English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jaime Alas
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macha
Veteran

PostPosted: 20.12.2013 22:01    Post subject: Reply with quote

"- Det har litt med hans måte å spille fotball på, som er litt annerledes enn sånn som vi ønsker å spille. Han er en teknisk god spiller og veldig glad i å få ball på fot, mens vi ønsker å spille i rom. Så det er litt "skjærings" i forhold til det, har Hoftun tidligere kommentert." -Hoftun.

Seriøst? Dette er jo ting som skal avdekkes under speiding! Hva faen driver de med, sjekker at han løper mot riktig mål?? Hårreisende.
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran

PostPosted: 20.12.2013 22:18    Post subject: Reply with quote

Sorry folkens, men jeg melder meg herved inn i den usmakelige "hva var det jeg sa" klubben

Erik,
jeg er på utkikk etter noe å gjøre når jeg snart går inn i pensjonistenes rekker. Jeg kan gjerne hjelpe deg og Stig med å kvalitetssjekke prospekts før dere kaster pengene ut av vinduet. Bare slå på tråden. Very Happy

ps: jeg jobber gratis for mitt kjære Rosenborg
toreinar
Veteran

PostPosted: 20.12.2013 22:36    Post subject: Reply with quote

fin den ode:)
Er nok ikke en elendig fotballspiller i et lag som har "ball position" 60+%.
Men for oss Drillo-gutta faller han selvfølgelig totalt igjennom.
Ikke umulig at han kunne steppa inn for Storflor og gjort en ok jobb.
Men alt i alt en kjempeflopp kan man vel trygt si.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 20.12.2013 22:47    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:

Seriøst? Dette er jo ting som skal avdekkes under speiding! Hva faen driver de med, sjekker at han løper mot riktig mål?? Hårreisende.

Alternativet her er jo å si: "Vi bommet totalt, fyren suger balle" og da blir det som kjent skikkelig lett å bli kvitt fyren.
Back to top
Hoven Evland Jr.
Veteran

PostPosted: 20.12.2013 22:55    Post subject: Reply with quote

Det vil jo uansett være å pynte på sannheten, som er at han suger svett eselballe.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.12.2013 23:22    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
ja, denne bommen er rett og slett så interessant at jeg er veldig nysgjerrig på hvem som tar på seg skylden for å signere en "på fot"- spiller, når klubben ville kjøpe en "løpe i rom"- spiller.

TomH: Det aller verste her er faktisk ikke spillertypen, men kvaliteten, Jaime Alas presterte svært svakt i 2. divisjon. Han holdt ikke nivået der.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 21.12.2013 01:56    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Gisp,
1) ja, denne bommen er rett og slett så interessant at jeg er veldig nysgjerrig på hvem som tar på seg skylden for å signere en "på fot"- spiller, når klubben ville kjøpe en "løpe i rom"- spiller.

2) Det hadde også vært interessant å vite om "vingen" Søderlund var innkjøpt som "på fot"- eller "løpe i rom"-spiller, da han skulle erstatte "løpe i rom"-spilleren Elyounussi.

3) Kan noen, litt nærmere klubben, undersøke dette nærmere? Jeg ser for meg at dette kan være ubehagelig for enkelte.

Nærmere undersøkelse er unødvendig, vi har en Sportslig leder som er ansvarlig for kjøp/salg av spillere, alle speideranbefalinger skal granskes av SD før man legger penger på bordet og signerer. Men, dette er vi så vant med fra Erik Hoftun at knapt noen stusser over slike fadeser lengre.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.12.2013 04:07    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
TomH: Det aller verste her er faktisk ikke spillertypen, men kvaliteten, Jaime Alas presterte svært svakt i 2. divisjon. Han holdt ikke nivået der.

Han er altfor svak, ,men det skal sies at Jønsson lette etter en helt spesifik "på-fot-spiller" når han var trener, men Perry ønske år spille i det rommet på kontringer som han som nyansatt hevdet ikke lenger fantes.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 21.12.2013 12:04    Post subject: Reply with quote

Dette blir bare mer og mer utrolig. Det er vel rimelig åpenbart at dette kjøpet i stor grad har basert seg på Thorbjønsens råd, et såkalt "Thorbjørnsen- kjøp". At han, som er ansatt for å kvalitetssikre aktuelle spillere i 100% stilling, og ansatt for å bidra med langt over gjennomsnittet teft og kunnskap på området, bør rett og slett ikke få lov til å gjøre så fundamentale feil. Det er milevis under pari.

Håper virkelig klubben gir han klar beskjed om at flere slike amatør- feil tåles ikke, og at lønna hans ikke er verd det dersom det skjer flere ganger.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 21.12.2013 12:24    Post subject: Reply with quote

Du kan kalle det torbjørnsens feil så mye du vil, men hvem er det som tar avgjørelser? Signerer papirer? Torbjørnsen kommer med en hel rekke navn hvert år, gode og dårlige . Sd skal filtrere, sd er ansvarlig.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 21.12.2013 12:38    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke til å unngå at det skjer glipper av og til, men denne glippen er veldig stor. Vi snakker om en spiller som på en god dag holder 2.div nivå.
Slik jeg husker det fikk klubben først et tips om denne spilleren - Deretter reiser Torbjørnsen til El Salvador og ser Alas live flere ganger. Her burde han helt klart ha skjønt tegninga, det er ikke til å komme fra.
Og nå er vi stuck med en spiller med høy lønn som vi ikke kan bruke til noe som helst, og som vi neppe klarer å bli kvitt før kontrakten går ut. Om 2 år hvis jeg ikke husker feil.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 21.12.2013 13:52    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Du kan kalle det torbjørnsens feil så mye du vil, men hvem er det som tar avgjørelser? Signerer papirer? Torbjørnsen kommer med en hel rekke navn hvert år, gode og dårlige . Sd skal filtrere, sd er ansvarlig.

Klart, det formelle ansvaret har Hoftun, men det var på Thorbjørnsens filtrering og reaserch han tok avgjørelsen. At Thorbjørnsen klarte å anbefale en spiller som ikke en gang holder 2. divisjonsnivå, er en fiasko og flause av dimensjoner, når han er ansatt fordi han skal ha kunnskap og kompetanse på dette området på aller høyeste nivå i Norge

Thorbjørnsen er ansatt for å bidra med en kompetanse Hoftun ikke har, og som skal gi et best mullig grunnlag når han tar avgjørelser. Selv om det i en organisasjon er slik at noen formelt sett har mer ansvar enn andre, kan det ikke være slik at den enkelte fritas fra praktisk ansvar av den grunn. Det er f.eks ingen hensikt i at en leder forbedrer seg, dersom materialforvalteren ikke vasker spillerdraktene. Å bare tilfeldig kaste inn en masse aktuelle navn på fotballspillere kan hvem som helst gjøre, også Hoftun selv. Hvis det er jobben til Thorbjørnsen, foreslår jeg at han får sparken allerede mandag.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 21.12.2013 14:01    Post subject: Reply with quote

Fristill..

Kvalitetene til Alas ville ikke vært interessant på en 15 år gammel trønder engang.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 21.12.2013 17:46    Post subject: Reply with quote

Vi vet bare om torbjørnsen-anbefalinger som har endt opp i RBK. Alle de andre har enten blitt valgt bort eller valgt bort oss. Jeg kan banne på at torbjørnsen har anbefalt/gitt raport på mange spillere som både ville styrket oss og ville floppet som Alas. Jeg antar at Alas hadde mange kvaliteter som torbjørnsen ble bedt om å finne av sportslig ledelse. Han ble hentet fordi sportslig ledelse hadde tro på at de kunne gjøre han til en god rbk-er, det greide de ikke og dette skulle de selvsagt forutsett gjennom raportene og/eller prøvespill (alle fra "ukjente" ligaer mbør/må på prøvespill uavhengig av hvor gode anbefalinger speider gir imo). Alas var god hjemme i el salvador, men var ikke det i Norge. Dette begynner å kjennetegne en rekke spillere vi henter utenfor vårt kontinent.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 21.12.2013 20:43    Post subject: Reply with quote

Uansett hvordan du vrir og vender, og hva Thorbjørnsen ellers har, eller ikke har gitt av anbefalinger, så MÅ man kunne kreve av en som lønnes godt av Norges største fotballklubb for å speide etter, og kartlegge, aktuelle spillere, å kunne se at en spiller på tredjedivisjons- nivå i Norge ikke er i nærheten av å være god nok. Her snakker vi ikke om en forumdiskuterende som leter i youtube- videoer, men en som er ansatt og kan bruke all sin arbeidstid på å finspisse sin kompetanse, og i tillegg blir han betalt for å reise ned for å se spilleren live. Nei, godeste Thorbjørnsen, dette er ordentlig kålrabbi-arbeid. Skjerp deg!
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 21.12.2013 23:19    Post subject: Reply with quote

Ingen som påstår at dette ikke er dårlig speidet, jeg vrir ikke på noe som helst, men kommer med fakta om hvem som er som alltid sportslig leder og ansvarlig for kjøp.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 23.12.2013 21:43    Post subject: Reply with quote

Greit nok at avgjørelsen til slutt ligger i hendene til vår ærede sportslige leder. Men poenget her er at denne elendige spilleren aldri skulle vært anbefalt i utgangspunktet.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 23.12.2013 23:59    Post subject: Reply with quote

La Alas bli en del av en betalingspakke når vi kjøper inn en ny spiller Wink
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 24.12.2013 01:52    Post subject: Reply with quote

Det ER dårlig speidet, uavhengig av hvor stor grad han har blitt anbefalt. Spilleren er maksimalt midt på treet på alle områder som kreves for en ving/bred midtbanespiller. Mulig han har sett ut som en gud i hjemlandet i forhold til andre bedritne spillere der, men sånt burde en speider klart å se.

Eneste som kan frikjenne Thorbjørnsen er dersom spilleren er hentet på tross av speiderens anbefalinger, eller på tross av en risikovurdering gjort av Thorbjørnsen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.12.2013 02:40    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Greit nok at avgjørelsen til slutt ligger i hendene til vår ærede sportslige leder. Men poenget her er at denne elendige spilleren aldri skulle vært anbefalt i utgangspunktet.

Hvorfor er poenget at han aldri skulle blitt anbefalt i utgangspunktet? Personlig ville jeg sagt at poenget er at han aldri skulle blitt signert, uavhengig av hvor feil en eventuell Torbjørnsen anbefaling var.
Og hva vet vi om hvordan raportene på Alas var fra Torbjørnsen? kanskje Alas var en av 10 midtbanespillere som ble raportert til sportslig leder på det tidspunktet? Jeg kan ikke tenke meg at Torbjørnsen sa noe a'la "Hei, Hoftun, jeg ser 200 spillere hver uke, men drit i alle andre jeg har sett, denne Alas må du bare signere"
I mine øyne er speideren ment for å gi sportslig avdeling et større bilde av hva som beveger seg av spillere rundt omkring, være en som utvider horisonten på godt og vondt, slik at sportslig avdeling kan ta best mulig valg basert på raportene, prøvespill og gjerne ved å se spilleren i kamp live eller i det aller minste på video selv.
Det er ikke speider som skal avgjøre hvem som blir hentet. Sportslig leder, med hovedtrener som tett samtalepartner skal avgjøre hvem som hentes fordi det er de som planlegger langsiktig, har spillerne på feltet hver dag og skal sette de sammen til et lag.

Dersom det har seg slik at vår SD har null peiling på spillermarked, speiding, se potensiale i potensielt nye spillere, hvordan de vil passe inn hos oss etc og dette feltet skal overlates helt til en speider som ikke er på feltet og ikke er med og planlegger fremtiden kan vi like godt legge ned stillingen og la speider ta seg av kjøp/salg på egenhånd. Ser ikke bort ifra at det hadde blitt en langt klarere rød tråd isåfall.
Back to top
krysstvælla
Proff

PostPosted: 24.12.2013 11:24    Post subject: Reply with quote

God jul alle sammen! Very Happy
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 03.01.2014 14:43    Post subject: Reply with quote

bongo wrote:
Og nå er vi stuck med en spiller med høy lønn som vi ikke kan bruke til noe som helst, og som vi neppe klarer å bli kvitt før kontrakten går ut. Om 2 år hvis jeg ikke husker feil.

Er det sånn at vi ikke kan fristille Alas om han selv ønsker å gå kontrakten ut? Risikerer vi virkelig å ha ham på lønns- og kvotelisten ut 2015?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.01.2014 14:49    Post subject: Reply with quote

Ja det er jo den beskyttelsen spillerne har, kontrakt. Men her er det vel rimelig sikkert at man kommer til en løsning der vi kjøper han ut av kontrakten/betaler mellomlegget i lønn mellom ny klubb og dagens lønn hos oss.
Spilleren vil sannsynligvis få beskjed om at han ikke engang blir meldt inn i troppen, så han har ikke mulighet til spilletid. Han skjønner vel alvoret og godtar en langt dårligere klubb et sted i verden.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 03.01.2014 14:55    Post subject: Reply with quote

Og hvis han eventuelt blir og ikke blir meldt inn i troppen, frigjøres det en kvoteplass?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.01.2014 14:59    Post subject: Reply with quote

Jepp. Man kan ha så mange utenlandske spillere man vil i troppen, men man kan ikke melde inn flere enn 9 i troppen. Den innmeldingen er hvert halvår(?) tror jeg.

Så Alas er ingen risiko for vår del når det kommer til å hente andre utenlandske spillere dette vinduet. Men det blir nok jobbet meget hardt for å finne ny klubb til han, det er ikke bra for spiller eller klubb å sette han på tribunen i 6 mnd.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51  Next
Page 49 of 51

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb