempel Italia i 98. De skåret først, og vi lå bakpå resten av kampen og gjorde nøyaktig det samme som tidligere. Det er et stort problem med filosofien til Drillo, slik den har vært gjennom årene, at man er avhengig av et visst scenario, av å sitte på en viss gren i spillteorien for at vi i det hele tatt skal se ut som et fotballag, av å ha sete i et visst land i fotballverdenen for å slippe unna når vi ikke ser ut som et fotballag. Dette er også årsaken til at Drillo sjelden har lyktes når han ikke har vært sjef for det norske landslaget

Man kan sikkert finne mange moteksempler, jeg baserer synet mitt på det jeg ser ute på banen og ikke statistikk (i denne sammenheng). Vi snudde jo mot Brasil også, men poenget er at det finnes en motkur (kynisme) og den vil bli trukket frem av motstanderen på et visst punkt, og da har vi pdd ikke spesielt mye å fare med.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 18.11.2010 12:17    Post subject: Reply with quote

Enig. I avgjørende kamper hvor motstanderen tar ledelsen for så å forsvare seg godt og kynisk har vi få strenger å spille på. Da kommer desperasjonen og lempingen av baller inn i "boksen".
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
abikom
Rutinert


Joined: 05 Sep 2009
Posts: 837
Location: London, UK

PostPosted: 18.11.2010 14:08    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Høgli har vært relativt god, spesielt defensivt, men crossballene hans var i dag grusomme. Gjør endel bra, men det er ting som gjentar seg i spillet hans som gir inntrykk av at han ikke har det som skal til. Altså ikke noen krise at han spiller, men jeg synes så absolutt han hører hjemme i amøbe-banden.


Hvem ville du hatt i stedet for Hoegli? Ruud? Det er lett aa kritisere uten aa komme med navn selv.

Quote:
Setningen om at "vi må spille sånn fordi vi har så dårlige spillere" mister litt betydning når man prioriterer Riise/Moen/Hæstad foran Tettey/Ciljan/Singh samt Moldskred foran Pedersen.


Tettey har jeg ikke sett paa en stund, og jeg gaar ut fra Drillo har kontroll. Litt usikker paa han faktisk. Singh har jeg ikke blitt imponert av denne sesongen, og f. eks Fellah boer vaere foran i koen. Ogsaa Jenssen, som jeg vil se fra start mot Danmark, er bedre enn Singh. Ciljan varierer voldsomt, til det forferdelige til det geniale. Ikke lett for Drillo aa ta han ut, men er enig at han boer vaere foran Riise og Moen. Haestad har hatt en god sesong og er blitt en helt ny spiller under Martin. Greit at han ble tatt ut.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 18.11.2010 22:42    Post subject: Reply with quote

Segmentet med Høgli var ikke en Drillo-kritikk, men en spillervurdering. For øvrig har jeg blitt mer imponert av Ruud.

Kritikken gjelder Riise/Moen/Hæstad (legg til Moldskred).

Ciljan er som regel stabilt god. Han har hatt to sjeldent elendige kamper i høst, men han har også hatt noen fantastiske kamper. Han presterer nesten alltid på topp mot god motstand og når tempoet skrus opp et par hakk. Jeg synes PCS sitt bidrag til laget vårt er undervurdert, og i mine øyne er det en liten skandale at han ikke har blitt tatt ut på landslaget på mange kamper.

Tettey var i følge enkelte rapporter banens beste i sin første kamp etter skaden, da Rennes spilt mot Lyon (hvis jeg ikke husker helt feil, kan ha vært et av de andre topplagene).

Uenig når det gjelder Singh/Fellah. Singh hadde en litt treg start i år, men fra litt utpå våren og utover har han vært outstanding. Vålerengas klart beste mot Barcelona. Har pasningene, teknikken, hodet og blikket. Ingen toppfart å snakke om, men har god nok forflytningsevne for sin posisjon. Fellah er spennende for all del, men har vært ganske usynlig i store deler av sesongen. Vil gjerne se Fellah på landsen, men for meg er det ganske åpenbart at Singh har mer å gjøre for Norge enn Fellah pdd.

Hæstad er unødvendig sålenge vi har Hauger/Grindheim. Har vært god i TL, men uforståelig at det er han som hentes opp fra Enga når det er privatlandskamp, samtidig som det klages over manglende kreativitet i midtbaneleddet. Har sansen for Jenssen, men han har hatt en ganske svak sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb