English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Borek Dockal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82, 83  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 10.08.2013 13:17    Post subject: Reply with quote

Den er grei eru, "fuck off" og "klovn" er nivået du ønsker å ligge på, da gir jeg meg i denne diskusjonen med dette, så får du fortsette å hate han over nett i fred.
Du får ta en titt på RBKweb forumets egen oversikt over totale målpoeng.
Ellers faller det meste du skriver på egen urimelighet, det er flere med deg i spissen nå som konstruerer en sannhet om at Dockal har en grei skuddfot og thats it, ellers går han kun rundt og sutrer og forsurer miljøet.
Om så var tilfellet så er det merkelig at trener har støttet han i media og latt han spille 50 % av kampene. Det er også merkelig at medspiller og kompis Strandberg gir han støtte om han bare har gått rundt og sutret.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 10.08.2013 13:25    Post subject: Reply with quote

Virker som forumet er skikkelig delt her, og noe sier meg at ingen kommer til å skifte side uansett hvor mye vi diskuterer. Hadde vært interresant med en poll med f.eks tre alternativer:
1. Dockal burde fått mye mer tillit
2. Dockal er en sutrekopp som fikk nok sjanser
3. Dockal burde fått spilt mer, men holdningene hans er for dårlige så det er greit at han drar.

Dette er bare et forslag. Hva tenker folk?? Jeg registrer at veldig mange av supporterne utenom rbkweb (kommentarfelt, Facebook osv) har vært store dockal-fans hele veien, mens mange her inne har vært mer skeptisk. Derfor hadde det vært interessant med en slik avstemning.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 10.08.2013 13:35    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
bommel wrote:
Er vel det samme en del har sagt her inne. At enkelte spillere får starte og fullføre kamper uansett hvor bedritent man presterer, mens enkelte andre blir benket med mindre de presterer som banens beste hver eneste gang de får sjansen. Spesielt Chibuike har opplevd dette. Det er vel noe av det mest demoraliserende en spiller kan oppleve. Hverken selvtillit eller ro bygges opp.


Jeg tror det tas en del feil om grunnlaget for valg av spillere. Jeg tror Perry tar ut de spillerne han mener kan gjennomføre spillesystemet best, ikke de beste enkeltspillerne.

Chibuike har gjort mye bra når han har vært på banen, men bortsett fra Brann kampen, så har han også ødelagt mye av det raske fremoverrettede spillet, ved å alltid skulle ta flere touch på ballen og helst drible en mann før han spillte ballen fra seg. Det er litt det samme med Dockal også.

Jeg tror Mikkelsen har fått sjansen mye mer, fordi han prøver å gjøre det treneren vil. Skal vi få et lag med god samhandling og en tydelig spillestil, er vi avhengig av å bruke spillere som prøver å følge systemet.

Også under NAE så vi store talenter som kom til klubben, uten å få nevneverdige sjanser i 1. elveren. Det skyldes nok ikke mangel på talent, men at de ikke fungerte i systemet.


1. avsnitt:
Det kunne blitt forsvart i starten av sesongen. Men når Mikkelsen i store deler av sesongen har vært en spiller man vinner på tross av, og ikke på grunn av, skal og må treneren gjøre endringer.
Tweaking av systemet. Noe han gjorde med en eneste gang når søderlund kom. Han har jo også eksperimentert med forskjellige midtbanekonstellasjoner -og formasjoner. Da skulle det bare mangle at man ser på andre alternativer på kanten.
Ingen lag trenger på død og liv ha en utoverkant i stedet for en innoverkant, særlig ikke i dagens fotball når backene kommer rundt.
Mikkelsen er helt sikkert en god systemspiller i et system som faktisk er satt - ikke et hvor man fortsatt eksperimenterer og endrer på ting. Han er ingen spiller man bygger et system rundt.

2: Det samme kan i aller høyeste grad sies om Mikkelsen. Bare at han tar få touch og slår ballen konstant bakover i banen, eller mister den i en halvhjertet dribling. Han har vel også knapt kommet seg til innlegg fra høyresiden i år, til tross for at han skal være den typiske vingtypen vår.

3.
Chibuike prøver nok å følge systemet vårt han også, men takhøyden for hvor lang tid man skal få på seg til å akklimatisere seg i de forskjellige rollene er tydeligvis langt høyere for danskene enn andre spillere.
"Gi han tid" har en del på forumet her sagt om Mikkelsen. Vel han har fått tid og tillit. Nå er det på tide å Chibbe litt tid som innoverkant fra høyre - og han kan fort stabilisere seg både to og tre hakk høyere i nivå enn hva Mikkelsen har gjort hittil.
Gi han tid til å bli vant med spillesystemet Perry prøver å bygge. Ro og selvtillit kommer av tillit fra treneren, og det har chibuike fortjent etter sommeren. Så får Mikkelsen være i utfordrerposisjon i stedet, og kanskje han kan slå tilbake.

4.
Systemet til Eggen var aldri så hugget i stein at han ikke endret på detaljer hvis noe ikke fungerte og/eller man kunne tjene på endringene i i spillertype.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 10.08.2013 13:41    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Har du noensinne laget statistikk over poenginnsamling for RBK i kamper hvor vi har startet Dockal versus når han er benket og hvorvidt Dockal skaper målpoengene sine i kamper hvor han har startet eller hvor han har kommet inn fra benken? Det hadde vært interessant å se!


Ja, det hadde vært interessant å se, machiavelli. Men, tror ikke jeg tar på meg oppgaven, nå når han er solgt. Kanskje noen andre tar utfordringen? Wink
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2013 13:42    Post subject: Reply with quote

Man må dog heller ikke være en fanboy av dimensjoner for å si at han har prestert innimellom også. Mikkelsen har 3 målpoeng i ligaen, Dockal har 7, med mye mindre spilletid. Hvis man skal si at han inne passer inn i systemet, må man nesten kunne begrunne hva som gjør at Mikkelsen passer bedre inn i systemet. Jeg har i hvert fall en oppfatning om at vi spiller bedre fotball med Dockal på banen, og at vi skaper mer, enn med Mikkelsen på banen.

Sutringa kan ikke forsvares, men jeg tror at mange ville klaget mye mer hvis de ikke fikk spille. Tenk dere hvis kjære, elskede og fantastiske Bille ble benket i en kamp - hvordan ville han reagert?
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 10.08.2013 13:46    Post subject: Reply with quote

Bommel:

Jeg sa aldri at jeg mente at Mikkelsen haddde gjort det bedre. Jeg sa at jeg tror trenerne mener at han oftere prøver å gjøre det riktige i forhold til spillestilen, og dermed får lov til å feile mer.

Endringer i formasjoner har lite med endring i spillestil å gjøre. Ønsket om spillestil tror jeg ligger fast i trenergruppa, uavhengig av formasjon.

Jeg tror Chibuike kommer til å bli god i RBK stilen, når stilen sitter for laget, og han har fått mer tid i stilen. Chibuike er en individualist, og hans ryggmarksrefleks, er å gjøre ting etter situasjonen, ikke etter en plan. Derfor tror jeg det tar litt lenger tid å få han inn i systemet, enn det gjør med en spiller som er mer lagspiller av natur.

Foreløbig har laget ikke satt spillestilen slik de ønsker. Det er vanskelig å øve inn en spillestil, hvis det er en eller to individualister på banen som bryter "bevisst" med spillestilen. Når spillestilen begynner å sitte, er det lettere å ta inn en individualist, som avviker noe, fordi resten av laget klarer å følge spillestilen.

Personlig tror jeg Chibuike vil få masse spilletid neste år, hvis han fortsatt er her.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 10.08.2013 13:50    Post subject: Reply with quote

Merkelig å skulle angripe Bille i et forsøk på å forsvare Dockal. Bille ble hentet som vår ubestridte midtspiss, men har blitt dyttet ut i en merkelig kantrolle. Klager han? Nei, han gjør sitt beste for laget både på og utenfor banen. Klasseforskjell.

Folk henger seg sånn opp i hvorvidt Mikkelsen har prestert eller ikke. Syns ikke dette er riktig fokus. Han ble hentet som førstevalg. Når han ikke har prestert så har Dockal fått sjansen. Dockal har vært dårlig de gangene og Mikkelsen har derfor fått igjen plassen. Så har Mikkelsen gjort det dårlig og Chibuike har kjempet seg inn med bedre prestasjoner enn Mikkelsen og Dockal.

Dockal er offer for systemskifte, samt mulig dårlig kjemi med hovedtrener. Men han har tatt det hele på en bedriten måte og har spilt seg selv ut av laget med dårlige sportslige prestasjoner, dårlig innsas, krav om å bli solgt og medieutspill som gjør han upopulær.

Lykke til videre Dockal, håper du lykkes om vi har en fin videresalgsavtale med Sparta. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 10.08.2013 14:04    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Beste i nyere tid?! Det blir for dumt moomoo. Det skal ikke mye fotballfaglighet til for å skjønne at Dockal ikke ville fungert som indreløper. Han har da også fått det svaret fra Perry. At han ikke liker svaret han får, får han deale med selv. Når du ser hvordan Jensen og Svensdon løper og jobber i kampene, skjønner du raskt at Dockal ikke har det i seg.

Dockal er en spiller med veldig begrenset register, og fungerer ikke godt nok i annet enn kant i 4-4-2. Da blir han for dårlig for årets Rosenborg rett og slett. Takk og pris at vi endelig fikk lurt uromomentet på noen, mens hypen enda har en verdi.


Jeg kan stp for den. mener fremdeles Dockal er en av de beste signeringene i nyere tid og at han har blitt et offer for trenerskifte, stilbytte og til dels forskjelsbehandlet slik han uttaler til adressa.

Det er plass til Dockal på laget, og har alltid vært det. Mulig Mikkelsen blir en bedre kantspiller over tid, men at Dockal har vært mere produktiv hersker det ingen tvil om. Det hersker for meg ei heller ingen tvil om at han hadde klart å tilpasse eg rollen på høyrekant om han hadde fått tvil. men det er nok en god grun til at PJH er trener for RBK og ikke jeg Wink

Jeg har tidligere sagt at Dockals oppførsel har med at han ikke har hatt det godt, og det kommer jo bare klarere frem etter Adressa artikkelen.

At han hadde nedadgående kurve i fjor er jo en kjensgjerning, men det hadde hele laget.

For meg så er han en av de beste i nyere tid, og jeg godtar at folk er totaly uenige likesom jeg håper folk godtar min mening.

Ønsker Dockal lykke til og jeg vedder på at han snart er ute i europa igjen!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Diabolic
Rutinert


Joined: 31 Jul 2007
Posts: 738

PostPosted: 10.08.2013 14:11    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
1. Dockal burde fått mye mer tillit
2. Dockal er en sutrekopp som fikk nok sjanser
3. Dockal burde fått spilt mer, men holdningene hans er for dårlige så det er greit at han drar.

Alternativene der er nok ikke uttømmende. Jeg må kombinere slutten på 2 og slutten på 3.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 10.08.2013 16:57    Post subject: Reply with quote

Han har spisskompetanse i skuddfoten sin. Den klarte vi ikke å få brukt i 4-3-3, når han ikke hadde mer løpskapasitet og defensive egenskaper.

Det er ikke utenkelig at han kunne blitt brukbar og god også i vårt system, gitt mer tid, men med konkurransen på midtbanen klarte han ikke raskt nok å vise at han kunne være nyttig nok.

Da er det jo greit at han drar. Gjorde jaggu en god jobb i fjor.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Morten2k
Junior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 41

PostPosted: 10.08.2013 17:03    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Beste i nyere tid?! Det blir for dumt moomoo. Det skal ikke mye fotballfaglighet til for å skjønne at Dockal ikke ville fungert som indreløper. Han har da også fått det svaret fra Perry. At han ikke liker svaret han får, får han deale med selv. Når du ser hvordan Jensen og Svensdon løper og jobber i kampene, skjønner du raskt at Dockal ikke har det i seg.

Dockal er en spiller med veldig begrenset register, og fungerer ikke godt nok i annet enn kant i 4-4-2. Da blir han for dårlig for årets Rosenborg rett og slett. Takk og pris at vi endelig fikk lurt uromomentet på noen, mens hypen enda har en verdi.


Er mange som glemmer fort:
- Han var årets spiller 2012.
- Tok oss til Europaligaen nesten på egenhånd.
- Leder på totalen for mål og målgivende denne sesongen, og det med redusert spilletid.

Når Perry ikke klarer å kommunisere ut akkurat hvorfor han ikke stiller i første 11-ern, og heller ikke gir han konkrete tilbakemeldinger på treningsfeltet er det høyst kritikkverdig. Du lykkes ikke som spiller om du ikke har trygghet. Vi har kastet både penger og et stort fotballtalent ut av vinduet.

Med trygghet og god kommunikasjon ville han garantert kunne lykkes i en indreløper rolle. Spesielt mot lag som legger seg bakpå, og vi har ikke akkurat vært gode mot lag som ligger defansivt. Med en Dockal med selvtillitt ville vi knust St Johnstone.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 10.08.2013 17:13    Post subject: Reply with quote

Jeg sa i januar at Dockal ikke kom til å bli en god indreløper, og alt vi har sett av forsøk på dette har vært dårlig.

Jeg er helt sikker på at uansett hvor mye trygghet og god kommunikasjon han ville fått i en indreløper-rolle så ville han ikke imponert noen.

Dockal er og blir kant i 4-4-2, han har ingenting i en 4-3-3 formasjon å gjøre, enkelt og greit.

Heldigvis så fikk vi igjen omtrent det vi betalte for han, og vi fikk gleden både sportslig og økonomisk av en svært god 4-4-2 kant i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas32
Junior


Joined: 01 Nov 2011
Posts: 51

PostPosted: 10.08.2013 17:20    Post subject: Reply with quote

Morten2k wrote:
Hjelde wrote:
Beste i nyere tid?! Det blir for dumt moomoo. Det skal ikke mye fotballfaglighet til for å skjønne at Dockal ikke ville fungert som indreløper. Han har da også fått det svaret fra Perry. At han ikke liker svaret han får, får han deale med selv. Når du ser hvordan Jensen og Svensdon løper og jobber i kampene, skjønner du raskt at Dockal ikke har det i seg.

Dockal er en spiller med veldig begrenset register, og fungerer ikke godt nok i annet enn kant i 4-4-2. Da blir han for dårlig for årets Rosenborg rett og slett. Takk og pris at vi endelig fikk lurt uromomentet på noen, mens hypen enda har en verdi.


Er mange som glemmer fort:
- Han var årets spiller 2012.
- Tok oss til Europaligaen nesten på egenhånd.
- Leder på totalen for mål og målgivende denne sesongen, og det med redusert spilletid.

Når Perry ikke klarer å kommunisere ut akkurat hvorfor han ikke stiller i første 11-ern, og heller ikke gir han konkrete tilbakemeldinger på treningsfeltet er det høyst kritikkverdig. Du lykkes ikke som spiller om du ikke har trygghet. Vi har kastet både penger og et stort fotballtalent ut av vinduet.

Med trygghet og god kommunikasjon ville han garantert kunne lykkes i en indreløper rolle. Spesielt mot lag som legger seg bakpå, og vi har ikke akkurat vært gode mot lag som ligger defansivt. Med en Dockal med selvtillitt ville vi knust St Johnstone.


Tror du ikke det heller har med vilje eller evne å gjøre?
Chibuike er jo bevis på det motsatte, treneren er jo faktisk villig til å snu og vri på systemet hvis du som spiller viser de tingene han ser etter.
Back to top
View user's profile Send private message
Morten2k
Junior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 41

PostPosted: 10.08.2013 17:32    Post subject: Reply with quote

Tror dette hovedsaklig kommer av selvtillit og kommunikasjonen trenerne har hatt med Dockal.

Er ikke mange ukene siden Chibuike solgte leiligheten og var på vei bort. Er tydelig at trenerne ikke har hatt god kommunikasjon med spillerne når det går så langt. Bare tilfeldigheter, i en veldig god kamp av Chibuike, gjorde at han fikk flere muligheter og deretter mer selvtillit.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 10.08.2013 17:41    Post subject: Reply with quote

At spillere ikke presterer handler ikke alltid om dårlig kommunikasjon. Og eksempelet ditt med Chibuike skjønner jeg lite av. Han fikk beskjed om at han måtte tilpasse seg en ny rolle(samme som Dockal) om han skulle få spilletid. Han gikk til Hoftun og sa han ønsket seg vekk.
Når han selger leiligheten sin så handler det ganske garantert om at det er opplysninger vi/det offentlige ikke vet om, nemlig at man var ekstremt nære et salg. Men så ble begge spissene våre skadd og chibuike fikk fast plass, noe som gjorde han glad.

Dockal har ingen forutsetning for å være en god indreløper hos oss. Han dekker ikke spesielt store rom, han er ikke spesielt rask, han har ikke et godt rykk, han er ikke god defensivt, verken taklinger, hodestyrke eller evnen til å dekke riktig rom og mann defensivt. Han er heller ikke en spesielt god pasningsspiller. Han er ingen indreløper, han er kant i 4-4-2, og kommunikasjon endrer ikke dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Morten2k
Junior


Joined: 10 Aug 2012
Posts: 41

PostPosted: 10.08.2013 17:48    Post subject: Reply with quote

At du presterer å si at Dockal ikke er en god pasningsspiller gjør jo hele innlegget ditt verdiløst.

I tillegg er det mye synsing synes jeg. Det er klart selvtillit og kommunikasjon er viktig for en spiller. Vi har solgt fjorårets beste spiller for 4,5 mill, noe har fått fryktelig galt innad.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 10.08.2013 17:50    Post subject: Reply with quote

du må gjerne mene noe annet, men jeg mener alvorlig at Dockal ikke er presis i pasningsspillet sitt. Han har et ok blikk for spillet og han har en habil innleggsfot, men han har mange pasningssfeil, særlig som indreløper.

At du ikke skjønner forskjellen på det å være en kant i 4-4-2 og det å være indreløper eller ving i 4-3-3 gjør at dine innlegg om temaet blir verdiløse.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.08.2013 17:59    Post subject: Reply with quote

Morten2k wrote:
I tillegg er det mye synsing synes jeg. Det er klart selvtillit og kommunikasjon er viktig for en spiller. Vi har solgt fjorårets beste spiller for 4,5 mill, noe har fått fryktelig galt innad.


Og dette presterer du i fullt alvor å si, etter å selv ha konkludert med at kommunikasjonen mellom spillergruppen og trenerteamet er elendig, noe du baserer på at en spiller som har prestert høyst middelmådig de siste 8 månedene selges ? Du har jo overhodet ikke belegg for disse uttalelsene. Ren og skjær synsing.

Faktum er at Dockal overhodet ikke har forutsetning for å spille indreløper i 4-3-3. Han mangler stort sett ALT som trengs. Løpskraft, løp uten ball, duellstyrke, defensiv styrke osv. I tillegg har han fremstått som en gjennomført uprofesjonell spiller, demonstrert gjennom at han konstant har sutret siden han ble plassert på benken i 2. serierunde. Han eier ikke moral. 4.5 millioner er helt akseptabelt for en spiller som i et halvår konsekvent har ytret ønske om at han ønsker å dra uansett hva som skjer. Og å legge all skyld på RBK her er total skivebom. Sorry.
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 10.08.2013 18:27    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Jangusk wrote:
Noen som greier å finne Boreks skåringssnitt i forhold til antall kamper?


55 kamper og 14 mål = 0.25 - (353.57 min) i Tippeligaen
13 kamper og 07 mål = 0.53 - (167.14 min) i kvalikk e-cup
07 kamper og 07 mål = 1.00 - (090.00 min) i Norgesmesterskapet
05 kamper og 01 mål = 0.20 - (450.00 min) i e-cup

80 kamper og 29 mål = 0.36 - (248.27 min) som totalt


Takker. Du er grundig og til å stole på som alltid. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 10.08.2013 18:37    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Bommel:

Jeg sa aldri at jeg mente at Mikkelsen haddde gjort det bedre. Jeg sa at jeg tror trenerne mener at han oftere prøver å gjøre det riktige i forhold til spillestilen, og dermed får lov til å feile mer.

Endringer i formasjoner har lite med endring i spillestil å gjøre. Ønsket om spillestil tror jeg ligger fast i trenergruppa, uavhengig av formasjon.

Jeg tror Chibuike kommer til å bli god i RBK stilen, når stilen sitter for laget, og han har fått mer tid i stilen. Chibuike er en individualist, og hans ryggmarksrefleks, er å gjøre ting etter situasjonen, ikke etter en plan. Derfor tror jeg det tar litt lenger tid å få han inn i systemet, enn det gjør med en spiller som er mer lagspiller av natur.

Foreløbig har laget ikke satt spillestilen slik de ønsker. Det er vanskelig å øve inn en spillestil, hvis det er en eller to individualister på banen som bryter "bevisst" med spillestilen. Når spillestilen begynner å sitte, er det lettere å ta inn en individualist, som avviker noe, fordi resten av laget klarer å følge spillestilen.

Personlig tror jeg Chibuike vil få masse spilletid neste år, hvis han fortsatt er her.


Tror du at Perry sier til Mikkelsen før en kamp: Løp nu så ut og spille en haug med støttepassninger og ellers IKKE prøve å utfordre. Det tror ikke jeg og det er dette Mikkelsen har gjort siden han kom.

Men jeg påpeker at jeg så noen lyspunkter i de tre første kampene og nå sist mot Sogndal og derfor er det jo lov til å håpe Perrys gullgutt skal slå ann. Det er det som gagner Rbk best, og ikke at Perry skal ha en trelegget danske som serverer støttepassninger og ellers mister ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 10.08.2013 18:53    Post subject: Reply with quote

Under hjulmand trenet mikkelsen som bare det på og holde ballen i laget,så at det kommer til og ta litt før han behersker vår stil er det lite tvil om.

Typisk spiller som prøver på det umulig og må ha en "God" dag for at han skal lykkes med tingene han gjør.
Men når han lykkes så er det på et høyt nivå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 10.08.2013 19:07    Post subject: Reply with quote

Da gleder jeg meg til å se Mikkelsen på et høyt nivå og det mener jeg virkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 10.08.2013 19:37    Post subject: Reply with quote

Jeg mener å se at Mikkelsen av og til prøver å spille en slags ving-veggspill: møter ballen ute på sin plass, sender tilbake, og snur og stikker så inn i rom. Kan hende han forventer å få ballen til det rommet han stikker i. Kan funke, det, spesielt hvis den han sender ballen til vet om planen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 10.08.2013 19:47    Post subject: Reply with quote

@Jangusk

Mulig du skjønte det, men jeg glemte å presisere at målsnittet pr. min. (i parntes), er kalkulert ut fra hele kamper (90 min.) og ikke hvor mange spilte minutter han faktisk har/hadde. Ergo vil den faktoren være en god del lavere.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6472
Location: Heaven

PostPosted: 10.08.2013 20:00    Post subject: Reply with quote

Ja haavard..Vi må vente til systemet sitter,så skal vi se det blir bedre spill og samhandling! Spillerne har ikke spilt så mye sammen.

Riktig at gode spillere glir fortere inn,men vi snakke om tippeliga nivå,så kan ikke forvente stort.
Det krever tid og bygge et lag.

Dockal skal ha tusen takk for bidragene i fjor. lykke til videre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82, 83  Next
Page 81 of 83

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb