English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Marius Lundemo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.03.2020 23:52    Post subject: Reply with quote

Godt mulig, men som sagt har han også tidligere operert med sommerkontrakter med utløp 15. juli, 31. juli og 1. august.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 413

PostPosted: 04.03.2020 11:47    Post subject: Reply with quote

Regner med at Lundemo signerer for et bunnlag i Elitserien til sommeren, og at han er med å spiller de ned i obos, noe som er hans naturlige habitat. RBK kommer ikke til å signere ny avtale med Lundemo.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.03.2020 13:10    Post subject: Reply with quote

Ser ingen fremtid for Lundemo her, og han er både skadeplaget og ikke god nok. Samtidig så er det litt synd at vi mislykkes med så mange spillere at de går gratis så ofte. Men så må vi jo gjøre plass i stallen til Selnæs kommer Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.03.2020 13:55    Post subject: Reply with quote

Tipper Sverige eller Danmark til sommeren. Litt merkelig, egentlig, at man ikke tar grep allerede nå i stedet for å vente, men han er vel tiltenkt å tilføre stallbredde fram til Ciljan kommer.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 04.03.2020 15:19    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det ligger i kortene at RBK ikke er veldig interesserte i å forlenge, Dorsin har jo vært ganske kjapt på Helland og Skjelbred f eks.

Han kom gratis, har gjort en sånn passe jobb og muligens runder 100 kamper for oss, han går gratis. Får ikke meg til å kalle det en katastrofe.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.03.2020 22:27    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Hentesveis wrote:
Hmmm... det opereres med to ulike datoer for kontraktsutløp altså, Adressa sier 1. juli mens 2mas sier 31. juli... Neutral


Jeg er 99 prosent sikker på at Bjørnebye var kilden min på 31. juli, da overgangen var klar.


Radarparet Bjørnebye og Myren hadde rett. Passer bra med tanke på at Skjelbred blir spilleberettiget dagen etter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 07.04.2020 20:40    Post subject: Reply with quote

https://www.eurosport.no/...ZXDyUuy_DQ

Digg med litt positive nyheter i disse tider.
Back to top
View user's profile Send private message
Per
Proff


Joined: 12 May 2008
Posts: 324

PostPosted: 08.04.2020 13:02    Post subject: Reply with quote

Blir vel utlandet på han. (Dansk 2. Divisjon)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.04.2020 14:06    Post subject: Reply with quote

Eurosport.no la frem eksemplet med Lundemo og Stabæks Ola Brynhildsen (kontrakt til 30. juni) for Fisketjønn torsdag, og spurte om de kontraktene tilsvarende vil forlenges som følge av FIFAs anbefaling.

Konkurransedirektøren sier det ikke ennå er avklart, men varsler at de vil ha en diskusjon på hvordan de løser den type saker.

– Dette er en anbefaling fra FIFA om at den forlenges. Vi må ha en diskusjon om hvordan vi håndterer det, sier Fisketjønn til Eurosport.no.

Les mer: Rosenborg kan bli hindret i å hente Skjelbred i sommer

Eurosport surrer her. Intensjonen i kontraktene til nevnte Lundemo og Brynhildsen var aldri at de skulle gjelde ut den norske sesongen. Ergo greier jeg ikke å se at anbefalinga fra FIFA vil påvirke tidspunktet for avslutning av disse kontraktene.

Dessuten er kontrakten til Lundemo altså til 31. juli.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.04.2020 16:48    Post subject: Reply with quote

Fisketjønn ønsker ikke å gå inn på enkelte kontraktsituasjoner, men bekrefter på generelt grunnlag at de Eliteserie-spillerne med kontrakt til i sommer ikke vil få forlenget kontrakten som følge av anbefalingen slik det står nå.

– De vil gå ut i sommer hvis det ikke skjer en forandring, sier Fisketjønn.

Les mer: NFF har ikke bedt om å forlenge Eliteserie-kontrakter som går ut i sommer

Dermed bør også Eurosport-Fure gi seg. Intensjonen i kontraktene til Lundemo og Brynhildsen var som sagt aldri at de skulle vare ut sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.04.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

Horneland:

– Vi skal sette oss ned nå snart og ta en prat om veien videre for ham og oss. Det må være en match - at vi har bra bruk for ham og at han ønsker å være her. Han er inne i en viktig fase av sitt fotballliv nå, han har vært mye skadet men kom sterkt tilbake i fjor.

Les mer: Tror han er ferdig i RBK – avvises av Horneland

Inntil videre nok mest spill for galleriet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.05.2020 19:53    Post subject: Reply with quote

Mens enkelte andre ligaer – gjerne de som er midt i sesong – har åpnet opp for å forlenge spillerkontraktene, virker det lite sannsynlig i Norge.

– Vi har tatt en runde med klubbene, og det er ikke mange klubber som opplever det som en utfordring. Det betyr at vi forholder oss til kontraktene her i Norge, sier Fisketjønn.

Les mer: Kriseløsning: Åpner overgangsvinduet i to perioder

Som forventet. Intensjonen i sommerkontraktene var aldri å fullføre sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 14.05.2020 22:55    Post subject: Reply with quote

Otto Ullsokk har dessverre nok en gang fått et nytt drypp.
https://www.nidaros.no/de...-113-48529
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 14.05.2020 23:28    Post subject: Reply with quote

Han kjenner vel familien og føler det er hans plikt å være forvarer. Eneste halvveis rasjonelle forklaringen
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 15.05.2020 00:04    Post subject: Reply with quote

Får ufortjent mye pes. God rotasjonsspiller å ha i troppen. Kildene mine sier at dette er en rolle han er fornøyd med å ha i laget, da han trives veldig godt her. Burde forlenge etter min mening.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 15.05.2020 01:55    Post subject: Reply with quote

Vår Petter Rudi mener jeg... ingen ser helt i poenget i å ha han på banen, men han gjør stort sett jobben så gjennomstittelig godt at han er ingen plage... Kommer han opp 2 hakk er han en habil og god spiller, men vil aldri bli en storspiller... Av og til er slike gode å ha i troppen, men da må han øke nivået litt.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 15.05.2020 09:14    Post subject: Reply with quote

Helt middels rotasjonsvalg i kanskje den viktigste posisjonen på banen. Langt i fra vår beste eller viktigste spiller per idag. Bør forsvinne i sommer/når PCS kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 15.05.2020 09:24    Post subject: Reply with quote

Lundemo er vel strengt talt den eneste "rendyrkede" sentrale midtbanespilleren i troppen, om du ikke regner med Trondsen (som jeg anser som en indreløper). Så jeg er i utgangspunktet positiv til å ha Lundemo i troppen som backup for PCS. Det er vel lite sannsynlig at PCS klarer å spille 50+ kamper i året med serie, cup og e-cup, så greit å ha litt alternativer. Tror heller jeg ville fjernet Åsen, selv om han er trønder, da vi har mer enn nok gode indreløpere og indreløpertalenter.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 15.05.2020 10:23    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at Horneland skrøt veldig av Trondsen som sentral i fjor vår, og sa at han så for seg å dyrke han i den rollen. Hvis Horneland ser på både Trondsen og PCS som gode alternativ på midtbanen så vet jeg ikke helt om jeg ser poenget i å beholde han. Måtte i så fall vært for å omskolere til midtstopper og bruke i kamper hvor vi har veldig mye ball (typisk hjemme mot lag på nedre halvdel). Bedre pasningsspiller enn våre midtstoppere og god nok? til å dekke opp i forsvar på de få overgangene som kommer. Lei av å se Hovland/Valsvik slå enkle pasninger utover sidelinja.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 15.05.2020 10:24    Post subject: Reply with quote

Nå syns jeg Lundemo blir kraftig overvurdert her. Middels stallspiller som bør erstattes med yngre spillere fra rekrutt eller innkjøpt talent. Få det bort! Dette er akkurat det nivået på spillere vi ikke trenger! En spiller som er "middels tippeliga"-nivå, uten særlig utviklingspotensiale og som i tillegg forventer nogenlunde fast plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 15.05.2020 11:21    Post subject: Reply with quote

Lundemo er nok overflødig med PCS inn, eneste jeg ville vurdert var en forlengelse ut året fordi det blir fort veldig tett kamprogram.

I en normalsesong så ville PCS inn, Lundemo ut være en oppgradering av et midtbaneledd hvor det virker som om vi har greit antall spillere. Helt grei backup, men backup skal ha lønn og står i veien for Salmar-spillere, så bør ikke ha mer slikt enn vi må.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 29.05.2020 21:44    Post subject: Reply with quote

Nevnes i nyeste Rasmus&Saga at Lundemo har vært outstanding på trening og at det så vidt har vært litt samtaler mellom ham og RBK igjen. Om Trondsen blir back får vi jo et behov for en spiller i tillegg til Skjelbred som kan spille sentralt, så muligheten øker kanskje for en forlengelse av oppholdet?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.05.2020 22:25    Post subject: Reply with quote

Er mange "hvis" ennå. Tror ikke Trondsen blir foretrukket som venstreback mens Meling fortsatt er i klubben.

Ergo er det ikke klart at Lundemo "bare" skal konkurrere med Skjelbred denne sesongen.

Jeg tipper denne usikkerheten i en vanlig situasjon hadde ført til at han automatisk hadde valgt ny klubb. Men i disse koronatider er det naturligvis et spørsmål hvor mange gode alternativer han har til å forlenge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 06.06.2020 08:47    Post subject: Reply with quote

Hadde dette vært en normal sesong så hadde Lundemo ut vært naturlig samtidig med Skjeldbred inn. For i en normal sesong ville Skjelbred spilt fast og da er det ikke behov for en spiller som "står i veien for ungdommen" og i tillegg sikkert har godt betalt.

Men i år er det ikke like enkelt. Ikke en gang Skjeldbred klarer å spille søndag-onsdag-søndag hver uke frem til jul. Vi må derfor ha en rotasjons-spiller som holder grei standard. Rotasjonsspillere kommer til å spille nokså mye i år tror jeg. Blir Lundemo værende så kommer han til å få spille en del. Jeg synes også at Lundemo har vist litt nye takter i de to treningskampene som er spilt. Han har ikke 99% støttepasninger lenger - han er mer fremoverrettet synes jeg. Og ryktene fra treningsfeltet er at han har vært bra i vår.

Forsvinner Lundemo så bør vi ha inn en ny. Trondsen skal spille/ rotere på ventrebacken (Meling er på vei ut døra). Åsen og Konradsen får det ikke helt til i den sentrale rollen synes jeg. Jeg ser heller ikke hvem som skulle tatt steget av ungdommene ennå.

Jeg synes det beste hadde vært om Lundemo ble forlenget med et halvt år. Så kan han gå i vintervinduet. 2021-sesongen blir sannsynligvis normal og da får Skjeldbred fast plass.

Men er jo et spørsmål om han er interessert i en slik kort mellomløsning.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.06.2020 12:08    Post subject: Reply with quote

Kan bli vanskelig å finne en midtbanesentral på høyt nok nivå, når utgangspunktet er at man sannsynligvis er sjanseløs på å spille Skjelbred ut av laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27, 28  Next
Page 25 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb