English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 479, 480, 481 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.01.2021 23:54    Post subject: Reply with quote

Bladet:

Kontrakten med Stjørdals-Blink gikk ut på nyttårsaften for Franklin Daddys Boy Nyenetue. Samme dag fikk han en positiv koronatest i fanget.

(...)

Etter overgangen fra Rosenborg i høst, var Nyenetue involvert i fire kamper for Blink. To fra start og to som innbytter. Åtte ganger var han ubenyttet reserve i en sesong Blink måtte ut i kvalik for å redde plassen i 1. divisjon.

– Vært et utrolig spesielt halvår. Det var selvsagt naturlig å håpe på mer spilletid, men med tanke på situasjonen og hvordan ting ble, kunne jeg ikke forventet noe mer, egentlig.

Og nettopp spilletid blir viktig for unggutten når han skal signere en ny kontrakt.

– Så ung som jeg er, er det viktigste for meg å spille kamper fremover, forteller han.

– Hvor spiller du fotball neste sesong?

– Vi driver og forhandler om kontrakt med Blink, så får vi se hva det blir til. Det er også andre klubber som er aktuelle.

___________________

Da Kåre Ingebrigtsens gamle kypriotiske klubb, APOEL, fristilte Mike Jensen (32) fra kontrakten i desember, var det mange som lurte på om trønderen ville prøve å lokke sin tidligere Rosenborg-kaptein til Bergen. Sannheten er at fristillingen vanskeliggjorde et annet overgangsmål Ingebrigtsen hadde i kikkerten. For i APOEL er også tidligere Rosenborg-spiller Marius Lundemo (26), en kar Brann-treneren er svært begeistret for. Midtbanespilleren, som ble sett på som en ideell mann for ankerrollen i Brann, hadde frem til Jensens exit fått svært lite tillit på Kypros. Nå har han spilt de to siste kampene fra start, og en overgang eller et lån til Brann virker lite trolig. Lønnsnivået på Kypros er bokstavelig talt i en annen liga enn i Norge.

Les mer: Derfor er det så stille rundt Branns spillerjakt

Har vært videre utvikling i saken i dag: McCarthy er ferdig og blir erstattet av Savvas Poursaitidis.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 07.01.2021 21:22    Post subject: Reply with quote

Skulle bare mangle at Lundemo får spille på et lag som sliter noe så til de grader. APOEL ligger på 11 plass av 14 lag og er 21 poeng bakserielederen etter 16 kamper. Tar man med at de faktisk er 3-4 lag som kjemper om tittelen i år så er det sjokkerende svakt å være så langt bak poengmessig.

Allerede på sin tredje trener etter Kåre dro nå. Etter at APOEL trenerlegenden Ivan Jovanovic dro i 2013 har de nå ansatt sin 16 trener. Ingen har sittet lenger enn halvannen sesong. De fleste i kun noen måneder.

Men verken Kåre eller andre virker å la seg skremme av en slik trenerstatistikk.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.01.2021 23:41    Post subject: Reply with quote

Aprpos Kypros: Rashani har sagt nei til Apollon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 08.01.2021 20:01    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen på klubbjakt - men går ikke til en norsk klubb:

– Jeg liker å tro at jeg er en lojal fyr. Selv om Kåre og Horneland er fantastisk flotte folk og to veldig flinke trenere, er det Rosenborg som er min klubb i Norge, sier han.

100 % Sport

Mike <3
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2021 20:04    Post subject: Reply with quote

Når AaFK gyver løs på 2021-sesongen blir det med tidligere Brann 2-trener Roger Naustan som ny mann i A-lagets trenerteam. 39-åringen fra Trøndelag, som har god kunnskap og erfaring med 4-3-3, har vært hovedtrener for Byåsen i 2. divisjon og Levanger i 1. divisjon.

Han har også vært trener i Rosenborg-systemet i åtte år, hvor han var med på å utvikle en rekke gode spillere.

Les mer: Roger Naustan inn i trenerteamet

- Jeg og Lars Arne kjenner hverandre godt fra før, og vi vet hva hverandre står for. Det skal bli artig å jobbe tett med ham og bidra til å utvikle Aalesund i riktig retning. Vi har et tankegods som er veldig likt, sier Roger.

Les mer: - En feltets mann

Jørgen Skjelvik har skrevet under med OB fra januar 2021 til sommeren 2023 og kommer dermed til årets første træning med en frisk kontrakt i bagagen.

En aftale, som nordmanden er meget glad for:

- Det var dejligt at få det på plads, og nu er der ro på i en lang periode. Der var allerede en del spillere, som kunne udfylde pladsen i venstre side, da jeg kom til, og jeg skulle kæmpe hårdt for spilletid. Jeg faldt dog ret hurtigt til og blev glad for at være i klubben, så det er helt naturligt nu at skrive kontrakt med OB, siger Jørgen Skjelvik og fortsætter:

- Jeg synes, at der er et spændende potentiale her, og det er virkelig fedt, at vi er flyttet ind i det nye Superligahus med fine faciliteter og friske baner. Vi har et godt sammenhold, og jeg nyder at komme i Ådalen. Byen er også dejlig at færdes i, så det var egentlig en ”no-brainer” at blive her, siger han.

Læs mere: OB og Jørgen Skjelvik har byttet lejeaftalen ud med en permanent kontrakt, som løber til sommeren 2023.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 09.01.2021 16:54    Post subject: Reply with quote

Fin fin detalj fra Tettey Smile

"There’s ageing like a fine wine and then above that there’s ageing like Alex Tettey"

https://twitter.com/Norwi...32800?s=19
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2021 21:32    Post subject: Reply with quote

71 grader nord med Iversen begynte akkurat på TVNorge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 11.01.2021 20:56    Post subject: Reply with quote

Gjorde en bra figur, kjørte på og positiv. Håper han kommer langt så han kommer i godform på slutten.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 12.01.2021 19:19    Post subject: Reply with quote

Leo Fuhr Hjelde satt på benken hos Celtic i går.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 13.01.2021 05:52    Post subject: Reply with quote

Blodstrupmoen wrote:
Gjorde en bra figur, kjørte på og positiv. Håper han kommer langt så han kommer i godform på slutten.


Både Brattbakk og Basma har vunnet tidligere, så forventer ikke mindre av Ivers.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2021 23:38    Post subject: Reply with quote

Hedenstad:

– Det har vært mye som har skjedd på få dager, og det har gått veldig slag i slag med reising og litt andre ting som skal fikses. Det har vært noen innholdsrike uker, slik sett.

Den tidligere Rosenborg-spilleren forteller at han har fått et svært godt førsteinntrykk av sin nye klubb.

– Det er en litt mindre klubb i Istanbul og Tyrkia, og de er veldig opptatte av å ta vare på spillerne og folkene rundt. Jeg er blitt møtt av utrolig hyggelige mennesker, som ønsker deg alt godt og legger til rette for å hjelpe deg.

(...)

Selv om han også har flere år som utenlandsproff bak seg tidligere, etter flere sesonger i tysk fotball, er det noen ekstra utfordringer i et land som Tyrkia. Ikke minst med språket.

– Det er klart det er litt utfordrende, men samtidig utrolig spennende og gøy å lære en litt annen kultur å kjenne. Bryte litt med det trygge man er vant til i Norge. Det er ganske store kontraster til Heimdal i Trondheim og Istanbul, men jeg ser på det som en ganske unik mulighet og et eventyr.

Les mer: Nytt liv i Tyrkia, RBK-opprydningen og mulig Norge-retur: – Unik mulighet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2021 21:23    Post subject: Reply with quote

Magnus Stamnestrø har bestemt seg for å avslutte karrieren, og han har en stor karriere å se tilbake på.

(...)

- Hverdagen fremover er noe uklar, jeg har jobbet litt i Vestbyen som både trener og trenerveileder, og håper jeg kan gi tilbake til fotballen. Vise og dele fotballgleden jeg har hatt til andre. Jeg er også på jakt etter en ny jobb i tillegg, så håper jeg kan ta med erfaringene fra fotballen, avslutter Magnus.

Les mer: Stamnestrø legger opp
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.01.2021 00:05    Post subject: Reply with quote

Tidenes mest meritterte spiller i forhold til spilletid og "status" i Norge? Han har vel fort 4-5 seriegull og et par cuptriumfer uten at han var i nærheten av fast i hverken Molde eller Rosenborg, og det er vel få supportere utenfor disse klubbene som kjenner igjen hverken navn eller fjes.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
aasgeir
Junior


Joined: 16 Feb 2013
Posts: 43

PostPosted: 18.01.2021 00:44    Post subject: Reply with quote

Tok med seg 7 titler (4 seriegull og 3 cupgull) på fordelt på 46 kamper for Molde og Rosenborg.
På det forrige tiåret var det kun Helland som hadde bedre tittelfangst med 4+4.
Flere som var med på alle 7 titlene til Rosenborg, så skal det sies at Stamnesstrø ikke fikk gull i 17/18 for lite/ingen spilte kamper.
Bra stats til så middelmådig spiller 😁
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 18.01.2021 00:52    Post subject: Reply with quote

Nesten samme gull per kamp-ratio som Islamovic' gult kort per kamp, altså. Eller mål, for den saks skyld.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 18.01.2021 09:26    Post subject: Reply with quote

Samt innehaver av et av våre mest kuriøse dekknavn, etter at Marius Skjelbæk under cupkampen mot Åfjord i 2016 konsekvent omtalte ham som "Simen". Morsomt fordi det jo ikke er bare litt likt engang.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.01.2021 18:23    Post subject: Reply with quote

Apropos Åfjord:

Roger Naustan skulle bli assistenttrener i Rosenborg-akademiet i fire år. Deretter ble det en sesong i Byåsen, i 2013 som hovedtrener før han var tilbake i Rosenborg-akademiet som hovedtrener med blant andre Trond Henriksen.

Her ble han i fire år, før han tok Levanger i Obos-ligaen, altså 1. divisjon, som hovedtrener i 2018.

-Jeg hadde kjempefine år i Rosenborg, men i Levanger gikk det dårlig med det meste og vi rykket ned, sier han om sesongen han helst vil la passere på lettere bein enn de hadde den gangen.

(...)

I de to siste sesongene har Roger Naustan hatt tilhold som tener i fotball-akademiet til Brann i Bergen. Dit har han langpendlet, for familien med samboer Maiken Lien fra Oksvoll og barna Marius (8) og Emma (5) har base hjemme i Fossegrenda i Trondheim. Og pendlinga skal fortsette, selv om det er kortere til Vigra enn Flesland. Når han er hjemme blir det nok en og annen turen til Tempebanen og Nidelv med lille Marius. Emma venter litt med fotballen.

(...)

-Hvordan kom du i inngrep med Aalesund?

-Hovedtrener Lars Arne Nilsen var jo trener i Brann og det var der vi ble kjent. Det var han som ringte og spurte. For meg blir dette en opptur. Selv om det er i samme divisjon som Levanger var i 2018, så er dette en mye større klubb med andre ressurser. Forhåpentligvis blir det artig der, smiler han.

Les mer: Profftreneren som stiler mot Eliteserien
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 21.01.2021 11:58    Post subject: Reply with quote

Tore på vei til Tyskland.

Etter det TV 2 erfarer er nemlig Reginiussen på vei til en klubb i 2. Bundesliga. 34-åringen skal være enig med klubben og ventes å signere en kontrakt i løpet av kort tid.

https://www.tv2.no/sport/11906839/
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 21.01.2021 17:49    Post subject: Reply with quote

Supernytt i dag. Steffen Iversen gjest. Beste minne? Da VIF vippet RBK ned fra tronen i 2005 Sad Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.01.2021 18:11    Post subject: Reply with quote

Diskerud til Denizlispor med kontrakt på 1,5 + 1 år.

Dessuten møttes Denic og Lundemo i cupen i går. APOEL vant 2-1 med Ghayas Zahid som matchvinner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1208

PostPosted: 21.01.2021 18:22    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Supernytt i dag. Steffen Iversen gjest. Beste minne? Da VIF vippet RBK ned fra tronen i 2005 Sad Rolling Eyes


Skjønner ikke hvordan han kan rangere det høyere enn chippen mot Stabæk i 2012.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 22.01.2021 13:52    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at han sikkert er i ertehumør, men altså... han var med på å slå Milan borte i Champions League, men foretrekker årtusenets mest utpregede Rekdal-mesterskap med 40 poeng og 20-12 i målforskjell eller hva det nå var. Antakelig den norsk forglemmelige sesongen norsk fotball har sett, om det ikke var for den tragiske skaden til Enerly.
Back to top
View user's profile Send private message
Bagwell
Rutinert


Joined: 05 Jul 2010
Posts: 514
Location: Hatet og foraktens høyborg.

PostPosted: 22.01.2021 16:29    Post subject: Reply with quote

Supernytt er ikke det sånn barnetv-nytt?
Kan da tenkes at de kidsa som spurte han liker VIF og Steffen valgte sitt svar basert på det?
Jeg har ikke sett det innslaget, så det kan hende jeg bommer noe jævlig.
_________________
sur feskak!
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 22.01.2021 16:31    Post subject: Reply with quote

Steffen må ha drukket.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 784

PostPosted: 22.01.2021 22:44    Post subject: Reply with quote

gucci wrote:
pingvin wrote:
Supernytt i dag. Steffen Iversen gjest. Beste minne? Da VIF vippet RBK ned fra tronen i 2005 Sad Rolling Eyes


Skjønner ikke hvordan han kan rangere det høyere enn chippen mot Stabæk i 2012.


For ikke å snakke om 2x 2-0 over Valencia i 2007 Neutral
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 479, 480, 481 ... 537, 538, 539  Next
Page 480 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb