English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 70, 71, 72  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.09.2020 15:04    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det er jo det som er litt poenget da. At det dras veldig bastante slutninger på særdeles tynt grunnlag.


Han får skryt fra "allmenn-trenere", men det eneste faglige korrektivet er jo keepertrenere han har hatt i ettertid og han fikk rimelig skarp kritikk så fort han kom på bra europeisk nivå.

Jeg er ikke ute etter å ta Jamtfall og er ikke bastant på at han ikke er god nok, men jeg klarer heller ikke å slå meg til ro med "sikkert god nok"-tankegangen det virker å være konsensus rundt. Jamtfall og hans stilling må utfordres som alt annet om vi ønsker fremgang.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 29.09.2020 15:08    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke at det er betryggende at Hansen virker noe usikker på feltarbeidet, og 1 mot 1 arbeidet hans i kampen. Jamtfall burde jo etter så lang tid som trener og med samme keeper klare å gjøre Hansen tryggere, og hjelpe han å justere seg ettersom spenst/hurtighet blir dårligere med alder/skader.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.09.2020 15:18    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Sløvsekken wrote:
Det er jo det som er litt poenget da. At det dras veldig bastante slutninger på særdeles tynt grunnlag.


Han får skryt fra "allmenn-trenere", men det eneste faglige korrektivet er jo keepertrenere han har hatt i ettertid og han fikk rimelig skarp kritikk så fort han kom på bra europeisk nivå.

Jeg er ikke ute etter å ta Jamtfall og er ikke bastant på at han ikke er god nok, men jeg klarer heller ikke å slå meg til ro med "sikkert god nok"-tankegangen det virker å være konsensus rundt. Jamtfall og hans stilling må utfordres som alt annet om vi ønsker fremgang.


Man må selvsagt gjerne utfordre RBK på stillingen til Jamtfall, og gjerne konfrontere de med uttalelsen til Hertha treneren også, men det er forskjell på det og bare automatisk henge ut Jamtfall hver gang keeperen har en dårlig dag på jobb (da tenker jeg ikke på deg her, men en del andre her).

I forhold til den uttalelsen, så er det jo en dårlig skjult hemmelighet at det var en god porsjon bitterhet når Jarstein forlot RBK, så det blir litt tynt for meg å ta den uttalelsen som en sannhet helt ukritisk. Derimot er det jo da som sagt en uttalelse som kan refereres til om man skal utfordre RBK på hvorvidt keepertrener gjør en god nok jobb, enten det er medlemsmøte eller journalistisk.

Poenget mitt er dog at de argumentene som er presentert er i overkant tynne til å dra en klar slutning på at Jamtfall ikke holder mål som keepertrener. Jeg må også poengtere at jeg heller ikke er ute etter å forsvare Jamtfall på noen måte, og er selvsagt helt enig at han må byttes ut dersom han ikke gjør en god jobb, men det blir for lite håndfast å sette fingeren på til at jeg vil kaste meg på noen heksejakt på nåværende tidspunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.09.2020 16:09    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Kjøper ikke helt det der at Jamtfall skal være så forferdelig dårlig som enkelte hevder, på et tilsynelatende særdeles tynt grunnlag.

Hvis han er en så ubrukelig keepertrener er det jo veldig merkelig at han har overlevd i klubben i så mange år, under så mange forskjellige trenere, og også høstet skryt fra Hareide for jobben han gjorde som keepertrener på landslaget. Som landslagskeeper vil jeg tro Hansen også har grei kontroll på hva de andre keeperne der driver med, og hadde vel neppe funnet seg i det om han følte keepertreneren i RBK ikke holdt mål.


Hva er det som tilsier at Jamtfall er så forbanna god keepertrener? Er han ansatt grunnet svært dyktige kvalifikasjoner? Eller det kjennskap og grei kar, «sikre fremtiden til eksrbkere» som gjelder? Jeg tror det siste. Er vel ganske åpenbart.

Jeg sier ikke at han er kjempe dårlig Gk-trener. Han er sikkert Ok, men en profesjonell kunnskapsorganisasjon som RBK bør sikte høyere enn fast ansettelse av innavl vel? Dette kjennskap til klubb og kontinuitet er to misbrukte begreper i denne klubben som har kostet klubben dyrt.

Det vi vet er dette:

Han har fått kritikk fra både Jarstein og Johnsen for å være lite støttende.

Husker Hareide var knall forbannet på Jamtfall på landslaget fordi han røpte taktisk dødballinfo i media mot Tsjekkia som fikk innvirkning på resultatet. Så Hvor fornøyd han var kan vel diskuteres.

Gk-treneren til Herta var jo sjokkert over hvor lite keeperteknisk kunnskap Jarstein hadde når han kom.

Ingen talenter har tatt steget.

Utviklingen til keeperne har vel vært blandet. Spesielt er spensten dårlig på de fleste keeperne.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.09.2020 17:23    Post subject: Reply with quote

For det første har jeg aldri påstått han er en god keepertrener, for det andre så gidder jeg rett og slett ikke bruke mer tid på deg og dine dommedagsprofetier og totalslakt av alt og alle, sorry.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 29.09.2020 18:06    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
For det første har jeg aldri påstått han er en god keepertrener, for det andre så gidder jeg rett og slett ikke bruke mer tid på deg og dine dommedagsprofetier og totalslakt av alt og alle, sorry.


Du må overdrive hver gang. Jeg har ikke påstått at du har sagt at han er en god GKtrener, men jeg har en litt annen tilnærming til vurderingen av Jamtfall som du ser. Det er jo betimelige spørsmål.

Hvis du kaller det der dommedagsprofetier, så får du lese innlegget på nytt. Av og til mistenker jeg at du vil være uenig for å være det.

Forøvrig så ha vel RBK hat forferdelig dårlige trener opp gjennom og tro at Jamtfall ikke skulle være dårlig fordi han har blitt "vurdert" av disse blir litt tynt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.09.2020 18:19    Post subject: Reply with quote

1. Å være tidligere RBK-spiller er ikke automatisk diskvalifiserende for å jobbe der etter karrieren. Det gjør ikke en person hverken mer eller mindre kvalifisert enn andre.

2. Det er særdeles begrenset utdanning for keepertrenere (tror b-kurset til NFF er 15 timer elns) så det er faktisk ganske vanlig å ansette gamle keepere i den jobben, fordi de faktisk er de eneste som har lengre erfaring med det å stå i mål.

3. Han ble ansatt i 2005(?), så ansettelsesgrunnlaget er fullstendig irrelevant i 2020. Det eneste som betyr noe er hvor godt han utfører jobben sin nå, i 2020.

4. Jarstein oppførte seg som en barnslig idiot når han var her, så hva han sa i bitterhet vektlegger jeg til tilnærmet 0. Espen Johnsen var for 12 år siden, så igjen ganske irrelevant for 2020. Folk utvikler seg dramatisk både personlig og profesjonelt på 12 år.

5. At han var løsmunnet i forbindelse med den ene landskampen sier absolutt ingenting om hvordan han utfører jobben sin som keepertrener. Han fikk også utelukkende skryt fra Hareide for jobben han gjorde i etterkant av den episoden.

6. Igjen, Jarstein var en barnslig fjott når han var i RBK (som også var grunnen til at Hamren ikke ville ha han) og har stort sett uttrykt seg bitter over RBK avgangen siden, så akkurat den kommentaren fra Hertha-treneren tar jeg med en stor klype salt. Det kunne like gjerne vært Jarstein som var lite mottakelig for innspill for alt vi vet.

7. Andre Hansen har vært seriens soleklart beste keeper de 5 årene han har vært i RBK. Om treningen til Jamtfall hadde vært så hinsides dårlig som du opplagt mener så hadde man vel strengt tatt sett en klar negativ trend gjennom disse 5 årene. Å bruke det at han er satt tilbake av en skade nå som et bevis på at keepertreneren er inkompetent blir jo bare usaklig.

Så ja, du kommer med den sedvanlige usaklige tilnærmingen. Det handler om å tolke og vri alt i værste mening så du får liret utav deg mest mulig surmaga oppgulp på kortest mulig tid. Tove Dyrhaug fikk vel skylden for både treneransettelser og spillerlogistikk her for en tid tilbake, så det koker vel ned til at hun er udugelig dette også vel ? Razz Selv nå, med ansettelsen av Hareide så klarer du jo ikke å skryte av Hareide uten å legge på en "men det går til helvette når han slutter" bakom. Du virker jo ikke kapabel til å glede deg over noenting med RBK.

Om du mener trenere som Hareide og Hamren ikke har forutsetninger for å bedømme kvaliteten på keepertreningen så må jeg si jeg er utrolig spent på høre hvem som har det, utover deg selv da selvsagt, for du er jo både klarsynt og intellektuelt overlegen enhver annen.

Tro meg, om det kommer frem at Jamtfall er en dårlig keepertrener så skal jeg stå først i hylekoret om å bytte trener, men vi kan ikke drive og slakte folk i klubben på så syltynt grunnlag. En må gjerne konfrontere ledere i klubben om temaet, men vi hugger ikke huet av folk i klubben vår uten at det er en opplagt grunn til det.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.09.2020 19:57    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
https://www.adressa.no/10...5621b.html (krever abonnement)

"– Jeg har sagt at jeg kan være med på samlingene i mars og i sommer. Så blir det opp til landslagsledelsen å vurdere om de vil ha meg med.
Det sier RBK-keeper André Hansen til Adresseavisen onsdag."

"– Etter sommeren er det nok mindre aktuelt, om det da ikke oppstår skader."


Jeg må innrømme at jeg helt hadde glemt denne saken da jeg pratet med Hansen om landslaget før helga.

Utfra uttalelsene til Lagerbäck på mandag har tilbudet tydeligvis blitt utvidet ettersom EM ble utsatt. Spørsmålet er om tilbudet nå står ved lag fram til sommeren - evt. at han ser så store muligheter for å ta over mellom stengene at han melder seg til vanlig tjeneste.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 04.10.2020 02:04    Post subject: Reply with quote

Må si André har skuffet etter comebacket. Bortsett fra ervervet pondus er det liten grunn til å ditche Faye.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 04.10.2020 09:06    Post subject: Reply with quote

Enig.
Han har jo spilt solid, men ikke lengre like fantastisk som han var. Synes godt Faye kunne få fortsatt.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.10.2020 09:19    Post subject: Reply with quote

Det er tøvete. Hansen er mye bedre enn Faye, dette er forventningsbias. Selv om han ikke har startet i hundre etter skaden er han bedre enn Faye. [/code]
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 04.10.2020 09:24    Post subject: Reply with quote

Ikke så lett å spille fantastisk som keeper heller, alltid. Han har ikke gjort noen store tabber, og skaper nok en trygghet bare ved å stå mellom stengene. Faye sin pil pekte kraftig nedover i de siste kampene. Gjorde en del feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 04.10.2020 09:58    Post subject: Reply with quote

«Kraftig nedover» og «en del feil» er jo altfor overdrevent. Han har stått bedre enn forventet og som ung keeper må ha han ha en større kvote med «lære-tabber».
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.10.2020 10:30    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken:

Igjen, poenget mitt er ikke at Jamtfall helt sikkert er en dårlig GKtrener. Han er sikkert ok, men er han den beste RBK kan få tak i? Hva tilsier at han er så forbanna god? En kunnskapsorg. som RBK er avhengig av kompetente folk og nye impulser. Å ansette en keepertrener på fast ansettelse er etter min mening kun for å sikre fremtiden og være grei med en grei kar.

Tove har et ansvar for å selge et produkt og når prosessene rundt produktet lukter råtten fisk må Tove si i fra. Man trenger ikke D-kurs eller å ha spilt fotball i mange år for å se at feks spillerlogistikken ikke er bærekraftig og at ansettelsesprosesser i en kunnskapsorg bør være litt mer avansert enn kjennskap til klubb. Har hun gjort noen fremstøt her? Tvilsomt. Det er selvfølgelig først om fremst styret som skal ha hovedkritikken og tildels medlemmene.

Når vi er der vi er og vi vet om alt det «sjokkerende» som har kommet frem hva tilsier at alt er så forbanna bra av det som gjøres? Feks et overforbruk av penger som har gitt oss en gammel stall, ikke den suksessen som forventes og pinlige resultater i Europa. Hadde man hatt unge og fremmadstormende spillere, en bevisst strategi og gode tendenser skal jeg svelge at man taper et gull. Men det har vært langt i fra det.

Jeg er positiv til Hareide og har ikke noe kritikk mot ham. Men historien har vist tidligere at alt detter sammen som et korthus når en kompetent og sterk leder forsvinner. Jeg mener det skyldes ingen tydelig strategi og rød tråd som fører til vingling. Alle har ikke en klar og felles oppfatning av hva artig og angrepsvillig fotball er og da vingler man. Dette er det ikke tatt tak i . Jeg sliter også med å se hvem som har ansvar for å videreutvikle og ta vare på kompetanse rundt infrastrukturen i sportslig avdeling. Det burde vært Dorsin, men om han jobber med dette er ikke tydelig. SIB gjorde det ikke. Så ja, ingen grunn til å være naiv. Det er når klubben får suksess det er så forbanna viktig å tenke hva er det vi gjør for dårlig? Hva kan vi bli bedre på? Det har klubben glemt gang på gang.

Som sagt jeg tror Hareide kan få til mye bra, men vi tåler ikke en ny vinglerunde på flere år etter hans tid. Da må man ta ytterligere grep!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.10.2020 11:40    Post subject: Reply with quote

Ja. Men Faye er jo ikke på landslagsnivå, vil neppe nå dit med det første, og det er heller ikke sikkert han noen gang kommer dit. Hansen har vært vår beste spiller i flere år, er i prime keeperalder, og høyaktuell for å starte landskamper når Jarstein er benket i Tyskland.

Det gir ingen mening å degradere Hansen til andrekeeper - for at det skulle vært det måtte Faye omtrent spilt seg inn i landslagsdiskusjonen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 04.10.2020 12:02    Post subject: Reply with quote

Enig med Zaphod.
Hansen er klart bedre, kan ikke forvente at han alltid har 2-3 matchvinnende redninger. Han har solide holdninger og et godt hode, sikker på at han er tilbake i toppform asap.
Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 04.10.2020 12:14    Post subject: Reply with quote

Det å snakke om benking av Hansen eller si at han er blitt en mye dårligere keeper blir ekstremt reaksjonært og på grensen til historieløst etter min mening. Ja, han har ikke vært den demi guden han har vært i de siste åra etter at han kom tilbake fra en ekkel skade. Han er fortsatt den beste keeperen i ES, og bør selvfølgelig være selvskreven i mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 04.10.2020 13:06    Post subject: Reply with quote

Nepotismen i klubben har sin sjarm, og er definitivt med på å skape sjel.
Den ville jeg ikke byttet ut med noe. Hansen kommer seg, hvis ikke kan noen sende han denne linken?

https://www.pro-sk.co.uk/
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 04.10.2020 13:20    Post subject: Reply with quote

Faye har nok en vei å gå før han er reell utfordrer til Hansen. Skulle Hansen bli solgt tror jeg de henter et nytt førstevalg heller enn en unggutt til å pushe Faye
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 04.10.2020 13:22    Post subject: Reply with quote

Antar det samme. Faye er lovende, men mangler mye før han er et førstevalg i en klubb med ambisjoner om å spille i europa. Hansen er milevis foran pdd.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 04.10.2020 13:33    Post subject: Reply with quote

Nå kommer alt dette etter at folk trygglet om at Hansen burde komme tilbake og det ble påpekt at Faye var for dårlig og aldri kom til å bli en god nok keeper for RBK?

Av og til må man bare le Laughing

Hansen blir nok førstekeeper et par år til han skal vi se Smile Kommer seg nok i god gammel form etter hvert!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 04.10.2020 14:22    Post subject: Reply with quote

Jeg påpekte at Hansen har en dupp i formen. Men han har fortsatt en betydelig større trygghet enn hva Faye har vist. Sjelden man ser et så godt eksempel på forskjellen mellom «rutinert» og «urutinert».

Begge er gode men det er likevel divisjonsforskjell.

Nå har Hansen personlig tatt oss til både medaljer og sluttspill. Derfor er det litt bekymringsfullt at han har en liten nedgang i prestasjon. Tror imidlertid ikke det er en keepertrener sin feil. Etter skade tar jo ting tid. Fra Ålesund-kampen til PSV-kampen var det fremgang.

Krysser fingrene for at han på nytt glitrer i godt gammelt slag snart!
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2020 20:13    Post subject: Reply with quote

André Hansen er ikke lenger bare vikar på landslaget.

- Jeg er med for fullt igjen. Jeg hadde en samtale med Lars før forrige samling, da jeg var skadet, røper Hansen overfor rbkweb.no.

(...)

- Sånn i utgangspunktet er jeg med de neste to årene og ut VM-kvaliken. Jeg er med for fullt og på lik linje med alle andre og konkurrerer om å være med i både tropp og for å få spilletid. Så får jeg ta ei ny vurdering når de to årene har gått, kommenterer Hansen.

Les mer: - Jeg er med for fullt igjen

Rart ingen andre spurte ham etter uttaket forrige mandag, men fint med eksklusiv nyhet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 776

PostPosted: 11.10.2020 16:17    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet om Hansen er skadet? Han var ikke med på treningen med resten av landslaget i dag fordi han trente alternativt i følge Nettavisen Confused
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.10.2020 20:33    Post subject: Reply with quote

Forsto ikke helt den der. Ble nevnt på pressekonferansen i går, men Lagerbäck snakket det liksom bort sjøl. Han var uansett med på benken i dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 70, 71, 72  Next
Page 57 of 72

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb