English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeligaen 2013
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 83, 84, 85  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 03.11.2013 20:00    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ jo bare gratulere Haugesund med en fantastisk bronse! Veldig morsomt og vel unt! Tommel'n opp!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 03.11.2013 20:19    Post subject: Reply with quote

Morsomt å se hvordan Haugesund har greid å forbedre plasseringen sin fire plasser siden i fjor - etter å ha mistet Søderlund, Djurdjic og Sørum.

Og det er med glede jeg merker meg at VIF er to poeng unna kvalikk. Er en del som må slå inn siste serierunde for at de skal havne i faresonen, men man vet aldri.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 03.11.2013 20:48    Post subject: Reply with quote

Bronse til Haugesund hadde vel rimelig høye odds før sesongen, ja. Veldig imponerende. Fin fyr, han Grindhaug.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
krakra1
Proff


Joined: 05 Jun 2010
Posts: 378

PostPosted: 03.11.2013 21:11    Post subject: Reply with quote

I dette intervjuet med BA blir Roald-Bruun Hanssen spurt om de to forlengingene med Rune Skarsfjord, og hvorfor det hastet sånn.
http://www.ba.no/sport/fo...959388.ece

Han forklarer da at den første forlengelsen(som kom i 2011, før hans første sesong i klubben var unnagjort) kom som følge av at Rune Skarsfjord hadde kontrakt ut 2012 og dermed var på vei inn i sin siste sesong under kontrakt. Det er, i følge RBH, leit for en trener å gå inn i sin siste sesong på en potensiell oppsigelse.

Og jeg skal ikke krangle på han der. Det jeg skal krangle på er at Rune Skarsfjord hadde en kontrakt som gikk ut i 2012. Rune Skarsfjord skrev nemlig under på en 3-årskontrakt i slutten av 2010/starten av 2011 og hadde dermed kontrakt ut 2013!!!!
http://www.tv2.no/sport/f...30375.html

Er det ikke ganske sykt at en daglig leder, i en klubb uten sportssjef, ikke aner hvorfor de forlenget med hovedtreneren for to år siden og heller ikke aner hvor lang kontrakt han i utgangspunktet hadde? Og dermed sitter og argumenterer utifra premisser uten rot i virkeligheten?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.11.2013 21:41    Post subject: Reply with quote

Så og si perekt runde. Vi vinner og Godset avgir poeng, Haugesund tar bronsen og nekter da bla a Molde medalje, og Tromsø havner på direkte nedrykk. I tillegg taper Molde, Brann, VIF og LSK, som er deilig uansett tabellplassering.

For øvrig snakka Skiri om at Molde ikke får e-cup-plass om de taper, da den billetten går til fjerdeplassen i ligaen. Derfor kunne fjerdeplasse bli svært viktig. Jeg var sikker på at ecup-billetten gikk til andreplassen i cupen om vinneren allerede var kvalifisert - har jeg eller Skiri rett?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
krakra1
Proff


Joined: 05 Jun 2010
Posts: 378

PostPosted: 03.11.2013 21:45    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Så og si perekt runde. Vi vinner og Godset avgir poeng, Haugesund tar bronsen og nekter da bla a Molde medalje, og Tromsø havner på direkte nedrykk. I tillegg taper Molde, Brann, VIF og LSK, som er deilig uansett tabellplassering.

For øvrig snakka Skiri om at Molde ikke får e-cup-plass om de taper, da den billetten går til fjerdeplassen i ligaen. Derfor kunne fjerdeplasse bli svært viktig. Jeg var sikker på at ecup-billetten gikk til andreplassen i cupen om vinneren allerede var kvalifisert - har jeg eller Skiri rett?
E-cupbilletten er den høyest rankede av de norske e-cupbillettene. Etter CL da. Og har man to så tar man jo den mest verdifulle. Altså tar man cupbilletten og gir seriebilletten til nestemann.
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 03.11.2013 21:48    Post subject: Reply with quote

Hvis vinner av serien (CL) vinner cupen går den til tapende cupfinalist.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.11.2013 23:21    Post subject: Reply with quote

krakra1 wrote:

Er det ikke ganske sykt at en daglig leder, i en klubb uten sportssjef, ikke aner hvorfor de forlenget med hovedtreneren for to år siden og heller ikke aner hvor lang kontrakt han i utgangspunktet hadde? Og dermed sitter og argumenterer utifra premisser uten rot i virkeligheten?


Je føler (til en viss grad) med Brann-fansen.

RBH er sannsynligvis blant de værste i klassen, men om det skulle være en mager trøst er dere ikke alene. I TL har vi, og har hatt, sportslige ledere som ikke kan forskjellen på brutto og netto, ikke kan og heller ikke sjekker opp Euro-kursen, og kjøper spillere på Youtube, for å nevne noe.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 03.11.2013 23:21    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
For øvrig snakka Skiri om at Molde ikke får e-cup-plass om de taper, da den billetten går til fjerdeplassen i ligaen. Derfor kunne fjerdeplasse bli svært viktig. Jeg var sikker på at ecup-billetten gikk til andreplassen i cupen om vinneren allerede var kvalifisert - har jeg eller Skiri rett?


De forskjellige E-cupbillettene er rangert slik.

CL
EL gjennom Cup
EL gjennom Serie

Om da et lag som er kvalifisert til CL også vinner cupfinalen. Så er det Cup-billetten som er ledig. Og nr 2 i den turneringen får da den.

Mens hvis et lag som er kvalifisert til EL gjennom serie også vinner cupen. Så vil det laget "velge" Cup-billetten fordi den er høyere rangert. Og serie-billetten er da ledig for neste lag på lista i serien. Som da er 4. plassen i Norge.

Men nå har disse reglene nettopp blitt fjerna. Så neste år, dvs TL/Cupen 2014 og EL i 2015-16, så vil 4. plassen få den ekstra plassen uansett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 03.11.2013 23:25    Post subject: Reply with quote

Takk for oppklaring, alle sammen!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 03.11.2013 23:40    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:

Men nå har disse reglene nettopp blitt fjerna. Så neste år, dvs TL/Cupen 2014 og EL i 2015-16, så vil 4. plassen få den ekstra plassen uansett.


Meget viktig endring, så slipper vi de tilfellene hvor noen lag er tjent med å tape i serien for å trygge EL-plass gjennom cup.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 04.11.2013 09:25    Post subject: Reply with quote

http://www.nettavisen.no/...705913.ece

Tullingen Rekdal har mista det fullstendig?!

Quote:
Rekdal mener Aalesund burde vært bedre
- Du kan si det er beviset på at jeg hadde rett.


Quote:
Jeg synes at Leke og Hamed-Allah er Tippeligaens to beste spisser. Derfor synes jeg at AaFK burde vært enda høyere på tabellen enn den 4. plassen de har nå, sier Rekdal til Nettavisen.


Quote:
- Det var spissen som manglet. Nå er mannskapet til AaFK så bra at de burde kjempet helt der oppe. Det er kun Strømsgodset som har et bedre mannskap enn AaFK, mener Rekdal.


Han tok Aafk til en 11.plass i sin siste sesong og mener nå at det er dårlig at JJ kun har tatt dem til en 4.plass. Kvalm type som når nye høyder i pinlige uttalelser.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 04.11.2013 09:50    Post subject: Reply with quote

Herregud, det avslører bare hvor smålig og trist Rekdal er. Jönsson er en mye, mye flinkere trener enn Rekdal.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.11.2013 11:14    Post subject: Reply with quote

Haha! Fantastisk! Den mannen er jaggu ikke sann!

Han klager altså på at den nye treneren har tatt dem, for å sette det på spissen, fra nedrykkskamp til medaljekamp.

Samtidig sitter han sjøl i Oslo, og klarer sannsynligvis med liten margin å holde sin klubb med medaljeambisjoner i Eliteserien i hundreårssesongen.

Vett på å holde kjeft er en undervurdert kvalitet.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 04.11.2013 14:21    Post subject: Reply with quote

Faktum er vel at JJ har gjort en fantastisk jobb i AaFK. For halve laget har vel til enhver tid vært skadet sesongen gjennom?! Tenker med gru på hva laget hadde/kunne prestert med noenlunde skadefri stall.

Reka er det jo ikke noe vits i å snakke om. Etter Davy, er han den største klovnen i manesjen - eller den største apekatten i dyrehagen, om du vil. Fjott til fyr!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 04.11.2013 15:51    Post subject: Reply with quote

Fått litt trua på at Haugesund kan ta poeng borte mot Godset, jeg. Det etter å ha sett litt på hva de har prestert resultatmessig den siste tiden.

Code:

Rosenborg   1 - 1   Haugesund
Haugesund   1 - 1   Molde
Brann       0 - 1   Haugesund
Haugesund   3 - 2   Lillestrøm
VÃ¥lerenga   1 - 2   Haugesund
Haugesund   3 - 1   Odd


Morsomt at nettopp Haugesund og Godset er topplagene på formtabellen før siste og avgjørende runde.


_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 04.11.2013 16:09    Post subject: Reply with quote

Godset har jo fått mye av samme problemet som vi har hatt i år. Dominerer kamper, men får ikke nok mål ut av det.

De har 4 mål på de 4 siste. 2 fordi Kongshaug hadde såpe på hanskene og 1 fordi Ålesundspillerne stoppet opp da de mente det var hands. Så skoret de ett mot Start og 0 mot Tromsø.

Haugesund har skoret i sine 15 siste kamper.

Lukter uavgjort i Drammen Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.11.2013 16:26    Post subject: Reply with quote

Haugesund har nok fått en utladning etter å ha sikret medalje. Tipper Godset kjører fullstendig over dem, dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 04.11.2013 16:27    Post subject: Reply with quote

Vi dominert kamper? Komdeg ut av tåkeluren, vi har knapt domminert kamper i år Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 04.11.2013 16:32    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke være bare negativt at de sikret bronsen, selv om det ikke er optimalt. Nå kan de senke skuldrene og møter et lag som må vinne (med hensyn til kampplanen). Et avslappet Haugesund mot et stresset Godset gir forhåpentligvis et gunstig utfall for vår del.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 04.11.2013 17:11    Post subject: Reply with quote

Siste runde blir grusom, jeg ser for meg tre scenarioer, fra deiligst til verst:

1. Rosenborg vinner enkelt mot lillestrøm mens strømsgodset taper/spiller uavgjort.
2. Rosenborg taper/spiller uavgjort samtidig som godset taper. Da fortjener vi ikke gullet i det hele tatt men i det minste ødelegger godset hjemmerekka.
3. Rosenborg spiller feiende flott fotball, vinner 5-0 på åråsen mens godset får feilaktiv dømt straffe på overtid av overtiden og sikrer seriegullet.


Evt bonus, som kanskje hadde vært best: Rosenborg spiller 0-0 i lillestrøm mens haugesund vinner 18-0 over strømsgodset, slik at rosenborg vinner på målforskjell.
Back to top
View user's profile Send private message
Cessna
Rutinert


Joined: 06 Jul 2009
Posts: 584
Location: Trondheim

PostPosted: 04.11.2013 17:45    Post subject: Reply with quote

«Mix» vil gi gullbonus til Haugesund
http://www.vg.no/sport/fo...d=10144840

Quote:
Han ser ingen etiske problemer med å forsøke «å kjøpe» et annet lag til seier.

- Nei, det har jeg faktisk undersøkt, og det skal ikke være noe problem med å komme med et slikt tilbud, og jeg har heller ingen problemer med det.


Ikke overraskende at media har tatt opp denne saken og alle RBK-haterne kommer med påstander om kampfiksing.

På en side har Haugesund lite å spille for annet enn æren, og de er veldig fornøyde med plasseringen sin, så de burde stille hvilket mannskap de ønsker. På den annen side så er det jo en liten skandale om Haugesund skulle bestemme seg for å blåse i kampen og legge seg ned. Har ikke troa på at dette skal forandre noe, verken forberedelser eller innstilling hos Haugesund.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 04.11.2013 18:43    Post subject: Reply with quote

Om Mix hadde fått med alle spillerne og trenerne i RBK til å gi fra seg gullbonusen til FKH så ville det nok hjulpet masse. En skal tenke på at FKH er en liten klubb, sannsynligvis så er lønningene ikke særlig mer enn kanskje 5-700 tusen i året(? ). Gullbonusene våre er nok så høye at for mange av spillerne i FKH så ville det blitt en gigantisk lønnsøkning. Håper Mix får med alle!
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.11.2013 19:33    Post subject: Reply with quote

Ã…rets redninger i Tippeligaen:
http://www.vgtv.no/#!/video/73897/er-dette-den-peneste-redningen-i-eliteserien

Mener selv redningen til Mcdermott mot oss er av de sykeste selv om det kanskje er vel så mye flaks.

Årets mål i Tippeligaen:
http://www.vgtv.no/#!/video/73896/er-dette-aarets-maal

For det første må jeg si at jeg savner skåringen til Jensen i første serierunde. Det er en enormt vanskelig prestasjon å skru ballen i lengste i forhold til hvor den kommer fra.

Favoritten er dog Steffen Ernemann for sarpsborg. En helt syk skåring. 2. plassen tror jeg blir frisparket til Solli.

OBS Aner ikke hvorfor hyperlinkene klikka. Kopier alt og lim det inn i nettleseren


Last edited by Megafritz on 08.11.2013 20:08; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 08.11.2013 19:48    Post subject: Reply with quote

du må kode om ! til %21
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 83, 84, 85  Next
Page 84 of 85

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb