English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Robert Stene
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 17.02.2012 01:31    Post subject: Reply with quote

Nå er vel nettopp tanken og filosofien bak å hente to okse-spisser som supplement til den vi allerede har ganske oppløftende for de som savner Drillo-angrep a la 90-tallet.

Hadde Jönsson hatt en taktikk som baserte seg på variert offensiv fotball med spill langs bakken og underholdende relasjoner og ballflyt mellom ledd, ville han erstattet Bakenga med en Bakenga-type, ikke to Prica-typer til.

Denne klubben er fandenmeg manifestasjonen av ett skritt frem og to tilbake.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 17.02.2012 05:03    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Forrige overgangsvindu endte rimelig greit. Jeg velger å drømme meg bort og lete etter det positive før jeg sager Hoftun i tre (nok en gang) den 31. mars.


Selvfølgelig positivt at vi fik nogle spillere som hævede kvaliteten på truppen, men forrige vindue var som at sætte et plaster på den brækkede ryg man kreerede foran forrige sæson. Stene(og egentlig resten af de andre signeringer i dette vindue) er, som den gang, en af de alt for små glæder vi bliver spist af med.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 17.02.2012 10:44    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Hadde Jönsson hatt en taktikk som baserte seg på variert offensiv fotball med spill langs bakken og underholdende relasjoner og ballflyt mellom ledd, ville han erstattet Bakenga med en Bakenga-type, ikke to Prica-typer til.


Kan røpe såpass fra årsmøtet til Kjernen at Jönsson var bestemt på at han savnet Bakengas egenskaper i laget etter han dro, og gjerne ville få inn lignende egenskaper i laget igjen for å erstatte ham (i tillegg til evt. Iversen, som ikke var klar på det tidspunktet). Hoftun virket litt mer tilbakeholden, og dro en spøk om at "Du skal nok få se Iversen i et bakrom eller to i løpet av sesongen også. Høhø."
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 17.02.2012 10:50    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Finnes flere eksempler der store sterke spisser blir brukt uten flopassning, Adebayor, Drogba, Berbatov, Zlatan, Dzeko, Grafite, Klose, etc. Problemet er treneren og den taktikken som legges opp. Uansett ganske dumt å ha en stall med 3 store sterke spisser, 2 nummer 10 spillere og 0 raske. Jamtfall den ene raske er ferdig.


Det er bare her på forumet Jamtfall er ferdig. Husk: Han er fremdeles sønn av keepertrener Jørn Jamtfall, som selv er fredet. Tipper Michael er "den raske" i planene på brakka. Da blir det nok ikke hentet noen ny rask spiss for det vil presse "unge lovende" bak i køen.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 17.02.2012 11:11    Post subject: Reply with quote

Erik Hoftun jr. wrote:
Hadde det ikke da vært bedre med en meget yngre Michael Karlsen?
* God teknisk
* Stor og Sterk
* God dødballfot
* God i lufta
* God på straffespark
* Scorer brukbart med mål i Adecco

...muligens med det unntaket at han selv sikkert ikke har lyst til å komme tilbake for å slite benken for to andre stasjonære fyrtårn da.


Mye heller Karlsen enn Stene ja. Men da kanskje best med en avtale om at han fortsetter på lån i Hødd det neste halve året eller året, så han får utviklet seg enda bedre. I år har vi Iversen og Prica som vil komme foran Karlsen i køen. Neste år er sannsynligvis minst en av de borte og det vil derfor bli lettere for Karlsen å gå spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18500

PostPosted: 17.02.2012 11:48    Post subject: Reply with quote

Det vil jo være dumt av Jönsson å hente Karlsen i steden for Stene når han vil ha de egenskapene som Stene har, men som Karlsen ikke har.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2314

PostPosted: 17.02.2012 11:58    Post subject: Reply with quote

Er Karlsen og Stene saa ulike da?
Kanskje er Stene litt mer driblesterk, noe som er uninteressant paa tippeliga nivaa all den tid han har saapass treg framdrift.

Men Karlsen er god teknisk, god paa doedballer og enda raaere fysisk samt at han har mye stoerre utviklingspotensial/vidersalgspotensial.

Hvis man foerst skal hente en fysisk robust spiss med gode ballferdigheter ville jeg foretrukket baade Karlsen og Aas foran Stene. Hadde faktisk foretrukket Daniel Krogstad framfor Stene dersom vi absolutt skal ha en angrepsspiller fra Ranheim
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 18.02.2012 01:39    Post subject: Reply with quote

Ganske ulike ja. Karlsen er vel rimelig god i lufta, mens Stene tross sin høyde ikke er spesielt glad i hodedueller. Jeg tviler på at Karlsen har et like godt skudd og like god nær-teknikk som Stene.
Men om Stene er riktig mann bare for å fylle opp stallen har jeg mine tvil om.
Back to top
View user's profile Send private message
Løkkagutt
Proff


Joined: 04 Feb 2012
Posts: 311
Location: Jessheim

PostPosted: 18.02.2012 09:43    Post subject: Reply with quote

Ut i fra beskrivelsen av Stene så høres det ut som at han passer best som hengende spiss. I den rollen kan Chibiuke, Iversen, Holm, Berntsen og Midtsjø spille. Jeg ser derfor ikke behovet for Stene.

Karlsen derimot kan vi hente med tanke på neste sesong, da det ser ut til at vi neste år får behov for en hodesterk spiss siden Prica og Iversen er på vei ut. Men for riktig utvikling bør han fortsette sesongen på utlån, gjerne i Hødd, da han i år er bak Prica og Iversen i køen. Man kan også drøye med å hente han til sommeren for å se om utviklingen fra fjoråret fortsetter, så sant ingen andre TL-klubber prøver seg på han før det.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 18.02.2012 11:32    Post subject: Reply with quote

Ganske enig, men jeg tror Stene pdd er en langt farligere spillere enn halvt fotballinvalide DFH......

Karlsen bør kun hentes nå viss han får spille en del. Viss ikke bør overgangen utsettes et år.
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 18.02.2012 12:21    Post subject: Reply with quote

Stene er målfarlig, har god dødballfot og er teknisk sette i sammenheng med Adecconivå. Men Stene er jo også en skadeforfulgt spiller og er ofte skadet siste halvdel av sesongen, ser ikke for meg at det er helt det vi trenger nå.

Som nevnt tidligere her i tråden så kan det stilles spørsmål med motivasjonen, jeg så en del kamper med Ranheim i fjor og for meg virker han som en "av og på spiller" som ikke gidder så mye. We dont need that. Vi trenger spiller som blør for drakten og gir full gass slik jeg ser det.

Har også store vanskeligheter med å se for meg hvilken rolle Stene skal ha om han nå kjøpes. Han stiller nok opp på trening og sitter godt på benken, men thats it tror jeg. Så nei takk til Stene!

Gi heller et talent mulighet til å bli med på treningene og sitte på benken, bedre det spør du meg:)


Last edited by DonRevie on 18.02.2012 14:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 18.02.2012 13:02    Post subject: Reply with quote

Får Stene spille for RBK blir han nok mest "på" pga å spille for RBK er hans store drøm Wink
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 18.02.2012 13:11    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Får Stene spille for RBK blir han nok mest "på" pga å spille for RBK er hans store drøm Wink


La oss håpe det om han blir rbkspiler ja:)
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17350
Location: Stavanger

PostPosted: 18.02.2012 14:20    Post subject: Reply with quote

Kan passe greit som supersub ut ifra de beskrivelsen en har lest her inne.
Back to top
View user's profile Send private message
thoves
Veteran


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 1329

PostPosted: 18.02.2012 14:35    Post subject: Reply with quote

Som super-sub og squadplayer er han helt OK. Ikke noe mer..

Men skulle heller sett en "sulten" 20-Ã¥ring dog.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.02.2012 15:02    Post subject: Reply with quote

Ut i fra god/brukbar dekning på topp, syns jeg ikke at RBK trenger å hente en såpass gammel kar uten noe å vise til på høyeste nivå.

Ferdighetene hans vet jeg for lite om til å uttale meg om.

I utgangspunktet tror jeg at han først og fremst er på trening for tida for å fylle opp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 18.02.2012 16:02    Post subject: Reply with quote

En super-sub er sjeldent feil;)
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2633

PostPosted: 18.02.2012 16:30    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
I utgangspunktet tror jeg at han først og fremst er på trening for tida for å fylle opp.

Skremmende nok i seg selv.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 18.02.2012 16:36    Post subject: Reply with quote

Glemmer ikke da Hoftun gjorde comeback mot Shakthar i 2009. Alerede da budre noldusalarmen ringt i hodene til styret.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 18.02.2012 22:13    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Får Stene spille for RBK blir han nok mest "på" pga å spille for RBK er hans store drøm Wink


Haha, verste jeg har hørt.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 18.02.2012 22:48    Post subject: Reply with quote

Beer
Back to top
View user's profile Send private message
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 18.02.2012 22:53    Post subject: Reply with quote

Wink
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 22.02.2012 00:47    Post subject: Reply with quote

Spilte Stene i kveldens kamp for RBK2 når de møtte Tiller?
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 22.02.2012 00:47    Post subject: Reply with quote

Nei
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.02.2012 00:28    Post subject: Reply with quote

knerten liker sniktitter:

- Nå som Steffen kom tilbake, blir han en viktig spiller både på og utenfor banen. Men jeg tror og håper de har plass til én til i hvert fall. Jeg får bare stå på på trening. Og så får vi se om de vil ha meg eller ikke, sier Stene.

Les mer: - Tror og håper de har plass til én til
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 4 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb