English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Strandberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 133, 134, 135  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
thoves
Veteran


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 1329

PostPosted: 09.09.2013 16:01    Post subject: Reply with quote

Enig med deg i at Strandberg ikke bør være den første som drar objektivt sett. Men pr nå så er han den som har helt klart gjort mest for å øke markedsverdien sin til det maksimale, og også den som det har kommet bud på. Hvem som skal selges bestemmer jo til en viss grad markedet. Så skjønner ikke helt hvorfor dere diskutere frem og tilbake på hvor viktig han er/ikke er. Siden vi alle er enig om at han kan selges hvis prisen er rett.

Miami sier jo heller ikke at han MÃ… selges.

Eneste vi egentlig er litt uenig om er jo da HVOR MYE han er verdt i kroner og øre. Jeg mener vi skal selge for over 10-12mill, men det er min mening. Da pga av at han mest sannsynlig ikke skriver ny kontrakt, skadehistorikken, vår erfaring med å hente/videreselge stoppere til en god pris, at vi skaper oss et enda bedre rykte og at vi vil sitte igjen med penger til å gjøre enda et kjøp mulig. Dette uten at vi etter min mening kommer ut av det med en dårligere stopper som erstatter. (sett at man har gjort et godt speiderarbeid)

Vil for alt i verden unngå nye Ciljan/Sapara-situasjoner der man går glipp av mye penger, skaper uro i laget og store minustall i budsjettet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 09.09.2013 16:12    Post subject: Reply with quote

Dersom det kommer et bud over 10 mill OG Standberg ikke er interessert i å forlenge - noe ingen av oss vet, men antar og spekulerer så kan vi ta opp diskusjonen igjen.
Hoveduenigheten rundt Stranberg er hvor viktig han er for laget. Jeg mener han er veldig viktig for laget.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 09.09.2013 17:15    Post subject: Reply with quote

Tror Strandberg kommer til å vokse mye som spiller de neste par årene, så jeg synes ikke det er noe hast å selge han for 10+ mill, men vi må passe på at kontrakten ikke begynner å nærme seg utløp selvsagt....
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 09.09.2013 17:35    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Jepp, spambot av typen som finner gamle innlegg i tråden og reposter dem. Slettet fire meldinger av denne typen.

Gamle ting som repostes? Tror det er flere spambots her som ikke er oppdaget ennå Wink
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.09.2013 17:21    Post subject: Reply with quote

Sommerens EM-innsats og gode kamper for Rosenborg gjør selvsagt at Stefan Strandberg banker på døra til A-landslaget for Norge.

– Jeg fikk beskjed ved det første uttaket etter EM at jeg var så nære som det var mulig å komme å bli med i den troppen, sier lyngdølen.

– Men etter det har jeg dessverre ikke spilt min beste fotball. De siste tre kampene for Rosenborg har imidlertid vært solide – og kanskje mine beste kamper i Tippeligaen i hele år. Formen begynner å komme, sier 23-åringen.

– Er A-landslaget et mål for deg?

– Jeg tenker ikke noe på et lag som jeg ikke er en del av. Jeg tenker ingenting på det.

– Men får du en telefon fra sjefen, er du klar?

– Selvfølgelig. Vi får se hva som skjer, avslutter Strandberg.

Les mer: Strandberg går for dobbeltgull
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MiTo
Senior


Joined: 21 Sep 2013
Posts: 137

PostPosted: 29.09.2013 12:24    Post subject: Reply with quote

Anbefaler alle her å gå til starten av denne tråden, og lese hvor utrolig negative alle var til kjøpet av Strandberg.

Viser at fotballkunnskapene ikke er helt på topp hos alle her...
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 29.09.2013 12:59    Post subject: Reply with quote

Egentlig ganske oppskrytt etter min mening. Han er overhode ikke en fantastisk fotballspiller. Han er ok pluss defensivt, men Pasningsfoten er elendig (den som skulle være så bra). Mangler også fart, og jeg synes han er litt utrygg med ball til tider.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 29.09.2013 13:54    Post subject: Reply with quote

Den dagen Strandberg går til utlandet, så blir han glemt.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 29.09.2013 13:58    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Egentlig ganske oppskrytt etter min mening. Han er overhode ikke en fantastisk fotballspiller. Han er ok pluss defensivt, men Pasningsfoten er elendig (den som skulle være så bra). Mangler også fart, og jeg synes han er litt utrygg med ball til tider.


Det er bra du ikke tjener til livets opphold ved scouting.


Last edited by bommel on 29.09.2013 14:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 29.09.2013 13:59    Post subject: Reply with quote

MagT wrote:
Anbefaler alle her å gå til starten av denne tråden, og lese hvor utrolig negative alle var til kjøpet av Strandberg.

Viser at fotballkunnskapene ikke er helt på topp hos alle her...

Takk for den! Den vokale minoritet fornekter seg ikke Smile (Eller er det majoritet her inne?)


Last edited by Stubbelur on 29.09.2013 14:00; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 29.09.2013 13:59    Post subject: Reply with quote

MagT wrote:
Anbefaler alle her å gå til starten av denne tråden, og lese hvor utrolig negative alle var til kjøpet av Strandberg.

Viser at fotballkunnskapene ikke er helt på topp hos alle her...


Han hadde vært direkte dårlig for Vålerenga i et par sesonger, så det er ikke akkurat så merkelig at mange var negative - og det sier heller ingenting om fotballkunnskapene - annet enn at det muligens viser at de fulgte godt med på han i Vålerenga. Det var heller ikke mange i VIF som var lei seg da han dro.

Det er da uansett enda godt at du kommer og beriker forumet med din fotballkunnskap. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1441

PostPosted: 29.09.2013 14:11    Post subject: Reply with quote

MagT wrote:
Anbefaler alle her å gå til starten av denne tråden, og lese hvor utrolig negative alle var til kjøpet av Strandberg.

Viser at fotballkunnskapene ikke er helt på topp hos alle her...


Så du mener Strandberg var en fantastisk spiller i vif, og at du så potensialet hans hele veien? selv om han var som Juska Saviolainen for oss, hos dem. Ikke spesielt god, men helt OK minus. Det er slik de enga supporterne jeg kjenner beskrev han når han kom til oss
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 29.09.2013 14:24    Post subject: Reply with quote

Her legger du meninger i folks munn. Utrolig teit lite innlegg der MagT. Jeg tror ikke jeg uttalte meg når han kom, men jeg var ikke storfornøyd. Og sånn som det er nå så er jeg fremdeles ikke akkurat kjempeimponert. Han er vårt beste andrevalg uten tvil, men så har vi ikke særlig bra dekning bak han og Tore heller. Totalt sett har han vært OK, noe som riktignok er bedre enn jeg forventet.

De siste kampene derimot har vært bra, akkurat som Strandberg selv sier. Endelig har jeg gått igjennom noen kamper uten at jeg har blitt eitrende forbanna over dårlige pasninger fra den kanten. Hvis han fortsetter slik skal jeg bite i meg tidligere meninger og være fornøyd med at jeg tok feil.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 29.09.2013 14:25    Post subject: Reply with quote

@ Frankiefourfingers

Jeg er langt på veg enig. For min del har jeg aldri fått den store entusiasmen for ham. I forhold til feks Stadsgaard er han minst ett hakk ned.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 29.09.2013 14:34    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Det er bra du ikke tjener til livets opphold ved scouting.


Du som er scoutingsjef får fortelle hva som er feil i min analyse da. Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 29.09.2013 15:07    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke noe problem med å innrømme at jeg tok feil angående Strandberg, han er en mye bedre spiller enn det jeg trodde da vi kjøpte han.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 29.09.2013 15:52    Post subject: Reply with quote

Han har blitt en mye bedre spiller enn han var da vi kjøper han, tenker jeg vi sier.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
MiTo
Senior


Joined: 21 Sep 2013
Posts: 137

PostPosted: 30.09.2013 19:36    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Her legger du meninger i folks munn. Utrolig teit lite innlegg der MagT.
feil.


På hvilken måte var innlegget teit? Her er noen innlegg som ble skrevet her da overgangensryktene begynte å komme:

"Å kjøpe Stefan Strandberg er jo synonymt med å kaste alle drømmer og ambisjoner ut av vinduet. Selv som Bosman vil jeg ikke ha han."

"Hvis vi kjøper Strandberg så begynner jeg å grine!"

"Jeg har fulgt med lenge nok til å ha fått med meg at Strandberg er en vandrende katastrofe, iallefall."

"Han er ikke god nok for VIF engang, hva i h* tilsier at vi skal ha bruk for han?"

"Vil ikke ha han som saftblander på lerkendal engang!"

"Om Strandberg kommer til oss vet jeg ikke om jeg makter å se på RBK-kamper lenger."

"Hadde dette vært barneskolen, så hadde Hoftun vært han som valgte jenta med trebein og briller først. Det er jo litt hipp som happ."

"Dritspiller. Gi opp!"


Når folk tydeligvis uten kunnskaper om spilleren overhodet slakter klubben for å kjøpe han, må det gå an å stille et spørsmålstegn. Å slakte RBK for å signere en spiller dere tydeligvis ikke vet noe om, er litt rart.

Men for all del, masse kunnskap her inne! Men må gå an å innrømme når en tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message
MiTo
Senior


Joined: 21 Sep 2013
Posts: 137

PostPosted: 30.09.2013 19:43    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Egentlig ganske oppskrytt etter min mening.


23 år gammel, 100 Tippeligakamper, kaptein på et U-21-lag i verdensklasse, fast på et lag som leder serien og er i cupfinalen.

Han kan ikke akkurat være dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
skrukken
Rutinert


Joined: 27 Feb 2008
Posts: 737
Location: Nord

PostPosted: 30.09.2013 21:12    Post subject: Reply with quote

23 år gammel: sier ingenting om kvalitet
100 kamper i tippeligaen: sier ingenting om kvalitet
Kaptein på et u21-lag i verdensklasse: Hvilket?? Bronse i Em er ikke ensbetydende med topp verden. Mange gode nasjoner som ikke er i Europa. Og uansett ikke ensbetydende med kvalitet på a-lagsnivå.

Rufsete pasningsfot(mildt sagt) og en risiko bakover i det siste.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 30.09.2013 21:36    Post subject: Reply with quote

Dårlig på målpoeng-statistikken også. Trodde tidlig i sesongen at han ville hevde seg på den. Vil uansett si at han er en så bra stopper defensivt som vi kan forvente å ha i RBK. Holder han seg skadefri vil han bare bli bedre med tiden. Får Perry sving på spillesystemet kommer nok hans offensive bidrag til å blomstre...
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 30.09.2013 23:24    Post subject: Reply with quote

MagT wrote:
Frankiefourfingers wrote:
Egentlig ganske oppskrytt etter min mening.


23 år gammel, 100 Tippeligakamper, kaptein på et U-21-lag i verdensklasse, fast på et lag som leder serien og er i cupfinalen.

Han kan ikke akkurat være dårlig.


Jeg har aldri sagt han er dårlig. Jeg sier han er oppskrytt. I det legger jeg at folk her inne mener han er fantastisk mye bedre enn han faktisk er.

Som mange har påpekt, elendig pasningsfot. I tillegg har han et par hjerneblødninger i tide og utide som gjør at jeg aldri er helt trygg.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 07.10.2013 09:10    Post subject: Reply with quote

Strandberg i intervju på rbk.no:

- Jeg syns jo det er dumt at man setter en gutt på 16-17 år til å dømme en sånn kamp som dette.



Hahaha Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 07.10.2013 10:56    Post subject: Reply with quote

Enda mer dumt at Strandberg oppfører seg som en gutt på 6-7 år som ikke får is...
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.10.2013 11:24    Post subject: Reply with quote

Enig i det, men når det er sagt, så synes jeg nesten det er rart at det ikke er mer aggresjon mot dommeren etter gårsdagen.

Jeg mener, det er tre minutter på overtid, 0-0 i en enormt viktig kamp både for gull- og nedrykkskampen, og dommeren velger å stoppe spillet fordi en mann i muren fikk ballen i hodet. Bare det er jo litt guttefotball, men det kan forsvares - dommeren bør likevel da forutse at det blir litt hissige reaksjoner fra hjemmelaget, og at bortelaget vil forsøke å lage et så langt som mulig stopp i spillet. En moderat runde protester senere velger dommeren så å dra fram kuken, mao. å dele ut ett tilfeldig gulkort til hvert av lagene (for krangling skal man jo slå hardt ned på). Så blåser han av umiddelbart.

Summa summarum velger dommeren å bruke opp overtida sjøl, og det er et valg han selv tar fra A til Å. Han presterer i samme slengen å lage dårlig stemning på banen, og provosere fram to totalt unødvendige kort. Det er så dårlig håndtering at man får lyst til å sage av seg armene i frustrasjon.

Jeg skjønner godt at Strandberg kritiserer dommeren i media for den situasjonen, det skulle også bare mangle. Den håndteringa hadde ført til munnbruk og knuffing i bedriftsserien.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 133, 134, 135  Next
Page 42 of 135

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb