English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Legia Warszawa - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 23.08.2012 22:51    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
attach wrote:
abjoern wrote:
Dersom polakken hadde skåret på 100%-sjansen på slutten hadde det blitt 2-1 (han som headet over).

Om du kaller det for en 100%-sjanse, så skjønner jeg mer av hva du mener.


Da skjønner du mer enn meg, for jeg ser ikke at det er så relevant hvor stor akkurat den sjansen blir vurdert til å være.

Så kampen på polsk stream, men synes den så rimelig grei ut. Klarte å heade over fra to meter med Örlund på etterskudd slik jeg husker den, men tar gjerne i mot highlights som viser noe annet.


Tversoverheading fra Legia-spiller, Örlund slenger seg horisontalt i lufta, men når bare Legia-spiller nr. 2 til brysthøyde. Örlund hadde ikke hatt sjans på den ballen dersom Legia-spilleren hadde greid å pressen den et par desimeter lavere.

I mine øyne en 100%-sjanse Smile
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 23.08.2012 22:59    Post subject: Reply with quote

RBK i dag fremstår som et helt annet lag enn for en måned siden. Stikkordet er stor fremgang. At Mix til tider styrer midtbanen sammen med Svensson er ekstremt lovende. Husk på hvor gamle de er - og husk at Mix hadde 30 minutter kamp med RBK før han startet i dag.

Til tider ser vi at Tarik og Henrix har spilt sammen på landslaget - de finner hverandre, og hurtigheten og nøyaktigheten er ikke til å sammenligne med når Prica har erstattet Tarik (selv om Prica for all del var OK hans tid i dag - vant mange hodedueller og fikk feilaktig idømt flere frispark mot seg). Jeg er også positiv til vårt nye bekjentskap på høyrebacken. Det vi ser så langt i overgangsvinduet er at alle vi har kjøpt inn har hurtighet. Jeg synes vi allerede i dag så at RBK har en langt større kapasitet på dette punktet, og når ballen går fort og i lengderetning så klarer vi å spille oss til store rom. Legia er et helt respektabelt og bra lag fra Europa som spiller på en hjemmebane med massivt trøkk. Et delvis helt ferskt og ungt RBK gjør en meget god kamp på en vanskelig europeisk bortebane. Dette er intet annet enn lovende. Vi har alle rett til å være negative - men dette er ikke tida for det. Dette er tida for optimisme.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.08.2012 22:59    Post subject: Reply with quote

En 100%-sjanse kan man sette behersket og enkelt i mål. Dette var helt klart en stor mulighet, men den var på ingen måte gitt. Nå var akkurat dette flisespikkeri fra min side siden det forsøkes å skape et bilde av at vi var dårlige defensivt i dag. Vi var selvsagt ute og kjørte noe, som ved målet, men stort sett kvalte vi angrep på angrep ved å fange dem i sekken. Vi var også i god balanse ved overganger.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 23.08.2012 23:12    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Daniel Örlund=


loooool. kanon!!!! lo godt Very Happy

Børs var etterspurt ja.

kan prøve meg selv om Coolsport var litt uklart.

Daniel: 4

redder et par fine sjangser imot men er pissredd hver gang han er nær ballen ><

Høiland: 3

Vises knapt offensivt og svak markering på målet imot der laget går på en good old tellefeil

Strandberg: 5

solid. et par fine pasninger, men i dag allllt for mange lange.

T.R: 5

rock solid også, men ikke så synelig egentlig.

Dorsin: 4

løper mye fremover og blir tidvis litt overløpt og tatt med buksa nede da han er VELL langt fremme. Men han prøver!!

Mix: 4

mye "nesten", og ser at han har det inne, men synes selv om han er bra med ball i dag at det mangler litt på det konstrukltive offensivt. Synes han orienterer seg litt dårlig i forkant av mottak slik at vi går glipp av et par overganger, men for all del duracellkanin han også!

J.S: 3

løper mye, men i dag blir det for mye vims desverre..

DFH: 4

Synes han er bra med ball, men kan ikke få sagt det mange nok ganger. hadde fyren hatt litt akselrasjon og ikke hatt skuddvegring så hadde han vært en av norges aller beste offensive spillere!

Dockal: 3

Tja.- hva skal man si, redder skinner vårt, men ser ham knapt utpå der i dag. Mye fordi laget ikke skaper mye etablert spill offensivt.

Henrix: 5

Ja 5 var kansje å ta av, men pluss for at han nesten scorer og tørr å skyte igjen. Er et aktivum og tror ikke Celtic fikk mindre lyst på ham i dag, selv om han ikke brillierer.

Tarik: 4

Forsvinner i lange baller, men strekker forsvaret bra med løp og har fin innsats og et par skikkelig heftige involveringer der han viser kvalitet!

Rade: 2

Byttet inn, men tja njaa joo njaaa.......

Janne: 3

gjør det han kom for.


Hva i all verden mener du med en slik børs og «evalueringen» av hver enkelt spiller? Her var det lite kjøtt å gnage på, dessverre. Litt mer fotballfaglighet hadde vært flott.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 24.08.2012 00:36    Post subject: Reply with quote

http://www.rbkweb.no/vis/9075

- Det ble mye langt mot Elyounoussi i 1. omgang.

- Det vil vi unngå. Men jeg syns Tarik var veldig flink til å springe på rett side av forsvareren. Stefan traff godt med lange baller som kom gikk bort fra motstanderen. Vi startet med Tarik fordi vi ville ha baller i dette rommet ved siden av eller i bakrom. Hadde vi ønsket å treffe et annet rom, hadde vi brukt Rade.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
deejay81
Junior


Joined: 21 Aug 2012
Posts: 2

PostPosted: 24.08.2012 02:20    Post subject: Reply with quote

Hvor var norske supportera,fordi jeg ikke har sett de.....????????????
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 24.08.2012 02:28    Post subject: Reply with quote

attach wrote:

Jaha, så det går altså ikke an å ha et fullt glass såfremt en ikke klarer seg godt mot Barcelona? For ingen kan vel angripe bedre? Et alternativ er å se på hvordan vi faktisk står i forsvar, se på mottrekkene våre. Vi var gode defensivt. Punktum.

EDIT: Forferdelig formulert, men la det stå. Smile


Jeg har vel ikke nævnt noe om Barcelona? Jeg har beskrevet hvordan jeg synes vi optråte i forsvar, og jeg synes langt fra vi var solide. Netop derfor skriver jeg kommentaren hvor jeg hinter til at det er simplistisk at skrive vi gør Legia dårlige, for jeg synes vi til tider er heldige at de ikke er bedre.

ola. wrote:

Fins grenser på hvor kritisk man skal være når man vet hvor landet ligger. Bra av Rosenborg og få til 1-1 i den polske gryta. Legia vil garantert, både statistisk sett og logisk sett, bli lettere på Lerkendal uten den enorme gale støtten fra tribunen, som tradisjonelt lag med gale supportere blir når de spiller borte.


Helt ok at du ikke er enig med mig i hvordan spillet bag resultatet i dag er, men det gør ikke det jeg skriver til en latterlig negativ påstand. Jeg synes ikke vi spiller specielt bra i dag, og hvis du synes det, så synes jeg du har en ganske naiv positiv indstilling til hvordan det skal være.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.08.2012 06:19    Post subject: Reply with quote

Det som er sikkert er at de sjansene vi slapp til i går blir vi garantert straffet for i en Evt europaleague. Hadde Legia vært bedre så hadde vi tapt med 3-4mål hvertfall. Det er ikke godt nok defensivt å slippe til 3-4 gigantsjanser i hver kamp og slippe til spillere foran 16meteren når vi har en av Europas dårligste gk når det kommer til spenst.

Det er bra vi scorte et bortemål, men jeg synes ikke vi skal slippe inn mål mot et lag som har nettop startet sesongen. Er rimelig sikker på at Luboja scorer på Lerkendal desverre
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 24.08.2012 06:40    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Det som er sikkert er at de sjansene vi slapp til i går blir vi garantert straffet for i en Evt europaleague. Hadde Legia vært bedre så hadde vi tapt med 3-4mål hvertfall. Det er ikke godt nok defensivt å slippe til 3-4 gigantsjanser i hver kamp og slippe til spillere foran 16meteren når vi har en av Europas dårligste gk når det kommer til spenst.


Dette, eller en lignende formulering har vel vært brukt etter alle kampene i kvaliken i år.

Selv om jeg ikke fikk sett gårsdagens kamp, så føler jeg at så lenge konklusjonen er den samme, mens motstanderne stadig blir bedre, så ser dette lovende. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran


Joined: 14 May 2004
Posts: 1202
Location: Buskerud

PostPosted: 24.08.2012 06:41    Post subject: Reply with quote

Etter å ha lest igjennom absolutt hele tråden tror jeg det meste er sagt, i den ene eller andre retning. MEN, jeg synes målscoreren til Legia Warszawa, Jakub Kosecki (1990-modell), hadde mange gode offensive løp i rom. Han blir nok en farlig mann også på Lerkendal. Forøvrig minnet han meg litt om en viss Roar Strand i bevegelsesmønsteret... (Ikke at RBK trenger flere midtbanespillere på noen måte, så jeg hinter ikke til noe).

Ljuboja var også skummel, som mange har vært inne på. Klarer man å nøytralisere spissene Ljuboja og Saganowski, samt midtbanespiller Kosecki, tror jeg RBK gjør mye rett på Lerkendal.
_________________
"Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson"
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 24.08.2012 07:49    Post subject: Reply with quote

vegardj wrote:

Google translate wrote:
Rosenborg viste at han vet hva som skjer i spillet av fotball



Slik er det, folkens.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.08.2012 13:00    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
senador wrote:
Det som er sikkert er at de sjansene vi slapp til i går blir vi garantert straffet for i en Evt europaleague. Hadde Legia vært bedre så hadde vi tapt med 3-4mål hvertfall. Det er ikke godt nok defensivt å slippe til 3-4 gigantsjanser i hver kamp og slippe til spillere foran 16meteren når vi har en av Europas dårligste gk når det kommer til spenst.


Dette, eller en lignende formulering har vel vært brukt etter alle kampene i kvaliken i år.

Selv om jeg ikke fikk sett gårsdagens kamp, så føler jeg at så lenge konklusjonen er den samme, mens motstanderne stadig blir bedre, så ser dette lovende. Smile


Nå har jo Senador hatt det meste rett om styringen av klubben gjennom mange år, og du har hatt det meste feil. Det er ikke rart at Senador er litt oppgitt all den tid han tenker på hvor klubben ville ha vært dersom den katatrofale økonomistyringa ikke hadde funnet sted. Hadde jeg vært deg ville jeg ha bedt Senador om en skikkelig unnskydning, og utvist litt ydmyk i kommunikasjonen med Senador, samt større respekt for hans uttalelser som kvalitativt er på et helt annet nivå enn dine.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 24.08.2012 15:29    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Hadde jeg vært deg ville jeg ha bedt Senador om en skikkelig unnskydning, og utvist litt ydmyk i kommunikasjonen med Senador, samt større respekt for hans uttalelser som kvalitativt er på et helt annet nivå enn dine.


Det skal jeg gjøre, hvis jeg kan komme på noe vesentlig punkt om den tidligere økonomistyringa som jeg og Senador har vært uenig om.

Ellers kan jeg vel forklare deg det jeg antar de andre leserne forsto:

Etter første kvalikrunde, ble det helt berettiget sagt at dette ikke holder mot bedre lag. Likevel hevet laget seg nok til å gå videre i 2. runde.

Etter 2. runde, ble det, fortsatt helt berettiget sagt at dette holder ikke mot bedre lag. Likevel hevet laget seg tilstrekkelig til å gå videre fra 3. runde.

Etter 3. runde, ble det igjen helt berettiget sagt at dette holder ikke mot bedre lag. Likevel fikk laget et godt utgangspunkt etter bortekampen i playoff.....

Hvis laget fortsetter å heve seg i takt med motstanden, går vi videre og kan få en morro høst....
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 26.08.2012 10:04    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
moomoo wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Daniel Örlund=


loooool. kanon!!!! lo godt Very Happy

Børs var etterspurt ja.

kan prøve meg selv om Coolsport var litt uklart.

Daniel: 4

redder et par fine sjangser imot men er pissredd hver gang han er nær ballen ><

Høiland: 3

Vises knapt offensivt og svak markering på målet imot der laget går på en good old tellefeil

Strandberg: 5

solid. et par fine pasninger, men i dag allllt for mange lange.

T.R: 5

rock solid også, men ikke så synelig egentlig.

Dorsin: 4

løper mye fremover og blir tidvis litt overløpt og tatt med buksa nede da han er VELL langt fremme. Men han prøver!!

Mix: 4

mye "nesten", og ser at han har det inne, men synes selv om han er bra med ball i dag at det mangler litt på det konstrukltive offensivt. Synes han orienterer seg litt dårlig i forkant av mottak slik at vi går glipp av et par overganger, men for all del duracellkanin han også!

J.S: 3

løper mye, men i dag blir det for mye vims desverre..

DFH: 4

Synes han er bra med ball, men kan ikke få sagt det mange nok ganger. hadde fyren hatt litt akselrasjon og ikke hatt skuddvegring så hadde han vært en av norges aller beste offensive spillere!

Dockal: 3

Tja.- hva skal man si, redder skinner vårt, men ser ham knapt utpå der i dag. Mye fordi laget ikke skaper mye etablert spill offensivt.

Henrix: 5

Ja 5 var kansje å ta av, men pluss for at han nesten scorer og tørr å skyte igjen. Er et aktivum og tror ikke Celtic fikk mindre lyst på ham i dag, selv om han ikke brillierer.

Tarik: 4

Forsvinner i lange baller, men strekker forsvaret bra med løp og har fin innsats og et par skikkelig heftige involveringer der han viser kvalitet!

Rade: 2

Byttet inn, men tja njaa joo njaaa.......

Janne: 3

gjør det han kom for.


Hva i all verden mener du med en slik børs og «evalueringen» av hver enkelt spiller? Her var det lite kjøtt å gnage på, dessverre. Litt mer fotballfaglighet hadde vært flott.


hehe, var bare en kjapp en på sparket da folk virket utålmodige etter å se et terningkast RBK

men enig med deg at det burde vært litt mere evaluerende og faglig innhold Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 26.08.2012 10:38    Post subject: Reply with quote

rbkweb wrote:
- Det ble mye langt mot Elyounoussi i 1. omgang.

- Det vil vi unngå. Men jeg syns Tarik var veldig flink til å springe på rett side av forsvareren. Stefan traff godt med lange baller som kom gikk bort fra motstanderen.

Jönsson ville egentlig unngå dette, men det gikk så bra at han allikevel trekker det frem?

Dog skal han ha honnør for at han er åpen om at han faktisk vurderte å ta av Dockal før han scoret.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29
Page 29 of 29

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb