English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicklas Bendtner
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 296, 297, 298, 299  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.09.2019 08:30    Post subject: Reply with quote

Altså det sier seg jo selv at det er bedre å "bare" betale 2 mill nå i stedet for 9mill i desember, når vi likevel ikke bruker spilleren, men det er jo inngåelsen av denne avtalen som er horribel.

Med signon fee, lønn og bonuser så har Bendtner sannsynligvis kostet RBK over 10 millioner i året. I tillegg til at tilfeldigheter sparer oss fra å måtte blø med ytterligere 7mill. Det er helt sinnsvakt for en spiller med en slik historikk.

At vi gambler litt på en storfisk innimellom er helt innafor det, men det finnes en grense på hvor mye vi kan bruke på en enkeltspiller, og dette er langt over den grensen i mine øyne.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 04.09.2019 08:33    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
eksil wrote:
Gratis overgang og 2 millioner i gebyr. Her drives det butikk.

En økonomisk suksesshistorie!


Lurer på hvordan dette slår inn på budsjett for spillersalg, må jo settes i minus der?

Veldig kreativt.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.09.2019 08:50    Post subject: Reply with quote


_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 04.09.2019 09:32    Post subject: Reply with quote

AKK ja. Dette kan vel sees på fra litt ulike sider. Men støtter forsåvidt også foreningen «de som synes det er ok å gutse litt av og til»!
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1863
Location: Selsbakk

PostPosted: 04.09.2019 09:35    Post subject: Reply with quote

Så hadde jeg rett om Bendtner på dette forumet.

Beklagelser mottaes med takk.

Tror også det kan være lurt å lese mine poster som fasit og ikke meninger i fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 04.09.2019 09:35    Post subject: Reply with quote

Usikker på hvorfor det var en bonus ved å gå ut kontrakten.
Merkelig at det ikke heller ble knyttet opp mot f.eks "avslag på bud over X fra klubb med Y ranking" dersom de ønsket å forsikre Bendtner om at han kunne gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.09.2019 09:51    Post subject: Reply with quote

Helt innafor å gutse litt av og til, men da innenfor visse forsvarlige rammer (ikke ha en sign-off fee på 10 millioner).
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 04.09.2019 12:44    Post subject: Reply with quote

Synes fortsatt det er synd at vi ikke fikk se Bendtner med et Rosenborg som fungerer i Europa igjen i år jeg. Får jo ikke vite hvordan det hadde gått, selv om jeg tviler på at han hadde jobbet steinhardt for laget.

Når det er sagt er jo en sign-off klausul noe klubben ALDRI bør gjøre.

Og for fremtiden håper jeg vi tør å GUTSE flere ganger, bare ikke med en sign-off klausul eller spesialbehandling pga status på spiller.

Må jo innrømme at der er en smule bedre å se på fotballen som Bendtner leverer enn Maars og søder.. sånn rent estetisk..

Jeg tar likevel prestasjoner foran estetikk anyday i dagens fotball verden. Man gjør det man må og nå er det press-fotball og da må spillere løpe sokkene av seg. Og det hadde aldri Bendtner gjort. Han hadde tygget tyggis og sett rolig på at motstandere mottok ballen 4 meter fra ham hehe Smile
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 855

PostPosted: 04.09.2019 12:49    Post subject: Reply with quote

Han kommer til å herje i FCK når han kommer seg i form og tar fotballen seriøs. Nå får han MYEE bedre spillere rundt seg med ball og uten ball(bevegelser).
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 04.09.2019 13:09    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Så hadde jeg rett om Bendtner på dette forumet.

Beklagelser mottaes med takk.

Tror også det kan være lurt å lese mine poster som fasit og ikke meninger i fremtiden.

Det går vel strengt tatt ikke an å ha rett og feil i denne saken, bare ulike meninger!
Personlig er jeg godt fornøyd med at klubben gikk for Bendtner. Hvem som har skyld i dårlig slutt, kan nok diskuteres.
Vil mye heller gutse på spillere som Bendtner, Bony og Markovic isteden for OBOSen 1, 2 og 3 fra OBOS ligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 04.09.2019 13:17    Post subject: Reply with quote

At Bendtner gikk gratis til FCK er jo ikke så sjokkerende.
Halvt år igjen av kontrakten, og det var så vidt FCK ville hente han.

Vi betaler han 2mill, fordi han vil tape penger på dette.
Helt greit, da det ville vært værre om han ble værende med høy lønn, og en lojalitetsbonus.


Bendtner er avdanket (ut i fra mediebildet, og det han har prestert etter han ble utelatt fra VM, kan hende jeg tar feil, men utgangspunktet er det)

Hadde han blitt tatt ut til VM, ville historien vært en helt annen.
Kjenner jeg fortsatt er sint på Hareide for dette. Han kunne lett ha tatt med Bendtner, og han var mer en klar nok. Men av prinsipp så tok Hareide dette valget.. huff..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 04.09.2019 13:31    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
Han kommer til å herje i FCK når han kommer seg i form og tar fotballen seriøs. Nå får han MYEE bedre spillere rundt seg med ball og uten ball(bevegelser).

Når han kommer i form er kontrakten hans utløpt.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1114

PostPosted: 04.09.2019 13:32    Post subject: Reply with quote

Ståle Solbakken ser ikke alt for tilfreds og happy ut der han sitter under pressekonferansen som pågår nå.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 04.09.2019 13:37    Post subject: Reply with quote

Gikk som planlagt iflg SIB.. Det blir dessverre litt komiske Ali over slike utsagn. Dette gikk alt annet som planlagt, men kanskje mer som man kunne forvente..?
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 04.09.2019 14:01    Post subject: Reply with quote

Whoppa wrote:
skien88 wrote:
Han kommer til å herje i FCK når han kommer seg i form og tar fotballen seriøs. Nå får han MYEE bedre spillere rundt seg med ball og uten ball(bevegelser).

Når han kommer i form er kontrakten hans utløpt.


Men da kan det hende han får en ny
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 04.09.2019 14:02    Post subject: Reply with quote

Whoppa wrote:
skien88 wrote:
Han kommer til å herje i FCK når han kommer seg i form og tar fotballen seriøs. Nå får han MYEE bedre spillere rundt seg med ball og uten ball(bevegelser).

Når han kommer i form er kontrakten hans utløpt.


Kommer han i form, så får han jo en ny Rolling Eyes
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.09.2019 14:07    Post subject: Reply with quote

Mannen får jaggu litt over 2 millioner kroner fra oss. Har Tove og Koteng gått god for kontrakten? Høres helt hinsides ut.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 04.09.2019 14:25    Post subject: Reply with quote

Dasse rundt nesten et helt år og håve inn nærmere 10 mill. Høres ut som noe jeg kunne likt Tommel'n opp!
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 04.09.2019 14:35    Post subject: Reply with quote

skien88 wrote:
Han kommer til å herje i FCK når han kommer seg i form og tar fotballen seriøs. Nå får han MYEE bedre spillere rundt seg med ball og uten ball(bevegelser).


Når har Bendtner hatt stor suksess over tid? Han er for lite seriøs til å bli god over tid. Han er også altfor dårlig i det defensive arbeidet . Vi vil se et dårligere FCK og det er flott.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 04.09.2019 14:53    Post subject: Reply with quote

Tror iallefall Bendtner passer bedre inn i måten FCK spiller fotball på enn det vi prøver på.
Håper for hans egen del at han "tar" denne sjangsen nå og får et verdig punktum på en lang og kaotisk karriere.

Kostet oss en god del, men alt i alt så tror jeg han bidro nok til at vi kan si at det ikke var et realt fiaskokjøp.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 04.09.2019 15:24    Post subject: Reply with quote

Som i Kåresaken er dette et godt eksempel på å hive penger ut av vinduet. Håpet får være at man har lært av det.

Mulig Bendtner kommer seg på banen i FCK, men jeg drømmer om at vi skal bli bedre enn dem.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 04.09.2019 15:46    Post subject: Reply with quote

For meg er det bare bra at hele Bendtner-sagaen er over for vår del.
Alt for mye fokus på og utenfor banen for en spiller, som man kan både si at til tider gjorde helt fantastiske ting, men også var ofte fullstendig fraværende i kollektivtanken. Å se på summene som det har kostet oss, og å vite at noen blir betalt sign-off-fee er et skudd langt og høyt over mål og inn i en kålåker. Jeg var skeptisk til spilleren når han kom, så etter noe glimt av storhet i en kort periode gikk vel alt "åt skogen", om det er Bendtner sin feil eller klubben eller bare noen i klubben vet jeg ikke. Men som med alle spillere som er i klubben støtter jeg de mens de er her, og ønsker lykke til på veien videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4901

PostPosted: 04.09.2019 16:10    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hva er logikken i en sign-off bonus? Det er da vel ikke i klubbens interesse at spilleren blir bosman?


Begrepet "sign-of bonus" har jeg aldri hørt før Kåre dro det fram i boka si. Det dette egentlig høres ut som, om det media skriver om det stemmer, er en lojalitetsbonus. Lojalitetsbonus er ganske vanlig og poenget med den er en belønning og motivasjon for å bli i klubben. Som jo er ønskelig med viktige spillere.
Bonusen baserer seg ikke på at folk skal gå kontrakten ut på free transfer da man får deler av den om man selges før kontraktens utløp, samtidig som spilleren kan få ny bonus fra ny klubb.
Dette kan være en god avtale for klubben om det tegnes med en suksessfull spiller det er lite risiko med, men blir jo katastrofe i dette tilfellet og noen burde absolutt svare for det.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 04.09.2019 16:17    Post subject: Reply with quote

Er det ikke mer normalt med en kontrakt som utbetaler mer for hvert år det tullet de har holdt på med her? f.eks:

1. år 2 mill
2. år 2.5 mill
3. år 3 mill
4. år 4 mill
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 04.09.2019 16:32    Post subject: Reply with quote

Det var høyt spill og gamble. Etter en skuffende 2018 og et trist 2019 er det samtidig lett å glemme at Bendtner var ligaens beste spiller det første året og også var viktig på veien mot gruppespillet i 2017. Sånn sett har han naturligvis bidratt til millioner inn. Vi gjorde noen tunge investeringer på spillere under tidligere regimer som ikke fikk klubben til e-cup.

Så alt i alt gir jeg Bendtner-æraen terningkast 3. Jeg vil ikke sage Bjørnebye for det, for fra mitt subjektive supporterperspektiv føler jeg at jeg fikk så mye valuta i 2017 at det til en viss grad veier opp for det kjipe som kom siden. At han ikke ville satses på videre av Hornet var ingen stor overraskelse. Det ble en trist sorti. For meg var det minst like skuffende hvor lite vi fikk ut av han i 2018-sesongen. Der kommer mentalitet og momentum inn i bildet. Det var en knekk å ikke komme til VM.

Topp fem øyeblikk:
1.) Trivelaen på Røkkeløkka
2.) Kvelden/natta da nyheten om signeringen kom
3.) MÃ¥let borte mot S08 - wow!
4.) 1-0 målet mot Ajax
5.) Mål og påfølgende tirade mot Jevtovic. Haha!
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 296, 297, 298, 299  Next
Page 297 of 299

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb