English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 29.07.2023 12:02    Post subject: Reply with quote

Her bommer du Messi. Den nye kontrakten til Ciljan er ikke med noe særlig sign-on. Det er en ettårsforlengelse og der er det sjelden noe sign on. Hansen er nå den med høyest lønn (om man tar med sign-on, for han fikk faktisk en god sign on når han forlenget for en del år siden). De fire andre på listen ligger i helt forskjellige segmenter, hvor en tjener greit og de tre andre har relativt beskjedne kontrakter hvor vi ikke snakker 1,5+ for å si det sånn. Ciljan sin kontrakt har vel en totalramme som er på ca. 10% av hva han hadde før(inkl sign on), noe som skulle bli litt under millionen; den er riktig nok prestasjonsbasert og han kan tjene en del mer om han spiller mye og gjør det bra; akkurat hva som er tallene vet vel bare de, men dette er hva som ble kommunisert ved forlengelsen. At Hansen nærmest har tilsvarende de fem tror jeg ikke er veldig langt unna sannheten. Å selge han er nok et tegn på at han ikke er viktig nok til at vi MÅ ha han ut sesongen, og at frigjøringen av lønnsmidlene, samt et par mill i overgangssum gi litt mer fleksibilitet på overgangsmarkedet.

Så blir det sabla spennende å se hva de tenker om keeperplassen videre; om de går for en ung konkurent, Torkildsen/Sandberg, eller om de vil ha en en bosman på en kort og god deal; Jarstein(lite sannsynlig siden rettsaken ble utsatt), Bråtveit, Nyland(også lite sannsynlig) etc...
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2007

PostPosted: 29.07.2023 13:17    Post subject: Reply with quote

Tror ikke jeg bommer.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1854
Location: Stjørdal

PostPosted: 29.07.2023 13:40    Post subject: Reply with quote

Maalen avviser enighet med Odd om Hansen i adressa

https://www.adressa.no/sp...et-med-odd

"
– Det er ingen enighet, nei. Vi har veldig god dialog med André, og har fornuftige samtaler. Om alle bestemmer oss for at han spiller sesongen ut her, så blir det også slik. (Maalen)

(...)

Jeg har ikke signert noen overgang for Odd i august. Utover det må du ta det med klubben, svarer han. (Hansen)"

Tipper klubben vil ha han med mot Crusaders på torsdag i alle fall siden avansementet ikke akkurat er sikret.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11730

PostPosted: 31.07.2023 21:04    Post subject: Reply with quote

Ser ikke ut som det blir overgang nå. Odd ser ifølge Nettavisen på andre løsninger ut året.
Back to top
View user's profile Send private message
andham93
Senior


Joined: 11 Aug 2016
Posts: 196

PostPosted: 31.07.2023 21:25    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Ser ikke ut som det blir overgang nå. Odd ser ifølge Nettavisen på andre løsninger ut året.


Bra! Han må for all del ikke bli sluppet før vi er ute av europacup
Back to top
View user's profile Send private message
Brooklynlol
Proff


Joined: 26 Jul 2015
Posts: 486

PostPosted: 01.08.2023 09:19    Post subject: Reply with quote

Beste løsningen dette. Vi trenger Hansen ut året, og da kan han også få en skikkelig avslutning på Lerkendal. Det vil i tillegg gi Tangvik muligheten til å få denne høsten og pre-season til å virkelig bevise at han er god nok, eventuelt så får man bedre tid til å hente inn en ny keeper.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2572

PostPosted: 01.08.2023 10:21    Post subject: Reply with quote

Av holse, sæter og Hansen er det etter min mening viktigst at Hansen blir. Skal sies at jeg ikke kjenner nye vingdansken eller formen til noah Holm. Forøvrig kan det se ut som at Holm spiller hos oss i høst - lunken interesse.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 01.08.2023 12:58    Post subject: Reply with quote

Noe personlig prestisje for Hansen at vi går videre fra dobbeltoppgjøret mot Hearts og til playoff. Spiller han alt sesongen ut vil han nemlig dermed tangere Karl Petter Løken på 10. plass* på adelskalenderen med 319 RBK-kamper. Må ha gruppespill for at han skal gå helt forbi.

*NB: Ciljan-avhengig. Ciljan kan maks ende på 323 om han spiller alt og vi slår ut Hearts.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 01.08.2023 16:24    Post subject: Reply with quote

Skjelbred får ikke spille alt, så Hansen er nok forbi hvis han blir ut sesongen (og man ikke begynner å aktivt fase inn Tangvik).
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 01.08.2023 16:42    Post subject: Reply with quote

Bråtveit til Odd ut sesongen, så da kan vi vel skrinlegge snakket om overgang for Hansen i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 06.09.2023 12:12    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
2 mill i cash og vi fjerner en lønn på over 4 millioner kroner. Økonomisk veldig bra for oss - selv om alle nok er enig i at det er sportslig vondt kortsiktig.

Denne overgangen kan fort være det so gir oss handlingsrom for å enten tilby en bedre ko trakt til Sæter, signere en klassestopper eller Selnæs.


Hvis enten Sæter forlenger eller at Selnæs kommer, eller begge, så skal jeg spandere en kasse Dahls på deg.. Tror dette blir billig for meg.


Beer Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 06.09.2023 13:26    Post subject: Reply with quote

Venter på update og bevis her at Dahls'n er på plass hos Miami Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 06.09.2023 13:36    Post subject: Reply with quote

Om Messi vil ære uttalelsen sin, kan han vippse pengene til Kjerne TIFO istedenfor - bedre bruk av pengene Smile
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2669
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 08.09.2023 21:40    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Denne overgangen kan fort være det so gir oss handlingsrom for å enten tilby en bedre ko trakt til Sæter, signere en klassestopper eller Selnæs.


Hvis enten Sæter forlenger eller at Selnæs kommer, eller begge, så skal jeg spandere en kasse Dahls på deg.. Tror dette blir billig for meg.

Ding ding! To av to!

BeerBeerBeerBeerBeerBeer
BeerBeerBeerBeerBeerBeer
BeerBeerBeerBeerBeerBeer
BeerBeerBeerBeerBeerBeer
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1129
Location: Drammen

PostPosted: 09.09.2023 10:45    Post subject: Reply with quote

Laughing Laughing Laughing

Kjent for å treffe godt.
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 09.09.2023 11:09    Post subject: Reply with quote

Cool Cool
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6685

PostPosted: 09.09.2023 13:39    Post subject: Reply with quote

Ikke drikk alt på en kveld da Dolphins ^^
Beer Beer Beer
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.10.2023 22:36    Post subject: Reply with quote

Rosenborg vil verken si hva som plager André Hansen eller hvor lenge han er forventet å være ute.

Les mer: Hemmelig skadeomfang for Hansen

Merkelig hemmelighetskremmeri à la Vecchia i fjor. Er nok en viss sjanse for at det ikke blir særlig mange flere opptredener. Syns vel at han bør få spille siste hjemmekamp mot Godset om han ikke er verre enn han var i 2. omgang på Åråsen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.11.2023 23:53    Post subject: Reply with quote

For drøyt tre uker siden gjennomførte han en test, men da var smertene for store. På fredag venter en ny test. Den vil avgjøre hvorvidt sesongen er over eller ikke for Hansen.

– Det blir på en måte avgjørende om man skal prøve å komme seg tilbake på banen, eller om man skal trekke ut strikken, sier Hansen til Nidaros fredag.

Les mer: Kan ha spilt sin siste RBK-kamp: Fredagens test blir helt avgjørende

– Vi har vært litt restriktive, og ikke giddet å flagge verken det ene eller det andre. Det var den ene smellen i førsteomgangen på Åråsen, hvor folk sikkert trodde det mest var hodet. Men det ble en real smell i overgangen mellom leggbein og kne. Kall det en ordentlig, ordentlig slagskade. Uten å gå i detalj, så ligger det og nipper på beinbrudd. I hvert fall sånn som ortopeden har lagt det frem, da. Og da er det det som har tatt litt tid, sier Rosenborg-keeperen.

(...)

– Jeg har ikke noe lyst til å være halt i den siste hjemmekampen, sier han etterfulgt av en liten latter.

– Derfor har jeg, i samråd med trenerteam og medisinsk, satt at den helgen som kommer nå blir litt «make it or break it». For da er det to uker før den siste hjemmekampen. Om jeg må vente enda en uke blir det litt for spedt. Jeg har ikke lyst til å gå ut en siste gang og være usikker på om beinet er smertefritt og på hvilken form jeg er i.

Les mer: Avslører detaljer om skaden: Kamp mot klokken for «en siste dans»

Krysser fingrene for at testen gå bra.

PS! Gjest hos Fotballrådet før helga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.11.2023 21:46    Post subject: Reply with quote

Hansen blir ikke klar til bortekampen mot Sandefjord nå på søndag, men sier selv at han håper å være tilbake i manesjen til hjemmekampen mot Strømsgodset 26. november.

– Dagens test var for å se om det i det hele tatt var mulig å trene videre, sier han.

Og forklarer at de har testet kontrollerte bevegelser i et litt roligere tempo enn hva som er normalt, for å få svar på om kroppen funker.

Les mer: RBK-bautaen har fått svar

- Det betyr ikke det at jeg er kampdyktig mot Godset, for jeg må gjøre det bedre enn i dag. Men testen i dag handlet om å være god nok til å være på feltet, sier Andre Hansen til Adresseavisen.

Les mer: Nå har keeperkjempen tatt avgjørelsen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.11.2023 17:37    Post subject: Reply with quote

Da er nok enhver tvil borte om Odd-retur: Nå har André og kjæresten kjøpt hus i Skien
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.11.2023 23:03    Post subject: Reply with quote

- Vi er fortsatt i uttesting, der vi gradvis skalerer opp. Jeg kan verken bekrefte eller avkrefte at jeg blir spilleklar. Det er positivt på en måte, kommenterer Hansen til rbkweb.no.

- Gir du deg uansett etter hjemmekampen mot Strømsgodset og står over bortekampen mot Viking?

- Det er det Svein som har styringa på. Jeg har ikke diskutert noe sånt med ham. Jeg har sammen med trenerteam og medisinsk team satt et mål om å være kampdyktig til den siste kampen. Så blir det opp til Svein å velge hva han gjør for noe. Det er kanskje lettere nå som vi er ferdig med alt som heter mulig nedrykksfare å gjøre noe sånt.

Les mer: - Har satt et mål om å være kampdyktig

– Jeg traff på oppturen, men jeg traff ikke på nedturen. Jeg signerte siste nye kontrakt på høsten 2018. Hadde jeg visst da hvordan det skulle bli, med trenerbytter annethvert år, så.

Han tar en pause.

– Det er i etterpåklokskapens lys, smiler han.

– Var det andre tilbud på bordet da du forlenget med RBK i 2018?

– Det kom aldri noe som jeg vet om, så kan det hende jeg søkte litt for høyt. Jeg sa det da, og det står jeg for nå, for på det tidspunktet jeg skrev under en ny kontrakt, så var det ikke noe bedre sted å være i Norge enn Rosenborg. Egentlig ikke mange andre steder heller. Vi spilte i Europa, vant serie- og cupgull. Å bytte det med NAC Breda eller noe slikt, hva var poenget med det? Det er andre ligaer som ikke nødvendigvis har så voldsomt mye høyere nivå, men som har en publikumskultur som hadde vært kult å oppleve, men da vi var på det nivået vi var i Rosenborg da, så var ikke det aktuelt. Det var en topp fem-liga som gjaldt, sier han.

Les mer: En eventyrlig RBK-karriere går mot slutten: – Jeg sa det da, og det står jeg for nå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.11.2023 23:54    Post subject: Reply with quote

Han har fått vasket ut huset på Ranheim og tatt inn på hotell, RBKs keeperkjempe.

Om to uker er det nemlig over, og resten av familien har allerede flyttet til Skien.

(...)

Vi snakker om hvorfor det aldri ble Frankrike eller USA.

Og hvordan opplevde han sparkingene av KÃ¥re Ingebrigtsen og Kjetil Rekdal?

Les mer: RBK-kjempen: - Vi følte oss overkjørt og tråkket på
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 23.11.2023 00:18    Post subject: Reply with quote

I denne podden skryter han av Maalen. Har har fått et meget godt inntrykk av ham både faglig og ellers sier han. Dette i kontrast til hva flere her inne har feiltolket hva han tidligere har sagt om Maalen.
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2023 23:28    Post subject: Reply with quote

Gjest hos Rotsekk i kveld.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 70, 71, 72  Next
Page 71 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb