English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2017/18
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 52, 53, 54  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvordan går det i europacupkvalifiserigen?
CL-gruppespill
12%
 12%  [ 40 ]
EL-gruppespill
45%
 45%  [ 144 ]
EL-play off
29%
 29%  [ 95 ]
2. kvalrunde i CL
12%
 12%  [ 40 ]
Total Votes : 319

Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6250
Location: Skottland

PostPosted: 24.02.2017 16:44    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
Fant han på Wikipedia: https://en.wikipedia.org/...uno_Gomes_(diver)


Før den kampen var Nuno Gomes en spiller som jeg hadde stor respekt for. Han storspilte for eksempel Portugals episke 3-2-seier over England i 2000-EM.

Men den respekten døde ganske fort da han kom til Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 07.03.2017 00:37    Post subject: Reply with quote

Steike, nå fikk jeg trua på CL altså!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 07.03.2017 02:08    Post subject: Reply with quote

Gi meg fuckings Apoel (Malmø) og FCK.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 07.03.2017 08:31    Post subject: Reply with quote

Bring it on!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 15.03.2017 00:22    Post subject: Reply with quote

Er nok bare å gi opp håpet om seeding i 3 runde i CL: http://media.hedstigen.se...306cl3.png

12 plass nå (egentlig 13 da Steaua har tatt over ledelsen siden denne ble oppdatert 6 mars).

Trolig så vil nok minst 2 av 4 potensielle lag med høyere seeding (som ikke leder på denne rankingen) vinne sin liga. Steaua, Maccabi Tel Aviv, Qarabaq og Viktoria Plzen kjemper alle tette kamper om seriemesterskapet i sine ligaer. Når da i tillegg ingen av de høyere seeda en RBK ser ut til å kunne gi det bort så blir det fort en plassering rundt 14-15 plass når kvaliken kommer. Var en liten mulighet i Slovenia og er fortsatt det i Østerrike og på Kypros, men Maribor har økt fra 3 til 9 p ledelse på de 2 siste kampene og RB Salzburg og APOEL leder sine ligaer med 6 p og vil trolig holde unna om alt går som normalt.

Skulle det bli slik så må man jo håpe på at 4-6 lag ryker i 2 runde av de 13-14 lagene foran (Olympiakos skal ikke spille i 2 runde). En smell eller to kan fort skje, spesielt for lag som Maribor og Astana, men trolig ikke mer en 1-3 smeller.

Bør vel nesten ikke håpe på noen smeller ettersom det jo virker lite sannsynlig å bli seeda uansett, for det vil være å foretrekke å møte feks Maribor eller Astana i 3 runde.

Kan jo også nevne at i en EL play off så er man akkurat nå nr 29 (må topp 22 for å bli seeda): http://media.hedstigen.se...09elpl.png
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2186

PostPosted: 17.03.2017 10:24    Post subject: Reply with quote

Oppdatert CL seeding:


I år må vi samle koeffisientpoeng, dere.

Av de vi kan trekke, ville jeg helst møtt Steaua, Bate, APOEL, Maribor eller Qarabag.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 22.03.2017 20:21    Post subject: Reply with quote

Har drevet og etterspurt diverse bookmakere om odds på at vi kvalifiserer til Europa League eller Champions League i år. Har nå fikset odds hos tre forskjellige bookmakere. Ganske interessant hvor stor tro de har på oss når vi ser hvor sjeldent vi har deltatt i europa de siste årene.

Hos Unibet fikk man 50 i odds på at vi skulle kvalifisere oss til europa i 2015 (EL var eneste alternativ det året). Gjorde selv gode penger på det.

I år er det dessverre knapt noe å hente på det samme spillet

Unibet
Champions League - JA 3,00 / NEI 1,33

Coolbet
CL - 3,50
EL - 1,70
Ryker ut - 4,50 !!

Nordicbet
CL - 8,00
EL - 2,50

Mye tyder på at spillselskapene har mye mer tro på oss enn vi inne på forumet ihvertfall. Det er med andre ord gode penger å hente på at vi ikke kvalifiserer oss, selv om jeg aldri hadde hatt hjerte til å ta imot slike "blod"penger.

Litt på siden dette, men kanskje interessant for noen? Iallefall en pekepinn på hvilke sjanser vi blir levnet av de som virkelig analyserer sannsynlighet.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 22.03.2017 20:32    Post subject: Reply with quote

Tja, nå veit jeg ikke hvordan de regner ut oddsen, men det er tross alt en skade som skal til for at vi ryker rett ut i år og. Midtbanen er særlig utsatt i mine øyne, og forsvaret er per nå et usikkerhetselement i mine øyne. Tross det er det nok positivt at de har såpass trua, de har jo ganske mye mer peiling enn det jeg har.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 22.03.2017 20:47    Post subject: Reply with quote

Du mener altså at vi er veldig forsterket i år? Eller at vi hadde skader som ødela i fjor?

Vi var nære europaspill når man tenker på Apoel-kampen, men føler allikevel vi var langt unna når vi ser på de 180 minuttene mot Austria.

Om vi styrer unna lag i Norrkøping-klasse i første kamp så skal vi så klart være sikret to muligheter i år også, og jeg er jo forsåvidt enig i at vi bør klare det. Men fjoråret ga ingen god følelse, og jeg tviler på at spillerne går inn i en tilsvarende austria-kamp med enorm trygghet og selvtillit.

Håper virkelig vi klarer strabasene i 3. cl-kval, slik at play-offen bare blir som en slags bonus. Da kan gutta senke skuldrene og forhåpentligvis levere noe tilsvarende det vi ser i tippeligaen. Alt annet enn høye skuldre og bussparkering iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 22.03.2017 22:44    Post subject: Reply with quote

Problemet er at vi ikke har noen buss å parkere. Når vi skal parkere den berømte bussen viser det seg at det ikke er en trekkspillbuss men en rusten Hiace med knuste vinduer som mangler skyvedører. I tillegg til at sjåføren er bakfull og har et heller tvilsomt forhold til trafikkreglene.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 23.03.2017 00:01    Post subject: Reply with quote

Jeg nevnte vel ingenting om at vi har en bedre stall enn i fjor, men jeg vil mene at spissplassen er et par hakk opp fra Gyten. Forsvarsrekka er det vanskelig å si noe om, og midtbanen virker som status quo med en ut og en skada. I fjor ble Hansen skada, og det kan ha hatt en stor effekt på oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 23.03.2017 09:35    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Problemet er at vi ikke har noen buss å parkere. Når vi skal parkere den berømte bussen viser det seg at det ikke er en trekkspillbuss men en rusten Hiace med knuste vinduer som mangler skyvedører. I tillegg til at sjåføren er bakfull og har et heller tvilsomt forhold til trafikkreglene.


Hehe, ja, dette er mitt inntrykk også. Ser at Kåre sier at en viktig lærdom fra CL-kval i fjor er "vi kan ikke slippe inn mål på Lerkendal". Hvis det betyr at vi skal være veldig forsiktige på Lerkendal i år så kommer vi til å tape 0-1 hjemme og da er det i alle fall kjørt.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3674
Location: Oslo

PostPosted: 23.03.2017 10:21    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Problemet er at vi ikke har noen buss å parkere. Når vi skal parkere den berømte bussen viser det seg at det ikke er en trekkspillbuss men en rusten Hiace med knuste vinduer som mangler skyvedører. I tillegg til at sjåføren er bakfull og har et heller tvilsomt forhold til trafikkreglene.


Høres ut som den gamle russebussen min. Dårlig parkert var den ofte også.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2186

PostPosted: 04.05.2017 12:39    Post subject: Reply with quote

http://media.hedstigen.se...02elpl.png

Slik kan en eventuell EL-playoff se ut.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 04.05.2017 14:10    Post subject: Reply with quote

Europacup betyr så sykt mye for meg at jeg for faen meg løs mage bare av å tenke på de kvalikkampene. Blir aldri så sur i norsk liga, men da vi tapte mot FCK i parken (og Bakenga feilberegnet sprett og Ivers slipper mann på Lerkendal) eller da Jonas gjorde en dribling for mye borte mot Apoel.. huff, det er bare for mye for hjertet mitt å takle. Skal prøve å smøre på et tjukt lag med 'care' før kvalikkampene, men når skjiten treffer vifta så er det nok jeg som har hodet fullt av møkk etterpå uansett hva jeg gjør for å forberede meg. Neutral
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 04.05.2017 15:20    Post subject: Reply with quote

Mens 3 kvalrunde i CL ser slik ut: http://media.hedstigen.se...2clmff.png

Skulle helst sett at Legia ikke klarte å gå forbi de to lagene foran i Polen og at Viitorul slår Steaua. Viitorul er foran Steaua på innbyrdes to runder før slutt. Skulle Legia og/eller Steaua vinner så vil i så fall Qarabaq forsvinne ut fra seeda lista. Deretter Maribor om begge vinner.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2186

PostPosted: 05.05.2017 11:08    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Europacup betyr så sykt mye for meg at jeg for faen meg løs mage bare av å tenke på de kvalikkampene. Blir aldri så sur i norsk liga, men da vi tapte mot FCK i parken (og Bakenga feilberegnet sprett og Ivers slipper mann på Lerkendal) eller da Jonas gjorde en dribling for mye borte mot Apoel.. huff, det er bare for mye for hjertet mitt å takle. Skal prøve å smøre på et tjukt lag med 'care' før kvalikkampene, men når skjiten treffer vifta så er det nok jeg som har hodet fullt av møkk etterpå uansett hva jeg gjør for å forberede meg. Neutral


Samme her. Om det ikke blir noe gruppespill i år, tror jeg at jeg kommer til å gå i dvale. Skuffelsen man opplevde i fjor da man røk ut mot Apoel er noe av det verste som finnes.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 05.05.2017 12:12    Post subject: Reply with quote

Jeg trøster meg med at skuffelsen vi opplevde da vi røk for Apoel i fjor omtrent ikke kan være verre. Måten det skjer på, med mål i mot på overtid er faktisk så jævlig som det blir.

Woops, der røk 100 millioner og garantert gruppespill på en dårlig klarering.

Faen heller nå er jeg i dårlig humør igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 05.05.2017 13:29    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Woops, der røk 100 millioner og garantert gruppespill på en dårlig klarering.

Jeg mener alt av Europa-spill røk på helt feil taktikk/innstilling.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 05.05.2017 13:39    Post subject: Reply with quote

Og muligens for dårlige ferdigheter.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 05.05.2017 15:50    Post subject: Reply with quote

Den klareringa har ikke skylda for at vi røk. At laget spilte den feigeste forsvarskampen jeg noen gang har sett var grunnen til at vi tapte.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3116

PostPosted: 05.05.2017 17:07    Post subject: Reply with quote

Og dere tror vi gjorde det med vilje? Apoel er et fryktelig godt lag. De spilte oss lave. Akkurat som steaua gjorde året før.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 05.05.2017 17:17    Post subject: Reply with quote

Vi ble totalt overkjørt i bortekampen mot APOEL. Derfor det ropes etter et mer kontrollerende og balltrillende RBK som evner å holde i ballen over litt lengre perioder. Nesten nødt til å ha det i verktøykassa for å gå seirende ut av tette kamper på kontinentet hvor ørsmå marginer avgjør. Hvis ikke ender vi opp som på Kypros, hvor man egentlig stort sett bare forsvarte seg gjennom 90 minutter med unntak av noen overganger. Da blir det for tøft...
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 984

PostPosted: 05.05.2017 20:56    Post subject: Reply with quote

Akkurat sett Nordsjælland mot FCK. Langt fra skremmende nivå. Prøvde å vurdere FCKs ellever mot vår, og kom frem til at kun Zanka, Johansson og Kvist hadde styrket oss nevneverdig. Ellers er det stort sett samme nivå på spillermaterialet.

Bare vi får styrket oss sentralt samt får kantene i form skal vi kunne være kapable til å hamle opp med dem i evt. kval i sommer!
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 05.05.2017 21:42    Post subject: Reply with quote

Litt av et sammenligningsgrunnlag. Jeg ville heller sammenlignet vår og dems kamp mot APOEL. Jeg tror Hansen, kanskje Jensen og en Bendtner i bedre form er de enste som ville gått inn på dems lag. Hedenstad og Ankersen er 50/50. Jeg mener vi trenger tre forsterkninger av typen Elm, Ekong og en ving som går rett inn på laget om vi skal være i nærheten av å kunne utfordre eksempelvis FCK i CL kvalik, og selv da må kollektivet vårt opp tre fire hakk.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 52, 53, 54  Next
Page 4 of 54

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb