English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2016
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 159, 160, 161  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KenMan
Veteran


Joined: 07 Aug 2005
Posts: 1232
Location: Bergen

PostPosted: 21.08.2015 12:51    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:
Sakor er akkurat blitt lånt ut for to år til Waterloo(?) i Belgia, så han er nok ikke aktuell.


Takk! Nå har jeg fått den sangen på hjernen. Crying or Very sad
_________________
"Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff-
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 21.08.2015 13:10    Post subject: Reply with quote

varg88 wrote:
Jeg vil gjerne ha Rafik Zekhnini fra Odd. Veldig lovende kantspiller han, kanskje trenger han et par år til men det kan godt være at han blir en klassespiller...


Veldig Veldig offensiv og spennende type som er totalt uredd, men mangler sinnsykt mye på det defensivet. Kommer helt sikkert til å bli en enormt god ving etter hvert og prises nok etter Potensialet av Fagermo, Tipper 10-12 millioner?

@KenMan

"Waterloo"

My, my, at Waterloo Napoleon did surrender
Oh yeah, and I have met my destiny in quite a similar way
The history book on the shelf
Is always repeating itself

Waterloo - I was defeated, you won the war
Waterloo - Promise to love you for ever more
Waterloo - Couldn't escape if I wanted to
Waterloo - Knowing my fate is to be with you
Waterloo - Finally facing my Waterloo

My, my, I tried to hold you back but you were stronger
Oh yeah, and now it seems my only chance is giving up the fight
And how could I ever refuse
I feel like I win when I lose

Waterloo - I was defeated, you won the war
Waterloo - Promise to love you for ever more
Waterloo - Couldn't escape if I wanted to
Waterloo - Knowing my fate is to be with you
Waterloo - Finally facing my Waterloo

So how could I ever refuse
I feel like I win when I lose -

Waterloo - Couldn't escape if I wanted to
Waterloo - Knowing my fate is to be with you
Waterloo - Finally facing my Waterloo

_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
KenMan
Veteran


Joined: 07 Aug 2005
Posts: 1232
Location: Bergen

PostPosted: 21.08.2015 13:25    Post subject: Reply with quote

Haha! NÃ¥ kan jeg synge... Har bare nynnet den siste timen Razz
_________________
"Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff-
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 21.08.2015 13:34    Post subject: Reply with quote

varg88 wrote:
Jeg vil gjerne ha Rafik Zekhnini fra Odd. Veldig lovende kantspiller han, kanskje trenger han et par år til men det kan godt være at han blir en klassespiller...


Fagermo vil kreve blodpris og etter forestillingen hans mot Dortmund så dukker det nok opp noen utenlandske klubber
Back to top
View user's profile Send private message
bjorjost
Proff


Joined: 07 Nov 2007
Posts: 259
Location: jostedal

PostPosted: 21.08.2015 19:16    Post subject: Reply with quote

Trur Vilmannson er ein betre RBK-spiss enn Søder. Han har vi kanskje ut karriera? Om det kjem eit bod på oppmot 20 mill. på Søder så er det nobrainer å selje, meiner eg. Han har truleg gjort sitt beste for RBK. Han jobbar som eit svin, og riv og slit istore, sterke stopparar, og han gjer stort sett alltid rett val og vellukka val om det er pasning eller skot. 1 mot 1 er han derimot svak, litt lite tempo og finter og kjappfot til det. Ikkje spesielt bra skot, ikkje spesielt god på hovet og ikkje spesielt god å plassere seg i feltet...ref bak stoppar på bakre stolpe. Skorar nesten alltid, men ikkje når han SKAL golle. Villmannson verkar som kan vere ein vel så bra 1.forsvarar, det skal han vere når han er så bra def midt. Han er meir pasningstrygg, betre med ball det vesle eg har sett han. Det tyder vel at han puttar på dei opplagde som Søder brenn? Han er definitivt ein betre og meir presis hovespelar. Så spørs det om islendingen er like svolten på mål og jobbar slik som Søder, men det trur eg, desse sagaøy-karane gjev liksom ikkje opp...
Konklusjonen må vere at vi godt kan selje Søder, og få inn ein anna spiss som godt kan vere eit yngre supertalent av eit fysisk monster som går for 60mill etter 18 kampar(Balogh..), men som og kan vere føkkings kva veit eg. Men eg lurer på om det To-reg seier om at han hadde skora minst 10mål på dagens lag nok stemmer, og då hadde gjerne Grytkjær skora 16 også, med slik fantastiske bra vingar og offansive midtar. Likevel; Søder kan forbedre seg, droppe dei teite missane, spele i RBK på topp i 6 år til og bli ei mini-legende med 23 mål i snitt i sesongen. Det hadde og vore heilt ok...
_________________
Brattbakk 1994–1997​
Kampar 100
MÃ¥l 94
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 22.08.2015 00:04    Post subject: Reply with quote

Er det bekreftet at Steua avskjediget Tadé og Tahar?
Spesielt førstnevnte var jo god da...selv om han ble målløs mot oss!
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6525
Location: Heaven

PostPosted: 22.08.2015 05:35    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:
EspN wrote:
Vil fortsatt ha spissen til debrechen,om det er mulig Razz


Fuck that, vi har Villmannsson!


Kan hende vi får solgt søderlund etterhvert Smile Synes ferdighetene hans er ekstremt spennende.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
varg88
Proff


Joined: 31 Aug 2012
Posts: 475
Location: Haldane, New Zealand

PostPosted: 22.08.2015 13:02    Post subject: Reply with quote

Holder det kanskje med Vilhjalmsson og Sørloth i 2016 og med Helmersen som backup? Sørloth sin utvikling er lovende syns jeg, han blir bedre og bedre med hver kamp. Søderlund bør selges fordi målstatistikken hans ser langt bedre ut enn han faktisk er og nå får vi mest penger for han. Han bommer på såpass mye og har dårlig plasseringsevne at jeg har fått trua at Vilhjalmsson og Sørloth kan score minst like mye fordi vi skaper nok. Vilhjalmsson jobber i tillegg like bra mot ballen som Søderlund og er bedre på hodet.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 22.08.2015 16:55    Post subject: Reply with quote

Synes VIRKELIG ikke vi trenger å invester i ny spiss eller i heletatt vurdere det om Sørloth fortsetter utviklingen i Glimt. Da har vi Villmansson på top med Sørloth/Helmersen backup, mer en godt nok.

Evt om Sørloth faller igjennom DA kan vi vurdere det, men vi må ikke kjøpe oss ut av talentet til Helmersen. Har Ståltro på han neste år også etter å ha fått kjenne litt mer på nivået.

Søder er kanskje det salget som svekker klubben minst pr dags dato siden vi har Villmansson tilgjengelig.

Alternativt har vi Ågnes Konradsen på midtbanen som gjør at en indreløper kan slippes etter sesongen uten at vi trenger å få panikk.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
media
Veteran


Joined: 07 Jan 2008
Posts: 2521

PostPosted: 22.08.2015 17:03    Post subject: Reply with quote

Å påstå at Søder er dårlig til å plassere seg, og dårlig på hodet i tillegg, blir for meg noe merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5460

PostPosted: 22.08.2015 17:16    Post subject: Reply with quote

At Søder er dårlig til å plassere seg mener jeg er helt motsatt av virkeligheten. Det er hans største styrke, av få riktgnok. Målene hans kommer aldri som følge av lange løp med ball eller artisteri. Han er jo alltid innenfor 5-meteren og snuser og det er der nesten alle målene hans kommer. Var vel også Svea eller en annen som sa at 90% av målene til Søder er på en-touch.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 22.08.2015 18:02    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Å påstå at Søder er dårlig til å plassere seg, og dårlig på hodet i tillegg, blir for meg noe merkelig.


Fasiten er at han er god til å plassere seg, men ganske svak på hodet. God til å vinne rene hodedueller (gjerne på oppspill), men ikke god nok til å sette headinger i mål. Steffen Iversen og Rade Prica er hodespillere som kunne dundre ballen godt plassert i mål på hodet fra 10 meter omtrent helt uanstrengt. Søder har ikke akkurat den dimensjonen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bjorjost
Proff


Joined: 07 Nov 2007
Posts: 259
Location: jostedal

PostPosted: 22.08.2015 18:42    Post subject: Reply with quote

Eg meinte vel ikkje at Søder er direkte dårleg til å plassere seg, men at islendingen kanskje er betre. Men det rår ingen tvil om t Søder har få direkte svake sider i spelet sitt, og at han funkar er det ingen tvil om. Jensen er assistmaskin, og det er vingane våre og. Det sluttar dei nok ikkje med om dei vert samspelte med Vil-hjem-soon. Konklusjon nok eingong; selj om Søder vil bli rik, men over 16,5mill. Ellers; bli og bli ny Rush. Kan nokon fortelje om Helmersen sine skills?
_________________
Brattbakk 1994–1997​
Kampar 100
MÃ¥l 94
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Torbjørn Bratt
Proff


Joined: 16 Jan 2010
Posts: 341

PostPosted: 22.08.2015 18:51    Post subject: Reply with quote

Så LSK - TIL, trønderne på TIL utløste i hverfall ingen "Løp og kjøp" følelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 22.08.2015 18:54    Post subject: Reply with quote

Jensen er ikke assistmaskin lengre, for han avslutter alltid selv, i motsetning til i vårsesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
bjorjost
Proff


Joined: 07 Nov 2007
Posts: 259
Location: jostedal

PostPosted: 22.08.2015 19:55    Post subject: Reply with quote

Otto Ullsokk Jr. wrote:
Jensen er ikke assistmaskin lengre, for han avslutter alltid selv, i motsetning til i vårsesongen.


Jau
_________________
Brattbakk 1994–1997​
Kampar 100
MÃ¥l 94
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 23.08.2015 10:10    Post subject: Reply with quote

Jeg mistenker at Jensen (og flere!) har fått beskjed om å avslutte mer selv, fordi vi trenger den dimensjonen - farlige skudd fra noe distanse.

Å ha folk som kan skyte i mål fra utenfor 16 betyr at motstander er nødt til å gå ut og støte på den spilleren, hvilket betyr at det kan bli mer rom innenfor 16. Det kan også for så vidt bety mål!
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.08.2015 10:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tror fort du kan ha rett i det, haavarl, samtidig som det nok har noe med hva motstanderne gjør når spesielt Jensen har ballen. Foran årets sesong var de nok veldig, veldig obs på skuddet hans fra rundt 16-meteren, det viste han fram ofte nok i fjor, og da ofret de nok litt rom til pasninger, som spesielt Søderlund visste å benytte seg av.

Tallene alene er jo grunn god nok til å snu om på det igjen. 10 assist i åpent spill på en halv sesong er sinnssykt mye, og mye farligere enn 9 mål på en hel sesong. Så Jensen får litt mer rom til å skyte, mens spillealternativene pakkes godt inn. Tar Mike konsekvensen av det, og går litt mer rett på mål, så vil målene begynne å komme igjen. Og deretter assistene.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2025
Location: Bodø

PostPosted: 23.08.2015 13:26    Post subject: Reply with quote

bjorjost wrote:
Eg meinte vel ikkje at Søder er direkte dårleg til å plassere seg, men at islendingen kanskje er betre. Men det rår ingen tvil om t Søder har få direkte svake sider i spelet sitt, og at han funkar er det ingen tvil om. Jensen er assistmaskin, og det er vingane våre og. Det sluttar dei nok ikkje med om dei vert samspelte med Vil-hjem-soon. Konklusjon nok eingong; selj om Søder vil bli rik, men over 16,5mill. Ellers; bli og bli ny Rush. Kan nokon fortelje om Helmersen sine skills?


Tviler på at Vilhjalmsson er bedre på bevegelse i boks enn Søderlund. Der er Søder absolutt i verdensklasse. Det er jo sånn han har klart å score nesten 20 mål til nå i sesongen. Han kan fort score fem-seks mål til, og blir dermed den soleklart mest suverene målscoreren på denne siden av 2000-tallet, både i Rosenborg og i Tippeligaen(edit: Okei, jeg glemte Kjartansson et sekund her… suverent sammen med han da).

Det har vært spisser i klubben tidligere som fikk scoringshjelp av et godt lag. For eksempel 2003-sesongen. Likevel scoret ikke Brattbakk mer enn 17 mål(Frode Johnsen med 15 mål fra midtspissplass). Synes Søderlund får for lite kred. Han er jo god på veldig mye. Han har bare en tendens til å være litt het i toppen i avslutningsøyeblikket, men – det blir jo mål likevel. Hadde han scoret på alt, hadde ikke Ødegaard vært første nordmann i Real Madrid, for å si det sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8920
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.08.2015 15:12    Post subject: Reply with quote

Søderlund holder ekstremt høy klasse på posisjonering og bevegelse i boks, i tillegg til at han legger ned en enorm jobb defensivt.

Holdepunktet mot han er først og fremst at an ofte viser manglende effektivitet. Han kan brenne de utroligste sjanser. I Tippeligaen er det ikke så tydelig, siden vi skaper voldsomt med sjanser, men i f.eks E-Cup og på landslaget så er situasjonen en helt annen. Der må man sette de få sjansene man får.
Back to top
View user's profile Send private message
kristoffer99
Senior


Joined: 23 Aug 2015
Posts: 173
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.08.2015 16:00    Post subject: PÃ¥ hælan Reply with quote

Søderlund har ok fart over lengre samløping mot stopper og er sterk, men er litt treg i akselerasjonsfasen. Hans bevegelser i boks hemmes også litt ved at han venter på "hælene" i stedet for tærne, han kommer ofte litt for sent. Og noen ganger går da også skuddene himmelhøyt, som den kjempemissen han hadde fra 7 meter med åpent mål (borte mot Sandefjord? husker ikke helt).

Kan han komme seg litt frempå vil han sette flere sjanser. For øvrig synes jeg han lager for mange frispark i mot, men er en veldig god spiss og fortjener toppscorertittelen.
Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 477
Location: Eksil

PostPosted: 24.08.2015 07:54    Post subject: Reply with quote

Synes stallen er rimelig solid nå. Som selgende klubb i en verden der penger ikke vokser på trær, vil vi i den situasjonen vi er i nå slite med å 'styrke' 11'ern gjennom kommende vindu. Virkeligheten ligger vel nærmere at håpet må være å klare å finne gode nok erstattere til å kunne holde nivået? Eller?

Teoretisk sett ville jeg ment en styrking av 11'ern kanskje burde skje ved å få Tore Reg tilbake i toppslag, eller evt hente en ny midtstopper - om Tore viser seg å ikke nå gamle høyder. Også er det jo mulig å få tak i en bedre ving enn Mikkelsen/De Lanley.

Men mener folket her at Rosenborg realistisk sett kan ha en bedre midtbane enn Mitsh, Selnæs, Jensen og Konradsen? Hadde for eksempel en ut og Tettey/Ciljan nn styrket oss?

Virker på intervju med Mike fra dansk media at han forsvinner i vinter. Og jeg ville forventet at en eller to til glipper før 2016 sparkes i gang. Som sagt tror jeg en styrking av 11'ern må/bør skje gjennom å erstatte disse med folk på høyere nivå (=krevende). Å hente nye, bedre spillere for å benke noen vi vi spiller med i dag tror jeg ikke kommer til å skje.
_________________
Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke!
Back to top
View user's profile Send private message
Bruttern
Proff


Joined: 01 Sep 2006
Posts: 477
Location: Eksil

PostPosted: 24.08.2015 07:59    Post subject: Reply with quote

For å svare meg selv mener jeg vel kanskje også at den viktigste måten å styrke laget på er å beholde så mange som mulig, og fortsette å utvikle spillet, relasjonene og angrepsmønsteret. Vi har etter mitt syn ikke en dårligere stall nå enn vi hadde i 1994. Så om vi klarer å beholde folk og trenere i 6-7 år så burde det samme være mulig igjen... Smile
_________________
Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke!
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 25.08.2015 19:48    Post subject: Reply with quote

Håper så mange som mulig av navnene som går igjen som salgsobjekter velger å bli værende 12 mnd fra nå, i alle fall til vi er ferdige med CL-kvalikken. Hadde vært jæskla gøy å se hvor gode vi kan bli om vi beholder hele laget og utvikler oss videre før vi møter den ultimate testen ultimo august 2016. Stallen per i dag er klasse. Den som jeg kan tåle å miste er Jensen. Runder han av med gull i høst etter tre år som bærende figur med topp innstilling kan jeg akseptere det. Helland, Jonas, Selnæs og Mitsj er lokale gutter som jeg vanskelig vil godta at går til Heerenveen eller Watford, men jeg har også tungt for å se at disse tilbudene ikke vil komme på løpende bånd allerede i januar.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 25.08.2015 23:45    Post subject: Reply with quote

Det eneste som bekymrer meg akkurat nå er at Selnæs er i ferd med å vokse ut av trøya. Vi skal ha mye penger for han osv. Men jeg kan ikke begripe hvem vi kan erstatte han med.

- I Norge er det ingen potensielle erstattere - bastant som pokker, men rimelig sikker.
- Utlendinger som er gode nok, kommer til å bli vriene å dytte inn i lannsstrukturen vår - og vi kan ikke ha spillere i stallen med dobbelt så høy lønn som de andre.

Kanskje kan Stefan Johansen være et alternativ. Han er sikkert sugen på å komme seg til et lag som skal spille CL til neste år Smile

Spøk til side - dette blir et problem...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 159, 160, 161  Next
Page 2 of 161

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb