English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 496, 497, 498 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.06.2020 22:44    Post subject: Reply with quote

Altså enhver treneransettelse har jo en viss risiko ved seg, og det er klart det er spørsmålstegn rundt Sollied også. Han har jo ikke vært veldig aktiv i senere tid. Men ja, som du sier, potensialet der er skyhøyt i forhold til de fleste alternativene. Han har lang erfaring og tåler presset. Det er adskillig mer tvilsomt om Maalen eller andre uten erfaring fra et topplag vil klare å stå i mot om det butter i mot et par kamper fra start. Kritikken kommer hardt og brutalt når RBK ikke fungerer på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 29.06.2020 22:46    Post subject: Reply with quote

Det der er vel adressa som har ringt Sollied og spurt om han er interessert i jobben. SÃ¥ svarer han ja.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 29.06.2020 22:48    Post subject: Reply with quote

De siste ti år er vel "assistenten" den eneste som har slått til?

Har sagt det før, men det er litt patetisk at vi ikke tør stole på eget tankegods og på død og liv skal hente inn nye impulser hele tiden. For en gang skyld bør vi gå for noen som kan vårt spill. Vi er for øyeblikket en klubb på 10. plass. Vi er ikke så jævla spesielle.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 786

PostPosted: 29.06.2020 22:58    Post subject: Reply with quote

https://www.midtnorskdeba...181402.ece

Nå må RBK tenke fotballfaglig og gi 100 prosent tillit og gå for løsningen Trond Sollied! Hvofor? Timingen er der nå!
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1850

PostPosted: 29.06.2020 23:00    Post subject: Reply with quote

Sollied er 61 år, så spørs hvor lenge han blir i fotballen.
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 29.06.2020 23:03    Post subject: Reply with quote

frank wrote:
De siste ti år er vel "assistenten" den eneste som har slått til?

Har sagt det før, men det er litt patetisk at vi ikke tør stole på eget tankegods og på død og liv skal hente inn nye impulser hele tiden. For en gang skyld bør vi gå for noen som kan vårt spill. Vi er for øyeblikket en klubb på 10. plass. Vi er ikke så jævla spesielle.

Godt sagt. Norsk festfotball ble utviklet her. Hvorfor må vi ha møringer,østlendinger eller utlendinger for å vise oss hvordan det skal gjøres?
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 786

PostPosted: 29.06.2020 23:07    Post subject: Reply with quote

mirar wrote:
Sollied er 61 år, så spørs hvor lenge han blir i fotballen.


Ja unggutten Hareide blir jo bare 67 i september i år Rolling Eyes
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 29.06.2020 23:11    Post subject: Reply with quote

Maalen + Wiggen + Henriksen + Jamtfall
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.06.2020 23:13    Post subject: Reply with quote

Ulseth:

Den som virkelig har det klassiske trønderske fotballspillet under huden, er Ranheim-trener Svein Maalen. Jeg vil anbefale ham som assistent for Åge, så snart det er mulig, for eksempel foran neste sesong. Det vil i så fall være synd for Ranheim, men de kan hente sin neste trener ei mil lenger nord, i Stjørdal (Roar Vikvang), og så vil det eventuelt være beklagelig for Blink, men deres neste trener er allerede assistent i Ranheim (Are Tronseth).

Les mer: Et godt utgangspunkt for Ã…ge
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 29.06.2020 23:19    Post subject: Reply with quote

Sollied har jo praktisk talt ikke vært i fotballen de siste snaue ti heller.

Misforstå meg rett, jeg romantiserer sjøl over tanken på det Sollied var. Men med tanke på hvor han var for 10-15-20 år siden og det faktum at han har vært trener i noe slikt som tjue kamper de siste åtte årene - i sine statistisk sett kanskje beste år som trener, tilsier at han neppe er eller har vært i nærheten av dette nivået på lenge. Eventuelt at det er andre ting enn kompetanse som stikker seg ut på førstegangsintervju.

Jeg tar selvfølgelig imot Sollied som vi husker ham med åpne armer - hvilken Rosenborg-supporter ville ikke det, men hva er det egentlig som tilsier at han er rett valg for oss nå?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 29.06.2020 23:22    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:

Godt sagt. Norsk festfotball ble utviklet her. Hvorfor må vi ha møringer,østlendinger eller utlendinger for å vise oss hvordan det skal gjøres?


Dialekt er ikke så viktig. Jeg gir blaffen om treneren skarret eller palataliserer så lenge de spiller rosenborg-fotball
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.


Last edited by frank on 29.06.2020 23:27; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 29.06.2020 23:22    Post subject: Reply with quote

Hvis Ulseth får rett på spådommene sine så erstatter da altså Are Tronseth sin egen erstatter i Stjørdals-Blink. Selvsagt ikke uaktuelt det, men litt morsomt allikevel hvis det skjer.
Back to top
View user's profile Send private message
Jankomeister
Junior


Joined: 12 Jan 2019
Posts: 50

PostPosted: 29.06.2020 23:26    Post subject: Reply with quote

Har en våt drøm om Hareide som hovedtrener og Sollied som assistent sammen med Rambo. Kommer neppe til å skje, men man har lov til å drømme.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 29.06.2020 23:30    Post subject: Reply with quote

Skal ikke diskutere andres private helse på web. I vår sammenheng er det imidlertid ingen hemmelighet at mange mistenker at Sollieds såkalte «personlige årsaker» har vært relatert til alkoholproblemer.

Han har hatt en svært dårlig CV de siste årene han var aktiv.

På generelt grunnlag er alkoholisme noe som ødelegger mye av fungeringen til et menneske. Jeg sier ikke at det er tilfelle her. Men dersom det er en mistanke om alkoholtrøbbel er det helt riktig at styret er varsomme.
Det er en åpenbar risiko i tilfellet hvor det har vært et problem tidligere.

Har vi råd til en slik risiko, uansett hvilket navn vi snakket om?

Slenger med noen tilfeldige lenker som sier noe om konsekvenser av alkoholmisbruk.

https://nhi.no/sykdommer/...symptomer/

https://forskning.no/alko...der/840544

https://sml.snl.no/alkoho...ert_demens

https://www.fmr.no/alkoho...52410.html

https://oslo-universitets...n-forovrig
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 617
Location: Ã…fjord

PostPosted: 29.06.2020 23:38    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Zorac og flere. Jeg har vært en veldig stor Sollied-fan, men de siste årene sier jo sitt. Uten at jeg skal spekulere i årsaker, så er det tydeligvis noe som ligger bak en sånn gedigen nedtur med CV-en. Hvis Sollied hadde vært aktuell for RBK, så ville de utvilsomt ha hentet ham sist gang, eller tidligere. Alt tyder på at han ble lagt bort som aktuell for noen år siden. Man skal aldri si aldri, men jeg tror ikke RBK en gang vurderer å ansette Sollied. Jeg tror de ønsker at han skal forbigås i stillhet, av mange årsaker. Tjenesteforsømmelse? Nei, ikke så lenge vi ikke kjenner hele historien bak. Den taler kanskje ikke til Sollieds fordel.

Det blir nok Hareide. Med Henriksen som stand in en stund fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 29.06.2020 23:42    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Skal ikke diskutere andres private helse på web...


Her går du veldig i mot deg selv og vi har ingenting med å diskutere dette. På tross av at jeg ikke stoler på styret når det kommer til ansettelser syns jeg de skal avgjøre hva som blir rett her og vi sluttet å spre det ryktet, han har selv sagt at det ikke stemmer, da må vi tro på det.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 29.06.2020 23:55    Post subject: Reply with quote

Beklager hvis jeg gikk for langt. Jeg ønsker ikke å diskutere helsen til en person. Som jeg skriver er imidlertid alkohol-mistanken i dette tilfellet godt etablert, uten å gå nærmere inn på det.

Linkene om, og risiko rundt alkoholmisbruk er på generelt grunnlag.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 30.06.2020 00:01    Post subject: Reply with quote

Å ikke trene lag på noen år er ikke nødvendigvis problematisk om man holder seg oppdatert. Det var da også lite klaging når Eggen returnerte etter 8 år i 2010, og det var da heller ikke noe som tydet på at han var utdatert på noen som helst måte.

Det kan jo godt hende det er ting man ikke vet om forholdet mellom Sollied og RBK, men det er jo merkelig at Eggen lanserer navnet hans om det er noe alvorlig konflikt der.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 30.06.2020 00:12    Post subject: Reply with quote

Hos Eggen var det mer en frivillig pause, han hadde selv gitt seg i 2003. Og det var ikke sånn at han ikke var aktiv, var jo "konsulent" ved flere anledninger etter det og før han tok over. Også var det jo kun en klubb som var aktuell for Eggen også da, det er ikke tilfellet hos Sollied. Jeg synes det blir en rar sammenligning.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.06.2020 00:12    Post subject: Reply with quote

Å frivillig ikke trene lag på åtte år mens man stadig tar konsulent- og støtteoppdrag på CL-nivå for sin lokale storklubb er ikke nødvendigvis noen big deal hvis du også er en trenerlegende som egentlig aldri dro. Og husker dere likevel hvor lenge siden det føltes?

I praksis ti års sammenhengende fravær fra en stabil trenertilværelse, ufrivillig sådan, mens man muligens har hatt noen personlige utfordringer som kan distrahere litt fra den kontinuerlige faglige oppdateringen? Fulgt av mageplask i comeback med påfølgende 18 måneder uten jobb? Det er ikke heeeelt det samme, kjenner jeg.

Jeg tror ikke vi noen gang kommer til å angre på å ikke ansette Sollied nå. Dessverre. Uansett hvor mange tilbud som ligger og venter post corona.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
FJohnsen04
Junior


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 33

PostPosted: 30.06.2020 00:18    Post subject: Reply with quote

Føler meg mye tryggere i ansettelsesprosessen av nye trener denne gangen sammenlignet med Horneland fadesen. Dette hovedsakelig av to grunner:

1. Styret har lært av forrige ansettelse. De vil neppe gå for en løsning der en umerittert trener kommer inn, som i tillegg har andre grunntanker hva gjelder spillestil enn det som er ønsket i Trondheim.

2. Micke Dorsin. Dorsin er i mye større grad en klubbmann enn Bjørnebye, vil tro at Dorsin også har et mye klarere bilde av hvilken trener en Rosenborg garderobe trenger. Bjørnebye brukte kontaktnettet sitt i NFF og fant en trener som han hadde stor tro på/godt forhold til. Dessverre undervurderte Bjørnebye helt RBK-kulturen og DNA i klubben. Det er lett å være etterpåklok, men hvordan Bjørnebye fikk solgt inn Horneland til styret er en gåte. Det viser at de sportslig ansvarlige i styret ikke sitter med rett kompetanse til å vurdere ny trener.

Uansett, Dorsin vet hva som kreves og vil ikke gjøre samme feil som Bjørnebye. Føler meg sikker på at det blir Hareide fra seinsommeren/høsten.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 30.06.2020 00:38    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Å frivillig ikke trene lag på åtte år mens man stadig tar konsulent- og støtteoppdrag på CL-nivå for sin lokale storklubb er ikke nødvendigvis noen big deal hvis du også er en trenerlegende som egentlig aldri dro. Og husker dere likevel hvor lenge siden det føltes?

I praksis ti års sammenhengende fravær fra en stabil trenertilværelse, ufrivillig sådan, mens man muligens har hatt noen personlige utfordringer som kan distrahere litt fra den kontinuerlige faglige oppdateringen? Fulgt av mageplask i comeback med påfølgende 18 måneder uten jobb? Det er ikke heeeelt det samme, kjenner jeg.

Jeg tror ikke vi noen gang kommer til å angre på å ikke ansette Sollied nå. Dessverre. Uansett hvor mange tilbud som ligger og venter post corona.


Kan ikke huske å ha sett at pausen hans fra trenerjobb var fordi ingen ville ha han. Mulig jeg har gått glipp av det i såfall. Det Lokeren laget han overtok var vel rimelig dømt til nedrykk i utgangspunktet, så vektlegger ikke akkurat det allverdens. Når det gjelder det personlige så er det i det store og hele basert på spekulasjon, rykter og annenhånds informasjon, så på akkurat det området synes jeg det blir vanskelig å dra en konklusjon om at han har vært ute av stand til å holde seg oppdatert.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 30.06.2020 00:47    Post subject: Reply with quote

Uansett så kjenner jeg en sterk trang til å høre Skullerud i kommentatorboksen mot VIF på onsdag..
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 30.06.2020 00:52    Post subject: Reply with quote

Må være første gang de ordene har vært ytret her på rbkweb Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.06.2020 00:53    Post subject: Reply with quote

@Sløvsekken: Men hvorfor har han da hatt så få, spredte og korte oppdrag de siste ti-ish årene? Hvis han er oppdatert, "problemfri" og ellers helt på G? Han var jo mer enn klar for en trenerjobb da vi lette etter Perry 2s erstatter for seks år siden.

Han har jo omtrent vært i hiatus i de årene hvor han burde vært mest produktiv (og attraktiv) som hovedtrener, og det må da vel være en grunn til at han kun har fått/tatt (stryk det som ikke passer) to oppdrag i relativt lite prestisjetunge klubber de siste åtte årene? Igjen - Rosenborg har jo alltid vært prioritert bak tyngre oppdrag tidligere, men i 2014 lå han plutselig langflat etter oss. Og nei, det handler ikke bare om timing.

Det er jo åpenbart noe her som gjør at han ikke har vært like attraktiv de siste ti årene som de ti før det.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 496, 497, 498 ... 772, 773, 774  Next
Page 497 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb