English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeligaen 2012
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 57, 58, 59  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir tøffeste utfordrer i 2012?
SK Brann
5%
 5%  [ 4 ]
Fredrikstad FK
0%
 0%  [ 0 ]
FK Haugesund
0%
 0%  [ 0 ]
Hønefoss BK
1%
 1%  [ 1 ]
Lillestrøm SK
9%
 9%  [ 7 ]
Molde FK
55%
 55%  [ 41 ]
Odds BK
1%
 1%  [ 1 ]
Sandnes Ulf
5%
 5%  [ 4 ]
Sogndal IL
1%
 1%  [ 1 ]
Stabæk IF
1%
 1%  [ 1 ]
Strømsgodset IF
0%
 0%  [ 0 ]
Tromsø IL
10%
 10%  [ 8 ]
Viking FK
0%
 0%  [ 0 ]
VÃ¥lerengens IF
5%
 5%  [ 4 ]
Aalesunds FK
2%
 2%  [ 2 ]
Total Votes : 74

Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 31.01.2012 01:08    Post subject: Reply with quote

Jeg tror folk overvurderer LSK litt. Selv tipper jeg dem maks 5.-6.-plass. De var jo elendige i fjor, og selv om det har kommet inn en del nytt som skal være bra, vil jeg tro det tar litt tid for ny trener og nye spillere å få til samspillet.

Mitt stalltips er at LSK havner rett under AaFK.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 31.01.2012 01:14    Post subject: Reply with quote

Bingo med tabell, i hvert fall så tidlig, men selvfølgelig artig å diskutere.

Lag som kan vinne TL 2012(potensial):
RBK - Fordi stallen er den minst dårlige. Forsvaret imponerer ingen, men er forventet å bli forsterket. Trener, treningskvalitet og generell dissonans i klubben er minuser. Kan gjøre grep underveis.
Aafk - God ellever. Vil forsterke på topp. Rekdal er i ferd med å bygge noe bra.
VIF - Regner det som usannsynlig at de vinner, men de tilhører en gruppe lag som har potensial og som fort kan ende opp i flytsonen.
Molde - Ikke nødvendigvis mindre sannsynlig at de vinner i år enn det var i fjor. Hvor mye var Solskjær-effekt, og hvor mye var flyt/det bare ble sånn/? Vanskelig å si, men det er ingen tvil om at de kan vinne også i år, men de bør forsterke ytterligere for at det skal bli spesielt sannsynlig, slik jeg ser det.
Brann - Langt, langt skudd. Usannsynlig, men ikke umulig. Har klassespillere; har talenter, har entusiasme, har ikke en god trener, men dersom ting klaffer kan noe bra utvikle seg.
Viking - Kan vinne fordi de har mye bra fotball i troppen og fordi Ruiz tilfører en x-faktor som gjør det vanskelig å spå prestasjonene (stor oppside/nedside). Kan være grepet som løfter Viking fra den grå tilværelse. Er ikke høyere nivå i Norge enn at en revolusjon på treningsfeltet, eller i måten man tenker fotball på kan gi oppsiktsvekkende resultater.

Prosenter:
RBK - 35
MFK - 25
VIF - 12,5
Aafk - 10
Brann - 7,5
Viking - 5
Andre (TIL, LSK, Odd) - 5
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 31.01.2012 01:18    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner nada av den der. Dere tar NULL hensyn til annet enn individ for individ (og selv da er dere j.. subjektive rundt RBK sin imo).

Fotball er vel et LAGspill. Individer som skal fungere sammen i et system med mønstre.

Hvordan er prosenten vår der?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 31.01.2012 02:42    Post subject: Reply with quote

Molde vant TL ifjor i det som må sies å være den verste TL kvalitetsmessig noen gang. At det ble Molde som sto øverst, skyldes ikke dyktighet. Det kunne fort ha bikket til fordel Tromsø, Odd, Brann eller RBK. Alle lagene hadde et utall sjanser til å bli nr 1. Men alle som én, var dårligere enn Molde. Derfor påstår jeg at, Molde ikke er en riktig seriemester verdig. Skal man være det, så må det skje i en sesong hvor man er suverent best. De var suverent minst dårligst.

abjoern skriver at f.eks.: "Brann - Langt, langt skudd. Usannsynlig, men ikke umulig. Har klassespillere; har talenter, har entusiasme, har ikke en god trener, men dersom ting klaffer kan noe bra utvikle seg."

Helt utrolig at det laget klarte å tilrive seg en 4 plass ifjor. Og like utrolig er det at man nevner Brann i medaljekampen og sågar gull. Kommer aldri til å skje. Se på det laget da! Gode nok i enkelkamper kanskje, men aldri i verden at de kommer til å kjempe i toppen i år. De ble så 'hypet' opp etter å ha slått oss i første kamp, og videre med en usannsynlig god åpning på sesongen at knapt nok en bergenser trodde sine egne øyne. Og det tror jeg spillerne i Brann hadde vanskelig for å tro selv. Men tro kan flytte fjell, og det var nettopp det som skjedde. I år kommer det nok til å 'ta av' igjen i Bergen. "Gullet ska' hem!" Og som kjent, er da fallhøyden stor. De overlever, men blir ikke noen medaljekandidat.

Det å tippe på hvem som blir best i år, er som å få 12 rette i tipping. Helt umulig å se det nå. Men selvfølgelig kan man se konturene av et godt lag og som kanskje blir å regne som et av flere topplag i serien.

Med et par riktige spillerkjøp av EH, så blir vi å regne med i årets TL. For vi har/begynner å få en god ellever. Men om den er god nok, får tiden vise. Det er slutt på de tider at vi 'visste' at vi ville vinne serien. Uansett, vi kan vel ikke være minst dårlige et år til, vel!?
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 31.01.2012 07:02    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Molde vant TL ifjor i det som må sies å være den verste TL kvalitetsmessig noen gang. At det ble Molde som sto øverst, skyldes ikke dyktighet. Det kunne fort ha bikket til fordel Tromsø, Odd, Brann eller RBK. Alle lagene hadde et utall sjanser til å bli nr 1. Men alle som én, var dårligere enn Molde. Derfor påstår jeg at, Molde ikke er en riktig seriemester verdig. Skal man være det, så må det skje i en sesong hvor man er suverent best. De var suverent minst dårligst.


Cool Gullkorn i fornektelse.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 31.01.2012 07:19    Post subject: Reply with quote

TABELLER
Eliteserien
# LAG K S U T P
1 Aalesund 0 0 0 0 0
2 Brann 0 0 0 0 0
3 Fredrikstad 0 0 0 0 0
4 Haugesund 0 0 0 0 0
5 Hønefoss 0 0 0 0 0
6 Lillestrøm 0 0 0 0 0
7 Molde 0 0 0 0 0
8 Odd Grenland 0 0 0 0 0
9 Rosenborg 0 0 0 0 0
10 Sandnes Ulf 0 0 0 0 0
11 Sogndal 0 0 0 0 0
12 Stabæk 0 0 0 0 0
13 Strømsgodset 0 0 0 0 0
14 Tromsø 0 0 0 0 0
15 Viking 0 0 0 0 0
16 VÃ¥lerenga 0 0 0 0 0


For min del kan tabellen like gjerne bli slik, alfabetisk. Det er for tidlig å si noe som helst. Men hvis Aafk blir så lavt som nr 14. , så blir det en kasse cola på kristobal.....de har tross alt trener....
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 31.01.2012 10:36    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Tippeligaodds fra Betsafe.com:

Rosenborg 2,75
Molde 3,50
VÃ¥lerenga 6,50
Tromsø 15,00
Viking 20,00
Lillestrøm 20,00
Aalesund 25,00
Brann 25,00
Odd Grenland 30,00
Strømsgodset 40,00
Haugesund 60,00
Fredrikstad 80,00
Stabæk 80,00
Sogndal 100,00
Hønefoss 200,00
Sandnes Ulf 300,00

Les mer: Tippes friskt på TIL-gull


Tror jeg låner dette tipset inntil videre.
Har tidligere uttalt at jeg tror Kristobals teori om 2.sesongen blir brutt.
Står på den.
Om Molde greier like mange poeng som i fjor,er det god plass foran dem på tabellen da Wink
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 21.02.2012 00:54    Post subject: Reply with quote

Martin Andresen mener kun tre lag kan ta seriegull i 2012.

Quote:
- Molde, Rosenborg og Vålerenga er de tre lagene jeg mener kan ta gull. Det er lagene som bør være i toppen, og også lagene jeg tror kommer til å være der, fastslår Martin Andresen.

- Jeg tror 10-12 lag kan vinne i år, Strømsgodset inkludert, sier Godset-trener Ronny Deila.


- Jeg er enig med Ronny. De beste lagene har ikke blitt nevneverdig bedre. Dermed blir det jevnt, sier Stabæk-trener Petter Belsvik.

- Det var veldig jevnt i fjor og liten svært avstand fra 11. til 3. plass. Og i år blir jevnere enn noensinne, spår Viking-manager Åge Hareide.

- Det jeg har sett så langt tyder på at det kommer til å bli uhyre jevnt. Jeg tror kanskje seks lag kan vinne gullet. Det bør være attraktiv for publikum, sier LSK-trener Magnus Haglund.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 21.02.2012 08:03    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Spåmann Henning Hai Lee Yang til VG:

- Eliteserien vil domineres av lag fra Molde, Aalesund og Tromsø. Rosenborg og Vålerenga må restruktureres for å henge med.


Fornuftig tips av en som sikkert ikke har all verdens peiling på TL. Brann, Godset og Odd har også gode lag. FFK er en klar bunnkampkandidat når de nå er nødt å selge spillere pga svak økonomi.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 21.02.2012 08:23    Post subject: Reply with quote

Hehe, Hai Lee Yang har vel ikke aaaakkkurrat truffet med spådommene sine de siste årene, så det er håp Smile

– RBK slår Stabæk (i fjor)
http://www.adressa.no/nyh...613338.ece

– Tyskland vinner VM (2010)
http://www.side2.no/livss...919894.ece

– Spår suksess for Henning Berg i LSK
http://www.side2.no/friti...164110.ece

– Brann rykker ned (2008)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.02.2012 19:05    Post subject: Reply with quote

Lillestrøm fikk grisebank etter alle kunstens regler på La Manga. Alltid flott det, bare litt synd det denne gang var Brann i andre enden av kjeppen.

5-1 ble resultatet, for øvrig.

Man skal aldri legge så mye i slike oppkjøringskamper, og LSK må regne med å bruke litt tid på å få laget på plass med såpass mye nytt, men jeg håper dette er en pekepinn på at fugla blir behagelig dårlige i år.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.02.2012 19:08    Post subject: Reply with quote

Tja, de vil kunne samle godt med poeng i høst, når laget trolig har satt seg. Trenger ikke bli så vanskelig for dem å havne et stykke opp på øvre halvdel.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 23.02.2012 19:12    Post subject: Reply with quote

Neida, jeg er veldig enig i det. Jeg har (desverre) litt trua på det de bygger der. Flere gode navn inn og en ny trener som virker å ha en bra filosofi. Det satses i hvertfall hardt. Derfor er det desto viktigere at de får en elendig start.

Jeg tror også rundt midten, kanskje litt over, etter en relativt laber start og stigende kurve utover i sesongen.

Synes uansett det er fint sånn sett at vi har bortekampen mt dem tidlig.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.02.2012 19:15    Post subject: Reply with quote

Vi kunne godt ha ventet til fjerde serierunde for min del. Nå blir LSK fokusert på å prestere i det som er deres første hjemmekamp. Men forhåpentligvis bukker de under for presset - og trøndersk overmakt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gonnagetchaa
Veteran


Joined: 19 Aug 2011
Posts: 1387
Location: Son

PostPosted: 23.02.2012 20:15    Post subject: Reply with quote

Quote:
Men forhåpentligvis bukker de under for presset - og trøndersk overmakt.


SKAL bukke under for trøndersk overmakt Very Happy RBK
_________________
Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.03.2012 15:55    Post subject: Reply with quote

Siem har blitt barnehagetante:

• Kapteinene hilser på hverandre og dommeren før avspark i midtsirkelen hvor et TV-team vil være inne på banen for å formidle lyd og bilde.

• Kapteinene takker hverandre og dommeren for kampen i midtsirkelen gjennom «Handshake for Peace». Et TV-team vil være inne på banen for å formidle lyd og bilde.

• Det jobbes mot at kun kaptein får konferere med dommer under kamp – brudd på dette kan straffes med gult eller rødt kort.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.03.2012 16:38    Post subject: Reply with quote

Da var det på tide å komme med årets tabelltips, og som vanlig føles det litt som det er for få plasser på nedre halvdel til å få plass til alle de tvilsomme lagene på Norges høyeste nivå. Jeg tipper serien dermed blir ganske jevn og dårlig, og at laget som vinner er det som har mest flyt gjennom sesongen.

Det laget jeg tror har best forutsetninger for å ha flyt er faktisk Tromsø, som med unntak av toppscorer Mos har mistet få viktige brikker fra i fjor. Et defensivt orientert lag som alltid får fram noen som putter noen mål, og det blir sikkert Årst.

Molde blir nummer to til tross for markant svakere resultater fra året før, først og fremst grunnet svakere prestasjoner hos de rutinerte spillerne, og mange spillere ryktes å være på vei til belgisk fotball. Viking får en opptur, med Martin Ørnskov som Tippeligaens mest irriterende spiller, og holder unna for Rosenborgs sluttspurt mot bronse. Rosenborg ligger på niendeplass etter første halvdel av sesongen, men henter Eggen, som gradvis klarer å styre laget i riktig retning.

Ellers er det mye ymse - Vålerenga og Lillestrøm klarer ikke stabilisere prestasjonene, Aalesund vaker fortsatt på den uforutsigbare midten sammen med Odd, Brann og, overraskende nok, Haugesund, Strømsgodset får ingen god Kovacs-effekt, og pengelense Fredrikstad og Stabæk slåss med Hønefoss og Sogndal for å unngå den øverste nedrykksplassen.

Til slutt kommer Sandnes/Ulf, som ikke vil sprenge banken for å overleve serien, og som ikke har verken nivået eller rutinen til å henge med på noen meningsfull måte.

Toppscorer blir Ole Martin Ã…rst, foran Patrik Ingelsten og Rade Prica.


Tabelltips 2012:

1. Tromsø
----------------------
2. Molde
3. Viking
4. Rosenborg
5. Lillestrøm
6. VÃ¥lerenga
7. Aalesund
8. Brann
9. Odd Grenland
10. Haugesund
11. Strømsgodset
12. Sogndal
13. Stabæk
14. Hønefoss
-----------------------
15. Fredrikstad
16. Sandnes/Ulf
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.03.2012 17:00    Post subject: Reply with quote

Mitt tips:

1. Molde
2. VÃ¥lerengen
3. Viking
4. Brann
5. RBK
6. AaFK
7. LSK
8. Tromsø
9. Godset
10. Haugesund
11. Odd
12. FFK
13. Stabæk
14. Hønefoss
___________
15. Sandnes-Ulf
16. Sogndal
Back to top
View user's profile Send private message
Brumle
Proff


Joined: 24 Apr 2009
Posts: 444

PostPosted: 06.03.2012 17:11    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Molde blir nummer to til tross for markant svakere resultater fra året før, først og fremst grunnet svakere prestasjoner hos de rutinerte spillerne, og mange spillere ryktes å være på vei til belgisk fotball.


Spennende. Hvem er alle disse mange nært forestående Belgia-proffene?
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 06.03.2012 17:16    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
TABELLER
Eliteserien
# LAG K S U T P
1 Aalesund 0 0 0 0 0
2 Brann 0 0 0 0 0
3 Fredrikstad 0 0 0 0 0
4 Haugesund 0 0 0 0 0
5 Hønefoss 0 0 0 0 0
6 Lillestrøm 0 0 0 0 0
7 Molde 0 0 0 0 0
8 Odd Grenland 0 0 0 0 0
9 Rosenborg 0 0 0 0 0
10 Sandnes Ulf 0 0 0 0 0
11 Sogndal 0 0 0 0 0
12 Stabæk 0 0 0 0 0
13 Strømsgodset 0 0 0 0 0
14 Tromsø 0 0 0 0 0
15 Viking 0 0 0 0 0
16 VÃ¥lerenga 0 0 0 0 0


For min del kan tabellen like gjerne bli slik, alfabetisk...



Jeg insisterer på at Ålesund da skal stå nederst på tabellen, selv om de skriver det med Aa! Very Happy
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 06.03.2012 17:55    Post subject: Reply with quote

Ok, skal tenke litt på saken og kommer med nytt tips i slutten av November.

Edit: Dette var vel et svar til de som tippa for to tre mndr siden så det vil komme et mer gjennomtenkt tips om en 10-12 dager.


Last edited by jacsonø on 08.03.2012 14:55; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 06.03.2012 19:38    Post subject: Reply with quote

Brumle wrote:
zaphod81 wrote:

Molde blir nummer to til tross for markant svakere resultater fra året før, først og fremst grunnet svakere prestasjoner hos de rutinerte spillerne, og mange spillere ryktes å være på vei til belgisk fotball.


Spennende. Hvem er alle disse mange nært forestående Belgia-proffene?


Det vi vel ikke enda. Ingen av de andre tingene i innlegget har skjedd enda heller. Slå opp på spådom i ordboka.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.03.2012 11:11    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.03.2012 14:40    Post subject: Reply with quote

1 Molde
2 Rosenborg
3 Aalesund
4 Tromsø
5 Odd Grenland
6 VÃ¥lerenga
7 Viking
8 Haugesund
9 Brann
10 Lillestrøm
11 Sandnes Ulf
12 Strømsgodset
13 Sogndal
14 Fredrikstad
15 Stabæk
16 Hønefoss
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 08.03.2012 16:22    Post subject: Reply with quote

1 Rosenes borg
2 FC Aker
3 Alfheims venner
4 NAV Idrettslag
5 Godset fra Strømmen
6 Vikingarna
7 Aalesunds avvikerforening
8 Ski- og fotballklubben Grenland
9 Sundneshaugen
10 Spillerstrøm
11 Ulf/Sandnes
12 Fredriks sted
13 SK TV2 Bergen
14 Telenor A/S
15 Flo Saft- og idrettsklubb
16 Leiv Vidars bedriftslag

(Sorry elendig humor)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 57, 58, 59  Next
Page 3 of 59

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb