English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 26, 27, 28  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.10.2019 19:33    Post subject: Reply with quote

- Jeg ga egentlig ganske klar beskjed til både Glimt og Rosenborg før sesongen at mitt fokus var på 2019-sesongen. Nå står vi midt oppi en meget spennende sesongavslutning, hvor vi kjemper om medaljer i serien. Jeg ønsker å avslutte sesongen på best mulig måte med Glimt. Neste sesong har jeg ikke ofret mange tanker på, for å være helt ærlig, medgir trønderen som er på lån fra Rosenborg ut sesongen.

Mandag slo Rosenborg-trener Eirik Horneland fast at den offensive høyrebacken skal tilbake til Lerkendal, og at han blir en meget brikke i trøndernes byggverk kommende sesong.

- Jeg har hatt liten dialog med Rosenborg i år. Jeg har heller ikke hatt dialog med Glimt utover våre planer for 2019-sesongen, sier Dahl Reitan.

- Er du overrasket over de tydelige signalene fra Rosenborgtreneren?

- Jeg har ikke snakket mye med Horneland, så ja, jeg skal innrømme at den saken der overrasket litt, smiler trønderen.

(...)

- Jeg fokuserte på det sikre i første del av sesongen. Etter hvert synes jeg det har sprudlet litt mer fra høyresiden også framover i banen. Jeg er fornøyd med lagets og egen utvikling, erkjenner han.

Les mer: Overrasket Dahl Reitan har kun fokus på én ting
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Micmac
Rutinert


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 785
Location: Under The Dome

PostPosted: 21.10.2019 19:55    Post subject: Reply with quote

Dahl Reitan er virkelig ikke så god offensivt én mot én
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.01.2020 22:29    Post subject: Reply with quote

I god tid før fjorårssesongen var avsluttet, slo RBK-trener Eirik Horneland fast at Dahl Reitan skulle tilbake til Trondheim etter utlånet. Selv hørte backen ingenting fra den nye sjefen. Ikke ville han høre noe heller før sesongen var over. Men etter RBKs sesongavslutning mot PSV Eindhoven møttes de to sammen med fersk sportslig leder Micke Dorsin og agent Bjørn Tore Kvarme.

– Den praten gjorde meg trygg på at Horneland faktisk ønsker meg, og det var det jeg trengte å vite. Jeg trengte å vite at han hadde fulgt med meg, og at dette var noe han ville fordi jeg har gjort en god sesong, og ikke fordi at jeg er trønder og har vært i Rosenborg lenge. Jeg følte at jeg var ærlig på det. Det ville vært helt uaktuelt å bli hentet tilbake som et rent trønderalibi, sier han.

(...)

Duellen om høyrebacken blir ikke mindre spennende av at både Dahl Reitan og Eggen Hedenstad er på utgående kontrakter. Begge står fritt til å signere for en annen klubb i sommer. Dorsin trenger uansett ikke komme løpende med ny kontrakt i retning Dahl Reitan med det aller første.

– Det kan være at det trigger oss begge at vi har utgående kontrakter. Og så vet jeg ikke hva Vegar tenker og vil, om han signerer ny kontrakt nå eller ikke. Jeg signerer i alle fall ikke en ny kontrakt nå. Jeg tror det er dumt av meg, i tilfelle det skulle gå skeis. Jeg vil se an våren, og må tenke litt på meg selv i denne situasjonen.

Les mer: Dahl Reitan om den tøffe backduellen: – Jeg svartmalte situasjonen og taklet det dårlig
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 20.01.2020 23:27    Post subject: Reply with quote

Reitan er ikke god nok for RBK dessverre! Har blitt avkledd i de mange kampene han har spilt for oss. Hedenstad er ikke min personlige RBK favoritt, men han er en bedre fotballspiller enn Reitan i mine øyne!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.01.2020 00:31    Post subject: Reply with quote

Reitan skal få en fair sjanse han. Etter en sesong med fast spill i ES, på et bedre lag enn RBK, så har han tatt steg fra sist vi så han i RBK-drakt. Det er langt i fra noen selvfølge at Hedenstad holder han ute.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.01.2020 08:51    Post subject: Reply with quote

Problemet for Reitan er jo det at Hedenstad tar (gode) dødballer med høyrefoten, så hvis nivået ellers er likt, så ville det vært dumt å ofre en fast dødballtaker i et lag som først og fremst er farlige på dødball.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 21.01.2020 09:02    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
... i et lag som først og fremst er farlige på dødball.


Dette gjør meg så deppa :/
Hvor lenge skal vi slite med denne "treneren"?!
Back to top
View user's profile Send private message
HOFFA
Veteran


Joined: 04 Aug 2012
Posts: 1468

PostPosted: 21.01.2020 12:54    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Problemet for Reitan er jo det at Hedenstad tar (gode) dødballer med høyrefoten, så hvis nivået ellers er likt, så ville det vært dumt å ofre en fast dødballtaker i et lag som først og fremst er farlige på dødball.


Med Helland på banen blir ikke det noe problem ..
_________________
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.01.2020 13:33    Post subject: Reply with quote

Tja, det har jo virket som Hedenstad (med god grunn) er prioritert foran Helland på cornere, i alle fall. Pål André Helland er rett og slett ikke noen spesielt god cornerlegger, til det virker det som teknikken han bruker er litt for sårbar, mens Hedenstad leverer stabile crossere inn i farlig område.

Dessuten bruker de ikke samme fot.

Sist, men ikke minst er det en liten hemsko at Helland halvparten av tiden vurderer det å skyte direkte som det beste alternativet på corner.

Jeg står på at de offensive dødballene våre vil lide litt av at Hedenstad eventuelt forsvinner.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 21.01.2020 13:37    Post subject: Reply with quote

HOFFA wrote:
Med Helland på banen blir ikke det noe problem ..


Dette er jo ganske så feil da, all den tid Helland bommer på 9/10 cornere. Corner kvaliteten til Helland er rett og slett elendig.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 21.01.2020 21:48    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det kan ha litt mer med at det siden Hamrèn sin tid, om ikke før, så har vi hatt noen uvaner med å slå relativt lavt på første stolpe som det aldri blir mål av.

Men generelt mye farligere med innoverskrudd. Hedenstad har en bedre teknikk på dødball synes nå jeg, men med de to på banen samtidig så er presisjonen såpass lik at det i hovedsak er hvorvidt det er best med høyre eller venstrebein som bør avgjøre hvem som skal ta det. Fra lengre hold så synes jeg Hedenstad er flinkere på å styre seg når det å skyte er et opplagt dårlig valg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
HOFFA
Veteran


Joined: 04 Aug 2012
Posts: 1468

PostPosted: 22.01.2020 06:18    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
HOFFA wrote:
Med Helland på banen blir ikke det noe problem ..


Dette er jo ganske så feil da, all den tid Helland bommer på 9/10 cornere. Corner kvaliteten til Helland er rett og slett elendig.


Trodde det var mye av kritikken mot Hedenstad som dødballtaker også.. Mener bestemt jeg har hørt/lest uttrykk som "ballen kommer ned med snø på" & "greier ikke å løfte over førsteforsvarer" opptil flere ganger..
_________________
D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 22.01.2020 08:59    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
zaphod81 wrote:
... i et lag som først og fremst er farlige på dødball.


Dette gjør meg så deppa :/
Hvor lenge skal vi slite med denne "treneren"?!

Zaphod er ikke trenern vår og takk Gud for det.
Følg med litt da kiz.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 22.01.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:

Hvor lenge skal vi slite med denne "treneren"?!


Til han ikke er trener for Rosenborg lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.01.2020 13:49    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Zaphod er ikke trenern vår og takk Gud for det.


You should be so lucky Cool

Vel har jeg null dokumentert eller faktisk erfaring eller innsikt, men det er jo mange som mener det er fort gjort å lære på jobben. Sats på et litt usikkert kort, sier nå jeg. Høyest odds gir størst utbetaling!
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.02.2020 21:34    Post subject: Reply with quote

Erlend Reitan har startet tre av fire treningskamper, men høyrebacken mener det er for tidlig å vurdere status i duellen med Vegar Eggen Hedenstad.

- Det er lenge igjen til seriestart. For min del handler det bare om å få gode treningsuker og gode minutter. Jeg må fortsette å prøve å imponere på trening, slår Reitan fast overfor rbkweb.no.

Les mer: - Det er lenge igjen til seriestart
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 26.02.2020 09:57    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
men det er jo mange som mener det er fort gjort å lære på jobben.


Ja, det er tydeligvis det vi driver med uansett. Lærer opp trenere. Det er nemlig slik man bør gjøre det. Ta en udugelig fjott som har spilt rævafotball i et hoggertlag og LÆR ham hvordan han skal trene oss. Fungerer 100x bedre enn å finne noen som faktisk kan det fra før

#modernsolutions

Razz
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.04.2020 18:50    Post subject: Reply with quote

Reitans kontrakt med Rosenborg går ut etter 2020-sesongen. Før koronakrisen inntraff var partene i løpende dialog om en forlengelse, men nå er kontraktspraten satt på vent.

– Akkurat nå står jo verden stille. Vi hadde en god dialog, og dersom ting gikk som vi ønsket skulle vi diskutere ny kontrakt, men så kom viruset og stoppet alt. Jeg føler uansett at jeg har noe her å gjøre, og om RBK ønsker en ny kontrakt, så må de bare komme, smiler Reitan.

Høyrebacken er uansett klar på at han ikke kommer til å signere til enhver pris.

– Rosenborg vet godt hvor jeg står og hva jeg ønsker. Jeg må tenke på meg selv, og dersom jeg ikke får spilletid må jeg dra videre, selv om drømmen er å få det til her.

Les mer: Åpenhjertig Reitan: – En utrolig vanskelig avgjørelse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.04.2020 18:52    Post subject: Reply with quote

Selv ble Reitan i 2017 omtalt som årets RBK-komet.

Etter å ha vært flasket opp på Lerkendal, og to ganger utlånt til Bodø/Glimt, er han ekspert på 4–3–3.

Hvor annerledes er dagens 4–3–3 enn den han kom fra i fjor?

Vi snakker også om garderoben: Hvordan er kvaliteten på RBK-stallen han forlot i 2018, opp mot den han har kommet tilbake til?

Les mer: RBK-kometen tilbake fra Bodø: Dette har forandret seg i garderoben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 15.04.2020 19:59    Post subject: Reply with quote

Bra fyr. Håper på gjennombrudd nå, så får vi se hva det betyr vis a vis Hedenstad...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.06.2020 17:40    Post subject: Reply with quote

Fjerde beste høyreback i serien, mener VG.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 12.06.2020 09:31    Post subject: Reply with quote

Ny kontrakt signert! Ut 2023. Gratulerer!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 12.06.2020 10:15    Post subject: Reply with quote

Overraskende, men gledelig. Da blir vel Hedenstad faset ut vil jeg tro
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 12.06.2020 10:41    Post subject: Reply with quote

Jøss. Overraskende, men gledelig! Nå må han bevise at han fortjener å spille fremfor Hedenstad, synes ikke han har vist det enda.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 12.06.2020 11:10    Post subject: Reply with quote

Bra!
Ikke det at han har overbevist (i RBK), men det er ganske betryggende å ikke ha to h. backer som begge er på utgående kontrakt. Og som jeg skrev tidligere - hverken Reaitan eller Hedenstad har vist stort, men da er det bedre å satse på en yngre, lokal trønder med lenger kontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 26, 27, 28  Next
Page 15 of 28

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb