English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 267, 268, 269 ... 303, 304, 305  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21963

PostPosted: 28.07.2012 12:25    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
I dette vinduet bør fokuset være på å få inn en hurtig og duellsterk midtstopper (Nordvik) som kan utfylle Strandberg på en god måte.


Seriøst, om Nordvik kommer inn tar jeg meg en pause fra fotball. Det blir rett og slett for mye å bære.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Knowrud
Veteran


Joined: 18 Sep 2010
Posts: 7509

PostPosted: 28.07.2012 12:36    Post subject: Reply with quote

Ville heller vurdert Tollås Nation (90-modell), men vet ikke hvor lenge han har igjen av kontrakten sin?
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 28.07.2012 12:44    Post subject: Reply with quote

Han er langt i fra god nok, og har store mangler i spillet sitt.
Back to top
View user's profile Send private message
mikeøsten
Senior


Joined: 13 Feb 2012
Posts: 126

PostPosted: 28.07.2012 13:52    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Gratulerer til MFK for igjen å se fremover og planlegge. Nok et eksempel på at Solskjær jobber imot å bygge det laget han ønsker seg for å prestere maksimalt. Nå mangler de bare en kantspiller så har de den bredeste og beste troppen i tippeligaen.


Ut ifra prestasjonene til enkelte moldespillere, så må vel noen være i ferd med å ta steget ut? Det forsvinner jo spillere fra alle andre lag i hytt og pine. Eller klarer molde faktisk å holde på spillerne sine?
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2005

PostPosted: 28.07.2012 14:24    Post subject: Reply with quote

Har foreslått han før, synes Hugues Wembangomo hos Aalesund er en spennende spiller, han kan spille i hele forsvaret, har høy fart. Sånn som jeg ser han er han best som midtstopper. Han hadde vært et bra kjøp for fremtiden, kjøp han fra Aalesund nå, for å så leie han tilbake hos Aalesund i et år..

Molde kjøper unge spillere for fremtiden, og akkurat nå kan de lokke med potensielt Champions Leauge spill, de er nesten garantert Europa Leauge hvis Champions Leauge går i vasken.. Deres stall minner om den kvaliteten Rosenborg hadde i 1997- 1999, da de hadde en stall som var så stor og bred, med en slik kvalitet at Rosenborg kunne ha stilt to topplag i Tippeligaen...
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 28.07.2012 14:35    Post subject: Reply with quote

Selv hvis jeg ser bort i fra at spilleren ikke er i nærheten av god nok for oss, hva i all verden tilsier at Aalesund skal selge en spiller de kjøpte for 5 måneder siden??? Rolling Eyes

Og hvorfor i all verden skal vi bruke de få ressursene vi har til rådighet til å kjøpe spillere og leie dem ut i ett år??
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2005

PostPosted: 28.07.2012 15:03    Post subject: Reply with quote

Han har vært mye skadet, og kommer nok til å få spille utover høsten.. Hvis Rosenborg, noen gang, skal få en posisjon, hvor unge spillere i Norge skal velge Rosenborg, foran andre norske klubber, så tror jeg at de må kjøpe spillere, for å så leie de ut til en passende klubb, hvor de får spille.

Det er ikke videre forløkkende å komme til RBK, og vite at Jønsson bruker kun 14 spillere, stort sett.

Dette er utbredt i Europa, kjøpe ungt, leie ut, ta hjem de som blir gode.

Strømsgodset nyter veldig godt av at de har et godt forhold til Manchester City. Er rimelig sikker på at Manchester City vil tjene på samtlige spillere, de har leid ut til Strømsgodset, enten ved at de kommer godt utviklet tilbake, eller at de selges med grei fortjenteste...

Rosenborg må være smarte, og tiden er nå.

Spørsmålene dine er besvart, MD1972.


Last edited by Messi on 28.07.2012 15:10; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 28.07.2012 15:05    Post subject: Reply with quote

Du velger glatt å hoppe over spørsmålene mine, så jeg prøver på nytt:

Quote:
Hva i all verden tilsier at Aalesund skal selge en spiller de kjøpte for 5 måneder siden?
Og hvorfor i all verden skal vi bruke de få ressursene vi har til rådighet til å kjøpe spillere og leie dem ut i ett år??
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 28.07.2012 15:21    Post subject: Reply with quote

Om han er god, og om vi skulle kjøpt han, hvorfor kjøpte vi han ikke bare rett fra Sarpsborg(mener å huske han spillte der)? Billigere og lettere. Spillere fra andre tippeligaklubber er aldri så billige som like gode spillere/talenter fra andre steder.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 28.07.2012 16:03    Post subject: Reply with quote

Det stemmer, han ble lansert som en mulighet/ønske for å erstatte Lustig på høreback.

Jeg er nok litt unyansert nå, men du kommer med mye skit, Messi (uten at jeg nødvendigvis mener at det du ofte sier ikke burde belyses eller komme fram i en debatt), uten at jeg har fulgt utviklingen på spilleren du snakker om i dette tilfellet, for det var mange som ville vi skulle prøve oss på han da han var i Sarpsborg.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 28.07.2012 17:50    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Keenoir wrote:
I dette vinduet bør fokuset være på å få inn en hurtig og duellsterk midtstopper (Nordvik) som kan utfylle Strandberg på en god måte.


Seriøst, om Nordvik kommer inn tar jeg meg en pause fra fotball. Det blir rett og slett for mye å bære.


Nordvik var kun ment som ett eksempel på hvilken type ferdigheter den nye stopperen bør ha i tilegg må han selvsagt ha gode holdninger og ett godt fotballhode.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8291

PostPosted: 28.07.2012 17:55    Post subject: Reply with quote

Hva vi tjente på å selge Nordvik og kjøpe Rønning er jo et interessant spørsmål Wink
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 28.07.2012 18:00    Post subject: Reply with quote

De to handlene skjedde med 1,5 år mellomrom, ikke noe bytte akkurat. Rønning er også en vesentlig bedre midtstopper enn Nordvik syns jeg, men ingen av dem er gode nok for Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8291

PostPosted: 28.07.2012 18:04    Post subject: Reply with quote

Brassen er raskere. Men ok, begge er for dårlige. Gjelder forøvrig også trege Wangberg.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 28.07.2012 19:04    Post subject: Reply with quote

CSKA Sofia sparker 9 spillere etter å ha blitt utslått av europacupen.

Noen av de sparkede spillerne som er aktuell for oss?

http://www.dagbladet.no/2.../22714231/
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3954
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 28.07.2012 19:09    Post subject: Reply with quote

Jaja, selv om fyren aldri har blitt så god som han selv tror han er så er dette nok en god forsterkning for LSK... http://fotball.aftenposte...244368.ece
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 28.07.2012 19:14    Post subject: Reply with quote

Grøsser ved tanken på at han var aktuell for RBK for en stund siden.

Tenk dere totalpakken: Han og mora.

Sikkert vært en attraktiv arena til mannegrisene i Trondheim by dog( Her var jeg vel stygg ovenfor hu Berit)
Back to top
View user's profile Send private message
Tværrliggern
Proff


Joined: 27 Jul 2011
Posts: 309
Location: Ullensaker

PostPosted: 28.07.2012 20:17    Post subject: Reply with quote

Får bare håpe at eventuelle nye spillere vi får signa kommer inn før siste dag.av vinduet sånn at de faktisk får spillt seg inn på laget før sesongen er over..kjenner jeg hoftun rett blir det vel ikke slik. Rolling Eyes
_________________
"My grammar is bad, but my meaning is good."
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 28.07.2012 20:18    Post subject: Reply with quote

Noen som følger med Allsvenskan nok til å fortelle hvordan Wanderson har gjort det for GAIS i år ? Han har ikke noe særlig scoringer eller assists som han pleier å ha, hvorfor skinner ikke lagets eneste stjerne?

Dette bør jo være en spiller vi kan plukke opp for en grei pris etter sesongen om GAIS presterer å rykke ned. Vi var veldig interessert for et års tid siden, og angrepet vårt hadde hatt godt av forsterkninger. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5350
Location: Ski

PostPosted: 28.07.2012 20:28    Post subject: Reply with quote

I tillegg til det selvfølgelige - spiss, trenger vi optimalt sett to-tre forsvarsspillere. Minimum en stopper og en venstreback. Disse bør ha egenskaper til å ta med seg ballen og sette i gang angrep fremover i tillegg til å være Bratseth og Hoftun på steroider.

En playmaker på midten er også noe vi sårt kunne trengt. En som har evnen til å holde på ball til røkla kommer etter, samt evnen til å bryte gjennom og slå intelligente presise pasninger..

Har Ørjan Berg en sønn?
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6685

PostPosted: 28.07.2012 20:43    Post subject: Reply with quote

ja Ørjan Berg har en sønn, men han er neppe av slik årgang at han kan forsterke laget i dag Very Happy

Han var overlegen ferdighetsmessig i sin aldersklasse på lekeplassen, og utviste taktiske og tekniske detaljer som var veldig bra. Om han blir en kjempegod spiller vet jeg ikek da jeg ikke har sett ham spille fotball på et par tre år Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 28.07.2012 20:47    Post subject: Reply with quote

Ja Ørjan har en sønn, Patrick Berg heter han. Spiller på Bodø/Glimt og er født i 1997.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 28.07.2012 20:48    Post subject: Reply with quote

Noe for oss? Snappet han opp foran Brann og FcK, d hadde vært noe:)

http://fotball.adressa.no...244380.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 29.07.2012 00:45    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Jeg tror kanskje ikke vi søker å forsterke midtbanen heller da. Om stallen vår er tynn, er det ikke akkurat på midtbanen det er prekært med åtte spillere på fire plasser, ni om vi tar med Fredheim Holm som potensiell kantspiller. Med Alas-signeringen uttrykker vi vel også at vi skal få ytterligere konkurransen sentralt, og at vi skal være godt forspent selv om Henriksen forsvinner.

Hadde vi kjøpt Hussain ville det vel vært et skritt i retning av færre sjanser for Midtsjø, Selnæs, Svensson og Berntsen.

Jeg vil heller se at man satser på Midtsjø enn å kjøpe jevnaldringer utenfra.

Der mener jeg også RBK gjorde en feil etter årtusenskiftet, man begynte å kjøpe unge spillere som ikke hadde bevist for mye fra andre kanter av landet, istedet for å se til sine egne.

Det er naturligvis ikke helt sikkert at Trøndelags egne ville vært god nok heller, men det ble ikke mye av de vi kjøpte utenfra heller.

Jeg husker også jeg ble fortalt her inne i NT for noen år siden da unge nordmenn begynte å gjøre sitt store inntog på norske fotballag (mange var tvunget til/valgte å gjøre dette et par år før oss) og fikk mye skryt - at RBK-spillerne som fortsatt ikke hadde fått spille så mye som alle spillerne i alle de andre klubbene som ble rost så mye - var bedre enn de som viste seg fram i eliteserien.

Det synes jeg også ettertiden har vist.

Skjønner tankegangen din ifht talentene vi selv besitter. Men det forventes et salg av Henriksen. I såfall ønsker jeg meg en sentral midtbanespiller med større kreativitet og frekvens i beina. Hussain har de egenskapene og er tydeligvis tilgjengelig for 3 mill, som jeg mener er billig for en spiller med de egenskapene. Av de talentene du nevner så er vel Berntsen nærmest i den beskrivelsen som kan være en av to sentrale på midten. Men han er et klart spørsmålstegn i den rollen da han aldr blir prøvd der. Av den grunn anser jeg Hussain som et tryggere alternativ.

Midtsjø anser jeg først og fremst som et kant-alternativ eller som hengende spiss, med sin fart, teknikk og evne til å utfordre. Selnæs og Svensson er begge best i en mer defensiv rolle. De to kan forsåvidt utgjøre en bra duo sentralt hvis man spiller 4-2-3-1 framfor 4-4-1-1.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2086

PostPosted: 29.07.2012 18:19    Post subject: Reply with quote

Løkkagutt wrote:
Skjønner tankegangen din ifht talentene vi selv besitter. Men det forventes et salg av Henriksen. I såfall ønsker jeg meg en sentral midtbanespiller med større kreativitet og frekvens i beina. Hussain har de egenskapene og er tydeligvis tilgjengelig for 3 mill, som jeg mener er billig for en spiller med de egenskapene. Av de talentene du nevner så er vel Berntsen nærmest i den beskrivelsen som kan være en av to sentrale på midten. Men han er et klart spørsmålstegn i den rollen da han aldr blir prøvd der. Av den grunn anser jeg Hussain som et tryggere alternativ.


Det smått komiske er vel at Berntsen spillte i en "Henriksen rolle" den tiden han var i FFK.

Nannskog skryter voldsomt av Børven, og jeg er fullstendig enig, forhåpentligvis tar han en telefon til JJ og overbeviser han om å lete frem sjekkheftet. Ypperlig erstatning for Prica, så mangler vi bare erstattere for Bakenga og Iversen...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 267, 268, 269 ... 303, 304, 305  Next
Page 268 of 305

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb