English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Inge Bjørnebye
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 102, 103, 104  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2019 13:28    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Og min påstand er fortsatt følgende: Hvis han er alvorlig hemmet i sin jobbutførelse av å kun skulle fungere som håndlanger for hovedtreneren, så er det hans jobb å overbevise styret om at dette ikke er en hensiktsmessig organisering. Hvis den er så hemmende at han ikke presterer på sine resultatmål, og han får blankt avslag på å instigere innspill til nye overgangsmål, så burde han faktisk trekke seg.

Han er først og fremst resultatansvarlig, og i en rolle der styret hviler seg på hans særskilte kompetanse, som vi blant annet ser under trenerjakten. Da kan ikke han bare toe sine hender hvis organiseringen står i veien for arbeidsutførelsen hans.

La det også være notert at jeg slett ikke tror han er så bundet som enkelte spekulerer i. Det harmonerer dårlig med veldig mye annet som har skjedd.


Da er vi jo i prinsippet enig. Bare at du automatisk forutsetter at han faktisk ikke har adressert dette til styret, og dermed bør sparkes.

Siden det har vært sagt fra styrehold at de ikke er fornøyd med spillerlogistikken, så er det nok veldig mye høyere sansynlighet for at han har adressert dette enn motsatt. Dette styret har vel ganske tydelig vist at hvis de er misfornøyd, så gjør de noe med saken.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.08.2019 13:30    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Å ha ansvar betyr ikke det samme som å være diktator og kunne gjøre som du vil.


Dette er det ingen som har sagt, noensinne.

Det som derimot har blitt sagt er at et overordnet resultatansvar innebærer å levere på tross av de begrensningene man har i rollen, organisatorisk, eller også gjøre noe med disse rammebetingelsene slik at man kan gjøre jobben sin. Det er ikke akkurat noen force majeure vi snakker om her.

Du snakker som om hvert år er en ny sjanse til å vise seg fram, nye kort, ingen husker hva som har skjedd før. Men her kan vi faktisk avlese et mønster over tid, der det faktisk er Stig Inge Bjørnebye som er fellesnevneren. Hadde han nå framstått som en ny mann med 'sin' trener inne, forberedt og på forskudd, så kunne man selvsagt ha lagt noe på samarbeidsklimaet med Kåre, men sånn er det jo ikke, rett før vindu nummer to lukker seg.

edit, innlegg mellom: Jeg tror jo det vil skje noe med saken, men ikke før kontrakten til Bjørnebye går ut. Men jeg synes jo ikke Bjørnebye skal bli sittende i en sånn stilling frivillig dersom han ikke føler han gis muligheten til å gjøre en god nok jobb. Da er det vanlig å trekke seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4935

PostPosted: 26.08.2019 13:37    Post subject: Reply with quote

Ja om det er saken så er det en mulighet å trekke seg, en annen er å jobbe med problemene i håp om endring.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.08.2019 13:53    Post subject: Reply with quote

Håp om endring er lov det, selv om det kanskje blir vel raust i det fjerde året, men la gå. Da vil jeg imidlertid slippe å høre fra godeste herr Bjørnebye om hvor vanskelig alt er hele tiden. Forutsetningene han har i Norges største fotballklubb med ditto økonomi bør være rimelig greie i forhold til mange andre, og jeg hører ikke Mesfin i LSK konstant klage og unnskylde over alt han ikke fikk til.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4935

PostPosted: 26.08.2019 13:57    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Mesfin får en tiendedel av de spørsmålene eller mediehenvendelser generelt målt mot hva SIB får.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.08.2019 13:59    Post subject: Reply with quote

Nei, men han imponerer da også jevnt og trutt på overgangsmarkedet, gitt ressursene LSK (ikke) har.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2019 14:10    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
PerO wrote:
Å ha ansvar betyr ikke det samme som å være diktator og kunne gjøre som du vil.


Dette er det ingen som har sagt, noensinne.

Det som derimot har blitt sagt er at et overordnet resultatansvar innebærer å levere på tross av de begrensningene man har i rollen, organisatorisk, eller også gjøre noe med disse rammebetingelsene slik at man kan gjøre jobben sin. Det er ikke akkurat noen force majeure vi snakker om her.

Du snakker som om hvert år er en ny sjanse til å vise seg fram, nye kort, ingen husker hva som har skjedd før. Men her kan vi faktisk avlese et mønster over tid, der det faktisk er Stig Inge Bjørnebye som er fellesnevneren. Hadde han nå framstått som en ny mann med 'sin' trener inne, forberedt og på forskudd, så kunne man selvsagt ha lagt noe på samarbeidsklimaet med Kåre, men sånn er det jo ikke, rett før vindu nummer to lukker seg.

edit, innlegg mellom: Jeg tror jo det vil skje noe med saken, men ikke før kontrakten til Bjørnebye går ut. Men jeg synes jo ikke Bjørnebye skal bli sittende i en sånn stilling frivillig dersom han ikke føler han gis muligheten til å gjøre en god nok jobb. Da er det vanlig å trekke seg.


Da skjønner jeg litt mer av hvorfor du tar den holdningen, hvis du anser at SIB har virket under flere trenere.

I mitt hode har han virket sammen KÃ¥re.

Så har han hatt en overgangstrener hvor det er naturlig å ikke svi av mer enn nødvendig på spillere, siden ny trener og spillestil ikke er valgt.

Så har han såvidt påbegynt jobben sammen Horneland, fordi Horneland har uttrykt ønske om å få ut potensialet i den stallen han har, heller enn å kjøpe masse spillere.

Jeg mener vi ikke ser endringene før tidligst etter vintervinduet, nå Horneland har fått en sesong til å jobbe med laget.

Hvis det etter vintervinduet ikke har skjedd en endring, vil jeg nok være enig med deg i at det ser ut som SD er posisjonen som svikter.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 26.08.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

PerO, du forsvarte Hoftun til the bitter end også. Rart det der synes jeg, hvorfor forsvare det bestående bare for at?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6268
Location: Skottland

PostPosted: 26.08.2019 18:24    Post subject: Reply with quote

Det et pussig det der. Akkurat som at sjefene i Hornelands fan-klubb sto lengst i skyttergravene for Kåre når kritikken begynte å komme.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2019 19:22    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
PerO, du forsvarte Hoftun til the bitter end også. Rart det der synes jeg, hvorfor forsvare det bestående bare for at?


Det er feil. Jeg skrev mange ganger at jobben han gjorde ikke var bra nok. Men når han fikk mer eller mindre ble fremsti,t som klubbens eneveldige president som hadde skylda for alt som var feil, fra at vaskedama vaska for dårlig til at Skutle beordret at klubben skulle være med på svindelen til Stabæk, så gikk det alt for langt, og jeg påpekte at masse av det som skjedde ikke nødvendigvis var hans feil.

Litt det samme som nå. Det er slettes ikke sikkert at Bjørnebye er fornøyd med utviklinga. Fullt mulig at det er en av årsakene til at Kåre ble sparket.

Mens FM vurderingene mer eller mindre går ut på at sd bare kn kjøpe det han vil.

Det er en veldig komplisert problemstilling, så å angripe person er helt feil.

Angrip heller det som er for dårlig, uten å peke på enkeltperson, men heller organisasjonen. Så kan de som har myndighet og godt beslutningsgrunnlag (les styret) se om det er grunnlag for å bytte.

Har ingenting imot at SIB blir byttet ut, men det må gjøres av de som har grunnlaget for å ta en riktig avgjørelse.
Back to top
View user's profile Send private message
razzle
Proff


Joined: 11 Sep 2016
Posts: 277
Location: Sarpsborg

PostPosted: 26.08.2019 19:32    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
razzle wrote:
Stig "9 til 4" Inge.


Typisk eksempel på en totalt ubegrunnet og konstruert kritikk her inne.


Det er mitt inntrykk at han ikke akkurat sitter i telefon med agenter verden rundt til utenfor vanlig kontortid bortsett fra på Deadline Day. Ubegrunnet, absolutt. Har du et annet inntrykk så skal du selvsagt få lov til å ha og ytre det, vi har ytringsfrihet tross alt. Men det vil nok også være totalt ubegrunnet Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.08.2019 19:39    Post subject: Reply with quote

Ser ikke noe problem i å kritisere enkeltpersoner når det er personene som sitter med ansvaret. Det er det samme som når Kåre røyk. Det kan godt hende Pereira og Hoftun ikke holdt mål, eller andre i teamet, men til syvende og sist har hovedtreneren ansvaret for prestasjonene til laget.

På samme måte som sportsdirektøren har ansvaret for spillerlogistikken, og det faktum at vi bruker penger som fulle sjømenn, på middelmådigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2783

PostPosted: 26.08.2019 19:56    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er utrolig at mange finner det utrolig at man bør ha en annen kandidat hvis man skal kvitte seg med den sittende kandidaten. Om man vil ha Erna Solberg sparket så må man nesten velge en av de andre som er aktuelle.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9674
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2019 20:21    Post subject: Reply with quote

Forsåvidt en bra illustrasjon; For da er det partiene (og i ytterste konsekvens, kongen) som fikser det, ikke velgerne direkte. Indirekte demokrati. Ikke helt 100% vanntett analogi, men nær nok. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 26.08.2019 20:39    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Jeg synes det er utrolig at mange finner det utrolig at man bør ha en annen kandidat hvis man skal kvitte seg med den sittende kandidaten. Om man vil ha Erna Solberg sparket så må man nesten velge en av de andre som er aktuelle.


Jeg anser samtlige som er aktuelle* til å ta over som bedre egnet enn Erna. Jeg kan ikke helt si det samme om SIB. Men litt av det ekle i Norge er at det egentlig kun er i Molde at man er sånn nogenlunde i nærheten av samme inngang til spillerlogistikk som oss (om filosofien deres med trippel dekning og masse rotasjon ikke akkurat er det vi legger opp til), VIF og Brann legger seg tidvis der, men de roter seg jo bare vekk. Alle de andre driver bunnfiske i det håp om å få tak i noen med bra potensiale, men disse er stort sett slike som ikke vil klare å få noe spilletid i RBK og dermed aldri få ut dette. De eneste konkrete navnene jeg kan komme på som jeg ikke ville forkastet med en gang (og som er sånn nogenlunde realistiske) er Dorsin og Berntsen.

*Regner f ex ikke Siv Jensen og Moxnes som aktuelle til å bli statsminister da de kun vil få slik post med ettpartiregjering.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2019 20:55    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Ser ikke noe problem i å kritisere enkeltpersoner når det er personene som sitter med ansvaret. Det er det samme som når Kåre røyk. Det kan godt hende Pereira og Hoftun ikke holdt mål, eller andre i teamet, men til syvende og sist har hovedtreneren ansvaret for prestasjonene til laget.

På samme måte som sportsdirektøren har ansvaret for spillerlogistikken, og det faktum at vi bruker penger som fulle sjømenn, på middelmådigheter.


Men det er en liten forskjell. Teamet er trenerens team, og han kan iallefall ta fra dem oppgaver, og antagelig også fjerne dem.

Sportsdirektøren har ikke samme kontroll over treneren, og styret som legger premissene.

Så sd må gå til styret for å be om endringer.

Jeg ser det som meget sansynlig at han har gjort nettopp det, siden styret er misfornøyd med spillerlogistikken, men beholder lederen.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.08.2019 20:56    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Jeg synes det er utrolig at mange finner det utrolig at man bør ha en annen kandidat hvis man skal kvitte seg med den sittende kandidaten. Om man vil ha Erna Solberg sparket så må man nesten velge en av de andre som er aktuelle.


Ser ikke helt at det er supporternes plikt og oppgave å utarbeide liste over kvalifiserte kandidater til stillingen som sportsdirektør i RBK. Jeg jobber ikke gratis i allefall Smile

Ser heller ikke at dette skulle være noe krav for å få lov til å uttrykke seg kritisk til jobben som er gjort med spillerlogistikk de siste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 26.08.2019 21:02    Post subject: Reply with quote

Pero; støtter dine syn her hundre prosent. Det finnes ingen fasit, men kjappe kjøpeløsninger finnes naturligvis ikke.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2019 21:03    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken:

Det er heller ikke supporternes plikt eller oppgave å bestemme hvem som skal sparkes heller.

Det er derimot supporterenes jobb å si i fra hvis de mener utviklingen er for dårlig. Og det er et sunt korrektiv for klubben
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2783

PostPosted: 26.08.2019 21:13    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg i at samtlige aktuelle kandidater er bedre egnet enn Erna ja zorbeltuss Tommel'n opp! Dorsin er i beste fall et høyrisikoprosjekt. Hvor holder Berntsen til? Jeg er heldigvis ikke i posisjon til å pålegge deg noe som helst Sløvsekken. Men om man har tid til å skyte vilt rundt seg med særdeles løsslupen og raus kritikk av SIB basert på ting vi aner pent lite om så kanskje man heller bør bruk litt av den til å se litt lenger enn nesetippen. En bombesikker konsekvens av at SiB eventuelt må gå er at noen må ta over. Jeg ser ingen som jeg tror vil gjøre en bedre jobb.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18398
Location: Oslo

PostPosted: 26.08.2019 21:17    Post subject: Reply with quote

Kan ikke du bare si ifra når vi får lov til å mene at [insert name] bør byttes ut da PerO?

Så kan bi inntil videre prøve å skrive vage svadainnlegg om det vi er misfornøyd med, og selvsagt alltid avslutte innlegget med at "det kan eller ikke kan være rolle x sin ansvar. Og hvis det kan være rolle x sitt ansvar, så kan det eller ikke kan være på grunn av styrets eller andres begrensninger.


Da sikrer vi fint at vi aldri peker på person.

Kan begynne å gjøre det med spillene som ikke presterer også. Vi kan ille ønske å erstatte Hovland, for det er mulig flere trenerteam har bedt han bære ukonsentrert i avgjørende situasjoner. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 26.08.2019 21:19    Post subject: Reply with quote

Berntsen i Sarpsborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.08.2019 21:19    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke snakke for de andre her, men såvidt jeg kan huske har jeg aldri tatt utgangspunkt i konspirasjonsteorier og ymse andre spekulasjoner heller, som dessverre en del med livlig fantasi gjør.

Misnøyen min med jobben Bjørnebye har gjort tar utelukkende utgangspunkt i de overgangene som er gjennomført i hans periode, hvor det veldig forenklet og kort oppsummert er at de aller fleste kjøpene har vært i kategorien middelmådig til fullstendig håpløst (10mill for Hovland f.eks), med noen få hederlige unntak (primært Adegbenro, Meling og Konradsen).

Ser man på listene over hvilke spillere som har gått ut og inn under hans tid, sitter vi også igjen med uforholdsmessig lite profitt på spillerlogistikken som er ført, spesielt med tanke på at spillermaterialet i 2019 etter min mening er klart svakere enn f.eks i 2015. I tillegg begynner vi å komme på etterskudd i forhold til generasjonsskifte, og snittalderen på 11'eren begynner å bli skremmende høy.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.08.2019 21:30    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Jeg synes det er utrolig at mange finner det utrolig at man bør ha en annen kandidat hvis man skal kvitte seg med den sittende kandidaten. Om man vil ha Erna Solberg sparket så må man nesten velge en av de andre som er aktuelle.


Jeg synes denne blir litt tynn. For det første mener jeg at man på ingen måte er "nødt" til å stille alternativer for å mene at status quo ikke er godt nok.

For det andre blir dette to vidt forskjellige verdner. I norsk politikk er det et ganske smalt utvalg av reelle kandidater til statsministerposten, mens det finnes en del tusen trenere i verden som helt sikkert kunne gjort en god jobb hos oss, uten at jeg har kunnskap nok om trenerne i Belgia, Tyskland, Nederland og Spania, eller for den saks skyld Eritrea og Chile til å kunne stable på beina så mange alternativer. Det er imidlertid garantert mange bedre alternativer enn de jeg kjenner til, som begrenser seg til Skandinavia, og spesielt Norge.

Man kan jo overføre dette til andre deler av arbeidslivet også; om du er så misfornøyd med din nærmeste leder at du ønsker denne bort, er det da rimelig å kreve eller forvente at du sitter med en liste over potensielle erstattere?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
HeXX
Rutinert


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 663
Location: Frogner

PostPosted: 26.08.2019 21:32    Post subject: Reply with quote

Er enig med PerO i at kritikken bør være konstruktiv, og ikke bare gå på føleri, samtidig vil det alltid være en grad av subjektivitet i slike debatter all den tid ikke Bjørnebye selv deltar i debatten og utleverer seg og sine arbeidsmetoder på det mest inngående.

Akkurat dette vinduet har jeg ikke forventet mye, fordi Horneland har signalisert et rolig vindu. Like fullt viser jo de avslåtte budene, følerne på Wadji og andre, at de jobbes på brakka. Og da blir spørsmålet, jobbes det godt nok? Jobbes det inn mot den type spillere klubben trenger? Eller har de sett seg ut noen navn de ønsker å hente, nærmest uavhengig av behov?

For meg virker det som Bjørnebye og hans stab ikke har nok antenner ute til å ha kontroll på det segmentet RBK skal operere i. For å ta et eksempel. Valsvik er riktig type spiller, men feil spiller. Han er en spiller som kjenner norsk/nordisk fotball, og som gjerne trenger en kickstart på karrieren. Han har dog ikke det ferdighetsregisteret RBK trenger eller burde etterspørre. Om en ser rundt i Europa, sitter det en rekke nordiske spillere som er i samme situasjon, men som RBK tilsynelatende ikke har oversikt på. Det er ingen hemmelighet at RBKs forsvar har tempoproblemer, like fullt er det Hovland og Valsvik som er kjøpt inn. De unge, raskere og mer talentfulle spillerne blir nedprioritert eller lånt ut. Det virker heller ikke som Thoresen i særlig grad har bidratt til å hente spillere til klubben, og jeg kunne gjerne tenkt meg å sett hvilke premisser han har fått for sitt oppdrag i klubben.

Så er det mange land det ville vært naturlig for RBK å se mot, men som i liten grad virker å være prioritert. En polsk spiller ville feks trolig bidratt til å øke publikumsoppslutningen om klubben. Vi har tidligere hatt suksess fra sentraleuropeiske land, men få rykter omhandler slike spillere. Det er derfor lite sannsynlig at de bruker nevneverdig mye tid på spillere derfra. Det er primært spillere som allerede spiller i Norge eller som har spilt i Norge som er på blokka, og da må det være lov å stille spørsmål om den jobben som gjøres er god nok, innenfor de premissene styret har bedt de jobbe innenfor. Og det er vel kanskje de springende punktet: Hva er det styret har signalisert at faktisk ønsker? Hvor konkret er bestillingen?

Før en får innblikk i beslutningsprosessene, blir dette åpne spørsmål, men resultatet er uansett det at RBK virker å være handlingslammet på overgangsmarkedet. De virker ikke å ha oversikt eller skills nok til å hente riktig type spillere, og for en supporter er det underordnet hvor flaksehalsen i organisasjonen ligger, så lenge klubben ikke evner å hente de spillertypene alle ser vi mangler.
_________________
mvh HeXX
_________________________

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 102, 103, 104  Next
Page 69 of 104

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb