English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2012
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 74, 75, 76  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.11.2011 23:26    Post subject: Reply with quote

Kan for øvrig slenge inn at Bakenga nå har 10 mål med en runde gjenstående, hvilket er seks under lagets og ligaens toppscorer. Det er også dobbelt så mye som Morten Moldskred. Dette til tross for at Mushaga stort sett har vært joker og andre/tredjevalg i år. Tror ikke det er krise om vi "bare" sitter igjen med Bakenga av de tre midtspissene våre til neste år. En klassespiss til bør selvsagt på plass (forutsetter da at Prica og Moldskred forsvinner), men Bakenga viser seg å være et meget godt alternativ.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 21.11.2011 00:27    Post subject: Reply with quote

Det sies at man må sette ting i et historisk perspektiv. Jeg har fulgt RBK siden jeg var en drittunge. I 1975 satt jeg på en stubbe på russergrensa under grensevakt med ørepropp og hørte på kamp. Det var før de fleste her inne var født. Jeg har barn og barnebarn som har gått med RBK på skjorta og alle elsker vi RBK. Jeg har fulgt med i 10 år etter 10 år og en ting kan jeg si: RBK har utvikla seg i riktig retning.

Men det siste 10 året har det skjedd ting. Laget har stagnert og i år er det verre enn noen gang. Vi har fått en jævla slappfisk til trener. Han evner ikke å jage de jævla overbetalte, giddeslause primadonnaspillerne våre til innsats. De virrer rundt på banen som hodeløse høns, uten mål og mening. Og etter kamp står han og håner oss med bortforklaringer som ikke ligner grisen. Dette gidder jeg slett ikke å oppleve en sesong til. Jeg har møtt for mange slike tapere opp gjennom livet, til å tro at denne evner å rette opp noe til neste år.
For at vi skal nå de uttalte målene, eller rettere sagt, bevege oss i den
retningen, er det mye som må endres i klubben. JJ må bort. EH må bort. TS må bort og NS må ikke få gjemme seg i en krok på brakka i årevis. Den kulturen de står for må slettes, og det må inn folk med kompetanse. Så får de nye kvitte seg mes småfisken i støtteaparatet.

Det er ok å være stolt av historien, men nå er det på tide å se fremover. Vi får neppe tak i den ultimate treneren før jul, så jeg mener vi må gå for en mellomløsning. Nordlie er ledig. Så la ham lede laget mens vi leter, men for Guds skyld, bli kvitt Jønson før han frastøter seg flere av dem som elsker RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.11.2011 11:03    Post subject: Reply with quote

Å ansette Tom Nordli til å lede laget i et halvt år mens det ikke foregår kamper, minner jo veldig om den brente jords taktikk. Da kan vi i alle fall være trygge på at det ikke er noen forstyrrende spillere og støtteapparat igjen til neste trener tar over i mars.

God plan Tommel'n opp!
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5183

PostPosted: 21.11.2011 11:42    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Jeg har møtt for mange slike tapere opp gjennom livet, til å tro at denne evner å rette opp noe til neste år.

Haha, her legger du ikke noe imellom!

For øvrig, takk for et fint historisk perspektiv.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 21.11.2011 12:28    Post subject: Reply with quote

Nordlie trener KIL i 2012.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 21.11.2011 12:40    Post subject: Reply with quote

Vær så snill, Tom Nordlie????? En mann som trener i stykker etthvert lag han får fingrene i? Nei, takk.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 21.11.2011 13:58    Post subject: Reply with quote

Nordlie var tatt ut fra løse lufta, som en av mange som kan erstatte det vi har i dag, i en periode. Som de fleste ser, blir det snaut på tribunene etterhvert. Det blir ikke mye inntekter av at Kristobal og Konesseur sitter på tribunen og ser ting i et historisk perspektiv, som de uttalte lenger bak i tråden ett sted.

Det vi har i dag må bort, så fort som mulig.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 21.11.2011 14:07    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
Det blir ikke mye inntekter av at Kristobal og Konesseur sitter på tribunen og ser ting i et historisk perspektiv (...)


Kan ikke si meg fornøyd med at jeg neves i samme åndedrag som en av de ytterst på ytterste fløy her på forumet. Jeg regner meg som moderat kritisk, hverken mer eller mindre, og det at man ser ting i et lengre perspektiv betyr ikke at løsningen i prinsippet ikke kan være radikal.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 21.11.2011 14:21    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er vel akkurat det enkelte her på forumet har gjort i en årrekke. Gutteklubb-ledelse og at pengekista kontinuerlig tømmes gjør sitt til at Rosenborg bare blir en klubb blant mange på sikt, til tross for ok resultater i øyeblikket. Det er et varsko at tittelen som byens beste lag bestrides av Ranheim.


Ok, jeg var vel for snar til å dra dere over samme kam. Jeg mente vel at dere satt på tribunen og diskuterte.

Men nå får noen ta en avgjørelse på om vi skal tråkke i gjørma, eller om vi skal videre mot de målene som er satt. Vi kan ikke unnskylde oss med att det gikk dårlig i totusen og ditt og totusen og datt. Ut med røkla og inn med drivkraft.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 21.11.2011 16:23    Post subject: Reply with quote

Det som kan toppe denne sesongen nå er om Trond O. senker oss på Lerkendal i siste serieomgang a la 2008.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 21.11.2011 18:12    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Kan ikke si meg fornøyd med at jeg neves i samme åndedrag som en av de ytterst på ytterste fløy her på forumet.


Støtter denne. Jeg anser meg som moderat kritisk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 21.11.2011 18:58    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Det som kan toppe denne sesongen nå er om Trond O. senker oss på Lerkendal i siste serieomgang a la 2008.
Kunne du ikke holdt kjeft om det da! Gjett hva som skjer nå?
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 23.11.2011 09:00    Post subject: Reply with quote

2012 bør være et mellomår som brukes til å rydde opp i klubben. La Skutle få sitte som sjef fram til et nytt styre er på plass, så får disse finne nysjefen, nye trenere etc. Det viktigste dagens adm og styre bør gjøre de nærmeste mnd er å få bygget opp en god spillerstall, for det må klubben ha når serien starter. Alt det andre kan vente et halvår.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 23.11.2011 09:31    Post subject: Reply with quote

mellomår FFS, hvor mange mellomår har vi ikke hatt de siste åra? nå må for faen de ansvalige få klubben inn på rett krurs igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 23.11.2011 09:47    Post subject: Reply with quote

Dagens styre duger ikke, og må ikke få flere sjanser til å rette opp klubben. Nye koster må til. Tålmodighet er viktig.
Back to top
View user's profile Send private message
solbakken13
Proff


Joined: 20 Mar 2011
Posts: 286

PostPosted: 23.11.2011 09:53    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
mellomår FFS, hvor mange mellomår har vi ikke hatt de siste åra? nå må for faen de ansvalige få klubben inn på rett krurs igjen.


har vel hatt en del mellom år de siste årene. Sist var vel i 2008. Men trenger nokk et mellomår til. Som Joshino skriver så må vi rydde opp admistranitivt og få noen dyktige folk inn i et støtteapperat og styre. Få sparka Henriksen, Jamfall og resten av de som ikke holder mål. Få inn en ny trener som har en fotballfilosofi som han virkelig tror på og står for uansett, en ala Eggen. En som kan forme klubben etter hans primisser. For sånn som RBK fremstår idag så ligner vi mere på et synkende skip.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 23.11.2011 10:14    Post subject: Reply with quote

Vi har fortsatt flest gull siden rekken med 13 på rad ble brutt.
Men pr. dato er vi en middelmådighet.
Mange måter å starte på nytt på.
Går også an å spole tilbake og starte på nytt.
Her kommer ett eksempel:
1.Langsiktig strategi (2 sesonger fra nå er langsiktig), hvor man finner rette støtteapperat og styre som kan få med sponsorene på en slik strategi.
2.x antall talenter skal fases inn mot fast plass/innhopp/rotasjonsspillere i perioden
3.Logistikken ift. kontrakter skal være bombesikker.
Feks. ved at så snart talentet har vist gjennom trening og kamp at steget er tatt, skal 4-5 årskontrakt på plass.
4. Ungdomssatsinga fortsetter,men noe mere målretta.
Skjønner at man ikke bare skal ha småvokste sentrale midtbanespillere, men utdanner hurtige forsvarsspillere og flankespillere også.
----------
Mens dette pågår, ser man også utenlands etter spillere som kan fylle de hullene som er der evnt. kan oppstå.
Mange kan leve med at vi er der oppe uten å være soleklar gullfavoritt minst 1 sesong til, tror jeg(under tvil)
Forutsetningen er at det presenteres en plan som virker veloverveiet og gjennomførbar og fører til en god balanse i laget, støtteapperat, styre og administrasjon.
Må gjerne inneholde noe om mental trening,kosthold, heltidsutøver, fysisk trening/kvalitetssikring også.
Personlig kunne jeg gjerne vedtatt et forbud mot at 442 skal rendyrkes også, men det blir vel litt useriøst.
- En god start er ihvertfall å ha en plan..
-Det er ikke umulig å vinne TL med litt flyt og stang inn selv i en mellomsesong.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 23.11.2011 10:18    Post subject: Reply with quote

"Alle" vil ha Mos: http://fotball.adressa.no...215534.ece

Synes det er litt interessant å se Mos-interessen ift vår egen Bakenga.

Mos (23 år) står med 14 mål så langt. Han har spilt nesten samtilge kamper denne sesongen. Klubber fra utlandet begynner å vise interesse, og bud på 4 millioner blir blankt avvist. VIF sier de vil satse på han til neste år.

Bakenga (19 år) står med 10 mål. Bakenga har spilt 1353 minutter, (svarende til ca 15 hele kamper) - altså betydelig mindre enn Mos. I nexgen serien er han toppscorer med 6 (?) mål.

De fleste her på forumet ser ut til å tenke at Bakenga skal ha en utfordrerposisjon også neste sesong. Altså at man skal hente Fall eller liknende som førstevalg og bruke Bakenga som backup.

Jeg er ikke direkte uenig, men med tanke på hvor råttent forsvaret vårt er for tiden lurer jeg på om å kjøpe en dyr spiss som henviser Bakenga til benken er den beste måten å disponere pengene våre på. Er man god nok er man gammel nok. I form - som han er nå - er Bakenga etter min mening god nok.
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 23.11.2011 10:25    Post subject: Reply with quote

Enig Weghard, men alt tyder på at Prica tar en "Ivers", og da trenger vi en back-up for Chibbe og Bakenga. Gjerne en type targetspiss som har scoret mye mål på et visst nivå og ikke er blandt de dyreste i innkjøp og kostnader.
Penger må brukes bak på banen.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 23.11.2011 10:43    Post subject: Reply with quote

Enig med mye Weghard. Det er ingen tvil om at vi sitter på et monstertalent i Bakenga, og tar han ytterligere skritt i vinter så vil han være god nok til å spille fast neste år.

Men jeg mener allikevel at det må handles inn en spiss som Fall eller Senghor/lignende kvalitet. Skal vi vinne ligaen så kan vi ikke basere oss på 19 åringer i alle ledd. Bakenga kommer helt sikkert til å variere mye neste år, som han gjorde i år.

Det kan jo også hende at vi kommer til å spille 4-4-2 neste år fast om vi får inn et par forsterkninger, særlig rask midtstopper.

Jeg tror nok også Bakenga vil dra veldig nytte av å ha en klassespiss i stallen, både som konkurrent, men også som "lærer". I tillegg vil en rutinert klassespiss som Fall for eks. ta mye oppmerksomhet og scoringspress.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.11.2011 11:02    Post subject: Reply with quote

WegHard wrote:

Bakenga (19 år) står med 10 mål. Bakenga har spilt 1353 minutter, (svarende til ca 15 hele kamper) - altså betydelig mindre enn Mos. I nexgen serien er han toppscorer med 6 (?) mål


Dette betyr at han scorer omtrent hver tredje omgang i snitt, hvilket gir ca 20 mål over en sesong med full tillit. Statistikk er nå en gang "bare" statistikk, men det er imponerende tall for en ung og relativt uetablert spiller som har mye å gå på både kollektivt og individuelt. Tallene hans matcher ligaens toppscorer(e) og vel så det, om man leser dem som en trend.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 23.11.2011 11:50    Post subject: Reply with quote

Veit ikke helt hvor jeg skal plassere dette, så i mnagel av en bedre tråd (mods får flytte hvis de veit av en bedre egent tråd)

Josimar oppsummere Tippeligaens overgangsfilosofi (visste dere at "hele" Tippeliga faktisk ble byttet ut mellom sesongslutt 2010 og sommervinduet 2011?), og oppsummerer også hver enkelts klubbs overganger med hjelp av sitt eget ekspertpanel.

RBK får så hatter passer ,og vel så det, i begge sammenhenger.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
WegHard
Veteran


Joined: 02 Apr 2005
Posts: 1261
Location: København

PostPosted: 23.11.2011 13:51    Post subject: Reply with quote

Mulig det er jeg som er treig, men det innlegget forsto jeg lite av, Bakklandia.
_________________
Sparken så'n bli still.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 23.11.2011 14:03    Post subject: Reply with quote

Det kan jeg skjønne - rotet og innviklet skrevet. Poenget er uansett at josimar langt på vei gir den hyppig gjennomtrekken av spillere - i snitt har hver av de 16 tippeligaklubben byttet ut 20 spillere ila. 2011 - i Tippeligaen skylden for ligaens lave kvalitet, parret opp med klubbenes dårlige/manglede tranfer-strategi.
RBK får gjennomgå både for kjøpene og for strategien sin.

Blei det bedre?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 23.11.2011 14:53    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
WegHard wrote:

Bakenga (19 år) står med 10 mål. Bakenga har spilt 1353 minutter, (svarende til ca 15 hele kamper) - altså betydelig mindre enn Mos. I nexgen serien er han toppscorer med 6 (?) mål


Dette betyr at han scorer omtrent hver tredje omgang i snitt, hvilket gir ca 20 mål over en sesong med full tillit. Statistikk er nå en gang "bare" statistikk, men det er imponerende tall for en ung og relativt uetablert spiller som har mye å gå på både kollektivt og individuelt. Tallene hans matcher ligaens toppscorer(e) og vel så det, om man leser dem som en trend.


Som du sier, statistikk er bare statistikk. Det kan ogsaa tolkes dithen at han I kampene han har spilt fra start (12) har han scoret 6 maal. Saa i en full sesong med full tillit hadde han statistisk sett kanskje scoret 15 maal paa en sesong
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 74, 75, 76  Next
Page 5 of 76

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb