English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tom Høgli
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hendrix
Veteran


Joined: 14 Apr 2008
Posts: 1048
Location: kålrabi

PostPosted: 12.01.2013 17:56    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Nå vil vel denne Skogsrud stå som utlending, og det har vi vel ikke plass til om Mikkelsen kommer..


Er ikke de reglene endret? Tenker på spillere som dro til akademi i utland, feks. Wolff Eikrem.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 23 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 12.01.2013 17:58    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Nå vil vel denne Skogsrud stå som utlending, og det har vi vel ikke plass til om Mikkelsen kommer..


Whatnow? Står oppført som norsk, spiller for det norske U-landslaget, har vel ikke vært SÅ lenge i utlandet at han er å regne som utviklet utenfor Norge? Dro til City som 16-åring, var der i to år, et år i Skottland, og så tilbake hit. De forandret vel på reglene ang. dette, mener å ha lest at til og med godeste Wolff Eikrem er å regne som klinke norsk når det kommer til kvotespørsmålet.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 12.01.2013 18:01    Post subject: Reply with quote

Han er nok bedre enn Gamboa defensivt, men vesentlig dårligere offensivt. Jeg er ikke så sikker på at han er en så mye bedre venstreback enn Dorsin. Hvis det stemmer at vi har betalt under 5 mill for Bille-som er yngre, har spilt i bedre ligaer og er angrepsspiller (som er dyrere enn forsvarsspillere)-så er 5 mill for Høgli for mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 12.01.2013 18:26    Post subject: Reply with quote

Høgli tråden har utviklet seg til en ganske interessant debat. Tror alle her er enig om at det optimale er å hente en tobeint back på 20 år som er hurtig, god offensivt og defensivt, ikke går på utenlandskvoten og er like god/nesten like god som Dorsin, men villig til å sitte på benk og også ønsker seg til RBK uen å koste for mye. Det er totalt urealistisk spør dere meg, og da er Høgli den beste løsningen og også en god løsning. Argumentet "vi har jo Høiland" orker jeg ikke å ta seriøst lenger da Høiland ikke er god nok for ranheim og på langt nær god nok for benken til RBK. Velkommen til RBK Høgli. Avslutter min deltagelse i denne debatten med disse ordene "den som intet våger, intet vinner."
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 12.01.2013 19:08    Post subject: Reply with quote

Det Montana skrev Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 12.01.2013 19:36    Post subject: Reply with quote

Montana sine ord burde lukke denne debatten en stund:) Well spoken!
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 12.01.2013 19:41    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Det Montana skrev Tommel'n opp!

+1
Håper så inderlig Høgli signerer, og vi kan fort bli hans siste klubb og således også få en ny kontinuitets bærer der!
_________________
Fremad, menn av Nidaros! Til Europa!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.01.2013 20:08    Post subject: Reply with quote

Tror egentlig Rekdal snakket sant da han etter landskampen mot Zambia slo fast at VIF ikke forsøker å kjøpe Høgli.

Artig respons fra Davy, som konstaterte at det dermed er nye tider på Valle, der Martin Andersen forsøkte å kuppe alle spillere som RBK var interesserte i. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Øyvind
Rutinert


Joined: 19 Jul 2011
Posts: 512

PostPosted: 12.01.2013 20:17    Post subject: Reply with quote

Å alle de spillerne som VIF har "kuppet" foran oss har jo floppet. Iallefall Koné, Stoor og Gunnarson.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 12.01.2013 20:42    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Avslutter min deltagelse i denne debatten med disse ordene "den som intet våger, intet vinner."


Enig, vi bør våge å satse på de forsvarsspillerne vi har i klubben og vinne ved å isteden styrke de defensive ferdighetene på midtbanen Smile
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 12.01.2013 20:44    Post subject: Reply with quote

Nå har forumet sutret i flere år om at man ikke har nok dekning på backene back Lustig og Dorsin med flere, og nå når det kan skje, så er jaggu det også galt..

Høiland er ikke god nok til å være backup på begge backene.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 12.01.2013 20:48    Post subject: Reply with quote

Merkelig at det er så kontroversielt å være skeptisk til å hente en solid høyreback for mye penger når vi nettopp har kjøpt en høyreback som har 5-års-kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 12.01.2013 20:54    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Nå har forumet sutret i flere år om at man ikke har nok dekning på backene back Lustig og Dorsin med flere, og nå når det kan skje, så er jaggu det også galt..

Høiland er ikke god nok til å være backup på begge backene.


Det er vel det at høgli ikke er det rbk bør ha som backup. For dyr, og for mye styr om det blir benken...
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 12.01.2013 20:59    Post subject: Reply with quote

doffen, har du hørt om rotasjon? Alle tre kan fort ende opp med 25-30 kamper på en sesong. Og Høgli får nok ikke lovnader om fast plass om han kommer hit. Ingen bør ha klippekort på RBK.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 12.01.2013 21:11    Post subject: Reply with quote

Vet noen om Høgli er god med feil fot? I Rosenborgsk 4-3-3 er det veldig viktig at venstrebacken er god med venstrefoten.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 12.01.2013 21:19    Post subject: Reply with quote

Jada Rånny, vet hva rotasjon er og du har et poeng, men jeg ser helst at man bruker midlene der de virkelig trengs (ving og midten) før 5 mill blåses på backup i backrekka.
Back to top
View user's profile Send private message
Ræven
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 580

PostPosted: 12.01.2013 21:26    Post subject: Reply with quote

Tipper Høgli er nærmere Dorsin enn Tarik når det gjelder å bruke feil fot.
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1441

PostPosted: 12.01.2013 21:30    Post subject: Reply with quote

Får håpe han ikke er på nivået som Winsnes og Basma var med "feil" fot.
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 12.01.2013 22:15    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke overbevist om at han holder noe høyere nivå enn Dorsin på venstreback og på høyre er han ikke i nærheten av Gamboa. Internasjonalt nivå har han jo beviselig ikke da han er på vei hjem som ikke god nok for den Belgiske ligaen og en brukbar kamp mot Ronaldo og Portugal er ikke nok bevis for at han holder internasjonalt nivå.

Virker som en helt utrolig rar prioritering og et tilfelle hvor en går etter navn i stedenfor å se på hva en virkelig har behov for. En typisk Vålerenga/Brann/Viking signering og noe vi bør styre unna.
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 12.01.2013 23:42    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg er ikke overbevist om at han holder noe høyere nivå enn Dorsin på venstreback og på høyre er han ikke i nærheten av Gamboa. Internasjonalt nivå har han jo beviselig ikke da han er på vei hjem som ikke god nok for den Belgiske ligaen og en brukbar kamp mot Ronaldo og Portugal er ikke nok bevis for at han holder internasjonalt nivå.

Jeg har virkelig sansen for Gamboa, men sliter voldsomt med å følge resonementet ditt her Keenoir.

Gamboa har 30 kamper for Fredrikstad, Høgli har 105 kamper for Tromsø, Dorsin har et par hundre kamper for Rosenborg.
Gamboa fikk to kamper for FC København, Høgli har over 40 kamper for Brügge, Dorsin har 20 kamper for Strasbourg og 14 for Cluj.
Gamboa har en treningskamp for Costa Rica, Høgli har 26 landskamper for Norge og Dorsin har 16 landskamper for Sverige.

Er det den treningskampen for Costa Rica som gjør den store klasseforskjellen på Gamboa og Dorsin/Høgli? Og hvorfor i all verden er ikke Gamboa fast på landslaget til Costa Rica om han er så mye bedre enn de to andre der?

Helt i orden at du er mot å signere Høgli, det er ikke det. Men jeg sliter med å se at Gamboa er så veldig mye bedre enn de to andre der ut i fra det de tre har gjort i sin karriere.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 12.01.2013 23:58    Post subject: Reply with quote

Tom Høgli - 28 år
Micke Dorsin - 31 år
Christian Gamboa - 23 år

Når Gamboa når alderen til Høgli og Dorsin vil jeg tro at han ihvertfall matcher de tallene på kamper for klubber i utlandet. En ser at Gamboa har et mye høyere tak når det gjelder fotballegenskaper enn Dorsin og Høgli. Jeg synes Høgli er en solid høyreback, men at det vil være en dårlig prioritering av resursene våre å bruke så mye på han.
Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 13.01.2013 00:01    Post subject: Reply with quote

@Wiseblood

Nå er ikke jeg Keenoir, men tipper han sikter til at Gamboa nok har ett høyere maks nivå og ikke minst potensiale enn Dorsin/Høgli og at det ikke er meritter det går på. Noe jeg er enig med han i. Når det er sagt, synes jeg signeringa av Høgli er helt kurant, han er en solid spiller i norsk målestokk, venstrebecken vår trenger oppdatering om ikke så altfor lenge, så en rullering mellom han og Dorsin der pluss evt innhopp for Gamboa er ikke dumt. Konkurranse på en plass der det har vært så og si null konkuranse fra før er nok heller ikke så dumt.
Back to top
View user's profile Send private message
Wannebo
Veteran


Joined: 15 May 2010
Posts: 1121
Location: Steinkjer

PostPosted: 13.01.2013 00:40    Post subject: Reply with quote

Tom Høgli er en god fotballspiller, men å bruke fem millioner på en høyreback for å bruke han på venstresiden der vi har Dorsin i ett år eller to til, er idioti. Gamboa er klasse, og der vil jeg ikke ha noen andre. Det gir ikke noen mening å kjøpe Høgli nå.

Det jeg vil ha inn er en ung og fremadstormende venstreback på rundt 20 år som kan ta over for Dorsin når han gir seg. Ikke en 28 år gammel høyreback som er for god (og dyr!) til å slite benk eller bli plassert på venstreback der vi har en som er like god fortsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvind
Rutinert


Joined: 19 Jul 2011
Posts: 512

PostPosted: 13.01.2013 00:56    Post subject: Reply with quote

Når vi skal spille 40-50 kamper i året, om vi kommer i gruppespillet i E-cup, trenger vi å rotere på laget. Å da er vi nødt til ha gode spillere. Skal vi ha en god og en dårlig spiller i hver posisjon da? Er jo ingen toppklubber som har det sånn. Håper vi signerer Høgli!
Back to top
View user's profile Send private message
Wannebo
Veteran


Joined: 15 May 2010
Posts: 1121
Location: Steinkjer

PostPosted: 13.01.2013 01:14    Post subject: Reply with quote

Er jo ikke det jeg sier. Jeg vil gjerne ha dobbel dekning på alle plasser, men vi er ikke Barcelona eller Manchester United. At vi har to spillere på alle plasser som er like gode har vi ikke råd til, dessuten så vil ikke for eksempel Høgli komme hit for å sitte på benken. Da må vi benke Dorsin eller Gamboa. Og er det et alternativ? Heller få inn unge spillere bak de som spiller fast som er nesten like gode, men som ikke klager over å sitte på benken og må ta til takke med spilletid i cuper og når førstevalget er ute. Spillere som utvikler seg. Ikke etablerte landslagsspillere med millionlønn.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Next
Page 7 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb