English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Cupfinale 2016: Kongsvinger - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var cupfinalens beste spiller?
André Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
0%
 0%  [ 0 ]
Holmar Eyjolfsson
3%
 3%  [ 1 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
Fredrik Midtsjø
3%
 3%  [ 1 ]
Pål André Helland
90%
 90%  [ 28 ]
Christian Gytkjær
0%
 0%  [ 0 ]
Mushaga Bakenga
3%
 3%  [ 1 ]
Total Votes : 31

Author Message
muppet
Proff


Joined: 11 Nov 2007
Posts: 266

PostPosted: 20.11.2016 18:42    Post subject: Reply with quote

Stallone wrote:
Dagens tilskuertall:
VG Live: 26912
Dagbladet: 19038

Iflg. speaker så var det 26000 og noe. Var for oppslukt i allt med kampen så fikk ikke med meg nøyaktig hva han sa. Dagbladet er på bærtur.

Hadde en fantastisk fin dag på tribunen i dag. Gratulerer alle sammen!! RBK
_________________
A job ain't nothing but work =)
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 20.11.2016 18:43    Post subject: Reply with quote


_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 20.11.2016 20:13    Post subject: Reply with quote

Ble ikke ALK Norgesmester uten innhopp? Kan ikke reglene.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.11.2016 21:00    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Men hva faen skjedde med tifoen? Ble den ødelagt eller beslaglagt?


Konfettien fikk vi ikke lov til. Ikke bare fikk vi ikke lov, men kassene med konfetti ble kastet i løpet av kampen, så vi fikk dem ikke med tilbake heller.

Men resten av tifoen ble helt fin.


Takker for svar.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 20.11.2016 21:20    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Konfettien fikk vi ikke lov til. Ikke bare fikk vi ikke lov, men kassene med konfetti ble kastet i løpet av kampen, så vi fikk dem ikke med tilbake heller.


Det ble kastet faktisk! Twisted Evil Det er mye jobb og penger som går med, og dette kunne kommet godt med senere om ikke nå. Klubben skal feire sitt 100. år neste sesong og konfetti er alltid kjekt. Muligens ikke for plukkere men læll. Her er det bare å be om erstatning.
Back to top
View user's profile Send private message
huffameg
Rutinert


Joined: 08 Jul 2014
Posts: 601

PostPosted: 20.11.2016 21:24    Post subject: Reply with quote

sidebob wrote:
Noen som vet hva kongsvinger-treneren sa til Jonas under kampen? Ble litt styr om det i etterkant på pressekonferansen.


Svarer meg selv i tilfellet noen andre lurte:
"Da kom ordene fra Pimenta:
- Jeg ga deg ballen. F*** off! Jeg ga deg ballen. Hei! GÃ¥ og pump litt mer jern. GÃ¥ og pump opp, skrek Pimenta til Svensson."

Synes ikke det var så ille. Trodde det var verre.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 20.11.2016 21:37    Post subject: Reply with quote

Lett seier over et middels 1.div-lag i en litt under middels kamp av våre gutter. Herlig med cupseier, men husk at vi kun har møtt møkkalag (også i kvart og semi) i denne turneringen....

Det artigste i dag er det historiske faktum at det er første gang et herrelag vinner the double to ganger på rad i Norge!
Back to top
View user's profile Send private message
Jolern
Proff


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 271

PostPosted: 20.11.2016 21:56    Post subject: Reply with quote

Basert på reaksjonen til Kåre skulle man tro Pimenta hadde kommet med drapstrusler.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 21.11.2016 00:32    Post subject: Reply with quote

Litt vanskelig å sette børs når jeg opplever motstanderen som veldig svak, men jeg må samtidig gi honnør for at vi antageligvis spilte dem dårlige også ved å være såpass påskrudd og gode i presset. Ingen tvil om at vi ville vinne denne kampen. Fikk 100 % innsats fra samtlige. Utenom ALW da, som ikke klarte å smile på vei opp til pokalen en gang. Pardon my french, men what a fu*k*ng a*s*ole. Hvem vil ha en sånn spiller i klubben, egentlig? Fy søren. Det er ikke sånn at han har spilt så lite siden han kom, heller.

Børs:

Hansen 7
Lite å gjøre, men hadde gode igangsettinger, var sikker med ball i beina og god sweeper og god 1-1 da det trengs.

Svensson 7
Var med å sette høyt press. Full kontroll defensivt, gav Helland mye rom med sine overlapper.

Reginiussen 7
Sikker, bryter foran og scorer mål.

Eyjolfsson 7
I flere avgjørende situasjoner enn Reginiussen og hamler opp med løpsdueller og skumle situasjoner med autoritet. Vinner alt i lufta.

Skjelvik 6
Full kontroll defensivt, mye mindre med offensivt enn Svensson. Ikke like god i presset og kontant i taklingene som sine andre makkere i forsvaret.

Jensen 6
Løper mye og vinner midtbanen sammen med sine to midtbanemakkere. Ikke like pasningssikker som vi er vant med å se ham, men gjør stort sett en god kamp.

Konradsen 6
Er med og vinner midtbanen med sine makkere. God til å være der det skjer og dekke rom. Ikke noe særlig involvert offensivt.

Midstjø 7
Mer synlig enn de to andre midtbanekollegene, men det går mye på det samme: løp masse og vant midtbanen, også noe upresis i pasningsspillet slik som Jensen, men vant flere frispark på gode driblinger og forseringer. Ett av dem førte til frisparket som førte til 1-0, blant annet.

Helland 10
Begynte dette avsnittet med å gi ham 9. Jeg tenkte at jeg var fristet til å gi 10 egentlig, for kan man prestere bedre i en kamp? Det er i tillegg "legendarisk" fordi det er i en Cupfinale - men igjen.. det er mot et svakt lag som jeg følte hadde en elendig kampplan og som gang på gang gav bort ball, og en keeper som burde reddet to av Hellands mål. Likevel, med korrekt dommeravgjørelse hadde Helland stått med to assists i tillegg til disse tre målene. Hadde dette vært en CL-kamp hadde jeg selvfølgelig ikke nølt med å gi 10. Han arbeider jo også godt bakover. Nei, vet dere hva, det er i en cupfinale og han har hattrick og _egentlig_ to assists. Jeg endrer til 10.

Gytkjær 7
Jobber veldig godt og bør egentlig stå med scoring (feillaktig annulert) og en assist om Bakenga ikke er.. elendig. Var også et veldig godt oppspillspunkt i dag og uvanlig ballsikker med både teknikk og pasninger. Tydelig at disse ekstra tidelene man får av et førstedivisijonslag gjør godt for Gytkjærs oversikt.

Bakenga 3
Jeg er virkelig ikke glad i denne spillere. Beklager. Sikkert en fin fyr altså, men jeg liker ikke steget hans, ikke valgene han tar, bevegelsene han tar, ineffektiviteten (selv om den faktisk ikke er så halvgal i år, da). Han lider selvfølgelig av å være satt som ving, men i en typisk spissituasjon da, der han er 1-1 så leverer han en elendig avslutning. Rett på keeper. Ikke en lobb, ikke et høyt skudd, ikke prøver han å runde keeper - nei han skyter rett på ham. Det er bare så langt unna. Kanskje han er decent som midtspiss, hva vet jeg, men han er elendig utpå kanten der og må benkes til neste gang. Jeg gir ham 3 fordi jeg generelt er litt snill i dag og han jobbet godt - det synes jeg.


Gidder ikke gi til reservene, følte de var nokså anonyme hele gjengen og leverte alle OK innhopp.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 21.11.2016 01:04    Post subject: Reply with quote

Keeperdrakten til Hansen, terningkast 1.
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 21.11.2016 09:55    Post subject: Reply with quote

Stygg blåfarve ja!
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.11.2016 23:34    Post subject: Reply with quote

BÃ¥de NRK og Aftenposten sleit: Var det Kongsberg eller Kongsvinger som spilte cupfinale?

Ellers har Trønder-Avisa bilde fra den mye omtalte æresrunden over Lerkendal. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 22.11.2016 10:29    Post subject: Reply with quote

Jeg synes kampen var ganske bra gjennomført faktisk. Kongsvinger spiller på en måte som fort kunne ha skapt trøbbel. Spesielt på midtbanen. Som motsvar fikk vi intenst press i gjennvinningsfasen. Jeg håper vi får se mer av det samme neste år. Rosenborg skal stå høyt. Skal man stå høyt må man også lære seg å vinne ballen høyt.

Pimenta var sikkert litt ufin. Men ærlig talt Kåre, du har spilt i England, har du ikke tjukkere hud en dette? Det blir mye værre neste år om vi klarer å karre oss videre i Europa.

Senador er en kuk.

Det var alt.
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 22.11.2016 15:04    Post subject: Reply with quote

Børs Smile

Hansen 6
Svensson 7
Tore 7
Holmar 6
Skjelvik 6
Jensen 5
Kondradsen 4
Midtsjø 5
Helland 8 BB
Gytkjær 4
Bakenga 1 Ikke en eneste positiv involvering, forferdelig holdning i tillegg. Laaaaaaangt fra god nok på dette laget, hverken som ving, spiss eller innbytter. Ble også tuttet to ganger av høyrebacken til KIL...
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2719

PostPosted: 23.11.2016 09:21    Post subject: Reply with quote

Hansen: 6
Svensson: 6
Holmar: 5
Reginiussen: 6
Skjelvik: 5
Jensen: 7
Konradsen: 5
Midtsjø: 5
Helland: 10
Gytkjær: 5
Bakenga: 3
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Page 14 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb