English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 582, 583, 584 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.08.2020 00:09    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Sløvsekken wrote:
Spiller for spiller så er vi ikke noe dårligere enn Molde og Glimt, det er bare det at de har en spillersammensetning som er i tråd med hvordan de skal spille. Det har ikke vi.


Målt i forhold til Glimt. Kanskje. Målt i forhold til Molde. Langt derifra. Og heller ikke noe særlig bedre enn andre middelshavsfarere i ES 2020. Sånn jevnt over. Skjønner fortsatt ikke hvor denne villfarelsen kommer fra. Det er lett å trå feil om man soler seg for mye i sin egen fortreffelighet.


Deg klarer jeg ikke å ta seriøst. I allefall ikke når du skal begynne med personkarakteristikker i mangel på argumentasjon. Vi har faktisk en god del kvalitetsspillere, flere av dem men beviselige meritter og landskamper tidligere. Det handler mer om at laget og stallen er dårlig komponert for den fotballen man ønsker å spille. I tillegg til at det har vært drevet uhyre dårlig arbeid på trenersiden de siste årene.

Denne forherligelsen over at Molde er så enormt bra er helt ute å kjøre. De ble totalt rævkjørt av Glimt, og tar man Eikrem ut av det laget er Molde et helt ordinært ES lag.

Hansen, Reginiussen, Trondsen, Skjelbred, Zachariassen, Konradsen, Adegbenro..dette er spillere som hver for seg sannsynligvis hadde gått rett inn på laget til både Molde og Bodø Glimt. Børven hadde sannsynligvis gått inn på topp hos Glimt også. Litt mer usikkert på Molde. Poenget er at vi faktisk har en god del veldig bra spillere, men laget har vært misligholdt i lang tid nå, og spillerne er vranglært og blottet for selvtillitt pga det tullet vi har drevet med på trenersiden.


Last edited by Sløvsekken on 08.08.2020 01:47; edited 5 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 08.08.2020 00:11    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Sløvsekken wrote:
Spiller for spiller så er vi ikke noe dårligere enn Molde og Glimt, det er bare det at de har en spillersammensetning som er i tråd med hvordan de skal spille. Det har ikke vi.


Målt i forhold til Glimt. Kanskje. Målt i forhold til Molde. Langt derifra. Og heller ikke noe særlig bedre enn andre middelshavsfarere i ES 2020. Sånn jevnt over. Skjønner fortsatt ikke hvor denne villfarelsen kommer fra. Det er lett å trå feil om man soler seg for mye i sin egen fortreffelighet.


Hvilken stall ville du heller hatt Bæærnt?Fristende å si det er lett å trå feil om man soler seg for mye i sin egen elendighet. Vi spiller totalt uten tro på det vi driver med og ikke minst helt uten plan og derfor ser ingen av spillerne gode ut.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 08.08.2020 08:56    Post subject: Reply with quote

Folk sa vi hadde en dårlig stall i 2014 når vi spilte rævvafotball med Perry. I ettertid er vi alle enige om at det var en god stall som behøvde selvtillit. Jeg synes vi er i en veldig lik situasjon nå.

Vi kan godt hente en stopper, han trenger ikke være verdensklasse, med en god pasningsfot. Og helst også en ving med fart. Da har vi en stall som kan spille god fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 08.08.2020 10:16    Post subject: Reply with quote

Tror de stopperne vi har kan ta store steg med ballen i beina under den rette treneren jeg da.

Og Hovland er jo et vandrende eksempel på at en mental trener er ganske så nødvendig (vi hadde kanskje ikke det under Eggen, men han var godt oppdatert på idrettpsykologi før mentale trenere var en greie).
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 08.08.2020 10:27    Post subject: Reply with quote

Tja. Vi kan jo alltids håpe at det er mye utviklingspotensiale i Tore på 34, Even på 31 og Gustav på 27, men jeg holder ikke pusten.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 08.08.2020 10:37    Post subject: Reply with quote

@sløvsekken
Din påstand var at stallen ikke er noe dårligere enn hos Molde eller Glimt. Og da går jeg ut fra at du mener sånn jevnt over.

Joda, både vi og disse klubbene har enkeltspillere som går utenpå de fleste andre. F.eks Eikrem, Skjelbred og Berg. Enig i det. Det jeg imidlertid sliter med er at det har festet seg et inntrykk av at kvaliteten jevnt over er bedre (eller mye bedre) i RBK enn hos alle andre. Slik har det nok vært i mange år, og vi har vært godt vant. Oppnådde resultater over tid sier vel det meste om akkurat det, men de siste 2-3 årene så sliter jeg med å se at det er en like godt etablert "sannhet" som før. Siste innkjøp f.eks illustrert med Dino og Børven, samt kontraktsforlengelsen med Helland, er også slik jeg vurderer det ikke et tegn på at vi hever kvaliteten. Verken i forhold til det vi har hatt, eller i forhold til Molde og Glimt som er din referanse i denne sammenhengen.

At stallen er lite homogen og mangler komplementære ferdigheter er vi tydeligvis enige om. Det samme gjelder noen særdeles uheldige sportslige valg de siste årene. Det er formidlende omstendigheter, men likevel ikke nok til å fjerne min tvil om at vi er litt akterutseilt pr idag. Også når det gjelder den jevne kvaliteten i stallen.

Når det gjelder personkarakteristikkene som du viser til så er jeg litt lost. Men antar at du refererer til noen adjektiv om vår SL ?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.08.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Jeg har da heller aldri sagt at stallen vår er mye bedre enn Molde og Glimt. Men at den er minst like bra spiller for spiller, ja, det mener jeg. Men som sagt tidligere, den er dårlig komponert for den fotballen vi prøver å spille. Den bærer preg av spillertyper som Horneland så etter. De er ikke dårlige spillere, men samlet er det for mye løp og duell, og for lite tempo og finesse med ball.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 08.08.2020 14:00    Post subject: Reply with quote

Synd at drømmen om Kåre-comeback ryker. Brann er utrolig heldig som får Norges beste trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 08.08.2020 14:08    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb,er du Kåre Ingebrigtsens bror eller har du ikke hørt om Hareide,Solbakken og Solskjær? Kåre er mye bedre enn vår vikarløsning, men når Hareide får sving på dette så tror jeg vi kan slutte å snakke om mr 3mnd i Belgia og 46 dager Apoel som saksøkte oss i tillegg

Ellers er det godt jobbet av Brann å lande han ila et par dager siden vi har lett etter en skikkelig trener i to år.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 08.08.2020 16:56    Post subject: Reply with quote

Hadde jo på ingen måte forventet det, men allikevel, synd at vi ikke griper muligheten i å få rettet opp i den skamfulle behandlingen som Kåre Ingebrigtsen, vår nest beste trener gjennom tidene, mannen som klarte det ingen andre har klart, å bringe røttene tilbake til Lerkendal, spille 4-3-3 slik vi nå bare kan drømme om, når det nå ser ut til at han går til Brann. Håper han får sin velfortjente oppreisning der, etter måten han har blitt behandlet på av klubb og faktisk en god del supportere. All mulig lykke til, Ingebrigtsen! Håper du endelig får trykket inn hvor utrolig dumt klubben oppførte seg da de sparket deg.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 08.08.2020 17:09    Post subject: Reply with quote

Pinne69 wrote:
Nidarosballklubb,er du Kåre Ingebrigtsens bror eller har du ikke hørt om Hareide,Solbakken og Solskjær? Kåre er mye bedre enn vår vikarløsning, men når Hareide får sving på dette så tror jeg vi kan slutte å snakke om mr 3mnd i Belgia og 46 dager Apoel som saksøkte oss i tillegg

Ellers er det godt jobbet av Brann å lande han ila et par dager siden vi har lett etter en skikkelig trener i to år.


Jeg kunne lagt til av norske trenere som er i Norge, og det mener jeg også han er. 3 måneder i Belgia var jo fordi han gikk til noe bedre. 46 dager i Apoel sier bare noe om Apoel og ikke Kåre. Og han saksøkte RBK for oppsigelse uten gyldig grunn, noe som gjør han til et godt eksempel til alle som blir dårlig og ulovlig behandlet av sine arbeidsgivere.

Jeg håper for hans del at han gjør Brann til et topplag igjen, men det er jo vondt å se at RBK ikke vil ha den eneste (som til og med er ekte trønder og rbk-er) som kan RBK-fotball og har erfaring på det nivået at noen andre trenere i Norge nå. Blir sikkert bra med Hareide, man han har 3 år igjen maks. Kåre kunne vi hatt i 20 år til og han kunne blitt nye Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 08.08.2020 17:22    Post subject: Reply with quote

Kåre er bare mellom rettsaker han, det er ikke så lenge til han drar Brann inn for retten.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 08.08.2020 17:26    Post subject: Reply with quote

Wiseblood wrote:
Kåre er bare mellom rettsaker han, det er ikke så lenge til han drar Brann inn for retten.


Usannsynlig morsomt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 08.08.2020 17:33    Post subject: Reply with quote

Statistisk sett er det ikke helt usannsynlig
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 08.08.2020 18:00    Post subject: Reply with quote

Brann henter inn en merittert trener innen en uke etter sparket trener.
RBK trenger en evighet!!!
Spillerlogistikk, styret, ledelse. Alt er så uproft!
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 08.08.2020 18:04    Post subject: Reply with quote

Tja, i praksis hadde de vel valget mellom Ingebrigtsen og kanskje Sifuentes, siden både Hareide, Horneland og Knutsen sa seg uaktuelle.

Ville du gjerne hatt Ingebrigtsen eller Sifuentes?

"Markedet" for Brann var litt annerledes enn for RBK...
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2004
Location: Bodø

PostPosted: 08.08.2020 18:15    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Synd at drømmen om Kåre-comeback ryker. Brann er utrolig heldig som får Norges beste trener.


Dette kan du bare ikke mene. Så du Rosenborg i Kåres siste halvannet år som RBK-trener? (Retorisk spørsmål) Ingebrigtsens «downfall» var egentlig lett forutsigbart med tanke på hva som skjedde da han var Glimts hovedtrener. Jeg ble advart fra Glimt-hold før Ingebrigtsen ble permanent hovedtrener. Det viste seg å være gode grunner til den advarselen, det bare tok lenger tid. Antageligvis fordi spillerne i klubben holdt en høyere kvalitet enn spillerne hans i Glimt, så medgangen Ingebrigtsen er avhengig av, vedvarte lenger som følge av kvaliteten på spillerne. Når Ingebrigtsen ble tvunget til å ta faktiske grep for å løfte klubben og ta den videre, manglet han ferdighetene til det.

Ingebrigtsen er en Tom Nordlie-trener. God på å ta grep som gir god avkastning på kort sikt, men som mangler evnene til å ta klubber videre etter de kortsiktige effektene. Fire seriemesterskap på rad er vanskelig å argumentere mot, men det får vi til her. Det sier mer om ham enn om oss som får det til.

Det finnes i alle fall fem trenere som er dyktigere, og som har vist det over tid. Det er Ståle Solbakken, Åge Hareide, Ole Gunnar Solskjær og Dag-Eilev Fagermo – og den ferskeste av dem – Kjetil Knutsen.

Ingebrigtsen hører til røkla under dem fem.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 08.08.2020 18:26    Post subject: Reply with quote

Kunne gjerne supplert med Deila, Henning Berg og Trond Sollied også på den lista før Ingebrigtsen. En fotballtrener blir ikke bare målt på titler. I såfall er det ikke mange gode trenere der ute. Finnes også mange relativt middelmådige trenere med titler. Kommer veldig an på hvilken klubb du trener og hvilke spillere du har. Tviler på at Ingebrigtsen vinner noe med Brann. Ikke så mange andre som ville gjort det heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 08.08.2020 18:26    Post subject: Reply with quote

Hareide er, som ex dansk landslags trener, med suksess på et annet nivå interesse messig for utlandet enn Ingebrigtsen
Hareide er en storfisk og ergo tyngre å dra inn en i Ingebrigtsen, som fikk fyken sist etter 45 dager. Så Ingebrigtsen var heldig med at brann trengte trener. Brann vinner ingenting, heller ikke med Ingebrigtsen.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 08.08.2020 18:26    Post subject: Reply with quote

Jeg så KB sin siste halvdel (retorisk svar). At KB ikke er bedre enn Fagermo, er jeg totalt uenig i.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 08.08.2020 18:58    Post subject: Reply with quote

Beklager at jeg ikke henger med - hvem er KB?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.08.2020 19:26    Post subject: Reply with quote

Faglig vil jeg tro Fagermo er et par hakk over Kåre. Han har overprestert med Odd i en årrekke og fått veldig mye ut av små ressurser. Og han kan det å bygge lag. Etter en voldsom oppsving når Kåre tok over for Perry, så pekte i grunn pilen jevnt nedover fra våren 2015 og til han fikk fyken.

Den spillerstallen han arvet fra Perry var betydelig bedre enn resultatene i 2014 tilsa, og han skal selvsagt ha all kred for at han fikk skikk på laget, men det at det gikk så sammenhengende nedover derfra sier meg at det kanskje var mer de sosiale evnene, og det å ufarliggjøre ting som kanskje var hovedårsaken til fremgangene. Hadde han vært sterkere faglig, så hadde han evnet å snu den negative trenden i løpet av årene han var her. Et påfunn som det å insistere på at Konradsen skulle spille sentralt på midten sier meg også at han har klare mangler.

Jeg ser ikke bort fra at Brann kan få en oppsving nå dog, for situasjonen der minner litt om det den var i RBK når han tok over, hvor de endelig har blitt kvitt en trener som etterhvert ble en belastning for klubben og miljøet. At det blir noe langvarig suksess er jeg dermit langt mer tvilende til.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 08.08.2020 19:38    Post subject: Reply with quote

Mener du at det begynte å gå nedover med KI allerede etter en halv sesong?!?
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.08.2020 19:40    Post subject: Reply with quote

Spillemessig mener jeg RBK under Kåre var på sitt beste våren 2015, ja. Når det er sagt så pekte den pilen betydelig brattere nedover i 2017 og 2018.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.08.2020 19:58    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Mener du at det begynte å gå nedover med KI allerede etter en halv sesong?!?


Vi kom aldri tilbake til vår 2015 nivå under Kåre. Fra høst 2015 og videre gikk det gradvis nedover og nedover.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 582, 583, 584 ... 772, 773, 774  Next
Page 583 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb