English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
11%
 11%  [ 13 ]
Svensson
0%
 0%  [ 0 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 1 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
83%
 83%  [ 93 ]
Gudi
0%
 0%  [ 0 ]
Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Gytkjær
0%
 0%  [ 0 ]
Bakenga
0%
 0%  [ 1 ]
Helland
2%
 2%  [ 3 ]
Total Votes : 111

Author Message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 24.09.2016 21:50    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med dagen, og seriegullet 2016.
En fantastisk opplevelse for alle oss som elsker RBK og Trondheim.
Nå må ALLE mann, og kvinner da inn til sentrum for å ta i mot heltene når de kommer til Trondheim rundt midnatt.
HÃ¥per 21500 fyller lerkendal til siste sete mot VIF til helga.
HER SKAL DET FEIRES !!!

RBK RBK RBK
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Zete
Junior


Joined: 13 May 2006
Posts: 39
Location: Sjetnemarka

PostPosted: 24.09.2016 21:56    Post subject: Reply with quote

Denne ble sterk.

Når jr på 6 (som ikke har vist fotballinteresse i det hele tatt) kommer med RBK skjerf og setter seg i sofaen med meg de siste 15. Og jubler HØYERE enn meg på det siste målet. Såpass høyt at mora kommer ut av kjøkkenet og lurer på hva F... er det som skjer??? Og i tillegg står han sammen med meg på gulvet med hånda på hjertet og synger Shalala... Blir ikke bedre.

Klump i halsen.
Back to top
View user's profile Send private message
kristoffer99
Senior


Joined: 23 Aug 2015
Posts: 173
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.09.2016 22:00    Post subject: Reply with quote

Zete wrote:
Denne ble sterk.

Når jr på 6 (som ikke har vist fotballinteresse i det hele tatt) kommer med RBK skjerf og setter seg i sofaen med meg de siste 15. Og jubler HØYERE enn meg på det siste målet. Såpass høyt at mora kommer ut av kjøkkenet og lurer på hva F... er det som skjer??? Og i tillegg står han sammen med meg på gulvet med hånda på hjertet og synger Shalala... Blir ikke bedre.

Klump i halsen.


Fantastisk ! Moment to remember Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.09.2016 22:01    Post subject: Reply with quote

Herlig Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 24.09.2016 22:04    Post subject: Reply with quote

Herlig! RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jaso
Senior


Joined: 04 Apr 2011
Posts: 217

PostPosted: 24.09.2016 22:06    Post subject: Reply with quote

Dette var som å gi godteri til en snørrunge for så å ta det i fra snørrungen, for så å fortelle snørrungen at det blir aldri godteri på deg din snørrunge RBK

Herlig 2. omgang.
Mike BB for min del, Kaptein med stor K.
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 24.09.2016 22:08    Post subject: Reply with quote

Hansen 7
Svensson 6
Eyjólfsson 6
Skjelvik 6
Gersbach 4
Jensen 8
Thorarinsson 6
Midtsjø 4
Bakenga 5
Gytkjær 6
Rashani 5

Helland 6
Reginiussen 6
Vilhjálmsson 5
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 24.09.2016 22:09    Post subject: Reply with quote

Hjemme alene med ungene (jenter, 7 og 4). De skjønte fort at dette var mer enn en vanlig kamp. Far var grinete i 1. omgang. De hjalp til med å synge RBK-kamper i pausen.

På 1-1 skvatt den ene kraftig av brølet. På 1-2 ble begge redde. På 1-3 skreik jeg så begge begynte å grine. Heldigvis lette å trøste.

Salte banan dette var deilig. Lenge til jeg kommer til å lande!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 24.09.2016 22:15    Post subject: Reply with quote

Trodde ikke jeg skulle glede meg såpass mye av denne seieren, gullet har jo liksom vært i boks ganske lenge og Molde har blitt ganske kjedelige etterhvert. Men syke satan dette var gøy. Så mange høydepunkter, alt ifra spillet i andre omgang, til Helland som planta flagget på midtbanen til det store "HATE MOLDE" banneret som hang på Aker. Nydelig.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.09.2016 22:18    Post subject: Reply with quote

Hvordan fikk vi inn det banneret egentlig? Storsinnet kar i døra?
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 24.09.2016 22:20    Post subject: Reply with quote

Akkurat det tenkte jeg på også.. kanskje noen som ser supportere i en litt større sammenheng enn sikkerhetsansvarlig i Moldefk?
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 24.09.2016 22:20    Post subject: Reply with quote

Zete wrote:
Denne ble sterk.

Når jr på 6 (som ikke har vist fotballinteresse i det hele tatt) kommer med RBK skjerf og setter seg i sofaen med meg de siste 15. Og jubler HØYERE enn meg på det siste målet. Såpass høyt at mora kommer ut av kjøkkenet og lurer på hva F... er det som skjer??? Og i tillegg står han sammen med meg på gulvet med hånda på hjertet og synger Shalala... Blir ikke bedre.

Klump i halsen.

Gratulerer. Tommel'n opp!

Du har vunnet i livslotteriet og fått avkom som er RBK-supporter.
Og - ikke for å ødelegge gleden over denne kvelden - men jeg tror det kan bli enda bedre RBK

CL-hymnen på Lerkendal ... Man trosser leggetid ... Herlige, eksklusive opplevelser ... Og kanskje slipper man omtrent ikke til orde selv når man kjører hjemover og oppsummerer hva man synes om kampen.

Gled deg til fortsettelsen mann, og bruk gjerne "landsbyen" (Lerkendal) i den videre oppdragelsen til dere når Nirvana RBK
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Zete
Junior


Joined: 13 May 2006
Posts: 39
Location: Sjetnemarka

PostPosted: 24.09.2016 22:21    Post subject: Reply with quote

En enorm takk til kjernen (og resten av supporterne selvsagt). På TV hørtes det ut som om vi var på Lerkendal. Snakk om å synge Molde ut på fjorden!
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 24.09.2016 22:28    Post subject: Reply with quote

Brødsmula wrote:
Fantastisk.

Mike Jensen er punktum finale vår beste/største utlending etter Dorsin. Legende.


Kunne ikke vært mer uenig, for meg er Jensen større (mye større) og enda har han noen år igjen i klubben. En stor spiller med litt for mange middelmådigheter rundt seg.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
AndreasR
Veteran


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 1718
Location: Svalbard

PostPosted: 24.09.2016 23:17    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Hjemme alene med ungene (jenter, 7 og 4). De skjønte fort at dette var mer enn en vanlig kamp. Far var grinete i 1. omgang. De hjalp til med å synge RBK-kamper i pausen.

På 1-1 skvatt den ene kraftig av brølet. På 1-2 ble begge redde. På 1-3 skreik jeg så begge begynte å grine. Heldigvis lette å trøste.

Salte banan dette var deilig. Lenge til jeg kommer til å lande!


Hjemme alene med jenta på 4 jeg også. Kult å se kampen sammen når vi ikke kan være på stadion. Hun la seg med et smil i kveld.
_________________
PÃ¥meldt
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 25.09.2016 02:08    Post subject: Reply with quote

Laguttaket til Kåre i dag forteller litt om hvordan han ønsket at kampbildet skulle være. Med Jørgen sentralt kunne vi stå høyt i banen hvor Gudi skulle få frem sine styrker som sentral midtbane som er kreativitet og tekniske ferdigheter.

Kåre ville styre kampen på bortebane mot Molde, det er offensiv tankegang. Spesielt når vi vi stiller med ett svekket lag uten mye relasjoner på en bane vi har slitt på i det siste.

Vi starter med to vinger som ikke er førstevalgene til Kåre, Yann-Erik og Helland er fast så lenge de er skadefrie. Elba har ettervært klart å vise seg som en god backup spiller men Bakenga er spiss og ikke ving.

Gudi ble erstatteren til Anders, det er som å bytte inn din nye Volvo mot en brukt mitsubishi. Stor svekkelse!
På venstreback stilte vi med backup Gersbak og i midtforsvaret stilte vi med Jørgen som er førstevalget på venstreback og tredjevalg som midtstopper.

I tillegg har vi kampen fra Tromsø friskt i minne som var 120 minutter med steinhard jobbing fra start til slutt. Når du ser at det er moldespillere som ser mest kjørt utover i kampen, ja da blir jeg enda mer imponert Smile

Så etter en dårlig førsteomgang kommer vi ut og styrer hele showet, vi vinner andre omgang 3-0, det er er bare helt rått mtp antall kamper i det siste, skader på sentrale spiller og på bortebane mot Molde. Det er ikke bare en vanlig kamp, det er mye følelser i sving og du må ha hode på rett plass.

Jeg har virkelig trua på fremtiden og at vi kommer til å vinne mange seriegull de neste årene som kommer. Ja vi har en vei å gå internasjonalt men jeg tror grunnmuren de nå bygger vil gi oss glede innen få år.

Treningskultur, vinnerkultur og god organisasjon. Fremtiden er lys Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 25.09.2016 02:28    Post subject: Reply with quote

Bukowski wrote:
Grin-Moldeførkj: https://twitter.com/Rundb...7640225792


Hun der kan oppleves i reprisen på Helland sitt 1-0 mål på Lerkendal 28. mai også. La godt merke til henne da (finger og hele pakka), og kjente henne igjen tvert under TV-sendingen i dag. Priceless.
Back to top
View user's profile Send private message
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 25.09.2016 02:35    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Hvordan fikk vi inn det banneret egentlig? Storsinnet kar i døra?

Akkurat det lurte politiet på også.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.09.2016 04:27    Post subject: Reply with quote

ALARM! Moldes kaptein sitert på at han vil brenne RBK-flagg! Hvor er Adressa, Dagbladet, VG, Right to play, Egeland, FN og UNICEF!?

Spøk til side, dette var eneste måte å gjøre feiringen orgasmisk. Gullet ble avgjort for lenge sida, men å spikre det med seier i Molde hvor vi samtidig gjør det vi kan for å nekte smurfene europacup, er så lekkert fotball blir. Takk for i år, gutter og jenter!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 25.09.2016 04:56    Post subject: Reply with quote

Kjedelig nok modererte jo Gabrielsen seg når det kom til flaggbrenning. Hadde han fått en bedre dag av å brenne et syntetisk tøystykke, som han rydda opp etter noen som hadde satt det fra seg på et sted det sikkert ikke skulle være, hadde jeg vært storsinna nok til å la han få den gleden. Psykisk helse er ikke noe man skal tulle med. Enhver må få finne sine katalysatorer Smile
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
TomasH
Proff


Joined: 01 Aug 2013
Posts: 333

PostPosted: 25.09.2016 09:08    Post subject: Molde - Rbk Reply with quote

Bare en liten parantes fra kampen i går: Molde selv og eksperter snakker om den store brede stallen de har; I går byttet vi inn Helland, Reginussen og Vilhjalmsson. Solide, gode spillere, som kan endre et kampbilde.
Molde hadde en topp trio jeg synest har et enormt maksnivå; i alle fall hadde de det deler av 1. omgnag i går. Men ingen av de tre spilte vel forrige helg i Stavanger? Og så er det nettopp disse tre som plukkes av banen og erstattes med: Amang (19 år), Diop, og Tobias Svendsen (17 år) Må si jeg lurer litt. Hvordan skulle disse tre uerfarne, unge, små knøtta endre noe for Molde??

Ja ja: Selv om Mike var "outstanding i andre omgang i går, fikk Andre Hansen min stemme som bb. Han bare har det. Forsvaret blir bedre med han bak der.
Men Rbk tåler ikke så mye mer skader nå. Vi trenger en større stall selv. Håper vi henter kvalitet i vintervinduet.
En deilig "dagen derpå"
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 25.09.2016 09:20    Post subject: Reply with quote

Hansen hadde absolutt noen involveringer som redder oss igår. Igjen en god kamp av en keeper som alle vet holder skyhøyt nivå, i hvert fall så høyt nivå at man vet at det kommer bud i januar.

Hansen kom likevel litt i skyggen av en kapteinen, som viser en kampvilje, som jeg tror er svært viktig for å dra med seg resten av laget. Nå er det jo ofte at det som skjer offensivt gjerne overskygger det defensive. Mike gjorde begge deler i andre omgang. Når Helland og Mike kombinerer og ikke småkrangler, så er det tidvis helt rått å se på.

Hellands avslutning, som Gytkjær får pirket inn er og en veldig bra prestasjon etter min mening.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 25.09.2016 10:14    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvor jeg kan se høydepunktene?
Back to top
View user's profile Send private message
elaberg
Senior


Joined: 05 Apr 2013
Posts: 190
Location: Øvre Årdal

PostPosted: 25.09.2016 10:23    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Noen som vet hvor jeg kan se høydepunktene?


Det er ein video heilt nederst i denne saka i hvertfall.

http://www.bt.no/100Sport...8614_1.snd
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 25.09.2016 10:52    Post subject: Reply with quote

Mange hjertens takk! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 22, 23, 24  Next
Page 23 of 24

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb