English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 155, 156, 157  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 10.08.2013 23:52    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Og hva er en CB?

Sørlandssaft: http://www.hansaborg.no/cb
obri
Proff

PostPosted: 11.08.2013 00:03    Post subject: Reply with quote

[quote="haavarl"][quote="libido"]Det vi trenger mest er CB[/quote]Og hva er en CB?[/quote]

Senter-half.
El Agentos
Junior

PostPosted: 11.08.2013 01:51    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins, sannsynligvis tar de ikke gull i vår levetid. Men den utviklingen de har hatt i år, så er det en virkelig dark horse til 2014. Den enkle grunn at de har de yngste lag i tippeligaen, med størst utvikling, og en spillertropp med mange spennende spillere med ekstremferdigheter som utfyller hverandre. De er det mest skorende laget i år, og om de får i havn den Marokanske landslagsspilleren som sannsynligvis blir presentert i morgen, så begynner det å lukte fisk i Ålesund by. Resigneringen av Barrentes var som å pumpe hele ÅFK fotballklubb med steroider, og gir ringvirkninger i at andre spillere også signerer nye kontrakter, det satses virkelig.

RBK har også mange unge spillere, men føler ikke at de har det som skal til for å føre RBK til en ny storhetstid. Synes RBK mangler en skikkelig kreativ drivkraft på midtbanen. Som Stefan Johansen er for Godset og som Fredrik Ulvestad og Barrantes er for Ålesund.

Heldigvis har RBK et ok forsprang, en seier i morgen så er seriemesterskapet så godt som i Trondheim.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran

PostPosted: 11.08.2013 12:37    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke bytta Mix og Mike mot Barrantes og Ulvestad..men, men, det er ikke enkelt å når man ikke ser skogen for bare trær. Razz
Back to top
sveishente
Junior

PostPosted: 11.08.2013 12:58    Post subject: Reply with quote

Okei. Nå blir jeg litt irritert og oppgitt. At Fredrik Ulvestad skal komme inn og heve Rosenborg er det største fotball"faglige" tøvet jeg har hørt på lenge. En helt ordinær midtbanespiller. MIX er langt mer kreativ og spennende enn han. LOL.

NO har Rosenborg skikkelig UTUR!

- Inter gjester Lerkendal-
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2013 13:21    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvordan Ulvestad hadde gjort det i Gold Cup for USA?
El Agentos
Junior

PostPosted: 11.08.2013 18:47    Post subject: Reply with quote

Fredrik Ulvestad hadde tatt plassen til hvem som helst på RBK's midtbane! At mix er mer skapende å kreativ er også sykt å påstå. Se litt på målpoeng ligaen blant annet. Eneste spiller i TL som holder høyere nivå er Stefan Johansen. Som RBK supporter så skuffer det meg at vi har så liten selvinnsikt.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2013 19:01    Post subject: Reply with quote

Fortsett i "Nye spillere 2014".
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.08.2013 19:31    Post subject: Reply with quote

El Agentos, med tanke på at du skriver ekstremt mye om Aafk-spillere og alltid har gjort det, er du Aafk-supporter?
Back to top
El Agentos
Junior

PostPosted: 11.08.2013 23:31    Post subject: Reply with quote

Jeg er vel også Tromsø supporter etter min higen etter Ruben Yttergård Jensen også da? Eller LSK supporter etter at jeg håpet at de la store summer på bordet for Bjørn Bergmann Sigurdarson, eller VIF support når jeg mente de burde hente Håvard Nielsen. Eller AIK/Celtic/Elfsborg supporter siden jeg har stått så hardt på Mohammed Bangura.

Jeg prøver alltid å nevne spillere som har det lille ekstra, som kan ta RBK et steg videre.. Bygge RBK videre til å nærme seg den Champions League morro vi alle husker så godt.

Har Svensson, Mike Jensen, Alexander Søderlund, Mikkelsen, Bille mflere virkelig noe der å gjøre?!
Søderlund -Bille's ukjente bror .. Begge med omtrent samme ferdigheter.. To spisser med gode all around ferdigheter og innsats, men virkelig ingen ekstremferdigheter. Begge så gammel at de begynner å nå "primetime". Mike Jensen er hardtarbeidende og ærlig, men har på ingen måte noe i internasjonal sammenheng å gjør, det har han rett og slett ikke ferdigheter til. Svensson er vanskelig å spå, men syns han mangler visjon og intuisjon, kreativitet og passningsferdigheter er for dårlig, hvor er max nivået hans?! Spøkelset Mikkelsen, som knapt sees i kampene..

Skulle RBK hente noen nye nå, så må de se på ferdigheter som kan ta RBK et steg videre, og hvem kan gjør det?!
I mine øyne så er Fredrik Ulvestad en slik mann. En toveis spiller som har både deffansive og offansive gen. Et ekstremt godt fotballhode, solid teknikk og passningsspill, i tillegg til en kraftig børse. Som jeg vil si det.. Han har det, pakken. Ferdighetspakken. Intuisjon og hodet som få andre. Som nevnt mener jeg Stefan Johansen ligger et hakk forran, men han er den eneste. Ruben var der, men han er nå solgt. En annen som kanskje har det er Gudmundur Thorarinsson på Sarpsborg. Meget spennende type.

Sjøl om jeg kritisk til mange av spillerene i RBK's start 11'r, så er det ikke mange i TL som kan heve RBK, men de som absolutt kan gjør det, bør de prøve å hente. Stefan Johansen får de aldri, det er alt for sent. Nå er det sannsynligvis også for sent med Fredrik Ulvestad, da hans neste stoppested også sannsynligvis blir utlandet. Men Gudmundur Thorarinsson er verd å følge. Angripere er lite spennende å følge i TL, men 21 år gamle Leke James har ferdigheter (fart, teknikk, styrke og intuisjon) og utvikling som er fantastisk, potensielt et kjempe vidersalgsobjekt.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 00:05    Post subject: Reply with quote

Synes hele innlegget ditt mistet troverdighet når du snakket ned Mike Jensen som en spiller som ikke har ferdigheter i det hele tatt internasjonalt. Du har ingenting å bygge det på, mener du derimot Fredrik Ulvestad har det?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2013 00:10    Post subject: Reply with quote

El Agentos skriver mye rart, men er delvis enig med han i dette med Ulvestad. Han er en ekstremt spennende spiller. Tipper han blir den neste hotshot i norsk fotball når Stefan har dratt. Og han er nok ikke langt unna nivået til Svensson/Mix, og er samtidig i en voldsom utvikling. En av få TL-spillere jeg kunne tenke meg å se i Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 00:31    Post subject: Reply with quote

Siste gang du skrev, at du kunne tenkt deg en TL-spiller til Rosenborg, var vel Stefan Johansen, Hedon!?
Strand
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 00:56    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
El Agentos skriver mye rart, men er delvis enig med han i dette med Ulvestad. Han er en ekstremt spennende spiller. Tipper han blir den neste hotshot i norsk fotball når Stefan har dratt. Og han er nok ikke langt unna nivået til Svensson/Mix, og er samtidig i en voldsom utvikling. En av få TL-spillere jeg kunne tenke meg å se i Rosenborg.

Ble tidlig begeistret for Ulvestad, sjelden å se den roen med ball og tryggheten sentralt i banen. Hadde vært ypperlig som anker for oss, synd vi ikke nappet han da han var bosman for et par sesonger siden.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 01:00    Post subject: Reply with quote

Hoho, Mike Jensen har ikke noe å gjøre i internasjonal fotball... da har man hørt det også.

Begynner å bli en liten myte det der om at Mike Jensen kun er en løpsmaskin... føyer seg isåfall inn i rekken blant en del andre forum-myter her inne. Som den om at Tarik ikke har teknikk, at Dockal fikk en fair sjanse under Perry, at Gamboa ikke har defensive egenskaper på grunn(!) av farten osv osv. Litt slitsomt.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 01:05    Post subject: Reply with quote

Ulvestad vil ikke være noe skritt opp fra Svensson, ærlig talt. Hva gjelder midtbanetalenter synes jeg vi skal satse på våre egne. I andre posisjoner derimot, er jeg veldig positiv (Mohamed Elyounoussi, Jonassen osv).
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 01:07    Post subject: Reply with quote

Må ærlig innrømme, at jeg ikke har sett ham eller Aafk i mange kamper. Stoler på vurderingsevnen til dere som mener han er god og kommer til å bli en profil de nærmeste årene. Men, hvis dere mener han er så god som dere ytrer, ville han passet laget vårt og vårt spillesystem?
Achtung
Senior

PostPosted: 12.08.2013 01:17    Post subject: Reply with quote

sveishente wrote:
At Fredrik Ulvestad skal komme inn og heve Rosenborg er det største fotball"faglige" tøvet jeg har hørt på lenge.

Djezez. Fredrik Ulvestad har det aller meste. Kjempetalent.
God teknikk, herlig driv med ballen, kreativ, pasningsikker, jobber knallhardt, dekker store rom, god begge veier, målfarlig (sju mål, tre assist fra sin dype midtbaneposisjon), en kriger og ledertype.

Etter Johansen og Dæhli står Ulvestad øverst på tippeliga-ønskelisten. (Men ingen av ønskene er oppnåelige.)
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 01:20    Post subject: Reply with quote

Mods: De siste innleggene burde vel strengt tatt blitt flyttet til 2014-tråden?
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2013 01:59    Post subject: Reply with quote

Har gitt beskjed om å bytte tråd. Jeg får ikke flyttet innleggene i lange tråder på grunn av at forumet har fått tildelt for lite minne.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2013 07:34    Post subject: Reply with quote

Artig utvikling i Vilsvik-saken, forresten.

Fra "Kjære Godset, det er sykdom i familien og jeg ønsker å spille i Tyskland for å være nærmere dem" til "Næsj glem det, får ikke høy nok lønn".

Åååååååååååå slik en omsorgsfull person!
Brady
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 07:38    Post subject: Reply with quote

Vi vet ikke hva som har skjedd. Det kan f.eks. være slik at sykdomsbildet har forandret seg, enten ved at personen er blitt bedre, har flyttet eller er gått bort.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2013 08:57    Post subject: Reply with quote

Klart, det kan det være.

Men min oppfatning er at sykdomssaken nå fremstår som et vikarierende argument for å bli solgt.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2013 11:41    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Siste gang du skrev, at du kunne tenkt deg en TL-spiller til Rosenborg, var vel Stefan Johansen, Hedon!?

Ja? Ulvestad er en av få TL-spillere jeg kunne tenke meg. Ikke den eneste. Stefan er en annen. Hadde jeg fått velge mellom en av dem, hadde jeg valgt Stefan.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 12:21    Post subject: Reply with quote

Ja, husker du nevnte, at du kunne tenkt deg Johansen før sesongen - muligens i forbindelse med forrige vindu. Og alle vet jo hvordan Johansen har spilt. Altså tok jeg det som et kvalitetsstempel når du nå snakker inn Ulvestad - som én av få TL-spillere - til RBK.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 155, 156, 157  Next
Page 156 of 157

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb