English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Viking
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Viking?
Alexander Lund Hansen
85%
 85%  [ 85 ]
Cristian Gamboa
3%
 3%  [ 3 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Per Verner Rønning
2%
 2%  [ 2 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
1%
 1%  [ 1 ]
Morten Gamst Pedersen
2%
 2%  [ 2 ]
Nicki Bille
2%
 2%  [ 2 ]
Alexander Søderlund
1%
 1%  [ 1 ]
Riku Riski
1%
 1%  [ 1 ]
Mikael Dorsin
2%
 2%  [ 2 ]
Mikkel Diskerud
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 100

Author Message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 29.03.2014 21:44    Post subject: Reply with quote

danielsk wrote:
JannesBart wrote:
Idiot. Faen for en bedriten kommentar. . ]
Haha, du mener Örlund hadde reddet den situasjonen?


"Hahaha" gjett tre ganger hva jeg tror første keeperen vår hadde gjort i den situasjonen.
Færrest mål i mot TL 2013...men det var vel kun flaks? ]
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran


Joined: 12 Jul 2013
Posts: 1270

PostPosted: 29.03.2014 21:54    Post subject: Reply with quote

Så sinna da Smile Lunna var BB og leverte en fantastisk prestasjon i dag. Dagens prestasjon var over det nivået vi vanligvis ser fra en RBK-keeper, og fjorårets statistikk forandrer ikke det faktumet. Jeg tror ikke Ørlund ville gjenskapt det vi så fra Lunna i dag om han hadde startet. Du står fritt til å tro noe annet uten at jeg vil kalle deg en idiot.

Så skal vel ikke Ørlund ha all æren for at vi slapp inn minst mål i fjor heller. Det var jevnt over LITT høyere kvalitet i forsvarsrekken enn det vi så i dag, eller hva?
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 29.03.2014 22:34    Post subject: Reply with quote

Kjedelig kamp i dag, der Viking var det beste laget. Spillestilsmessig er det fullstendig på trynet. Faller langt tilbake på egen hjemmebane, og mot etablert slås det stort sett langt (og upresist). Vi spiller en svært primitiv type fotball, og det er ikke veien å gå fremover. Løsningen ligger i å skifte ut nøkkelpersoner i sportslig avdeling og trenerapparat, men det har jo vært åpenbart i flere år nå, uten at noe har skjedd med unntak av at Jönsson ble avskjediget. Men hva hjalp det når en ny middelmådighet ble hentet frem fra glemselen.

Alle kommentarer som går på at Perry må få tid, noen til den ene måneden, andre vil gi ham til en annen måned etc. er bortkastet lojalitet til klubben og Perry. Per Joar Hansen er ikke og kommer heller aldri til å bli en topp trenerskikkelse. Erik Hoftun er ikke og kommer heller aldri til å bli en topp sportsdirektør. De som tror at disse skal lære seg inn i rollene har lurt seg selv inn i et selvbedrag av dimensjoner. SLUTT! Krev handling! ACTION! Hva venter vi på? Livet er for kort til at noe som betyr så mye for så mange skal fortsette å få lov til å rotne på rot, uke etter uke, kamp etter kamp.

Tilbake til Viking-kampen; Lund Hansen viste at han på sitt beste holder høy klasse reaksjonsmessig og en-mot-en. Gamboa var solid på backplass. Jensen hadde noen bra involveringer, og gir alltid sitt beste. Mix gav midtbanen mer energi og tøyde Vikings defensive oppsett mer gjennom gode løp. Scoringen var en klasseavslutning. Mix minnet faktisk utseendemessig og stilmessig en del om Mario Kempes fra VM '78, da han kom fra midtbanen, stormet mot motstandernes forsvar og scoret mål.

På minussiden er først og fremst Gamst, som jeg ser på som et gedigent bomkjøp. Han har kun én speed der han jogger frem og tilbake på midtbanen, s-l-o-w, s-l-o-w, s-l-o-w. Tempoproblemene hans ble veldig tydelig, og man skjønner fort hvorfor han har slitt mye benk de siste årene. Med ham som indreløper blir Rosenborg et dårligere lag. Samtlige av hans midtbane-konkurrenter i klubben ville vært et bedre valg som indreløper.

Gamst sluntrer også unna defensivt, følger ikke spillere som han burde gjort og greier ikke å gjøre seg spillbar til å ta i mot pasninger før ballen er godt inne på motstanderens banehalvdel. På den måten gjør han det vanskeligere for laget å spille mot etablert via midtbanen, men heller bli tvunget til å slå langt.

Skal Gamst spille noe sted bør det være sentral midtbane, men da må han ha en rolle kun som pasningslegger og ha en 'destroyer' ved siden av seg. I dag var han alt annet enn god også i rollen som pasningslegger. Han fikk lov til å leke Andrea Pirlo, men de fleste av pasningene hans havnet hos en av de mørkeblå, eller i ingenmannsland bak forsvarslinja.

Selvsagt har han en dødballfot som vil skaffe oss mål i år, men om han spillemessig ikke holder et høyere nivå vil RBK totalt sett tape på å ha ham i laget. At han vil stå i veien for Chibuike som indreløper forsterker bare hvor idiotisk dårlig signering dette var.

Andre spillere på minussiden var Søderlund, som var stort sett usynlig, Riski som virket utilpass, Svensson, som fremstår mer og mer som RBKs svar på Espen Søgård og Rønning, som var uheldig med headingen på slutten av kampen. Skjelvik hadde heller ingen heldig omgang, men var syk, så det kan være forklaringen.

Apropos Viking-målet som gav 2-2, så var Søderlund flyttet ned i midtforsvaret. Perry brukte dette trekket også i fjor, og mange ganger holdt det på å gå galt, da det gav motstanderne anledning til å slå langt. Slik jeg ser det fikk Viking en aldri så liten invitasjon til å score utligningen gjennom Perrys taktiske grep.
Back to top
View user's profile Send private message
teko
Junior


Joined: 29 Nov 2012
Posts: 9

PostPosted: 29.03.2014 22:50    Post subject: Reply with quote

Etter en kamp er det selvfølgelig for tidlig å konkludere, men alikevel kan man driste seg frempå med noen påstander:

1) RBK står i beste fall på stedet hvil ift å utvikle spillet sitt, spesielt offensivt. I dag var vi 3 min unna å få med tre poeng som ville ha kamuflert hva som egentlig er status. Hvor er vi egentlig på vei, og hva er masterplanen?

2) Molde viste i går at de er kommet videre og spiller en mer direkte stil som vil sette mange motstandere under press, og de 3 nye signeringene deres styrker laget med hurtighet i det offensive spillet som vi gjerne skulle hatt selv (mange her på forumet har nok undervurdert disse)

3) Etter 1 runde: MFK>RBK
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 29.03.2014 22:51    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
De som tror at disse skal lære seg inn i rollene har lurt seg selv inn i et selvbedrag av dimensjoner. SLUTT! Krev handling! ACTION! Hva venter vi på?


Ah, slutt å være sinna på feil sted. Dette er ting som er mat for årsmøtet i Rosenborg, der ingen - nok en gang - tok opp dette.

Du dukker nok opp på årsmøtet i 2015 for å kreve handling.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 29.03.2014 23:04    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Borden wrote:
De som tror at disse skal lære seg inn i rollene har lurt seg selv inn i et selvbedrag av dimensjoner. SLUTT! Krev handling! ACTION! Hva venter vi på?


Ah, slutt å være sinna på feil sted. Dette er ting som er mat for årsmøtet i Rosenborg, der ingen - nok en gang - tok opp dette.

Du dukker nok opp på årsmøtet i 2015 for å kreve handling.


Tok du opp dette?

Som "evig" student, med litt over 2000 i stipend månedlig og 4 timers kjøretur er jeg vel ikke den eneste som prioriteter kvelder på sofaen fremfor en offentlig, selv om den er mer støttet på rbkweb, kritikk av Hoftun og kompani foran gamle travere på "store" møter.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 30.03.2014 00:00    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Kjedelig kamp i dag, der Viking var det beste laget. Spillestilsmessig er det fullstendig på trynet. Faller langt tilbake på egen hjemmebane, og mot etablert slås det stort sett langt (og upresist). Vi spiller en svært primitiv type fotball, og det er ikke veien å gå fremover. Løsningen ligger i å skifte ut nøkkelpersoner i sportslig avdeling og trenerapparat, men det har jo vært åpenbart i flere år nå, uten at noe har skjedd med unntak av at Jönsson ble avskjediget. Men hva hjalp det når en ny middelmådighet ble hentet frem fra glemselen.

Alle kommentarer som går på at Perry må få tid, noen til den ene måneden, andre vil gi ham til en annen måned etc. er bortkastet lojalitet til klubben og Perry. Per Joar Hansen er ikke og kommer heller aldri til å bli en topp trenerskikkelse. Erik Hoftun er ikke og kommer heller aldri til å bli en topp sportsdirektør. De som tror at disse skal lære seg inn i rollene har lurt seg selv inn i et selvbedrag av dimensjoner. SLUTT! Krev handling! ACTION! Hva venter vi på? Livet er for kort til at noe som betyr så mye for så mange skal fortsette å få lov til å rotne på rot, uke etter uke, kamp etter kamp.

Tilbake til Viking-kampen; Lund Hansen viste at han på sitt beste holder høy klasse reaksjonsmessig og en-mot-en. Gamboa var solid på backplass. Jensen hadde noen bra involveringer, og gir alltid sitt beste. Mix gav midtbanen mer energi og tøyde Vikings defensive oppsett mer gjennom gode løp. Scoringen var en klasseavslutning. Mix minnet faktisk utseendemessig og stilmessig en del om Mario Kempes fra VM '78, da han kom fra midtbanen, stormet mot motstandernes forsvar og scoret mål.

På minussiden er først og fremst Gamst, som jeg ser på som et gedigent bomkjøp. Han har kun én speed der han jogger frem og tilbake på midtbanen, s-l-o-w, s-l-o-w, s-l-o-w. Tempoproblemene hans ble veldig tydelig, og man skjønner fort hvorfor han har slitt mye benk de siste årene. Med ham som indreløper blir Rosenborg et dårligere lag. Samtlige av hans midtbane-konkurrenter i klubben ville vært et bedre valg som indreløper.

Gamst sluntrer også unna defensivt, følger ikke spillere som han burde gjort og greier ikke å gjøre seg spillbar til å ta i mot pasninger før ballen er godt inne på motstanderens banehalvdel. På den måten gjør han det vanskeligere for laget å spille mot etablert via midtbanen, men heller bli tvunget til å slå langt.

Skal Gamst spille noe sted bør det være sentral midtbane, men da må han ha en rolle kun som pasningslegger og ha en 'destroyer' ved siden av seg. I dag var han alt annet enn god også i rollen som pasningslegger. Han fikk lov til å leke Andrea Pirlo, men de fleste av pasningene hans havnet hos en av de mørkeblå, eller i ingenmannsland bak forsvarslinja.

Selvsagt har han en dødballfot som vil skaffe oss mål i år, men om han spillemessig ikke holder et høyere nivå vil RBK totalt sett tape på å ha ham i laget. At han vil stå i veien for Chibuike som indreløper forsterker bare hvor idiotisk dårlig signering dette var.

Andre spillere på minussiden var Søderlund, som var stort sett usynlig, Riski som virket utilpass, Svensson, som fremstår mer og mer som RBKs svar på Espen Søgård og Rønning, som var uheldig med headingen på slutten av kampen. Skjelvik hadde heller ingen heldig omgang, men var syk, så det kan være forklaringen.

Apropos Viking-målet som gav 2-2, så var Søderlund flyttet ned i midtforsvaret. Perry brukte dette trekket også i fjor, og mange ganger holdt det på å gå galt, da det gav motstanderne anledning til å slå langt. Slik jeg ser det fikk Viking en aldri så liten invitasjon til å score utligningen gjennom Perrys taktiske grep.


Dette er perfekt oppsummert. Fy faen så skuffet jeg var over Gamsten.
Her står Perry i forkant og lover gull og grønne skoger. For en idiot.
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 30.03.2014 00:26    Post subject: Reply with quote

Gamst kommer, litt kamprusten.

Første spark på ballen var en poler opp til vingen. Typisk drillo fotball, går for duell hvor vi skal vinne andreballen. Slik var det første kvarteret, hvor vi faktsik dominerte. Jeg håper virkelig ikke dette er taktikken, for slik fotball gidder jeg ikke å se/ heie på.

Bedre spill i 2 omgang, men fortsatt mye å gå på.

Savner å se noe mønster i spillet vårt. Hva er det egentlig Perry prøver å få til? Jeg ser det ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 30.03.2014 00:46    Post subject: Reply with quote

Han prøver å få til slik moderne fotball skal spilles. Det er jo bare han som har evnen til å definere hvordan det må være. Ufeilbarlige Joar som presses av utelukkende kunnskapsløse, kravstore trøndere som henger fast i 90-tallet.
Rart at bare møkkalag har vært interessert i middelmådige Joar før kameratansettelsen i Rosenborg.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 30.03.2014 01:08    Post subject: Reply with quote

Houffff. Rævvafotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 30.03.2014 02:36    Post subject: Reply with quote

Ok gedigen oppladning med grilling og øl her i hovedstadens fine vær... fikk til og med en VIF fan med for å se kampen.
Men... det ble dog et antiklimaks med en førsteomgang som kunne fått vår alles kjære https://www.youtube.com/w...K2izb79Wvg (Duracell kaninen for de som ikke vil trykke på linker) til å sovne.
Det var rett og slett en dørgende kjedelig første omgang der Viking rett og slett var det laget som så giftigst ut, selv om de langtifra var noen Toxicodendron radicans i fotballsammenheng... (Poison Ivy).

2 omgang var bedre, og jeg må si at en Mix med relativt lite fotball i bena tross alt virket veldig frisk og bra.
Når vi her i stua så Dorsin entre banen, så var det til stående ovasjoner (dog kun i noen få sekunder) for vi fikk inn en som virkelig ville gi alt for drakta!


Rosenborg fikk deretter kampen i sin hule hånd, vi leder 2-0 og har egentlig kjempekontroll...
Hva skjer så?
Jo Per Werner finner ut at siden han har hatt en kanonsjangse (headingen) så er det på tide å jevne ut som vanlig...og gjør en megabrøler (som vanlig...).
På 2 målet er vi direkte urutinerte, og kjører hardt istedenfor å safe med kort tid igjen av kampen.
Og voila 2-2.

Lunna er BB for RBK sin del.

Bille, Dorsin og Mix får godkjent, Gamst er nærmest de uten å få noe mer enn ett høflig nikk i gangen.
Hvorfor Chibuike ikke får slippe til får stå for Perrys regning.. som så mye annet. Uforståelig er det okke som.
Vel da er den største skuffelsen svelget, samt mengder av øl, og man tar kveld i håp om en bedre lørdag neste helg:)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 30.03.2014 03:35    Post subject: Reply with quote

Nettopp kommet hjem fra tidenes mest rævva bytur. Klarte aldri å svelge skuffelsen. Kort oppsummert: helt fortjent resultat. Burde tapt. Spiller dårligere enn treningskampene i 2013. Aldri vært mer overbevist: Perry og Hoftun må gå. Begge er forholdsvis trivelige men det driter jeg i nå. Her bruker mange tusen mennesker store deler av fritiden sin på dette laget også får vi servert denne driten her? Fy faen er det rævva at jeg har ikke ord. Mulig dette er surmaga og lite løsningsorientert, men sannheten er at vi har kommet til JJ nivået igjen, og man kan bare begynne å drømme mot 2016 når vår neste trener har fått ett års erfaring. Faen, dette var tungt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 30.03.2014 04:43    Post subject: Reply with quote

Fått fordøyd kampen, og blitt noe i nærheten av edru.

Lunna vår klart beste (noe han også var på 2-0, smak litt på den). Gamboa klar nummer to. Jensen, Mix og Bille også godkjent, hovedsaklig grunnet innsats.

Vi sliter med et midtforsvar uten kamptrening, og slipper inn to grunnet det.

Men, det er ikke der vi taper poeng. Vi har ikke et snev av samspill. Ingen offensiv samhandling what so ever. En førtidspensjonert slakter som har hatt uheldig omgang med kjøttkverna kan telle antall ganger det er kobling mellom pasning og bevegelse på ei hånd.

Uavgjort er helt riktig bilde av kampen i dag. Første omgang var flau. Vi kan kanskje skryte litt av at vi klarer å unngå mål baklengs. Omgangen har tre navn - Berisha, De Lanlay og Lunna, med Thorsteinsson i parentes. 2-0 som det var noen øyeblikk er et ran. Vi kan ikke fokusere for mye på at vi taper en tomålsledelse. Vi scorer to mål ut av ingen ting, og fortjente ikke bedre enn sluttresultatet tilsier. Viking hadde angrepsspill som overgikk oss med sjumilsstøvler, og heller ikke de glimret offensivt.

Jeg sitter utover i andre omgang og ber til samtlige guder jeg ikke tror på om å få inn Chibuike. Om så i rullestol. Slik skal det ikke være. Første serieomgang foran et Lerkendal med bra dekning på setene, og vi skaper nada. Jeg ser, om jeg legger godvilja til, ett angrep som ligner noe som kan kvalifiseres som "tilbake til røttene", og det ender med Gamsts skudd midt på keeper i første omgang.

Jeg gir som tidligere sagt Perry frem til sommeren (mest grunnet at jeg ikke har tro på at noe skjer før), men jeg har null tro på prosjektet. Vi er ikke et fnugg bedre i dag enn vi var i mars 2013. Heller verre. Det offensive fremstår som dårligere enn vi viste mot Brann og Sogndal i omgang to og tre (arrester meg om jeg bommer), og det defensive kompenserer ikke godt nok i dag, da vi dessverre sliter med skader og halvskadde spillere - noe ikke trenerne kan belastes for.

Min mistillit til Prosjekt Perry ble ikke motbevist i dag. Vi har mange gode offensive spillere der ute, men det er poengløst så lenge vi ikke har en trener som klarer å sy det hele sammen.

Så joda, Perry, du får fokusere på det defensive. Star Wars-fotball er ikke mulig lenger, sier du. Etter dagens kamp er garantert fokus på at vi slipper fra oss en tomålsledelse. Du får dulle deg inn i din offensivt balleløse verden hvor du skylder på at individuelle feil i forsvaret tapte kampen for oss. Vi som har fotballforståelse snevet over snittet blant småbarnsfamilier på REMA øvre ser at det ikke er der vi tapte poeng. Perry har byttet om ordene. Angrep er beste forsvar, heter det, ikke omvendt. Å begynne med det defensive når vi bygger et nytt lag er helt OK, første tredjedelen eller så av sesong én. Nå er vi påbegynt sesong to, ytterligere forsterket i vinter, og vi er i beste fall status quo.

Dette er ikke noe muggent og sutrete innlegg. Jeg elsker klubben min, og uttrykker bare min bekymring med et lite varsku. Jeg ønsker at klubben skal lykkes med eller uten folk jeg liker. Perry er en flott mann, det har ikke med det å gjøre. Vi har spillere som er langt bedre enn det vi viste i dag. En gang heklet Eggen sammen et kollektiv som var mangfoldig ganger bedre enn summen av enkeltspillerne. Jeg forventer ikke at det skal skje på kort tid for en ny trener. Men per i dag har vi et kollektiv som leverer langt under summen av spillerne. Og det er i sesong to, uten merkbare tap utover individualisten Eliounoussi, og etter å ha forsterket med to spillere med offensive kvaliteter i vinter.

Hvem som helst; fortell meg hvordan kan man ha trua på at dette skal bli bedre i løpet av sesongen når vi i beste fall er på samme nivå som for et år siden?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
korp1
Junior


Joined: 28 Nov 2013
Posts: 4

PostPosted: 30.03.2014 05:52    Post subject: Reply with quote

Absolutt ikke godkjent av RBK denne forestillingen, men jeg har fortsatt troen på gull på bakgrunn av at vi antakelig har bedre individualister enn de andre lagene. Viking kommer antakelig til å være et topp-6 lag, og slik sett er ikke ett poeng på hjemmebane det verste man kan forvente.
Når det er sagt, så skal man klare å vinne en kamp man leder 2-0 selv uten å måtte ty til det verste av PJHs defensive bytter (som uteble i dag).
Jeg vil allikevel oppmuntre klubben til å se på hvorvidt PJH er egnet til å få samspillet til i laget, det er stadig ikke tilstedeværende selv etter en sesong med rimelig kontinuitet i laget. Våre bytter i dag var suksessfulle, men allikevel stusser jeg over hvorfor vi ikke spiller med "omvendt V på midten" med chibuike som hengende fremfor Jensen sentralt. Å frigjøre Jensen som indreløper er antakelig mer givende enn å ha ham som anker.

Det er ikke lenger laget som eventuelt tar gull, men individualistene RBK innehar som tar gullet.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 30.03.2014 08:35    Post subject: Reply with quote

Jeg leser at flere at flere av dere synes at Per Joar Hansen er en hyggelig og redelig mann? PÃ¥ bakgrunn av hva?

For meg er han alt annet enn hyggelig/grei, og det begrunner jeg i hans væremåte.

Han har en enorm tro på seg selv og sine egne tanker om fotball, og det er helt merkelig for meg når han knapt nok har oppnådd et resultat det kan snakkes høyt om. Hvis han blir utfordret, eller blir stilt spørsmål til, blir det avfeid med at vi er lekmenn, som ikke har greie på hva en snakker om, lever i fortiden, etc, Jeg håper bare at det er uttad, men jeg tror vel egentlig ikke at Perry er veldig annerledes innad i gruppen. Dette er det jeg kaller arroganse. En god leder ville tatt i mot gode råd eller brukt kritikken til en korreksjon på hvordan en skal bli enda bedre. Ikke følt sin egen autoritet truet, for det gjør kun noen, som ikke er trygg på sin egen rolle eller kompetanse.

Han tar aldri ansvaret for noe selv, det er aldri Per Joar Hansen sin feil. Det er alltid spillerne som ikke gjør det, som en har blitt enig om, dommeren, marginer, osv. Det er ihvertfall ikke Per Joar Hansen sin feil. Derimot når vi vinner da er det hans taktikk, planen, osv. for han er ikke sen om å ta æren når det går bra. Jeg vet ikke med dere, men når jeg har jobbet med ledere, som har vært slik, er det ikke akkurat inspirerende til å jobbe hardt, levere resultater, etc. En får det hele litt i halsen.

Videre står han for en klandre/frykt kultur, som igjen fører til feighet. Vi er mer redd for å ikke vinne enn vi har et ønske om å vinne. Vi ønsker å trygge i stedenfor å oppnå. Hadde treneren tatt ansvaret for når ting går galt, slik som med Per Werner Rønning og oppfordret spillerne til å kunne ta risiko i spillet sitt. Da hadde vi garantert sett et bedre angrepsspill. I stedenfor er det frykt, frykt fra benken, som igjen smitter over på spillerne.
Et veldig dårlig klima for å få til et bra angrepspill, som igjen kan lede til gode resultater.

Som, sagt ser jeg ikke akkurat en god leder eller rakrygget person når jeg ser Per Joar Hansen. Jeg ser en arrogant og ansvarsløs feiging.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 30.03.2014 09:08    Post subject: Reply with quote

Så har man brukt natta til å fordøye den redselsfulle opplevelsen man ble utsatt for mellom 1810 og 1945 i går kveld. Jeg tror ikke vi skal være så redde for at vi må slite med Perry så mange kampene til. Selv NAE som gav sine velmente råd før fjorårssesongen, måtte vel i går kveld se at dette nytter ikke.

Å vente på at en trener skal lære seg å lære spillerne samhandling, er jo dødfødt. Det må jo alle forstå. Jeg syns det lyste resignasjon av Perry etter kampen. Han vurderer nok å be om avløsning og hvis han får medhold fra flere enn spillerne, er vi nok snart kvitt ham.

Har holdt kjeft til nå, for jeg vurderte det slik, at hvis NAE så dette som en fornuftig løsning så skulle ikke jeg være negativ, men nå er det nok.

Inn med Keiko, til vi klarer å finne en varig løsning.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 30.03.2014 09:21    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Borden wrote:
De som tror at disse skal lære seg inn i rollene har lurt seg selv inn i et selvbedrag av dimensjoner. SLUTT! Krev handling! ACTION! Hva venter vi på?


Ah, slutt å være sinna på feil sted. Dette er ting som er mat for årsmøtet i Rosenborg, der ingen - nok en gang - tok opp dette.


Enig. Vi bør også slutte med sånne kamprop og plakater som hyller laget. Alt slikt skal tas på årsmøtet.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 30.03.2014 09:28    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Så joda, Perry, du får fokusere på det defensive. Star Wars-fotball er ikke mulig lenger, sier du. Etter dagens kamp er garantert fokus på at vi slipper fra oss en tomålsledelse. Du får dulle deg inn i din offensivt balleløse verden hvor du skylder på at individuelle feil i forsvaret tapte kampen for oss.


Han sa vi måtte bli mer kyniske. Og at det skjedde mye rart utpå der i dag. Men sånn er serieåpningene. Og nå har vi ei hel uke til neste kamp, så mot Aalesund skulle det bli mye bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 30.03.2014 09:38    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett treningskampene hadde jeg håp om en noe heldig 1-0 seier i premieren.
Ingen ting har tydet på at vi plutselig skulle finne formen når alvoret startet.

Man har jo klaget over at konkurransen er for stor blandt de offensive spillerne,så da skulle tenningsnivået være ok, også i treningskamper.
Det jeg så feks. mot Stabæk,så jeg fortsettelsen av mot Viking.

Motstanderne har kortere avstand mellom lagdelene,flere pasningsalternativer,er bedre til å føre ballen gjennom ledd og spiller oss ut på midtbanen.

Vi har spillere som kan føre ball og finne alternativer fremover i banen.
Chibbe som er i en egen klasse men ikke passer inn i planen,Daniel Berntsen deretter samt Helland.
Midtsjø,riktig nok satt tilbake av skader, er også en slik type.
Mix,som har vært skadet og var direkte svak mot Stabæk har også god ballbehandling og man så jo da han kom inn at man må ha noen slike i et lag om man ønsker å SPILLE fotball.

Chibbe; At man ikke finner plass for ham er et kapittel for seg selv.
Der har jeg fått en slags avmaktsfølelse og forsøker å fortrenge skuffelsen.
Den følelsen man får når man mister sine kjære,huset ditt brenner,osv.

Hvem skal ut kan man jo spørre.
Det kan jeg ikke gi noe enkelt svar på.
Gamsten skal spilles i form.
433-greia er nærmest et styrevedtak?
Tror vi har kommet kraftig bakpå pga. denne 433-greia allerede.
Dette kombinert med at vi skal ha defensiv trygghet og satse på gjennvinninger og kontringer(DRILLO).
Frykter at vi vil være underlegne i ballinnhav i veldig mange kamper også i år.
Faktisk mere underlegne enn statistikken vil vise,da vårt ballinnhav øker ved hjelp av støttepasninger bak i banen.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 30.03.2014 10:02    Post subject: Reply with quote

Burde kanskje fått et fly med "Ut med Perry"-banner til å fly over Lerkendal i starten av neste hjemmekamp, "Moyes Out"-stuntet på Old Trafford gjorde jo underverker mot Villa...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 30.03.2014 10:37    Post subject: Reply with quote

Kan noen forklare meg hvorfor RBK trekker tilbake alle spillerne i egen 16-meter når vi har hjørnespark imot oss? Hva tjener man på det versus å ha minst en mann på topp som kan dekke returrommet eller være spillbar på en kjapp kontring? Kommentatorene nevnte dette under kampen og stilte seg kritiske til taktikken. Regner med at dette er en bevisst prioritering fra Perry sin side.

Er enig i inntrykket av Perry som lite mottakelig for kritikk eller at han selv tar på seg hovedansvaret om resultatene ikke går RBKs vei. En kan mistenke ham for at han er slik en teoretiker og prater (og ikke en praktiker/pedagog), at om han blir arrestert på det han er god på, så har han ikke noen autoritet tilbake. Å kunne mye om (moderne) fotball er visst hans greie. Tror egentlig ikke RBK anno 2014 ville vært så veldig forskjellig om vi hadde hatt Otto U som hovedtrener. Mener han kan mye om fotball han også.
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 30.03.2014 10:47    Post subject: Reply with quote

Prøver meg: skala 1 - 10

6 BB Lunna - god en mot en, sterke reaksjonsredninger ved par anledninger. Trygg i luften. Kan ikke lastes for målene

3 Gamboa - mye vilje, lite evne. Spiller konsekvent bakover eller innom. Villig med framover, men får ikke til konstruktive bidrag. Surrer også endel defensivt, men rydder etter seg selv.

4 Reginiussen - Virker kamprusten. Bare en enda mer kamprusten makker får han til å framstå brukbar i dag.

2 Rønning - svak hele veien. Treig, på etterskudd og direkte skyld i Vikings første mål.

2 Skjelvik - uvenn med både ball og de lanley. Dårlige touch og dårlige valg. Så nesten ikke rask ut engang.

4 - Jensen - ryddegutt-rolle i dag. Løper mye og kriger. Viktig som motor og ballvinner. Ikke like skapende.

5 - Gamst - rolig og ryddig. Tilfører midtbanen erfaring og blikk. Gode dødballer. Blir utvilsomt viktig ut over i sesongen. Noe rusten han også.

3 - Svensson - blir for lik Mike. Lite skapende. Enda flere feilpasninger.

3 - Bille - uvenn med ballen. Som alltid et aktivum, men uryddig og rusten han og.. minus for å ikke spille mix på 2-1.

2 - Søderlund - blir nok litt offer for fraværet av en tydelig offensiv plan. Oppspillspunkt når vi ligger defensivt i 4-5-1, men spillerne faller for fristelsen å slå bakrom framfor dirwlte på feilvendt. Ingen trussel verken langs bakken eller i luften.

5 - Risku - den beste av de framme i dag. Kommer ned å møter, starter og utfordrer. Ingen dobling på kant før Dorsin kom.

5 - Dorsin - tar ansvar, dobler på kant, trygg defensivt og scorer. Har fremdeles mye å bidra med.

5 - Mix - reduserer avstanden mellom midtbanen og søderlund. Villig med framover. Scoring og burde fått ballen av Bille på 2-1. På det jevne defensivt.
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 30.03.2014 11:02    Post subject: Reply with quote

stort sett enig men bytt om karakterene på gamboa og riski. Ellers syns jeg også bille ikke var så fryktelig ille, men reiv meg godt i håret da han skulle drible selv istedenfor å sentre til mix som var klar på mål.
Back to top
View user's profile Send private message
hansern
Proff


Joined: 08 Sep 2006
Posts: 360
Location: Bærum

PostPosted: 30.03.2014 12:41    Post subject: Reply with quote

Ferdig med serieåpningen og ett poeng hjemme mot en av kandidatene til topp 4 må vi si oss fornøyd med. Det kan komme godt med i bunnstriden til høsten.

Må si jeg har null tro på de 11 spillerne som løper rundt under samlebetegnelsen RBK i år.

Joda, sett én for én har vi utvilsomt den beste samlingen av spillere i landet, men å kalle det et lag vil være en fornærmelse mot all lagsport.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 30.03.2014 12:46    Post subject: Reply with quote

Skrekkelig kamp. Førsteomgangen den svakeste omgangen jeg noen sinne har sett av Rosenborg. Måtte gni meg i øynene og klype meg i armen da en enkel pasning for tiende gang helt upresset ble lagt utover sidelinja. Det var rett og slett en skammelig opptreden fra alle sammen. Noe bedre da Mix kom inn med kreativitet og entusiasme, men det dabbet raskt av og andreomgangen avsluttet like elendig som førsteomgang. Om ikke verre.

ALH - 6
Et bar gode inngripner. VÃ¥r bestemann.
Skjelvik - 1
Noe av det verste jeg har sett. Hva har skjedd med farten? Ble fraløpt av de Lanlay(?) flere ganger.
PVR - 1
10% pasningstreff? Gjorde det meste feil.
Tore R - 3
Klarte aldri å skape ro og orden i de bakerste rekker. Altfor ofte litt på etterskudd.
Gamboa - 3
Stor entusiasme, men roter seg som vanlig inn i unødvendig mye trøbbel. Overvurderer egen teknikk gang på gang.
Jensen - 5
Mye feilpasninger, men spiller som vanlig med entusiasme og passion. Eneste som takket supporterne skikkelig etter kamp.
Svensson - 2
Fikk ikke til noe som helst. Kom aldri inn i kampen.
Gamst - 5
Mange totalt unødvendige feil, men slår mange kloke og presise baller i rom der det hadde vært naturlig at medspillere var på løp. Det var de aldri.
Bille - 2
Antakeligvis ny RBK-rekord i antall personlige feil i førsteomgang. Klarte ikke å motta pasninger, slå pasninger eller føre ballen. Alt var krise. Bittelitt bedre i andre.
Søderlund - 1
Verste spissprestasjon i Rosenborg så lenge jeg kan huske. Løper vekk fra ballen, løper blindt rett på midtstopperne som fokuserte på ball og tok den enkelt. Hver jævla gang. En lidelse å se på.
Riski - 3
Tilløp til noe konstruktivt i anreomgang, men lykkes som regel ikke med det han prøver på.

Mix - 4
Kom inn og sørget for at vi overtok initiativet på midten. Det varte i ca 25 minutter, så forsvant han helt. Fraværende siste 20.
Dorsin - 4
Bør starte neste kamp. Bedre defensivt og bedre offensivt enn Skjelvik.

Perry - 1
Ord blir fattige. Klarer ikke å beskrive hvor sterkt jeg håper denne figuren forsvinner ut dørene. Virker totalt blottet for fotballforståelse. Trasig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17  Next
Page 15 of 17

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb