English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 135, 136, 137 ... 303, 304, 305  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1927

PostPosted: 26.02.2012 16:30    Post subject: Reply with quote

Blir vel sikkert slik at Joey Gjertsen kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 26.02.2012 17:15    Post subject: Reply with quote

Skal vi handle inn en midtbanespiller så mener jeg at vi bør få tak i en som kan spille på venstresiden.

Hvordan er ståa til Petter Vågan Moen som fikk sparken fra QPR? Er bosman spiller, og bør således være en spiller som kan være aktuell... Stiller i samme liga som Ivers.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17355
Location: Stavanger

PostPosted: 26.02.2012 17:21    Post subject: Reply with quote

Moen ville også være backup for Dorsin om vi skulle få en skade på han.
Back to top
View user's profile Send private message
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 26.02.2012 17:33    Post subject: Reply with quote

PVM er absolutt en bra spiller som kunne vært bra. Mer kantspiller enn Svensson også. Men han uttalte når han ble frigjort at han ønsket å gå til en klubb som ville bruke han som offensiv midtbane. Der har vi nok spillere. I tillegg kan fort lønnskravet bli for høyt. Optimalt sett skulle vi hatt en venstrekant med større fart enn PVM også. Personlig håper jeg at Chibiuke blir brukt i den posisjonen.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 26.02.2012 17:34    Post subject: Reply with quote

Ikke mer å diskutere....

Vi bytter Holm mot Sing. Rønning og Midtsjø mot Tarik og Moen inn som bosmann.

Kom igjen Hoftun, du er jo i Oslo uansett...se nå å få handla ferdig. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13718
Location: Namsos

PostPosted: 26.02.2012 17:38    Post subject: Reply with quote

Bytte ut Midtsjø med Vaagan Moen? Hva har du drukket i dag? Plumbo?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1525

PostPosted: 26.02.2012 17:46    Post subject: Reply with quote

Om vi skal spille 4-4-2 så trenger vi en kantspiller med fart. Verken Svensson eller Holm er bra nok der.

Er ikke spesielt fornøyd med Holm i de kampene jeg har sett i år. Ja han jobber, men er stort sett det han gjør. For treg, og blir for liten i duellene med store stoppere. Om vi bare kunne hatt en rask spiss som løper i bakrom når Ivers spiller gjennom, ahh det hadde vært noe.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2323

PostPosted: 26.02.2012 17:48    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Bytte ut Midtsjø med Vaagan Moen? Hva har du drukket i dag? Plumbo?


Hehe han skrev jo Midtsjø og Rønning mot Tarik.

Moen kommer gratis
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11743

PostPosted: 26.02.2012 18:04    Post subject: Reply with quote

Noen som tror det skjer noe før årsmøtet? en ny spiller inn altså.

Selv om det så og si er stille som i graven på ryktefronten.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 26.02.2012 18:13    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Bytte ut Midtsjø med Vaagan Moen? Hva har du drukket i dag? Plumbo?


Tja, du ser jo det du vil se når du leser...og innlegget er vel omentrent like seriøst som resten av tråden. Men hvis man studerer spillerstallen litt, troe jeg ikke et slikt grep ville være mer udugelig enn det som er gjort tidligere i vinduet.

Moen prikka inn 14 mål for brann den siste sesongen han spillte der + et par assist. Ikke så dårlig fra pososjonen på venstresiden. Har også sett en del presise passninger. Ville bytta ut Holm tvert. FFK må jo ha spillere og bak spissene har vi jo en 2-3 eller 5 alternativer. Rønning kan gå hvis vi får inn høyreback, Høyland er vikar i begge posisjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 26.02.2012 18:25    Post subject: Reply with quote

Moen spilte stort sett off midtbane og ikke kant i den siste sesongen i Brann når han scorte så mye. Men han er en spiller som står for mange målpoeng i løpet av en sesong. Er allikvel skeptisk til å hente han pga manglende fart og lønnsnivå.

DFH og evt PVR/Midtsjø i en pakkeløsning for å få Tarik hadde ikke vært dumt!
Back to top
View user's profile Send private message
practor
Senior


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 150

PostPosted: 26.02.2012 18:30    Post subject: Reply with quote

om vi skal ha tarik må vi gi tre spillere for han- de trenger to mens de har tarik.kan låne ut noen i tillegg som trenger kamperfaring.
Back to top
View user's profile Send private message
trondhb
Veteran


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 1572

PostPosted: 26.02.2012 19:00    Post subject: Reply with quote

Bare å bytte bort Rønning, Høiland og Fredheim Holm.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 26.02.2012 19:10    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2087

PostPosted: 26.02.2012 19:17    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
I tillegg å leste jeg at Fredrikstad må kjøpe 2 spillere til bare for å få lisens, og da tviler jeg på at de selger en spiller som de ikke får penger for.


Va<r nettopp derfor jeg foreslå å leie ut to spillere til Fredrikstad som en del av overgangen.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1982

PostPosted: 26.02.2012 19:30    Post subject: Reply with quote

Hvem skal vi leie ut da? Har jo knapt spillere selv. Juniorer har jo ffk nok av selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 26.02.2012 20:13    Post subject: Reply with quote

Det sier jo sitt, at stallen er blitt så tynn at vi ikke kan leie ut juniorer som Midtsjø og Selnæs. At stallen har blitt så tynn at spillere av 94-årgang ligger an til å bli nøkkelspillere på laget.

Selnæs ligger ikke an til å bli nøkkelspiller gjennom at han har hatt mental styrke og talent nok til å danke ut eldere og rutinerte midtbanespillere i stallen. Han ligger an til å bli nøkkelspiller fordi det rett og slett ikke er nok eldre og rutinerte midtbanespillere til å henvise ham dit han hører hjemme; På benken som breddespiller eller utlånt til en dårligere klubb for spilletid.

Ikke det at jeg har noe imot Selnæs og jeg tror han har potensialet til å bli den nye Bent Skammelsrud, men det er ikke bra når 4 av 7-8 midtbanespillere er født i 92 eller seinere.

Det at enkelte her inne kunne skrive at en signering av Pontus Farnerud ville stikke kjepper i hjulene for Selnæs og Berntsens utvikling er også ganske lite gjennomtenkt, med en Farnerud her i 1-2 år ville juniorene på midtbanen tatt til seg mye lærdom fra en av skandinavias beste midtbanespillere, og med det kunne vært jævlig gode om 1-2 år.
Norsk fotball har flere eksempler på at unggutter stagnerer om de blir nøkkelspillere for fort, og her vil jeg trekke frem Amin Nouri og Mads Stokkelien som 2 eksempler. De 2 blir aldri særlig gode, og det har nok mer eller mindre en sammenheng med at de ble nøkkelspillere før de knapt hadde kommet halvveis med videregående.

Det er selfølgelig greit og mulig at det kommer opp unge spillere som tar steget fort, men når en stor minioritet av tippeligaens og da også Rosenborgs førstelagsspillere er videregåendeelever, så er noe rav ruskende galt!

Det er mye på grunn av dette at jeg var positiv til en signering av Steffen Iversen, stallen skrek desperat etter rutine før han kom tilbake, og det gjør stallen forøvrig fortsatt.

Også positivt å se at Hoftun faktisk forsøkte å signere Pedersen sammen med Iversen, det viser at han forstår at vi trenger yngre og langsiktige prosjekter på topp også. Dog ble det nok et tilfelle av at Hoftun og co taper en drakamp, og rekken er skremmende lang nå av slike tilfeller. Men Hoftun har vist at han vil ha inn en spiss til, og da får vi bare vente å se om det kommer en brukbar en før 31. Mars.

Drakamper Hoftun har tapt:
Diego Guastavinho til Brann
Christian Bolanos til FCK
Yssouf Kone til VÃ¥lerenga
VPG til VÃ¥lerenga
Wanderson til GAIS
Alexander Farnerud til Young Boys
Marcus Pedersen til VÃ¥lerenga
Pontus Farnerud til IFK Gøteborg

Drakamper han har vunnet:
Trond Olsen mot Tromsø
Daniel Berntsen mot Tromsø
Fredrik Winsnes mot VÃ¥lerenga

Hvis det ikke kommer inn en høyreback, spiss og helst en stopper og en breddespiller på midtbanen er resultatet av overgangsvinduet nok en gang for dårlig, da står vi igjen med en stall som er både for tynn og urutinert på en gang. Det kan drøftes hvor vidt ting er Hoftun sin feil, men fakta er det at han har tapt en rekke drakamper samtidlig som vi har fått lite ut av de drakampene han har vunnet. Også en del merkelige signeringer som PVR, Høiland osv som ikke er i nærheten av en kariæremessinge rutinen som Iversen har.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13718
Location: Namsos

PostPosted: 26.02.2012 20:39    Post subject: Reply with quote

- Kone valgte et bedre økonomisk tilbud hos en annen agent, hva skulle Hoftun gjort?

- Takk gud for at vi ikke fikk Gunnarsson, da hadde det vært vi som var i den knipa VIF er i.

- Pedersen, ville vi kjøpe, noe Pedersen selv ikke ønsket. Hva skulle vi gjort? Betalt 2-3 mill for å låne han frem til august?

- A.Farnerud dro til en mye bedre liga, sikkert en bedre klubb også. Virkelig ikke Hoftun's feil

- Bolanos var det vel styret som sa nei til, ikke Hoftun.

-Sutregutten Guastavinho er jeg glad for at vi ikke fikk. Han hadde sikkert stukket hjem da også, og da hadde jo det og såvært Hoftun sin feil.

- Wanderson. Vel, ettersom det virker som at GAIS er hjemmet hans, så kan en jo forstå at han ville bli der. Har han ikke svensk kjærring i tillegg? Er vel ikke mye Hoftun kunne gjort der.

- P.Farnerud. Tja. Er det egentlig noe stor forskjell på lagene i størrelse? I tillegg så ville vel Farnerud avslutte karrieren hjemme i sitt hjemland.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 26.02.2012 20:59    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
- Kone valgte et bedre økonomisk tilbud hos en annen agent, hva skulle Hoftun gjort?


For det første skulle han hatt en plan B, i tilfelle ovegangen gikk i vasken. For det andre hadde vi bare tjent på å satset på Kone uansett så hadde vi sluppet å sitte igjen med Boti Goa der vi har betalt 3 millioner for ikke en dritt.

Quote:
- Takk gud for at vi ikke fikk Gunnarsson, da hadde det vært vi som var i den knipa VIF er i.


Det viste likevel igjen at han ikke greide det målet han hadde satt seg, og metodene Hoftun jobbet med her var på kanten av loven, Det at Gunnarson ikke kom skal ikke Hoftun ha ros for, det var bare flaks. Slutt å tenk konsekvensetisk, tenk på metoder, målsetting og hensikter.

Quote:
- Pedersen, ville vi kjøpe, noe Pedersen selv ikke ønsket. Hva skulle vi gjort? Betalt 2-3 mill for å låne han frem til august?


Hvorfor vil ikke Pedersen hit? Som SD har Hoftun ansvar for å markedsføre klubben, kom ikke å si at Hoftun ikke kan gjøre noe med at spillere ikke vil hit når han sitter med en stor del av ansvaret for klubbens omdøme og atraktivitet.

Quote:
- A.Farnerud dro til en mye bedre liga, sikkert en bedre klubb også. Virkelig ikke Hoftun's feil


Kjøper den, greit.

Quote:
- Bolanos var det vel styret som sa nei til, ikke Hoftun.


Ja styret har mesteparten av ansvaret her, og det er godt at Terje Svendsen er på vei ut, forhåpentligvis for alltid.

Quote:
-Sutregutten Guastavinho er jeg glad for at vi ikke fikk. Han hadde sikkert stukket hjem da også, og da hadde jo det og såvært Hoftun sin feil.


Her tenker du konsekvensetisk igjen, sutregutt eller ei, Hoftun tapte en drakamp.

Quote:
- Wanderson. Vel, ettersom det virker som at GAIS er hjemmet hans, så kan en jo forstå at han ville bli der. Har han ikke svensk kjærring i tillegg? Er vel ikke mye Hoftun kunne gjort der.


Hvorfor skulle GAIS være hjemmet til en brasilianer? Og det har da vel hendt før at spillere med utenlandske damer har kommet hit både med og uten dama?

Quote:
- P.Farnerud. Tja. Er det egentlig noe stor forskjell på lagene i størrelse? I tillegg så ville vel Farnerud avslutte karrieren hjemme i sitt hjemland.


Tippeligaen er fortsatt bedre en Allsvenskan, og Rosenborg har et større potensialet et IFK som er en middelhavsfarer i Sverige.

En ting er selve drakampen, men en annen ting er å se hvilke drakamper som er realistiske å vinne og ikke. Hoftun har ikke overbevist på noen av disse punktene.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1525

PostPosted: 26.02.2012 21:07    Post subject: Reply with quote

Vi har dekning i den posisjonen sånn som det ser ut nå. Det krasjer litt fordi Steffen kom inn i samme posisjon og er litt samme type, bekrefter Jan Jönsson overfor rbkweb.no.

Må innrømme at jeg ikke skjønner så mye her. For det første bare for å ha sagt det, jeg vil ikke ha Stene, men Hoftun sa vi var ferdighandlet på topp og så dukket MP opp. Nå mistet vi han og rett etter kommer det fram at Stene ikke skal til oss fordi vi har bra dekning.

Hva er det de egentlig mener? Hoftun sa at vi var ferdighandlet på topp etter at Ivers kom, så skal jeg tolke det slik at det nå kommer inn en spiss?
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 26.02.2012 21:34    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
NÃ¥ ja, han har dessuten 9 landskamper siden 2010...


Det riktige tallet er 4, og det inkluderer noen obskure treningskamper.

Han har nå vært på prøvespill i Frankrike, Tyrkia, Russland, Ukraina og to klubber i England. Ingen har funnet ham god nok.

Sikkert god nok for tippeligaen, misforstå meg rett, men da vil jeg heller ha et 18-årig talent enn en 22-åring ingen finner god nok.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 26.02.2012 21:43    Post subject: Reply with quote

Dersom noen på brakka nå plutselig begynner å prate om de som de forsøkte å få men ikke har lykkes med, så tyder det på panikk

"se her vi prøver nå iallefall" burde ikke være nødvendig hvis de har noe bra på gang
Back to top
View user's profile Send private message
DelPiero
Proff


Joined: 27 Jul 2011
Posts: 403

PostPosted: 26.02.2012 22:00    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Vi har dekning i den posisjonen sånn som det ser ut nå. Det krasjer litt fordi Steffen kom inn i samme posisjon og er litt samme type, bekrefter Jan Jönsson overfor rbkweb.no.

Må innrømme at jeg ikke skjønner så mye her. For det første bare for å ha sagt det, jeg vil ikke ha Stene, men Hoftun sa vi var ferdighandlet på topp og så dukket MP opp. Nå mistet vi han og rett etter kommer det fram at Stene ikke skal til oss fordi vi har bra dekning.

Hva er det de egentlig mener? Hoftun sa at vi var ferdighandlet på topp etter at Ivers kom, så skal jeg tolke det slik at det nå kommer inn en spiss?


Er vel så enkelt som at Iversen skal spille bak en spiss, og at de da vil ha flere alternativer der. Stene og Iversen dekker jo samme plassen, det gjør ikke MP.
_________________
Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best-
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2323

PostPosted: 26.02.2012 22:04    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
PauloSilas wrote:
NÃ¥ ja, han har dessuten 9 landskamper siden 2010...


Det riktige tallet er 4, og det inkluderer noen obskure treningskamper.

Han har nå vært på prøvespill i Frankrike, Tyrkia, Russland, Ukraina og to klubber i England. Ingen har funnet ham god nok.

Sikkert god nok for tippeligaen, misforstå meg rett, men da vil jeg heller ha et 18-årig talent enn en 22-åring ingen finner god nok.


Rett skal være rett, han har 9 kamper. Det sier alle kildene jeg har funnet bortsett fra wikipediasiden hans som sier 4 men som ikke har blitt oppdatert sin 4. Mars 2010.

http://www.transfermarkt....81914.html

http://en.wikipedia.org/w...nt_callups
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Ahakrim
Rutinert


Joined: 16 Nov 2011
Posts: 768

PostPosted: 26.02.2012 22:47    Post subject: Reply with quote

ja,de er trege på oppdateringer vedrørende landskamper...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 135, 136, 137 ... 303, 304, 305  Next
Page 136 of 305

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb