English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tarik Elyounoussi
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 59, 60, 61  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 02.08.2012 10:46    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Hvor passer Tarik inn i Jan Jönssons 4-4-2 egentlig? Dockal eier jo høyrekanten og Tarik er verken spydspiss eller en som er spesielt god litt tilbaketrukket sentralt. Jeg greier ikke helt å se hvordan Tarik vil gjøre laget bedre i dagens system.

Tarik ser jeg mest på som angriper/ving i 4-3-3.


Joda.... Passer perfekt inn han i den nye vondfot- teorien Confused
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 02.08.2012 10:52    Post subject: Reply with quote

Han kan fint spille spiss for Rade. Du trenger ikke være noen superstjerne for å gjøre det bedre enn det svensken er nå, når han er i det lunefulle hjørnet, og bare tenker på framtiden. Men vi bør ikke handle Tarek inn som spiss. Alt for veik.
Back to top
View user's profile Send private message
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 02.08.2012 11:32    Post subject: Reply with quote

Dersom Tarik ønsker seg til RBK, vi lykkes å hente til en fornuftig sum og gir ham en fornuftig lønn, mener jeg dette er en sinnsykt bra signering! Fungerer veldig bra som en av to spisser i 4-4-2, evt. også som venstre ving ved behov. For Norge krever han nok en sterk spiss som makker, men burde kunne utspille ethvert forsvar med Chibuike for RBK! Enig med de fleste ellers - burde kunne hemtes nå, både mtp. at Pricas lønn kun er svært midlertidig og at det burde være penger i kassa.. Er også skeptisk til at han tidligere ikke har vært spes interessert i overgang til RBK, men de fleste kommer vel til et punkt hvor man må holde dører litt mer åpne for alternativer!? Kvaliteten hans derimot - den betviler jeg ikke! Er vi superheldige får JJ fyken også, så kan vi ansette en trener som vil at RBK skal spille fortball, gjerne også i 4-3-3..
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 02.08.2012 11:56    Post subject: Reply with quote

Hva han har sagt som ungfole spiller vel ingen rolle. Han begynner vel å bli tørr bak ørs så smått og hva er vel da mer naturlig enn at han vil oppover hit. Hvis prisen er grei så kan det bli greit.

PS! Det er ikke noe scoop knallbra av Hoftun hvis de klarer å signere Tarik, og ingen grunn til å skryte.
Back to top
View user's profile Send private message
Slaves
Junior


Joined: 22 Aug 2011
Posts: 27
Location: Fredrikstad

PostPosted: 02.08.2012 13:25    Post subject: Reply with quote

Har sett Tarik en del siden jeg bor i Fredrikstad, og som dere påpeker har han blitt mere voksen i oppførsel etter proffoppholdet. Kan som sagt spille både spiss i 4-4-2 og venstre/høyreving i 4-3-3. Har klart å pådra seg 5 kort så langt i sesongen da, ikke noe særlig å skryte av siden han spiller spiss og er kaptein. God spiller som beveger seg mye, samt stort sett holder 90 min(kan jo være fordi FFK ikke har noe annet å sette inn).
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 02.08.2012 13:27    Post subject: Reply with quote

Av en eller annen grunn veit man nesten på forhånd at Hoftun og co ikke vil klare å ro denne overgangen i land.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
stolavs
Veteran


Joined: 20 Oct 2007
Posts: 1646

PostPosted: 02.08.2012 13:28    Post subject: Reply with quote

Tarik ville vært en bra signering. Han kan både spille ving, spiss og off midtbane. For meg er han en som kan tilføre fart i angrepet, han kan terrorisere forvsar med løpene sine og sin aggressivitet. Jeg er veldig positiv til han. RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Oddsking
Proff


Joined: 16 May 2011
Posts: 406
Location: Tigerstaden

PostPosted: 02.08.2012 13:39    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Av en eller annen grunn veit man nesten på forhånd at Hoftun og co ikke vil klare å ro denne overgangen i land.


Hehe har ikke helt troa jeg heller Smile La oss håpe vi tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 972

PostPosted: 03.08.2012 10:12    Post subject: Reply with quote

stolavs wrote:
Tarik ville vært en bra signering. Han kan både spille ving, spiss og off midtbane. For meg er han en som kan tilføre fart i angrepet, han kan terrorisere forvsar med løpene sine og sin aggressivitet. Jeg er veldig positiv til han. RBK


Veldig fin signering gitt at prisen og lønna ikke er urimelig for en TL-overgang. Tarik virker som han har modnet og kan som du sier bekle såpass mange offensive roller at vi kan dermed kvitte oss med den gamle dødvekta (Prica, Ivers).
Spørs om Tarik er interessert i å spille i TL for en annen klubb da. Han bør være god nok til å spille i en litt større liga, belgisk for eksempel.
Back to top
View user's profile Send private message
steinmetz
Rutinert


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 626

PostPosted: 03.08.2012 10:14    Post subject: Reply with quote

Hvis vi klarer å karre oss inn i EL gruppespill, så vil jo RBK være ett av de beste utstillingsvinduene Tarik kan få, og dermed også havne i en bedre klubb i utlandet.

Ville ikke vært dumt å gå til oss dette vinduet, såfremt at vi klarer å komme oss til EL gruppespill.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 05.08.2012 00:02    Post subject: Reply with quote

Ser enkelte er veldig opptatt av pris og lønn hvis vi skal hente Tarik.

For å si det sånn; fokuser heller på at vi skal hente kvalitet. Da kan spillerne ofte selges videre for det dobbelte etter noen sesonger.

RBK har lenge nå kjøpt spillere som rett og slett har vært for dãrlige i forhold til det nivået vi skal ligge på, som indirekte igjen har ført til de økonomiske problemene klubben har da disse spillerne gis bort gratis etter et par mislykkede sesonger i RBK.

Betal heller det som trengs (innen rimelighetens grenser) for å få en spiller som Tarik til klubben. Vil i såfall være det beste kjøpet Hoftun har gjort ved siden av Dockal.

Tarik kan relativt lett selges for 30 mill etter noen gode sesonger i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 05.08.2012 00:29    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Ser enkelte er veldig opptatt av pris og lønn hvis vi skal hente Tarik.
...
Betal heller det som trengs (innen rimelighetens grenser) for å få en spiller som Tarik til klubben.


Du kritiserer "enkelte" her inne, for så å konkludere med det samme du kritiserer dem for å mene. Hva kalles egentlig sånt?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 05.08.2012 00:47    Post subject: Reply with quote

Tarik er god. Som det nevnes ovenfor kan han bekle mange roller.

Men når var sist RBK hadde en ren klassespiss egentlig?
Iversen..armer og bein, scooret riktignok mye på topp, men jeg tenker på en kjapp, teknisk og sikker målscoorer.

Prica glimtet til, toppscoorer, og var på sitt beste en veldig god spiss, men ustabil og mye skadet.

Sitter med er inntrykk av at Stabæk (da), Godset, Molde og tidvis LSK har evnet å hente mye bedre spisser enn oss, med ekstremferdigheter.

Litt vanskelig å forklare hva jeg mener, men jeg ønsker meg en spiss med stor S! Kanskje er Tarik riktig, men som påpekt er han ikke rendyrket spiss.
Tror dere han vil være god og sterk nok som spiss for oss?
Kjenner jeg er litt usikker selv om han totalt er en meget god spiller jeg gjerne ser i sort og hvitt!
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 05.08.2012 12:27    Post subject: Reply with quote

Tror Rosenborg bør avvente å se hvilken motstander eller %-vis sjanse for å gå videre fra neste EL- runde før man blåser i vei penger etter T.E..


Hadde vel vært fint med :

Ørlund

Ankersen -Reginiussen - Strandberg - Dorsin (helst ny, Vilsvik / Nuhu)

Dokal - Svensson (Midsjø) - Selnæs (Issah) - Alas

Midsjø (Cibuke)

Elyounoussi


Til neste år...
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 05.08.2012 12:55    Post subject: Reply with quote

Ja det går sikkert fint med 3 urutinerte juniorer på midten..
Klubben bør handle inn minst 1 rutinert midtbanespiller, og om Selnæs, Midtsjø og Svensson ikke klarer å danke ut Issag og et par til, hører de hjemme en plass, PÅ BENKEN!

Helt utrolig hvordan enkelte også klarer å rose Hoftun og co for å være flinke på talentarbeid når årsaken til at særlig Selnæs og Midtsjø for spille er kun en ting; slett arbeid fra Hoftun og co som har gitt oss en historisk tynn stall.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 05.08.2012 13:01    Post subject: Reply with quote

Vel, Rosenborg har lykkes med Tettey, Skjelbred og Henriksen, så jeg gir min skryt til RBK for at de gir guttene sjansen nå også...
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 05.08.2012 13:04    Post subject: Reply with quote

Selnæs er jo en fryd å se på. En av våre beste spillere i mine øyne. Samme hvilken alder en spiller er, så lenge han presterer. Og Svensson har ikke akkurat vært elendig han heller. Hadde ikke hatt noe i mot om det hadde kommet en kjempegod midtbanespiller, men først vil jeg se to spisser til Lerkendal. De to vi har nå er ikke noe særlig.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 05.08.2012 13:27    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Vel, Rosenborg har lykkes med Tettey, Skjelbred og Henriksen, så jeg gir min skryt til RBK for at de gir guttene sjansen nå også...


Tettey og Skjelbred greide i motsetning til dagens unggutter, å spille seg inn på laget til tross for at vi hadde flere eldre og rutinerte midtbanespillere i stallen.

Når Henriksen spillte seg inn var stallen noe tynnere etter salget av Sapara, men spillere som Winsnes og Olsen måtte vike unna for at Henriksen skulle få plass i laget.

Jonas Svensson hadde neppe greid å spillt seg inn på laget om Hoftun hadde greid å hente holde på, eller erstatta Anthony Annan. Svensson har bevist at han presterer ok+ i tippeligaen, men intet mer.

Midtsjø er etter min mening men meget uferdig spiller, noe som kom ekstra tydelig til syne i hjemmekampen mot Lillestrøm. Han har flere skritt å ta før han har noe som helst å gjøre i startelveren.

Selnæs har potensialet til å bli den norske Michael Carrick, men for nå i likhet med Midtsjø en meget uferdig spiller. I de kampene han blir overkjørt og nøytralisert på midtbanen holder de overdrevne trønderpatriotene på forumet tyst, mens når han spiller fri Dorsin på kanten hjemme mot Tromsø, noe som flere ok midtbanespillere i tippeligaen ville klart, setter halve forumet hæla i taket. Også pussig at blesten rundt DFHs prestasjoner i sommer ikke har vært høyere, med tanke på at han har prestert dimensjoner bedre en Selnæs. Selnæs hadde også et meget rævva innleggsforsøk ved frispark borte mot Tromsø, hele forumet holdt tyst. Når derimot Winsnes, Olsen eller Traore gjorde noe lignende, var det opprør her inne.

Jeg har ikke noe imot at trønderske talenter blomstrer på laget, men da må de gjøre det med den nødvendige konkuransen i A-stallen som Tettey, Skjelbred og delvis Henriksen hadde, og ikke gjennom et fatalt fravær av rutinerte spillere som Hoftun nå har skapt. Uten den nødvendige konkuransen, vil nemlig ikke talentene bli annet en middelmådige tippeligaspillere i en middelmådig klubb.
_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 05.08.2012 13:36    Post subject: Reply with quote

Henriksen tok tomrommet etter Tettey..
Back to top
View user's profile Send private message
frehan
Proff


Joined: 21 Aug 2009
Posts: 263
Location: Ski

PostPosted: 05.08.2012 13:47    Post subject: Reply with quote

Denne diskusjonen hører ikke hjemme her. Sælnes skal diskuteres i egen post.
_________________
- Yeah, 100 per cent. His balls are fantastic.
John Terry snakker om David Beckham.
Back to top
View user's profile Send private message
XChrisX
Rutinert


Joined: 12 Nov 2006
Posts: 599

PostPosted: 05.08.2012 15:13    Post subject: Reply with quote

Jeg håper virkelig vi kan få karret oss til Tarik...
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
sneasnu
Junior


Joined: 16 Jun 2012
Posts: 28

PostPosted: 05.08.2012 15:22    Post subject: Reply with quote

Naa som Henriksen spiller i den hengende spiss rollen haaper jeg Tarik kommer og tar den plassen, soderlund erstatter Prica og Tore Reginiussen kommer inn i back rekka, da blir jeg fornoyd dette vinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 05.08.2012 15:31    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Kent wrote:
Ser enkelte er veldig opptatt av pris og lønn hvis vi skal hente Tarik.
...
Betal heller det som trengs (innen rimelighetens grenser) for å få en spiller som Tarik til klubben.


Du kritiserer "enkelte" her inne, for så å konkludere med det samme du kritiserer dem for å mene. Hva kalles egentlig sånt?


Hedon

Ser ikke ut til at du forstår hva jeg mener

RBK har vist en fantastisk evne til å være grådig og kostnadsbevist når det har vært snakk om å kjøpe virkelige gode spillere. Noe som har ført til at vi sjelden har fått tak i den type spillere. Jeg mener Tarik befinner seg i denne kategorien.

Når det har kommet til kjøp av spillere som er i kategorien under dette, har imidlertid millionene sittet veldig løst og RBK har gledelig pøst ut vanvittige midler på spillere man ikke får solgt videre en gang.

Forstår du nå hva jeg mener?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 05.08.2012 15:37    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår hva du sier, men jeg skjønner ikke hva slags spøkelser det er du ser her inne som er uenig i at vi bør betale det som trengs for å få et godt lag. Det er jo en ting de fleste kan være helt enige om, så har man heller litt forskjellige definisjoner i forhold til hva som er innenfor rimelighetens grenser.

At RBK har vært gjerrige på overganger er forøvrig ikke noe jeg er enig i. Vi betalte mildt sagt nok for Larsen og Chibbu, for å ta noe relativt nylig. Dockal var vel heller ikke direkte billig, men vi betalte det som var nødvendig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 05.08.2012 16:14    Post subject: Reply with quote

Hedon

Ser ikke ut at du tar poenget mitt

Jeg mener vi betalte for mye for bãde Larsen og Chibuike.

Betalte altfor mye for Trond Olsen, Morten Moldskred og andre middelhavsfarere.

De 160 mill Hoftun har svidd av i løpet av sin periode som spirtsdirektør har vært skandaløst for mye i forhold til kvaliteten på de spillerne han har hentet inn og er en delvis årsak til at klubben er kjørt økonomisk i senk.

Poenget mitt er at jeg merker en tendens til at hver gang det blir snakk om spillere som virkelig kunne hevet laget, kommer spørsmålet om økonomi inn og man nekter å strekke seg særlig langt. Da blir klubben langt mer gnien.

Dette blir samtidig en diskusjon om sportsdirektørens kunnskap ogg teft i forbindelse med spillerkjøp.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 59, 60, 61  Next
Page 2 of 61

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb