English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Aserbajdsjan
Goto page Previous  1, 2, 3
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Skammels!
Junior


Joined: 09 Jul 2013
Posts: 98
Location: Oslo

PostPosted: 13.06.2015 08:50    Post subject: Børs Reply with quote

Blir så oppgitt over alle spillerbørser etter denne kampen (vg, nettavisen osv), at jeg må få uttrykt min egen:

Nyland 5
Elabdolaoui 4
Hovland 5
Forren 3
Høgli 2
Ødegaard 5
Johansen 3
Nordtveit 3
Skjelbred 3
Søderlund 4
King 4
Helland 4
_________________
Laget som alltid står på. Hele Norges RBK! Rosenborg er laget mitt. Et eventyr i svart og i hvit!
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 13.06.2015 10:29    Post subject: Reply with quote

Flere ting som irriterer meg grenseløst.

- at Azerbaijan får komme til såpass mange skuddmuligheter. De ble vel registrert med noe slikt som 6 avslutninger på mål? 7 totalt tidligere i kvaliken.
- at presshøyden hjemme mot dette møkkalaget begynner i midtsirkelen.
- at vi stiller opp i 4-4-2 uten breddespillere på midten. Vondfot.
- at vi fullfører kampen med to sittende midtbanespillere når vi må fram å ha mål.
- at vi går fra to spisser til én på slutten når vi må fram å ha mål.
- at vår beste spiller hjemme mot Azerbaijan er en midtstopper.
- at Martin Ødegaard på død og liv skal spille 90 minutter, også når han spiller svakt og faktisk ser ut som en 16 år gammel gutt.
- at vi har en feig og risikoredd trener uten evner til å gi gutta en "hårføner".[/b]
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 13.06.2015 11:32    Post subject: Reply with quote

Hvis man virkelig må skåre mål skjønner jeg ikke hvorfor vi ikke kjører 4-3-3. I alle fall mot så svake motstandere. Plenty mannskap til den formasjonen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10947

PostPosted: 13.06.2015 11:37    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:
Flere ting som irriterer meg grenseløst.

- at Azerbaijan får komme til såpass mange skuddmuligheter. De ble vel registrert med noe slikt som 6 avslutninger på mål? 7 totalt tidligere i kvaliken.


Enig i det meste, men ikke denne. De fyrte jo av så fort de var 40 meter fra mål. Er ikke så mye man får gjort med det, og det er ikke spesielt farlig akkurat.
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 13.06.2015 12:03    Post subject: Reply with quote

Sier ikke at vi skal ha en "null-skudd-i-mot"-ambisjon, men jeg synes tallet er for høyt. Hadde vi hatt ett høyere press og større aggresjon, så hadde ikke Azerbaijan (ref tidl kamper/statestikk) vært i nærheten av å få løsne så mange dårlig lomper fra distanse.

Bortsett fra én-mot-én situasjonen med Hovland i andre omgang og Ismaeilovs herjinger med Høgli i første omgang og et frispark, så skapte de ingenting, men dette er allerede for mye. Vi møtte Azerbaijan.
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 13.06.2015 17:45    Post subject: Reply with quote

Så bare bruddstykker av gårsdagens kamp, men synes Norge framstod veldig forsiktige og reserverte i forsvar og planløse i angrep. Dette landslaget er ikke bedre enn at vi SKAL slå de hjemme. Sier ikke at liste ligger på 5-0 som i 1996, men det må være mulig å putte en scoring eller to og kontrollere inn tre poeng som ville tatt oss forbi Italia på tabellen. I stedet havner vi nå i en typisk trasig landslagssituasjon der vi får megaviktige kamper (Bulgaria) på bortebane utpå høsten, der det garantert blir høye skuldre og mye press. På den annen side virker det som laget til Høgmo fungerer aller dårligst hjemme, samtidig som de f.eks har greid å slå gårsdagens motstander borte. Merkelig.

Det som skuffer meg mest, i tillegg til sparebluss i innsatsen hos noen, er mangelen på godfot i laguttaket. Per Ciljan Skjelbred er en spiller som aldri har imponert meg voldsomt. Jeg sier det rett ut. Selv ikke da han som 18-åring etablerte seg i Tippeligaen var jeg over meg av begeistring. Hovedankepunktet mitt har alltid vært mangelen på sluttprodukt. Han scorer så og si aldri. Han har heller ikke målgivende pasninger. Det han gjør best er å løpe og løpe. Hvorfor skal han spille kant? Jo, fordi Høgmo har satt seg selv i den delikate situasjonen at han har gjort Skjelbred, en spiller som egentlig ikke forsvarer en plass på midtbanen, uvrakelig ettersom han er kaptein. Han burde heller valgt en defensiv spiller som han ser for seg er en safe kort for de neste par årene (f.eks Høgli, Forren eller Nyland). Riktignok er Skjelbred etterhvert en rutinert spiller, men han har aldri vært selvskreven på landslaget basert på sportslige kriterier.

Med alle tilgjengelige burde vi spille slik:

Tettey - Johansen

Helland - Ødegaard - Dæhli

King*


* = Evt. annen spiss med litt fysikk. IKKE TARIK!


Ellers er det typisk at landslaget svikter med to ganger 0-0 når de endelig har mulighet til å vinne publikum. De får gjøre opp status på senhøsten. Dersom EM ryker (med 24 lag inne!) må Høgmo pronto erstattes med en mer straight forward type som forteller hva som kreves. Tenker det kan være vel verdt det å prøve seg på Bradley. Ikke at amerikanerne generelt er en høyborg for genial og innovativ fotball, men de greier ofte å bygge en enorm vilje i lagene. Har mange ganger sett lagene til Bradley slå presumtivt bedre motstand fordi alle gir alt og vet hva de skal gjøre. Det er mye som kan kompenseres for hvis man har en plan og har lyst til å ofre alt for å vinne.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bigfoot
Rutinert


Joined: 16 May 2006
Posts: 645
Location: Trondheim

PostPosted: 13.06.2015 18:20    Post subject: Reply with quote

Antar Bradley ser for seg større oppgaver enn Norge, men hvis han skulle være interessert så ja takk. Er det én ting amerikanske trenere er gode på så er det å skape entusiasme, og det kan virke som om landslaget er fullt av kunstnertyper som Christer Basma: de trenger riktig inspirasjon for å gidde å flytte beina over gåfrekvens.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.06.2015 18:44    Post subject: Reply with quote

Tror Bradley kunne funket. Virker som en som er dyktig til å skape entusiasme, samt at han jo har erfaring som landslagstrener. Forresten noen som kjenner bakgrunnen for at han fikk fyken i 2011 ? Han hadde vel forlenget til og med VM i 2014, og hadde jo bra resultater. Tapet i Gold Cup finalen mot Mexico er vel neppe grunnen ?
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 13.06.2015 18:48    Post subject: Reply with quote

Like stor gåte som at han havnet i Stabæk. Virker som alt som burde være umulig er mulig ifm. Bradley - så da kan han vel like gjerne bli landslagstrener og få oss til et sluttspill også. Men burberry-tåkefyrsten sitter nok ut kvalifiseringen, og da kan vel Bradley allerede være over alle hauger. Har gjort en makeløs jobb med Stabæk så langt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 14.06.2015 20:30    Post subject: Reply with quote

Bradley var ikke bare populær i jobben som landslagstrener for USA. Da jeg gjorde research før det ble offentligjort at han skulle ta over på Nadderud fant jeg 3 negative kommentarer for hver positive.

Samme med Stabæk, selv om årets sesong har vært helt hindisides så langt, så var fjoråret ganske trist, kun reddet av tilfeldigheter og en strålende Magne Hoseth.

Ting svinger for fort i Norsk fotball, vi har vært gode i hele 12 kamper!!!!!
Selv om vi ikke rykker ned, kan det likevel snu kjapt og normalisere seg igjen. Det er for tidlig å genierklære Bradley, særlig med fjoråret i mente. Fotball er dessuten slik at tid om annen så faller bare ALLE brikkene på plass og ting sitter som et skudd. Uten at det utelukkende er en brikkes fulle og hele fortjeneste.

Men at Hoghmo er en udugelig spradebass som har tatt seg vann over hodet tror jeg vi kan være enige i.
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 14.06.2015 21:32    Post subject: Reply with quote

Hmmm... mener å huske at knapt noe lag har vært mer nederlagsdømt enn Stabæk var i fjor. Og allerede misnøye med prestasjonen? Det henger ikke på greip. Tror Bradley er akkurat like krevende og irriterende som Ferguson og Eggen. Gir seg ikke på tørre møkka.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 15.06.2015 07:05    Post subject: Reply with quote

Det er greit å huske på at de tipsene ble gitt før vi sprengte banken og vel så det med spillerforsterkninger. Noe som fikk ringvirkninger langt inn i årets sesongoppkjøring. Hadde vi ikke fått solgt Boli til Kina for overpris hadde ikke de 12 første matchene i årets sesong sett ut som de har gjort heller!
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8291

PostPosted: 15.06.2015 12:33    Post subject: Reply with quote

Bradley kunne ha vært interessant å ha prøvd. Andre kandidater; Solskjær, Rekdal, Nordli. Dette er trenere med autoritet og som trolig klarer å organisere laget bra defensivt. Noe forskjell på det offensive spillet, Reka er jo ganske enkel der, men samtidig har de jo liten tid til forberedelse.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 15.06.2015 12:37    Post subject: Reply with quote

Disse er ikke noen topptrenere, bare sjekk CV`en deres. De har ikke vunnet noen ting på brukbart nivå.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 15.06.2015 13:01    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Bradley kunne ha vært interessant å ha prøvd. Andre kandidater; Solskjær, Rekdal, Nordli. Dette er trenere med autoritet og som trolig klarer å organisere laget bra defensivt. Noe forskjell på det offensive spillet, Reka er jo ganske enkel der, men samtidig har de jo liten tid til forberedelse.


Reka og Nordli ville aldri NFF klare å svelge som landslagstrener. Se på hva som har vært trener for Norge de siste årene. Traustinger som knapt hever stemmen om det står om livet. Skal vi få en trener med noe annet enn hasselnøtter mellom beina må vi sannsynligvis bytte ut NFF med noen som tåler å bli motsagt med autoritet.

Og nei, jeg trur ikke Droolo hevet stemmen en eneste gang ovenfor NFF i sin andre periode
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.06.2015 09:41    Post subject: Reply with quote

For meg blir det tåpelig å hevde at ikke Skjelbred er god nok for det norske landslaget. Han er den beste norske spilleren per dags dato. Tabben er jo den gode gamle med å sette ham i en rolle der han skal være skapende, det fungerer som kjent ikke.

Landslaget burde spille 4-3-3 med dagens mannskap.

Skjelbred - Johansen - Tettey

Helland - Søderlund - Ødegaard.

King inn på kant i bakromskamper, Diomande et alternativ på topp. Eikrem utfordrer indreløperne, mens Selnæs er backup for Johansen. Nordtveit er midtstopper.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8291

PostPosted: 16.06.2015 09:51    Post subject: Reply with quote

Du har selvsagt rett i det, Lomaxx, at NFF kun velger folk som snakker NFF etter munnen. Se bare på hvor patetisk Skullerud er. Han forsøker å snakke seg videre inn som en kandidat som Høgmos etterfølger. Så lett å gjennomskue. Vi må ha en trener med baller og som presterer mye mer enn han prater. Altså Høgmos rake motsetning. Høgmo har tatt de kurs og utdanninger som finnes, men han mangler evner som trener og har aldri vunnet noe av betydning eller hatt lag som har spilt virkelig god fotball over tid. Det finnes mange dårlige lærere som har lærerutdanning og mange dårlige handtverkere som har fagbrev - Høgmo er også i det landskapet, dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.06.2015 10:03    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:


Skjelbred - Johansen - Tettey

Helland - Søderlund - Ødegaard.


Ganske enig, men kan vurdere Henriksen som en av indreløperne. Høgli god på en back, en slags Norges Dorsin; Svensson inn på den andre.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 786

PostPosted: 16.06.2015 12:19    Post subject: Reply with quote

Høgli har jo gitt seg på landslaget. Og å ikke ha med Elabdellaoui i et norsk landslag blir for dumt, han er rett og slett knallgod.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 16.06.2015 20:10    Post subject: Reply with quote

Kan ikke droppe Omar nei, selv om jeg jo liker Svensson. Omar var ikke i form de to kampene nå men han har uten tvil det høyeste potensialet av alle backene i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
ødegoal
Junior


Joined: 12 Jul 2015
Posts: 1

PostPosted: 12.07.2015 16:37    Post subject: Reply with quote

TomBoy wrote:
Apropos defensivt jobbing på høyrekant. Ødegaard er direkte grusom. Livredd for å være nær motspiller. Har null verdi på banen sålenge han er på kant


Livredd? Dummeste jeg har hørt! Ødegaard sin rolle er å være et offensiv playmaker, her er han nærmest en komplett spiller allerede. De defensive kvalitetene kommer etterhvert som han trener og blir eldre. Han kan lære mye av Zidane.
_________________
----------------------------
www.martin-odegaard.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb