English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Borek Dockal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 81, 82, 83  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jarln
Veteran


Joined: 13 Nov 2005
Posts: 1089

PostPosted: 02.04.2013 19:41    Post subject: Reply with quote

Stemmer i med zap..

Og for å snu det litt på hodet, hvem hadde ikke blitt skikkelig forbanna? Kanskje ei kjerring! Når du er lagets beste gjennom en hel sesong så forventer du ikke å bli benka til neste sesongs første hjemmekamp, og ja du blir forbanna om du har bittelitt testosteron i deg.

Håpløst av Dockal å ikke feire mot fansen, men vil mye heller ha spillere som viser følelser og vinnervilje, enn spillere som bare dilter etter og er fornøyd med å sitte på benken. Når det er sagt; Har gutten lagfølelse så skjer ikke dette igjen. Å si at vi må selge ham så fort som mulig etter en engangshendelse er for meg vanskelig å ta seriøst.
Back to top
View user's profile Send private message
Jarwson
Senior


Joined: 09 Aug 2007
Posts: 209

PostPosted: 02.04.2013 20:06    Post subject: Reply with quote

Var ikke Borek med på ski i dag??
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 02.04.2013 20:16    Post subject: Reply with quote

Nei, han skrev under for Molde i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 02.04.2013 20:39    Post subject: Reply with quote

1 april var i går xD
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 02.04.2013 20:44    Post subject: Reply with quote

Vi får vel all vente og lese neste utgave av Borek's Corner - kanskje vi får noen svar der...
Back to top
View user's profile Send private message
Mighty
Senior


Joined: 15 Aug 2010
Posts: 194

PostPosted: 03.04.2013 13:54    Post subject: Reply with quote

Dagens papiravis:

- Jeg har snakket med Perry, og det blir mellom oss to. Jeg synes ikke dette er noe å snakke om til mediene, sa tsjekkeren til Adresseavisen i går, etter å ha gått i mål på RBKs uhøytidelige skiskytterstafett på Saupstad.

Før han likevel fortsatte:

- Ingen er glad for å starte på benken. Det var første gang i min tid i RBK, så jeg var skuffet.

- Men vil du juble neste gang du scorer?

- Ja, sannsynligvis, fordi Perry har sagt det. Hvis jeg vil bli i Rosenborg, må jeg det.

__________________________

Ser ut som om det blir feiring i fremtiden. Perry sier også til adresseavisen at han ikke angrer på kjeftsmellen og at det er en del av hans lederstil å ta ting med en gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 03.04.2013 13:57    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
Dagens papiravis:

- Jeg har snakket med Perry, og det blir mellom oss to. Jeg synes ikke dette er noe å snakke om til mediene, sa tsjekkeren til Adresseavisen i går, etter å ha gått i mål på RBKs uhøytidelige skiskytterstafett på Saupstad.

Før han likevel fortsatte:

- Ingen er glad for å starte på benken. Det var første gang i min tid i RBK, så jeg var skuffet.

- Men vil du juble neste gang du scorer?

- Ja, sannsynligvis, fordi Perry har sagt det. Hvis jeg vil bli i Rosenborg, må jeg det.

__________________________

Ser ut som om det blir feiring i fremtiden. Perry sier også til adresseavisen at han ikke angrer på kjeftsmellen og at det er en del av hans lederstil å ta ting med en gang.


Hva med å juble fordi han blir glad for å score, for å bli glad for å hjelpe laget? Høres mer og mer ut som en som spiller kun for seg selv og ikke for laget.

Klovnete falsk jubel og glede fra en tønt som tror han er større enn klubben kan jeg styre meg for. Selg.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.04.2013 14:04    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
Dagens papiravis:

- Jeg har snakket med Perry, og det blir mellom oss to. Jeg synes ikke dette er noe å snakke om til mediene, sa tsjekkeren til Adresseavisen i går, etter å ha gått i mål på RBKs uhøytidelige skiskytterstafett på Saupstad.

Før han likevel fortsatte:

- Ingen er glad for å starte på benken. Det var første gang i min tid i RBK, så jeg var skuffet.

- Men vil du juble neste gang du scorer?

- Ja, sannsynligvis, fordi Perry har sagt det. Hvis jeg vil bli i Rosenborg, må jeg det.

__________________________

Ser ut som om det blir feiring i fremtiden. Perry sier også til adresseavisen at han ikke angrer på kjeftsmellen og at det er en del av hans lederstil å ta ting med en gang.


Hvis Dockal er sitert riktig på det der er det bare å selge. Spillere som går og sutrer i lang tid, etter _1_ kamp på benken, trenger vi ikke i RBK. At det kan komme en spontan reaksjon der og da i kampen er greit nok (f.eks når man blir byttet ut), men syting i pressen flere dager etterpå blir rett og slett for dumt.

Det skal være kamp om plassene, og da må alle tåle en kamp på benken i ny og ne.
Back to top
View user's profile Send private message
Balljenta
Senior


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 202

PostPosted: 03.04.2013 14:20    Post subject: Reply with quote

Jeg håper bare Perry ikke gir etter (ikke at jeg tror det), for jeg synes det der er en barnslig innstilling. Jeg forstår at man blir sur for å bli benka, men det begynner å gå litt langt. En spontan reaksjon er greit, men å surmule i evigheter etterpå er bare dumt. Langsint fyr.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 03.04.2013 14:22    Post subject: Reply with quote

Det verste med dette er jo at Perry er avhengig av å få autoritet i gruppa. Da er det litt balle med en primadonna som absolutt skal slå seg vrang fordi han må starte på benken en gang. Denne surmulinga bare forverrer situasjonen. Skjønt skulle jeg ønske media kunne holdt seg unna denne gangen, istedenfor at man skal skape en alt for stor sak ut av det.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 03.04.2013 14:25    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
- Men vil du juble neste gang du scorer?

- Ja, sannsynligvis, fordi Perry har sagt det. Hvis jeg vil bli i Rosenborg, må jeg det.


Herregud. Dette var faktisk dråpen for min del.

Selg Dockal i sommer. La han furte på tribunen vårsesongen. Vi klarer oss fint uten han på banen. Snakk om å rasere inntrykket av å være en strålende fyr så raskt og effektivt. Er sjokkert!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1917
Proff


Joined: 25 Feb 2012
Posts: 450
Location: Ranheim

PostPosted: 03.04.2013 14:28    Post subject: Reply with quote

veldig enig Hedon! Amen
_________________
Roma ble ikke bygget på èn dag, ei heller nye Rosenborg!
Back to top
View user's profile Send private message
Svovel
Proff


Joined: 25 Mar 2012
Posts: 318

PostPosted: 03.04.2013 14:29    Post subject: Reply with quote

La fyren få fred sier nå jeg. Er vel bare media som koser seg med dette nå? Latterlig, men spontan reaksjon fra Borek, som Perry heldigvis tok for seg med en gang. Denne saken var vel egentlig over allerede i garderoben. Så får heller tiden vise om dette er et reelt holdningsproblem eller ikke.

Foreløpig ser det ut som; Borek dreit seg ut, Perry delte ut korreks, Media koker suppe.
Back to top
View user's profile Send private message
Mighty
Senior


Joined: 15 Aug 2010
Posts: 194

PostPosted: 03.04.2013 14:30    Post subject: Reply with quote

Kan minne om at verken journalistene eller dockal har engelsk som førestespråk. Når ordene skal oversettes to ganger er det vanskelig å få uttrykt seg på en forbilledlig måte.

Legger godviljen til og tolker det som at han ønsker å bli i rosenborg og at han skal gjøre det som kreves for å løfte klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Mighty
Senior


Joined: 15 Aug 2010
Posts: 194

PostPosted: 03.04.2013 14:32    Post subject: Reply with quote

Hele saken:

Gjentar Borek Dockal «feiringen» etter Brann-målet, vil det få konsekvenser. Selv er tsjekkeren usikker på hvordan han vil reagere.

I går var smilet tilbake, da ball var byttet ut med ski og gevær. Men etter å ha vært taus om Perry-kritikken søndag, medga Dockal at vrakingen til Brann-kampen var tung å svelge.

- Jeg har snakket med Perry, og det blir mellom oss to. Jeg synes ikke dette er noe å snakke om til mediene, sa tsjekkeren til Adresseavisen i går, etter å ha gått i mål på RBKs uhøytidelige skiskytterstafett på Saupstad.


Før han likevel fortsatte:

- Ingen er glad for å starte på benken. Det var første gang i min tid i RBK, så jeg var skuffet.

- Men vil du juble neste gang du scorer?

- Ja, sannsynligvis, fordi Perry har sagt det. Hvis jeg vil bli i Rosenborg, må jeg det.


I fjor sommer var Dockal den store beholdningen i angrepet. Tsjekkeren dunket inn mål på bestilling, skjøt klubben nærmest alene til gruppespill i Europa-ligaen, ble rost opp i skyene - og fikk landslagsplass.


For første gang i RBKkarrieren opplever tsjekkeren nå motgang. Han fikk plass i startelleveren mot Odd ettersom Tarik Elyounoussi måtte kaste inn håndkleet, men startet på benken mot Brann. Det etter en vinter for å tilpasse seg en indreløperrolle i 4-3-3.


I skuffelsen over vrakingen lot Dockal derfor være å juble da han «drepte kampen» med 3-0-scoringen mot Brann, noe som ikke gikk upåaktet hen hos trener Per Joar Hansen.


På spørsmål om oppkjøringen og terpingen som indreløper, svarte Dockal slik i går:

- Du må snakke med Perry. Jeg kan ikke si annet enn at jeg gjorde mitt maksimale i vinter, og klarerte hodet mitt for å gjøre det best mulig i treningskampene og mot Odd.

- Er du og Perry ferdig med saken nå?

- Vi har snakket sammen, og det er ingen problemer oss imellom, svarer han.


Mens spillerne gikk stafett, sto treneren på sidelinja og småhumret av de mildt sagt variable prestasjonene. Etter 4-0-seieren sier Perry at han står 100 prosent for laguttaket - og for kritikken av «Dockal-feiringen» og Nicki Bille Nielsens sinne ved å bli byttet ut.

- Vi har ikke snakket mer om det, og saken er ute av verden for min del. Men det er min lederstil å ta ting med en gang de oppstår, og det var riktig, sa Perry i går.

- Folk skal få være seg selv. Men så har vi også felles spilleregler. Opptrer folk utenfor reglene, får det konsekvenser. Det kom 16000 tilskuere. De vil se et RBK som spiller og vinner sammen. Vi må spille lagets kamp, sa Perry.

- Hva tenker du om Dockals situasjon?

- Han er like viktig for oss som alle andre. Ingenting var bedre enn at han kom inn og scoret. Nå har han vært ute av laget i én kamp, og vi har en konkurransesituasjon. Det skal det være, og det må han tåle. Og det må alle andre tåle, svarte Perry i går - og utdypet:

- Vi skal spille 30 kamper, pluss cup og E-cup. Mange vil få veldig mye spilletid gjennom sesongen.

- Hvordan begrunner du laguttaket?

- Jeg står 100 prosent for det. Midtbanen sa seg selv etter Odd-kampen, og jeg ønsket en angriper som skulle være tettere på Nicki Bille Nielsen, og dermed spille litt «skjevt». Da falt valget på Tarik Elyounoussi. Det er landslagsspillere på alle plasser. Og jeg kan ikke gi garantier til noen, mente Perry - og konkluderte:

- Alle som er i denne klubben må han en profesjonell innstilling til å spille for RBK. Har man ikke det, kan man ikke være her. RBK er større enn alle enkeltpersoner i klubben. Trenerne inkludert.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 03.04.2013 14:33    Post subject: Reply with quote

Svovel wrote:
Latterlig, men spontan reaksjon fra Borek, som Perry heldigvis tok for seg med en gang.


Basert på intervjuene som er gjort en god natts søvn etter kampen så er det ingenting som tyder på at dette var en spontan reaksjon fra Borek. Han er potte sur og sier bortimot rett ut at han vil juble bare fordi Perry krever det. Vi har ikke plass til spillere som setter seg selv over laget. Er en skam om en med slike holdninger skal holde oppofrende, store lokale talenter utenfor laget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3120
Location: Brønnøysund

PostPosted: 03.04.2013 14:36    Post subject: Reply with quote

Jeg er skuffet over Borek, rett og slett skuffet!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 03.04.2013 14:39    Post subject: Reply with quote

Mighty wrote:
- Alle som er i denne klubben må han en profesjonell innstilling til å spille for RBK. Har man ikke det, kan man ikke være her. RBK er større enn alle enkeltpersoner i klubben. Trenerne inkludert.


Perry er ingen pudding, det skal han ha. Dette er så jævla spot on og det er deilig å se at vi har en trener som sier det rett ut. Vi vinner sammen og taper sammen. Den som ikke vil være med og bære lasset i motgang kan holde seg unna også i medgang.

Vi har selvfølgelig alle ups and downs, både i forhold til motivasjon og andre ting - men noen enkle prinsipper er det viktig å beholde. Så fort man setter egne interesser foran klubbens, er man ikke lengre en del av fellesskapet. Det gjelder i særdeleshet de som er lønnet store penger for å gjøre en jobb her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 03.04.2013 14:40    Post subject: Reply with quote

Boreks svar kan godt ha blitt gitt med et smil om munnen. Hørtes ikke ut som et seriøst svar i det hele tatt, etter min mening. Slutt å være så forbanna gravalvorlige.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 03.04.2013 14:41    Post subject: Reply with quote

Nja, Hedon. Viktig å ta med i beregninga at vi som sitter her med øksa er godt voksne mennesker, med et utspekulert sosialt nettverk og ditto trening.

Dockal er en ung gutt, en tidlig voksen mann, født og oppvokst i medgang. Det er viktig å ikke halshugge ham for en reaksjon som selv ett døgn etterpå må karakteriseres som spontan.

Tida framover vil vise hva Dockal er laget av. Først om et par måneder vil vi være i stand til å se om han har lært og vokst, eller om han bare er en umoden mammadalt. Nå er alt for tidlig å felle noen konklusjoner. Dessuten - mange ganger er det ting som stjeler fokus andre steder enn på fotballbanen som fører til merkelig oppførsel. Kanskje har han fått kjeft fra svigermor, eller dama nekter ham pulings, kan være mange ting som får frustrasjonen til å komme ut.

Give the guy some time, folks. Time will show - character or not.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 03.04.2013 14:45    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Nja, Hedon. Viktig å ta med i beregninga at vi som sitter her med øksa er godt voksne mennesker, med et utspekulert sosialt nettverk og ditto trening.

Dockal er en ung gutt, en tidlig voksen mann, født og oppvokst i medgang. Det er viktig å ikke halshugge ham for en reaksjon som selv ett døgn etterpå må karakteriseres som spontan.


Greit innspill dette, som jeg skal prøve å ta med meg. Er bare så forbanna skuffet over Borek. Man forventer ikke noe sånt fra en som for få måneder siden ble kåret til årets spiller blant supporterne.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
stolavs
Veteran


Joined: 20 Oct 2007
Posts: 1646

PostPosted: 03.04.2013 14:51    Post subject: Reply with quote

Dockal bør bruke sin skuffelse til å yte enda mer og spille seg inn i laget igjen. Ikke sutre.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 03.04.2013 14:59    Post subject: Reply with quote

La oss ha litt is i magen og se an hvordan oppførselen er fremover før vi dømmer spilleren- Hittil har Dockal fremstått som både hyggelig og reflektert, og mandagens reaksjon blir forhåpentligvis en engangsforeteelse.

La oss også huske at det skrevne ord, ikke gjengir følelser, ironi etc. særlig bra. Et utsagn som:

Quote:
-Men vil du juble neste gang du scorer?

- Ja, sannsynligvis, fordi Perry har sagt det. Hvis jeg vil bli i Rosenborg, må jeg det.


Sagt i fullt alvor med en sur mine vitner om en sur og gretten primadonna.

Sagt med et lite smil og med glimt i øyet, så viser det en spiller som har dumma seg ut og avklart dette med treneren etterpå.
Back to top
View user's profile Send private message
Svovel
Proff


Joined: 25 Mar 2012
Posts: 318

PostPosted: 03.04.2013 15:50    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Svovel wrote:
Latterlig, men spontan reaksjon fra Borek, som Perry heldigvis tok for seg med en gang.


Basert på intervjuene som er gjort en god natts søvn etter kampen så er det ingenting som tyder på at dette var en spontan reaksjon fra Borek. Han er potte sur og sier bortimot rett ut at han vil juble bare fordi Perry krever det. Vi har ikke plass til spillere som setter seg selv over laget. Er en skam om en med slike holdninger skal holde oppofrende, store lokale talenter utenfor laget.


Baserer meg på at det er journalisten(e) som klarer å gjøre dette til en større sak enn det trenger å være. Muligens med en røre av "lost in translation" og å pirke borti et såret ego. Gir han derfor sjangsen til å vise bot og bedring. Skulle det derimot vise seg at jeg tar feil, er jeg klinkende enig med deg.
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran


Joined: 03 Aug 2012
Posts: 1584
Location: Trondheim

PostPosted: 03.04.2013 15:57    Post subject: Reply with quote

Jeg syns heller ikke dette virker som en spontan reaksjon fra Dockals side, men han skal selvfølgelig ikke henges etter dette. Han har vært en fantastisk spiller for Rosenborg og fortjener en ny sjanse.
Sutringen må selvsagt opphøre umiddelbart.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 81, 82, 83  Next
Page 47 of 83

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb