English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bulgaria - Norge
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 03.09.2015 22:45    Post subject: Reply with quote

Parodi av en børs

Quote:
ALEXANDER TETTEY – 5:
God i duellspillet som vanlig, og forsøkte å være konstruktiv når han hadde ballen i beina. Gjorde en god jobb i gjenvinningsfasen, og vokste utover kampen.


Quote:
STEFAN JOHANSEN – 7 - NORGES BESTE:
Hadde mye ball før pause, og styrte mye av tempoet når Norge gikk fremover. Men det ble tidvis for mye på tvers og bakover, og Johansen spilte mye på det trygge. Sto bak dødballen som skapte 1-0-målet for Norge. Kunne fått sin andre målgivende pasning da han fant Søderlund med et innlegg 25 minutter før slutt, men spissen sløste bort Johansens krempasning.


Trist.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.09.2015 22:46    Post subject: Reply with quote

Haha. Stefan Johansen var elendig i 1.omgang. Spilte seg litt opp, men 2 poeng mer enn Tettey er håpløst.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 03.09.2015 22:47    Post subject: Reply with quote

Haha. Så ikke Stefan Johansen gjøre annet enn å slå feilpasninger i første omgang. Tettey hadde et helt annet "internasjonalt snitt" over ballbehandlingen sin.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 03.09.2015 22:56    Post subject: Reply with quote

Tettey har gjort både gode og svake kamper for landslaget, det må vi innrømme, men tross den erkjennelsen, er det ingen tvil om at han omtrent alltid blir undervurdert også når han regjerer.

I dag var han i beast mode type trender på twitter. Herjet. Bortsett fra to tullete feilpasninger i begynnelsen, gjorde han alt rett.

Så får han 5 og så videre. Det er sånn at hadde en ikke visst bedre, skulle en tro at de profesjonelle fotballsynserne har et eller annet i mot Tettey basert på en eller annen lett synlig egenskap som enkelte begrensede typer hekter kompleksene sine fast i, men så kynisk er jeg ikke. Jeg lar tvilen komme dem til gode og konkluderer enkelt nok med at den såkalte "usynlige rollen" fortsatt er en tindrende hvit dott på fotballkartet deres, og at de er og forblir blinde høns.
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 03.09.2015 23:05    Post subject: Reply with quote

Dybdegelasjonene vag bga idag. Oppskgiften på suksess.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 03.09.2015 23:31    Post subject: Reply with quote

Mest imponert var jeg egentlig over at vi prøvde å drøye på 1-0. Hadde Bulgaria kommet på overgang og putta så hadde vi drøyd helt uten grunn. Skal man drøye hos keeper kan man i det minste sikre seg at man har en sikrere ledelse (2-0 og oppover). Blir kvalm når vi skal forsvare inn 1-0 med å drøye hver gang keeper får ballen
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 03.09.2015 23:33    Post subject: Reply with quote

Den skjønte jeg ikke. Synes du det var dumt at Norge sikret inn seieren ved å drøye tid på slutten fordi ledelsen var for liten?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 03.09.2015 23:40    Post subject: Reply with quote

Så fort vi scora begynte Nyland å hale ut tia ved å stå 20 minutter med ballen og vente på å bli utfordra. Dette holdt på et tidspunkt til og med på å gå til helvete. 1-0 er ikke en ledelse man drøyer på, men heller gå i angrep for å drepe kampen. Noe som her på forumet har vært et hats punkt mot flere av trenerne Rosenborg har hatt
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 03.09.2015 23:48    Post subject: Reply with quote

Det er forskjell på Rosenborg og Norge også, da. Jeg synes det var det eneste fornuftige å gjøre i dag. Sjansen for å score ett mål til var uansett så liten at det var greit å drøye tid og være litt kyniske.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.09.2015 23:50    Post subject: Reply with quote

Morsom avstemning på VG Nett her da. Folket mener at Tettey var best. Det hadde jeg ikke trodd etter evigvarende slakting.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.09.2015 08:30    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Jeg lar tvilen komme dem til gode og konkluderer enkelt nok med at den såkalte "usynlige rollen" fortsatt er en tindrende hvit dott på fotballkartet deres, og at de er og forblir blinde høns.


Tettey har alltid vært undervurdert. Han fikk på ingen måte skrytet han fortjente da han spilte hos oss, hverken hos supportere eller journalister (men sistnevnte lever tross alt av å vurdere og skrive om slikt), og blir sjeldent trukket frem i særlig grad annet enn negativt etter landskamper.

På den andre skalaen enden av har vi Johansen, mannen som er opplest og vedtatt Norges beste fotballspiller, og er da også bortimot ufeilbarlig. Andre spillere må briljere for å komme i nærheten av børskarakteren Johansen får for å møte opp.

Det litt triste paradokset er at Tettey ofte må ta den tunge, "usynlige" og langt mindre sey rydde- og sikringsjobben slik at Johansen kan levere det offensive han har inne. Allikevel er det sistnevnte som får blitsregnet og intervjuene, om han så er prisgitt Tettey - som forsvinner ut av mixed zone i stillhet - for å kunne stå høyere i banen selv.

Ellers er jeg generelt enig. Det er trist å se hvor lite den defensive midtbanejobben får av oppmerksomhet, skryt og fokus i norske medier. Rollen er tross alt veldig viktig, nærmest uansett formasjon og spillestil.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 04.09.2015 08:48    Post subject: Reply with quote

For øvrig synes jeg kampen i går var grei. For meg er landslaget viktig. Forhåpningene til prestasjoner, resultater og underholdning pleier å være lav, men viktig er det allikevel.

Hendrix og Søder på topp var brillefint. Og alt gikk kjappere når Ødegaard og Skjelbred starta på benken ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 04.09.2015 09:41    Post subject: Reply with quote

For øvrig endel snakk om at Aserbajdsjans poeng mot Kroatia gir oss sjans på direktekvalifisering. Jeg tror vi kan slå Kroatia på hjemmebane og ha realistisk håp om U mot Italia på bortebane, men såvidt jeg kan se, må vi nesten ta 9 poeng på de siste tre kampene for å kvalifisere oss direkte.

Kroatia møter Bulgaria hjemme og Malta borte. Det skal være 6p. Italia møter Bulgaria hjemme og Aserbajdsjan borte. Bulgaria er så svake, at jeg har null tro på at de tar flere poeng fra topplagene på bortebane. Aserbajdsjan borte for Italia er et lite håp.

Tar vi 7p (VVU), havner Kroatia foran på målforskjell. Og om så Italia skulle ta kun 1p mot Aserbajdsjan, får de 20p og går foran på målforskjell.

Hvis Italia tar 6p de to neste kampene, er de sikret å gå videre, mens vi vet at vi må gå for seier, så det kan jo være til vår fordel.

Det er i grunnen kun ett scenario der vi tjener noe på å spille uavgjort i Italia, og det er hvis Italia taper mot Bulgaria eller Aserbajdsjan. Hvis Kroatia får poengtap mot Bulgaria, er vi videre uansett resultat i den siste kampen.

Alt dette forutsetter naturligvis at vi vinner mot Kroatia og Malta. Vi kan jo spille uavgjort mot Kroatia og gå videre med poengtap for Italia+tap for Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 04.09.2015 09:49    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Det er i grunnen kun ett scenario der vi tjener noe på å spille uavgjort i Italia, og det er hvis Italia taper mot Bulgaria eller Aserbajdsjan. Hvis Kroatia får poengtap mot Bulgaria, er vi videre uansett resultat i den siste kampen.


Beste treer går vel også direkte videre. Burde da ha brukbar sjanse til å bli det om vi tar sju poeng på de tre siste kampene? Uten at jeg har sett på tabellene, så klart. Ren spekulasjon. Det er iallefall en teoretisk mulighet for at ett poeng mot Italia kan være forskjellen på direkte avansement eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ard
Junior


Joined: 22 Jul 2015
Posts: 27

PostPosted: 04.09.2015 10:27    Post subject: Reply with quote

Pr. akkurat nå så leder vi "beste treer"-tabellen, men tror det er noen som har en kamp mindre. Uansett leder vi bare med ett poeng på to lag, så spennende innspurt i gruppene uansett.
_________________
Like I Care!
Back to top
View user's profile Send private message
Gla'trønder
Junior


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 72

PostPosted: 04.09.2015 10:41    Post subject: Reply with quote

Ard wrote:
Pr. akkurat nå så leder vi "beste treer"-tabellen, men tror det er noen som har en kamp mindre. Uansett leder vi bare med ett poeng på to lag, så spennende innspurt i gruppene uansett.


Per nå leder vi ikke "beste treer" tabellen

https://en.wikipedia.org/...d_place%29

Vi er på tredje plass hvor de over oss har spilt færre kamper
Back to top
View user's profile Send private message
eporkg
Proff


Joined: 06 Nov 2007
Posts: 455

PostPosted: 04.09.2015 11:26    Post subject: Reply with quote

Liker ikke å si det, men jeg synes faktisk Forren var banens beste. Tettey var solid. Søderlund bør score, men synes han allikevel gjør en god kamp. Utrolig sterk i duellene, vinner jo stort sett nesten alle hodedueller mot stopperne til Bulgaria.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 04.09.2015 11:37    Post subject: Reply with quote

Vet hva man får av Søder. Knallhard innsats - svært gode bevegelser - veldig god som oppspillspunkt på topp. Og avslutningsegenskaper et godt stykke under europeisk toppnivå. Men vi kan vel ikke få alt...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.09.2015 12:32    Post subject: Reply with quote

Forcen til Søderlund er at han tilsynelatende bedømmer kjappere enn de fleste motstanderne hvor ballen vil lande. Dermed kan han skjerme rommet for å enklere ta ned ballen eller eventuelt stusse den videre. For det er ikke luftstyrken i seg selv han er spesielt god på.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 04.09.2015 13:00    Post subject: Reply with quote

Merkelig og ganske artig hvor forskjellig man ser på en og samme person.

Det attach sier om "styrken" til Søder er akkurat det jeg mener er en av de største svakheten. Syns Søderlund stadig vekk bommer på hvor ballen skal lande fordi han er for opptatt av motstanderen. Som igjen gjør at han skaper frispark imot seg selv.

Skal legge til at jeg syns han var ganske bra mot Bulgaria. Fikk tatt ned ballen og stusset den videre mye bedre i denne kampen enn hva jeg har sett han gjøre for RBK
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.09.2015 13:11    Post subject: Reply with quote

Hehe, vi mennesker er rare. Jeg tror det ligger i at han har blitt utpreget bedre på området. Før måtte det mer bryting til, nå er han rett og slett mer oppmerksom.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 04.09.2015 13:13    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ skal vi plutselig ta 9 eller 7 poeng? Jeg tipper 1.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 04.09.2015 13:21    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sett nøye på kampprogrammet, men så at de over oss i 3.plassoversikten har flere kamper igjen, mens vi møter Malta, så slo det fra meg, men hvem vet. Tror altså ikke at 4p holder her, og vinner vi alle de tre kampene, går vi jo videre uansett.

Nå må vi jo gå offensivt til verks, selv om det skal sies at uavgjort mot Kroatia kan gjøre sistekampen mot Italia spennende hvis både Norge og Italia tar 4p de neste to kampene. Likevel har vi mest å vinne på å gå for seier.

Så er det jo slik at vi med stor sannsynlighet skal spille playoff, og såvidt jeg kan se, er det mer sannsynlig at vi blir useedet enn seedet, men det er jevnt. Da bør vi ha to tanker i hodet; det ene er selvfølgelig å gå for direkteavansement, det andre er å forberede laget. Skal man satse på Ødegaard eller ikke? Skal nye spillere som Selnæs spilles varm i de to siste kampene? Og så videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 04.09.2015 13:29    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper Klevino får rett og at vi drar i land 1 poeng mot Malta. Norges landslag blir plutselig grisegode bare vi elger oss til en seier. Vi roter det alltid bort igjen. Blir tap mot Italia og Kroatia for så å kanskje klare et uavgjortresultat mot Malta.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 04.09.2015 13:48    Post subject: Reply with quote

Nå diskuteres jo ikke 7-og 9poengscenarioene ut av en voldsomt sterk tro på at det er mulig, men for å se på de teoretiske mulighetene for direkteplass. Ingen andre som har ment noe om hva vi kommer til å få av poeng, såvidt jeg kan se.

Ã… forvente 1 poeng hjemme mot Malta synes jeg er demonstrativt pessimistisk Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 8 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb