English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 771, 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 401
Location: Østsida

PostPosted: 12.12.2023 14:43    Post subject: Reply with quote

frank wrote:
Jeg mistenker bare at de som mener at å endre trener er en no-brainer, ikke har tatt inn over seg hvor langt nede vi egentlig ligger. Og at det å reise seg fra dette vil være en humpete og skitten prosess hvor tilbakeslagene vil være mange - uansett hvem som trener oss. Problemet er at hver gang vi bytter vil rommet for å gi tid til utvikling bli mindre.

Jeg føler du overvurderer hvor lang tid det tar for ting å snu i fotballen. Personlig føler jeg det tar mye lengre tid å gi et prosjekt de fleste ser ikke fungerer "tid til å utvikle seg". Jeg vil heller prøve på nytt til vi treffer.

Kåre snudde et haltende rbk til et topplag nærmest på femøringen. Brann gikk fra OBOS til å være topplag. Hvor kort tid tok det ikke for B/G å gå fra på-randen-til-konkurs obos-lag til det beste og mest pengesterke laget i Norge. Enga gikk fra å være antatt medaljekandidat til å rykke ned.

Det er klart RBK trenger en kraftig opprydding i alle ledd, men skal ikke så voldsomt mye til for at dårlige trender snur, hvis man finner riktig trener. Men det tror jeg ikke skjer ved å la den midlertidige treneren som ikke imponerte nevneverdig få "prøve seg" litt mer da, for det hadde vært så kult å fått tilbake en slags Eggen jr.

Edit: Men tror ingen her er SIKKER på at AJ blir bra. Vi er bare mer skeptiske til at Maalen har noe mer å by på. Derfor heller det ukjente, enn det kjente vi ikke tror på.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1895
Location: Selsbakk

PostPosted: 12.12.2023 14:50    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Jepp, tror ikke vi er langt unna at ting blir offisielt.


Vi har hittil kun valgt å engasjere trenere hvis karriere enten har vært i nedagående kurve, eller som mangler erfaring. Nå tar vi det et skritt videre ved å ansette en trener komplett uten a-lagserfaring på dette nivået - men, fra et aldersbestemt lag. Hans mest fremtredende kvalifikasjon, ifølge rykter, er at han har potensiale til å utvikle seg til å bli kvalifisert til å trene A-laget til FCK - om noen år. De vil bruke RBK til å finne ut av dette, da sjansene er små. Vi er desperate og sier "ja takk" til ethvert halmstrå som finnes.

Jeg foreslår at vi benytter noen av de midlene som blir tilgjengelige etter Skjelbereids avslutning for å ansette en mer kompetent trener, i stedet for å investere millioner i tidligere spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKgutt
Senior


Joined: 24 Jun 2020
Posts: 109

PostPosted: 12.12.2023 14:53    Post subject: Reply with quote

Hvilke midler snakker du om? Den ene millionen han hadde i lønn i året?
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1046
Location: stjørdal

PostPosted: 12.12.2023 15:02    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Såpass! Da er det vel mulig at ballen begynner å rulle ganske kjapt etter juniorkampen til FCK. Den begynner klokken 16.00 norsk/dansk tid etter hva jeg har sett.


Da kommer han vel oppover, og blir presentert i morgen da antagelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 12.12.2023 15:06    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Hedning: Hva prøver du på?


Godt spørsmål. Å ha det litt gøy kanskje? Smile

Og å uttrykke støtte til et innlegg som bidrar med en høyst nødvendig nyansering av debatten. En stor andel av innleggene her inne kommer fra folk som er sikker på at de forstår alt bedre enn de fleste andre og de som ikke er enig kan umulig ha noe som helst peiling. Styret er inkompetente, den og den treneren er inkompetent, spillere er elendige. Virkeligheten er nok nesten aldri så enkel.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6257
Location: Skottland

PostPosted: 12.12.2023 15:13    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Nå tar vi det et skritt videre ved å ansette en trener komplett uten a-lagserfaring på dette nivået .


Objektivt sett har du jo helt rett. Men det er ikke helt uhørt at både store og små klubber ansetter trenere uten a-lagserfaring. Det avhenger selvsagt av at han ikke ansettes på grunn av "rykter", men grundig forhåndsarbeid.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 12.12.2023 15:22    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:

Det er klart RBK trenger en kraftig opprydding i alle ledd, men skal ikke så voldsomt mye til for at dårlige trender snur, hvis man finner riktig trener. Men det tror jeg ikke skjer ved å la den midlertidige treneren som ikke imponerte nevneverdig få "prøve seg" litt mer da, for det hadde vært så kult å fått tilbake en slags Eggen jr.


Og da legger du alt på treneren. Ingenting på stabilitet i spillerstallen, eller betydningen av stang inn på banen, eller spillernes selvtillit, kjemien i spillergruppen og en uendelighet av andre faktorer, skader i troppen.

Forøvrig morsomt at du bruker Brann som eksempel. Et lag som trenes av en trener som ikke fikk det til i rbk i det hele tatt. Hva har skjedd med han da, hvis trener er det eneste som betyr noe? Bitt av en radioaktiv fotballspiller?
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.


Last edited by frank on 12.12.2023 15:28; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 12.12.2023 15:28    Post subject: Reply with quote

frank wrote:

Og da legger du alt på treneren. Ingenting på stabilitet i spillerstallen, eller betydningen av stang inn på banen, eller spillernes selvtillit, kjemien i spillergruppen og en uendelighet av andre faktorer, skader i troppen.


Det går an å ta alle disse faktorene med i vurderingen, og fortsatt mene at Maalen ikke har gjort en spesielt imponerende jobb.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 12.12.2023 15:37    Post subject: Reply with quote

@dansrud

Det har du selvsagt helt rett i. Jeg tror bare vi er på ville veier hvis trenere hos oss må lykkes i løpet av et halvt år for å være gode nok. Og at et halvt år er tilstrekkelig for å si noe om hvor god man kan bli. For alternativet er å satse på at flaksen slår til før pengebeholdningen går tom.

Men som sagt, kanskje slår lynet ned denne gangen. Hva vet jeg?
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2633

PostPosted: 12.12.2023 15:38    Post subject: Reply with quote

gm wrote:
robbie wrote:
Såpass! Da er det vel mulig at ballen begynner å rulle ganske kjapt etter juniorkampen til FCK. Den begynner klokken 16.00 norsk/dansk tid etter hva jeg har sett.


Da kommer han vel oppover, og blir presentert i morgen da antagelig.

Hvem tar første vakt på Værnes?
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 12.12.2023 15:43    Post subject: Reply with quote

Mini forøvrig ute hos TV2 og lanserer Solskjær som sin foretrukne kandidat...
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3905
Location: Oslo

PostPosted: 12.12.2023 15:45    Post subject: Reply with quote

Mini er alltid full disse månedene rundt jul så, ikke noe å bry seg om.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 12.12.2023 15:51    Post subject: Reply with quote

Solskjær? Pøh! Hva med Martin Andresen, tenker jeg? Hva holder han med på for tiden? Han har vel det som kreves av "pondus" (les: brekkekkel).

Why choose the lesser evil?

Wink
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2029
Location: Bodø

PostPosted: 12.12.2023 15:58    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
ola. wrote:
Hedning: Hva prøver du på?


Godt spørsmål. Å ha det litt gøy kanskje? Smile

Og å uttrykke støtte til et innlegg som bidrar med en høyst nødvendig nyansering av debatten. En stor andel av innleggene her inne kommer fra folk som er sikker på at de forstår alt bedre enn de fleste andre og de som ikke er enig kan umulig ha noe som helst peiling. Styret er inkompetente, den og den treneren er inkompetent, spillere er elendige. Virkeligheten er nok nesten aldri så enkel.


Jeg likte ikke at du skulle få det til å fremstå at jeg kaller noen idiot? Ved å insinuere det bidrar du mindre til noen god nyansert diskusjon enn dem du prøver å kritisere/kødde om.

Men ellers enig.

Så vil jeg uansett fortsette å mene at Maalen ikke er god nok, og at han du hyller for å bidra med nyanse til diskusjonen, ønsker Maalen og at det er en nyanse vi allerede har i diskusjonene her inne.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.12.2023 16:02    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:

Store ord om en trener som har vært aktiv som trener siden 1996, ifølge Wikipedia, og vært trener for Sogndal, Start og Bodø/Glimt i Eliteserien. Det beste han har klart med de tre lagene, er 8. plass. Til sammenligning har altså Svein Maalen greid 6. plass med Ranheim.


Svein Maalen har også greid en 9. plass med RBK. Tenker vi gir oss der.
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.12.2023 16:19    Post subject: Reply with quote

frank wrote:
Forøvrig morsomt at du bruker Brann som eksempel. Et lag som trenes av en trener som ikke fikk det til i rbk i det hele tatt. Hva har skjedd med han da, hvis trener er det eneste som betyr noe? Bitt av en radioaktiv fotballspiller?


Hornis har vel utviklet seg. Lært av de feil han evtl gjorde i Rosenborg. Det er mulig å utvikle seg, også for trenere. Slik Maalen ikke har greid, gjennom sine år i trenergjerningen (ja, han har en karriere som overstiger et halvår). Men slik vi håper Alfred skal fortsette å gjøre i vår klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 12.12.2023 16:25    Post subject: Reply with quote

Så alle trenere kan utvikle seg (bare ikke Maalen)? Horneland har jo også en fortid. Synes du at du så sølvmedalje i hans gjerning i Haugesund?

Anyway. Nok om dette. Jeg er som sagt ikke sikker på hva som er rett og kommer til å støtte den som trener laget neste sesong uansett.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 12.12.2023 16:28    Post subject: Reply with quote

frank wrote:
Jeg er som sagt ikke sikker på hva som er rett og kommer til å støtte den som trener laget neste sesong uansett.


Dette håper jeg alle kan stille seg bak.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 12.12.2023 16:33    Post subject: Reply with quote

Jeg var spent på Maalen, og hva han skulle få til da han tok over. Ble allerede litt skeptisk på pressekonferansen da han skulle endre alt mulig, og det var ikke måte på hvor mye man skulle utvikle både på den ene og andre kanten. Utviklingen uteble totalt, i mine øyne, og man ble til tider rundspilt av lag man burde hamle opp med. Her er mitt hovedargument mot Maalen. Jeg tror ikke på det han prøver å formidle. Han virker lite ydmyk, og har ikke fremstått som noe god kampleder i det hele. Man spilte dårlig under Rekdal også, men bunnivået under Maalen har vært skremmende. Selv om man har hatt mye skader, noe også Rekdal slet med i sin periode. Jeg er ikke sikker på denne Alfred, men å gi jobben til en trener som ikke viser evner til å få orden på ting, har jeg lite tro på.
Støtter selvsagt laget uansett hvem som blir trener.
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran


Joined: 31 Jan 2006
Posts: 1384

PostPosted: 12.12.2023 17:22    Post subject: Reply with quote

lightning wrote:
Når det gjelder Alfred vs Maalen er det vel mest positivitet mot førstnevnte fordi det har potensiale til å bli noe bra. Maalens tak må sies å være begrenset basert på hans historie som trener. AJ kan være hva som helst, men sjansen for kraftig forbedring er mye høyere der. Som f.eks Tottenham denne sesongen kontra forrige.


Tenker omtrent det samme. Har ingen tro på Maalen, han var en nødløsning og jeg hadde lave forventninger men har allikevel blitt skuffet.

Det er fascinerende å se hvordan ting endret seg med ny trener i Tottenham, det er lov å drømme om virkelig bedring her også. Muligheten for å få en trener det går an å like med et spill det går an å like.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 12.12.2023 18:04    Post subject: Reply with quote

Halvorsen har jo fått gode skussmål her og der, men spørsmålet om hvorfor hans karriere har stort sett vært bortgjømt melder seg jo ganske så kraftig, det er en profil som rimer bedre med Ranheim enn Rosenborg.

Det som taler for AJ er at du går ikke for en slik løsning hvis han ikke har solide referanser og skussmål. Det er ikke som med Rekdal som kun Koteng og Bratseth virket til å ha tro på at det var noen god idè, eller Horneland som dukket opp etter at det var lekket ut at Geir Bakke ikke ville til rottereiret vårt.

Skulle det bli ham så er det jo også klart at vi landet det som tilsynelatende er førstevalget vårt for en gangs skyld, forgjengerne har jo i hovedsak vært panikkløsninger som ganske så åpenbart ikke egentlig var med i finaleheatet.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.12.2023 03:14    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Skulle det bli ham så er det jo også klart at vi landet det som tilsynelatende er førstevalget vårt for en gangs skyld, forgjengerne har jo i hovedsak vært panikkløsninger som ganske så åpenbart ikke egentlig var med i finaleheatet.


Akkurat det kan vel ha litt å gjøre med at vi denne gangen sikter atskillig lavere. Noe forskjell på statusen til Hjulmand og FCKs U-19 trener Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1895
Location: Selsbakk

PostPosted: 13.12.2023 09:34    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Bart1 wrote:
Nå tar vi det et skritt videre ved å ansette en trener komplett uten a-lagserfaring på dette nivået .


Objektivt sett har du jo helt rett. Men det er ikke helt uhørt at både store og små klubber ansetter trenere uten a-lagserfaring. Det avhenger selvsagt av at han ikke ansettes på grunn av "rykter", men grundig forhåndsarbeid.


Hvilke store klubber har ansatt en trener uten a-lagserfaring før?
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 13.12.2023 09:42    Post subject: Reply with quote

Barcelona med Pep f,eks
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5318

PostPosted: 13.12.2023 09:47    Post subject: Reply with quote

Rosenborg gjorde det i 1971, og han tok The double første sesong.
Barcelona ansatte Guardiola uten A-lagserfaring
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 771, 772, 773, 774  Next
Page 772 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb