English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jaime Alas
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MariusV
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 13:47    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Muligens det største bomkjøpet i Rosenborg sin historie. Lurer på om Torbjørnsen, Hoftun og Jönsson er skamfulle?

Quote:
- Han er en gjennombruddsspiller - både med og uten ball, og vil i bakrom. Han har et lavt og fint tyngdepunkt, har fin teknikk og vil framover på banen, skrøt Jan Jönsson.

Erik Hoftun wrote:
- Det har litt med hans måte å spille fotball på, som er litt annerledes enn sånn som vi ønsker å spille. Han er en teknisk god spiller og veldig glad i å få ball på fot, mens vi ønsker å spille i rom.

Dette ble rart...
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 11.01.2014 14:43    Post subject: Reply with quote

Kan virke litt rart det der, ja Smile
Det viktigste er imidlertid å få frem hvilke kravspesifikasjoner klubben satte og i hvilken grad han ble vurdert å være rett mann i forhold til dem.

For tidlig å konkludere med at det er Torbjørnsen som sitter igjen med Svarte-Per, selv om han tydelig har noe mørkt på hånda, men her lukter det "teamansvar" i hele prosessen. Noe å lære av for sportslig leder igjen formodentlig.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 15:11    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Torbjørn wrote:
Muligens det største bomkjøpet i Rosenborg sin historie. Lurer på om Torbjørnsen, Hoftun og Jönsson er skamfulle?

Quote:
- Han er en gjennombruddsspiller - både med og uten ball, og vil i bakrom. Han har et lavt og fint tyngdepunkt, har fin teknikk og vil framover på banen, skrøt Jan Jönsson.

Erik Hoftun wrote:
- Det har litt med hans måte å spille fotball på, som er litt annerledes enn sånn som vi ønsker å spille. Han er en teknisk god spiller og veldig glad i å få ball på fot, mens vi ønsker å spille i rom.

Dette ble rart...

Målet var å selge ham, hva skulle Hoftun sagt?

"Hmm, han er helt ubrukelig for vår fotball fordi han er rett og slett ikke god nok. Skal vi se, hvor mye ville du betale sa du?"
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 15:34    Post subject: Reply with quote

Nei, Alas?!

Hva er det styret holder på med? Twisted Evil
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 16:00    Post subject: Reply with quote

Syns bare det er rart at han ble presentert som en spiller som vil i rom, mens han ble avskjediget som en spiller som vil ha ball på fot.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 17:50    Post subject: Reply with quote

@hjelde, for meg virker det ikke som du forstår rollene til speider og sd dånn som du kjører på med torbjørnsen slaktet ditt. Ja det var dårlig speidet, men sd skal, om det så var nye Messi alltid sjekke selv sammen med trener noe de nok gjorde. Speider raporterer, og får overblikk. Sd og trener skal dobbelt pg trippeltsjekke, deretter signeres det. Om speider er den som skal bestemme og stå ansvarlig for kjøp er han nødt til å være på feltet og med i planleggingen av logistikk og lagsammensetting, da hadde viikke trengt noen sd. Så lenge vi har en øverste sportslig ansvarlig er han ansvarlig for alle kjøp, gode og dårlige og skal svare for de.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 19:30    Post subject: Reply with quote

Han kostet ikke mye og jeg tror de tok en sjangse da de hentet ham.
Nå slo det uansett ikke så galt ut til slutt, og jeg ønsker Alas lykke til videre i karrieren!
Attaboy
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 19:42    Post subject: Reply with quote

Tok de en sjanse, moomoo? De hadde jo en klar formening om hvem spilleren var og hva Alas ville tilføre laget. «Slo uansett ikke galt ut til slutt, og kostet oss ikke mye». Hvordan kan du si noe sånt?
moomoo
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 22:14    Post subject: Reply with quote

Beklager at jeg ordla meg litt uklart.
Meningen var bare å se det positive med hele greia egentlig.
Vi trengte en kantspiller og de har jo selv sagt at de tok en liten sjangs med Alas.
de kampene han var blitt sett i hadde han vært sentral i som jeg forsto det, og da får man muligens også et litt kunstil intrykk av nivået til en spiller.

Det jeg mente med at ting har løst seg positivt er jo at vi endelig har funnet en ny klubb til ham så han kan komme seg videre.

Selv om han var temmelig håpløs så ser jeg poenget til Janne med at han har en lengsel i seg etter fotball. ikke hans feil at han ikke var god nok for RBK.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 11.01.2014 22:33    Post subject: Reply with quote

Quote:

Alas gir oss etterlengtet fart offensivt og gjennombruddskraft, sier Hoftun til RBK.no.

- Han så enda mer robust og kraftfull ut da jeg så han live enn han gjorde på DVDen. Han viste god spilleforståelse, som er noe jeg setter veldig høyt når jeg scouter spillere. I tillegg gjorde han gode valg med ballen og viste at han kunne drible og ta seg forbi folk, sier Torbjørnsen.

- Jeg håper faktisk at han skal drible enda mer. Han er fotrapp, kvikk i føttene og har et lavt tyngdepunkt, fortsetter han.

Dette vitner ikke akkurat om å ha tatt noen sjanse, moomoo. Hvor har du lest at de tok en sjanse, forresten?

Selvfølgelig ikke Alas' feil, men likevel kostet det oss en god del penger, samtidig med at man fikk bevis for at man ikke lenger kan stole på kompetansen til Torbjørnsen.
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.01.2014 00:08    Post subject: Reply with quote

Mente bare å erindre at det har blitt sagt i en eller annen sammenheng.
Beklager om jeg tar feil Smile

Ønsker Alas Lykke til i Mexico!

lat oss ende visen der!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51
Page 51 of 51

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb