English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Thomas Kind Bendiksen
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 21.11.2013 12:52    Post subject: Reply with quote

Ok, bra tilbakemelding, Dew!!! Han bør egentlig være bra på overlappsløp viss han skal være aktuell, pasningsfoten, inkl blikk, har jo TKB i massevis.
Back to top
View user's profile Send private message
fysiotore
Senior


Joined: 27 Jul 2011
Posts: 153

PostPosted: 21.11.2013 23:33    Post subject: Reply with quote

RBK fremst i køen for å sikre seg Bendiksen?

http://www.nordlys.no/spo...998126.ece
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 21.11.2013 23:37    Post subject: Reply with quote

Fin avslutning på kvelden, Tore Tommel'n opp!

Etter det Nordlys erfarer skal Rosenborg være lengst frem i løypa.

Seriemester Strømsgodset skal også være på banen, men vil slite med å møte TILs priskrav for Kind Bendiksen. Molde er også en klubb som har vist interesse.

Jeg vil påstå at det er en sensasjon om vi får en spiller som har bestekompisen til Solskjær som agent.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 21.11.2013 23:43    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig det går igjennom. Finner det merkelig at han har gått under radaren hos såpass mange.. for her har vi en norsk, teknisk slepen spiller i sin beste alder med de rette kvalitetene. Han, Annan og en ordentlig profil der fremme ville gjort dette vinduet historisk.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.11.2013 23:59    Post subject: Reply with quote

Propagandamaskinen kjører på for fullt:

– Vi har ingen planer om å selge noen! Vi har store sportslige ambisjoner, og da planlegger vi ikke å selge de viktigste spillerne våre, sier [sportssjef Svein-Morten Johansen].

Les mer: Avviser flere spillersalg

Tromsø er seg sjøl lik. Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 22.11.2013 02:14    Post subject: Reply with quote

De kan da for fankern ikke ha råd til det, eller har de planer om å rane Sparebank1 Nord-Norge nå igjen.!? makan til gjeng.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
thoves
Veteran


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 1329

PostPosted: 22.11.2013 02:26    Post subject: Reply with quote

Hvilken plass skal han ha i laget da? Hvis man tenker å hente Annan, så er vel midtbanen satt. Diskerud/Svensson-Annan-Jensen.

Eller planlegger man Kind Bendiksen inn for Diskerud/Svensson.

Eller skal han ha en kantrolle?, Kind Bendiksen-Søderlund-Helland/Bille/Chibbe/Mikkelsen.

Noen må jo ut her.. ? Ihvertfall hvis de ser på både Annan og Kind Bendiksen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 22.11.2013 07:58    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde lett tatt Annan og Abu før jeg hadde valgt Kind Bendiksen. Det sagt så har Bendiksen kvaliteter/det har sett ut som Bendiksen har kvaliteter i TIL.
Spm er vel allikevel hvordan han tar/øker nivået et steg opp, samt hvor mye utvikling er det igjen i en 24 år gammel spiller som har spilt fast under trygge og gode omgivelser?

Er usikker på hva jeg syns om Bendiksen-signering, rett og slett. Blir ikke veldig misfornøyd, men ønsker noe annet. Alt kommer vel an på hvilke andre alternativ man hadde.

Annan og Abu over Bendiksen, det er uten tvil.
Back to top
View user's profile Send private message
str543
Senior


Joined: 19 May 2012
Posts: 153

PostPosted: 22.11.2013 08:00    Post subject: Reply with quote

Bye wrote:
De kan da for fankern ikke ha råd til det, eller har de planer om å rane Sparebank1 Nord-Norge nå igjen.!? makan til gjeng.

Trond Mohn
Say no more
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 22.11.2013 10:34    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett veldig lite av Bendiksen, men er ikke dette en playmaker type? God teknikk, kreativ og konstruktiv med ballen. Etter min oppfatning har vi for få kreative midtbanespillere, og om ikke Bendiksen er den rette mannen, er i hvert fall den typen jeg skisserer noe vi må prioritere foran neste sesong.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 22.11.2013 10:53    Post subject: Reply with quote

http://www.nordlys.no/spo...998126.ece

Venter på "kanontilbud"...
Back to top
View user's profile Send private message
fysiotore
Senior


Joined: 27 Jul 2011
Posts: 153

PostPosted: 22.11.2013 11:23    Post subject: Reply with quote

Spartacus; Jeg ser også på Bendiksen som en kreativ sentral midtbanespiller og deler din vurdering av han. I tillegg er han løpssterk med gode kvaliteter både defensivt og offensivt - samt scorer endel mål. Det er ikke uten grunn av Deila kunne tenke seg han som en erstatning for Stefan Johansen hvis han drar. Jeg mener Bendiksen vil være et meget godt alternativ for oss hvis vi ønsker en slik type sentral midtbanespiller. Alternativt er en Annan eller Selnæs. Å hente både Bendiksen og Annan mener jeg er uaktuelt.
Back to top
View user's profile Send private message
trondhb
Veteran


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 1572

PostPosted: 22.11.2013 12:52    Post subject: Reply with quote

Eller Marek Sapara ? Klubbløs siden juli... http://www.transfermarkt....40059.html
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 23.11.2013 04:09    Post subject: Reply with quote

Er litt avventende til Kind. Jeg ser at han er en god spiller, som absolutt ikke ville gjort seg bort i Rosenborg. Men jeg tror også det hadde tatt litt tid før han dominerte. Det var vel først nå i høst han virkelig begynte å spille bra, ironisk nok da Tromsø slet som verst. Da jeg ved flere anledninger så Kind i sommer slet han med å komme inn i kampen. Personlig synes vi er såpass bra dekket i denne posisjonen, og det vil være drøyt å bruke masse penger på en person som trolig ikke vil bli en kjempeforsterkning i første omgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 23.11.2013 10:35    Post subject: Reply with quote

Vi har betalt nok overpris på norske spillere - la heller TIL få kjenne på konkursspøkelset seint januar, hent ham da eller til neste sommer. Skulle han dra til Molde er det ikke så farlig, kan sikkert finne bedre alternativ lenger sør (les:Danmark)
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 23.11.2013 17:27    Post subject: Reply with quote

Sola,
det var først etter sommerferien at Kind Benidksen fikk den rollen han evt er tiltenkt i RBK - en dyptliggende ballsentral.

Annan ser jeg ikke helt hvordan skal fungere som ballsentral - dessverre. I et 433 system tror jeg ikke en spiller som Annan passer inn - som med Chibuike.

Tilbake til røttene betyr at det er viktigere å finne spillere til systemet, enn å finne et system til spillerne.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.11.2013 10:11    Post subject: Reply with quote

Annan er etter min mening sterkt undervurdert som ballsentral. Sist han var her tok det lang tid før lagkameratene forstod verdien hans som bindeledd med ball, og enda lenger før motstanderne forstod at de måtte forsøke å ta ham ut.

Kort sagt:
- Han er meget god til å posisjonere seg i forkant for å være spillbar.
- Han er meget god til å orientere seg i forkant, og bruker veldig kort tid med ballen.
- Han er god teknisk, og behersker retningsbestemte med- og mottak.
- Han er ekstremt god til å skjerme ball, og mister den nær sagt aldri.
- Han har svært høy treffprosent på pasningene, og spiller faktisk både støtte og gjennom ledd.

Det han derimot ikke gjør er å spille lange gjennombruddspasninger, eller å holde på ballen for å diktere tempo, så han er ingen playmaker ala Skammelsrud, men han fungerer veldig bra for å heve balltempoet i frispillingsfasen. Dette, kombinert med de enorme defensive kvalitetene, frigjør plass til en mer playmakeraktig hovmestertype på en av indreløperplassene, tenk Runar Berg, eller kanskje Daniel Berntsen?

For å returnere til topic: jeg aner ikke hvor reell koblingen mot Annan er (vi har jo hørt det før), men får vi ham så tar vi imot med begge hender, signerer så lang kontrakt som mulig, og tilpasser rollene til seriens klart beste spiller. Da er det totalt overflødig å hente Kind Bendiksen. Hvis det derimot ikke er noe i Annan-historien, så er jeg forsiktig optimistisk til Bendiksen dersom KUN han og Selnæs konkurrerer om sentralen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Ræven
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 580

PostPosted: 24.11.2013 15:34    Post subject: Reply with quote

Kjempeinnlegg, zaphod.

Annan hadde blitt en av de tryggeste pasningsleggerne i RBK om han kom(uten at det trenger å si all verden, dessverre). Han spiller på det han kan og treffer stort sett alltid en medspiller. Etter hvert ble det også flere og flere pasninger fremover i banen, og gjennom ledd som du sier, uten at det nødvendigvis ble hverken målgivende eller førte direkte til sjanser.

Det er flere måter å fylle den dype rollen på midten i 4-3-3, og selv om jeg foretrekker en Skammelsrudtype er Annan så forbanna god i tippeligasammenheng at han hadde hevet RBK mange hakk. Hadde blitt to gull i år med han på laget.

Dessverre har jeg ingen tro på at han kommer tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Sparedusj
Junior


Joined: 04 Oct 2006
Posts: 57

PostPosted: 25.11.2013 10:40    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
MEN, Moh Abu ville vært en klar forsterkning. Han bør hentes tidlig fra Danmark før Stefan Johansen blir aktuell for salg.


City forhandler ikke med andre klubber enn Godset i Norge, så det tror jeg blir en bortkastet telefon.
_________________
Leve Godset!
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 25.11.2013 13:19    Post subject: Reply with quote

Sparedusj,
Mohammed Abu er i ferd med å "slippes" fra Manchester City. Det er et ideelt tidspunkt å henvende seg etter Abu nå og det må gjøres FØR Johansen blir salgsaktuell.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.11.2013 00:16    Post subject: Reply with quote

En av de viktigste TIL-sponsorene, Troms Kraft (i praksis fylkeskommune og kommune), lever i samme gale verden som TIL.

Nå skal de sannelig skrape sammen penger for å rykke opp igjen, ja!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fysiotore
Senior


Joined: 27 Jul 2011
Posts: 153

PostPosted: 28.11.2013 21:26    Post subject: Reply with quote

Noen som så Tromsø - Tottenham i kveld og kan gi en vurdering av Kind Bendiksen?
Back to top
View user's profile Send private message
Ingeman
Veteran


Joined: 07 Dec 2006
Posts: 2582

PostPosted: 28.11.2013 21:30    Post subject: Reply with quote

Jeg så første omgang. Kind Bendiksen gjorde ikke mye ut av seg, men hadde få feilpasninger.

Den som imponerte meg desidert mest var VB på Tromsø, Kristiansen. Hadde vært kanon for RBK om vi ikke hadde hatt Skjelvik. Nå har vi ikke bruk for han.
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 28.11.2013 21:54    Post subject: Reply with quote

Kristiansen ble totalt avkledd av Townsend (?) i de minuttene av andreomgang jeg så. Bendiksen like ballsikker og frisk som alltid.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 1993

PostPosted: 28.11.2013 21:54    Post subject: Reply with quote

Synes at Kind Bendiksen var Tromsø's beste, utover i 2.omgangen. Han tok tak, før Tottenham laget 2 enkle mål. I de første 20 av 2.omgang var TIL på høyde med Tottenham, etter målene var det klar forskjell.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb