English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SFK Lyn
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
FKLyn
Senior


Joined: 15 Jun 2010
Posts: 102
Location: Lyns nedslagsfelt

PostPosted: 03.05.2012 14:58    Post subject: Reply with quote

Godt å høre. Har hatt inntrykk av at det er VIF som har fans rundt omkring i Norge, mens de om ikke er VIF-fans alle misliker VIF og dermed liker oss bedre enn dem. Vi er liksom ikke elsket og hatet, vi er tolerert og sympatisert med, men trekker ikke fans fra andre steder enn Oslo og utover til Asker. Håpet er at all den positive oppmerksomheten vi får nå om dagen kan gjøre at flere husker oss som sjarmerende når vi er tilbake på toppnivå. Jeg forventer ikke noe tilskuerboom i 3.-divisjon, men jeg tror vi la grunnlaget for økt rekruttering. Positiv oppmerksomhet, og det at vi har klart flest barnefotballspillere i hovedstaden, er gull verdt i årene som kommer.

Ser forresten at NFF har tatt med to bilder av blussing, ett til og med av et bluss som ligger på banen, i sin svært positive omtale av kampen. Lov å håpe at de begynner å skjønne at bluss er bra og at boten blir mindre enn vi tror. Bluss på banen skal uansett ikke skje, men på tribunen er det herlig.

Anbefaler forøvrig de som ønsker litt skadefryd overfor Vålerenga å besøke vpn.no sitt forum om dagen. F.eks.:
Quote:
At gutta ikke spiller sprudlefotball er faen ikke noen unnskyldning når vi spiller mot Lyn og blir sunget ut (ja det mener jeg faktisk..) av bastionen!!! Hva faen?!??

Quote:
Godt poeng. På TV hørtes nesten kun Bastionen unntatt de første 15 minuttene, og som de skriver på forumet sitt: Både kampen og ikke minst utsynginga av Klanen er god reklame for dem

Quote:
og det er over 10 000 på tribunen, og deres supportere knuser oss på tribunen, så blir det selvsagt ingen walk-over.

Quote:
Å se et Vålenga med paniske klareringer i forsvar mot et 3.div lag og som vant pga. dommerfeil er bra flaut. I hvertfall når man vet at det ikke er på en dårlig dag


Det er nok enda deiligere for Lyn-folk, men jeg tror de fleste her til lands kan sette pris på klansfortvilelse.
_________________
Vi kommer tilbake.
Lyn for alltid - Alt for Oslo!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 03.05.2012 15:32    Post subject: Reply with quote

Var solid trøkk i Bastionen fra min posisjon på tribunen også.

Får håpe Lyn ikke gjør samme profiltabbe som de gjorde sist de var oppe og VIF nede da, på tur opp, og gjør seg selv til kun Vestkantens klubb. Det innbyr jo ikke til vekst i hvert fall.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
FKLyn
Senior


Joined: 15 Jun 2010
Posts: 102
Location: Lyns nedslagsfelt

PostPosted: 05.05.2012 22:43    Post subject: Reply with quote

3-1-seier borte mot opprykkskandidat Modum i dag. Lite å si om kampen, annet enn at gressmatten så slik ut. Det sier seg selv at et spillende lag som Lyn ikke får til all verden på en slik åker. Det lille naturgresset vi har sett i lavere divisjoner har stort sett holdt ok standard, men dette var et unntak. Jeg forstår at en skal dra fordel av hjemmebane, men en enkelt pasning skal ikke endre retning tre-fire ganger.

Vi manglet hele backfireren fra generalprøven vår mot Drøbak/Frogn: Sami Sakka er bortreist (3.-divisjon, slikt skjer) mens Tom Sadeh, Mads Dahm og Morten Bjørnskau Johannesen er skadet. Dahm er dessverre ute i et par måneders tid. I dag måtte Lasse Brandal av med skade for andre gang på like mange kamper, og også Sverre Wegge Gundhus fikk seg en skikkelig smell. Det begynner å bli svært tynt i rekkene nå, og fra start i dag hadde vi både en 17-åring og to 19-åringer som ikke har startet en eneste kamp tidligere i år. Den bakre fireren klarte seg ok. Modum fikk avsluttet en god del, men det var sjelden veldig farlig. Vi var under 1-0, men seieren var til slutt fortjent. 3-1-målet vårt var forøvrig en perle. Perfekt skrudd ball i lengste kryss.

Elendig gress eller ikke: Vi tok en sterk seier borte mot laget som ga nest lavest tilbakebetaling (etter Lyn) hos bookiene. Ullern borte blir også vanskelig, men der kan vi i hvert fall spille fotball. Kampen i dag var ikke utpreget god, men vi fikk tre viktige poeng i en vanskelig kamp.

Og Recon: Jeg tror vi favner bredere nå enn før. Det er ikke mye påtatt glamorøst eller noen champagnefaktor over dagens Lyn, og Bastionen fremstår heller ikke som noen forfinet gjeng. Vi er, og blir, en klubb fra Oslo vest, og flertallet av supporterne vil være herfra. Det forandrer likevel ikke på at Lyn er en klubb for Lyn-folk, ikke kun for vestkantfolket.
_________________
Vi kommer tilbake.
Lyn for alltid - Alt for Oslo!
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 06.05.2012 00:01    Post subject: Reply with quote

FKLyn,
jeg må reise litt rundt omkring for å se disse kampene og er ikke helt enig med deg i at seieren var så veldig fortjent. Modum hadde vel to, tre meget store sjanser i 1.omgang og backfireren deres slet i denne omgangen mye mot Modums venstrekant/spiss (Simen Velstad?).

Så vidt jeg vet, så er vel også Modum et lag som ønsker å være spillende, og i så måte tror jeg heller ikke at baneforholdene var noen fordel for dem heller.

For øvrig så gjorde Faisal Dahmir lite ut av seg i denne kampen. Han ble vel diskutert i "Nye spillere"-tråden etter Cup-kampen mot Vålerenga. Det betyr ikke at han var dårlig, bare at han ikke preget kampen på noen som helst måte.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
FKLyn
Senior


Joined: 15 Jun 2010
Posts: 102
Location: Lyns nedslagsfelt

PostPosted: 06.05.2012 00:40    Post subject: Reply with quote

Jeg sa jeg mente seieren "til slutt var fortjent", og det synes jeg den var, selv om tomålsseier var flatterende. Med såpass mye ballbesittelse midt på Modums banehalvdel i 1. var det slett ikke ufortjent med 1-1 til pause, og det ville vært rart om Lyn skulle gått målløse av banen i andre omgang.

Jeg skal likevel glatt gå med på at det var vanskelig å få full oversikt over Modums sjanser i 1. omgang, da vi tross alt ble stående mer eller mindre på flata på motsatt banehalvdel av veien Modum angrep i 1., så jeg kan alltids ha mistolket noen situasjoner. Bøyer meg for bedre viten dersom de sjansene var større enn jeg trodde. Likevel så jeg ikke Lyn-keeper Sandsør trenge å slenge seg etter noen av avslutningene i 1. omgang, annet enn målet - han bare stupte fremover i hjørnet han allerede sto i.

Ang. gressmatten: Noen lokale eldre herrer ved oss i 2. omgang sa (i respons til kommentarer om matta) at det var her Modum var vant til å spille og at vi bare fikk akseptere at det er slik Modum trives. Det tolket i hvert fall jeg som at dette er normalen, og jeg ser heller ikke grunner til at det skulle vært en helt annerledes matte i dag enn til vanlig. Det anser jeg som en fordel for laget som er vant til dette i kamp mot et lag som vanligvis trener og spiller på vannrett underlag. I tillegg hadde Modum et stort og fysisk sterkt lag sammenlignet med vårt. Når en tvinges til enten å slå langt eller at enhver forsøkt forsering er 50/50, er det en fordel for de fysisk sterkeste.

Ellers spilte Lyn alt i alt langt svakere enn normalt, og det var i høyeste grad et antiklimaks ift. tirsdagen. Tenningen manglet. I tillegg startet vi som sagt med en 17-årig midtbanespiller og to andre tenåringer som ikke har startet en kamp i år - fra start. I forsvarsrekken alene, altså. Og Faisal var, som du sier, helt anonym. Merket ingen store feil fra ham jeg heller, men han utmerket seg altså ikke.
_________________
Vi kommer tilbake.
Lyn for alltid - Alt for Oslo!
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 06.05.2012 11:52    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg vet trener Modum FK en del på kunstgress (Vikersund?), men den banen er visstnok for dyr til permanent bruk.

Uansett, det var en interessant kamp å se.
_________________
Takk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
FKLyn
Senior


Joined: 15 Jun 2010
Posts: 102
Location: Lyns nedslagsfelt

PostPosted: 18.05.2012 15:52    Post subject: Reply with quote

Sånn til det med Vikersund: Det kan godt hende. I etterkant viste det seg at seks mann slet med skader etter den kampen, og bare en av dem slet før den. Alt kan ikke tilskrives gresset, men helt tilfeldig var det neppe. Men det er klart: Det er grenser for hva slags underlag en kan forvente i 3.-divisjon, og om Modum heller ikke alltid spiller her var det sikkert ikke topp for dem heller. Kampen er uansett unnagjort med godt resultat Smile

16. mai-kampen er nå unnagjort, og den var brukbar. Vi slo Drammen FK 2-0, og vi troner alene på topp. Ullern er poenget bak, mens det er fire poeng ned til 5.-plassen Modum - som er neste lag som egentlig kan rykke opp, da 3.- og 4.-plassen tilhører Mjøndalen 2 og Asker 2. Førstnevnte kan etter all sannsynlighet ikke gå opp, sistnevnte kan det ikke uansett hva.

Drammen stilte faktisk med noen fans, og fikk uvant behandling: Vanligvis synges det "Verre fans enn [annen liten klubb i samme by/bygd/veikryss/togstasjon som motstander]!", men disse fikk heller "Bedre fans enn Godset!" og var fornøyde med det. Tilskuertallet på ca. 1750 var litt skuffende til 16. mai å være, men likevel innenfor det akseptable. Det ble ikke gjort noen store forsøk på å rekruttere heller. De vanlige plaktene rundt i byen.

Nå er det klart for kamp mot et overraskelseslag i morgen. Nordre Land fra Dokka har gjort det bra de siste årene, men de var ventet å få det mye tøffere i år. Tippet rett ned. Hovedtreneren forvant en uke før seriestart, treningskampene gikk elendig og de røk mot 4.-divisjonsmotstand i cupkvalik. De som tenker at 3.-divisjon fungerer mye som Tippeligaen kan forøvrig tenke om igjen, for Nordre Land har startet med fem strake bortekamper i serien. På de fem bortekampene har de tatt fem poeng mot svært sterk motstand, og de har bare sluppet inn fem mål. De omtaler riktignok Lyn som "neste års 2.-divisjonslag" på egne hjemmesider, så vi bør ha gode muligheter, men det kan uansett bli tøffere enn ventet før sesongen.
_________________
Vi kommer tilbake.
Lyn for alltid - Alt for Oslo!
Back to top
View user's profile Send private message
FKLyn
Senior


Joined: 15 Jun 2010
Posts: 102
Location: Lyns nedslagsfelt

PostPosted: 24.05.2012 15:27    Post subject: Reply with quote

Siden 16. mai-kampen har vi spilt to kamper til: Borte mot Nordre Land på Dokka og hjemme mot Raufoss 2. Nordre Land-kampen gikk fint, vi vant 2-0 etter 0-0 til pause. Mange lokale som hadde tatt turen og alt i alt en fin ramme rundt kampen.

I går spilte vi hjemme mot Raufoss 2. Raufoss 2 stilte med bl.a. tidligere Lyn-spiller Eldar Hadzimehmedovic fra start. Sikkert ikke mange som husker ham, men han scoret seks mål i en kamp i UEFA-cupkvalik for noen år siden. Ble intervjuet for litt siden da Messi scoret fem i Champions League, siden han fortsatt på papiret har scoringsrekorden i tellende kamper i EL/CL og tidligere utgaver av disse. En kuriositet.

Kampen endte med en knusende overlegen 8-0-seier. Spillet var opp og ned, selv om vi var overlegne hele veien, men fra ca. 25 minutter og frem til pause satt hver eneste pasning perfekt. Vi slo høye gjennombruddspasning som landet på vristen til tenkt mottaker hver gang, alle finter fungerte og vi hadde i de minuttene der minst spilt jevnt med all norsk motstand. Langt bedre spill enn vi viste mot Vålerenga på Bislett, til og med. Det var riktignok forbigående, men det var fantastisk å se på.

Birger Rasmussen, mannen som kom til Lyn etter selv å ha ringt til Lyn da han hadde herjet med favorittklubben sin i treningskamp i vinter, var fantastisk bra i går. Han har vist at han er farlig i bakrom før, men det var i går han både fikk tid og fikk spillet til å sitte. Han scoret vårt mål nummer to, tre, fire, fem og seks, og ble altså femmålsscorer. Tre mål på tolv minutter og fire på seksten. I samme omgang, forøvrig.

Når vi møter 2.-plassen Asker 2 borte i neste runde, skal også våre utfordrere Modum og Ullern, nr. 3 og 4 per nå, møtes. Med maksimal uttelling kan vi være seks poeng foran andreplassen etter neste runde, og det hadde vært godt. På den annen side kunne det alltids vært hyggelig å ha følge lengst mulig i år, så lenge det ender med opprykk. Godt både sportslig og ift. publikum.

Til slutt kan jeg nevne at reservelaget har åpnet med seks strake seiere, og har tre poeng ned i sin avdeling. Fem lag skal på det nivået opp, fordelt på tre avdelinger, og dermed går to av tre toere også opp. Vi har syv poeng ned til dårligste toer vi konkurrerer med. Dermed har andrelaget, etter bare seks runder, syv poeng ned til å ikke rykke opp.

Et par bilder fra i går:

Femmålsscorer Rasmussen.


Etter kamp.
_________________
Vi kommer tilbake.
Lyn for alltid - Alt for Oslo!
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 24.05.2012 18:21    Post subject: Reply with quote

FKLyn wrote:
I går spilte vi hjemme mot Raufoss 2. Raufoss 2 stilte med bl.a. tidligere Lyn-spiller Eldar Hadzimehmedovic fra start. Sikkert ikke mange som husker ham,


Alle husker vel han, FM-legende Very Happy
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
FKLyn
Senior


Joined: 15 Jun 2010
Posts: 102
Location: Lyns nedslagsfelt

PostPosted: 25.05.2012 01:03    Post subject: Reply with quote

That's the one!

Ellers var vi fantastisk heldige med lagene like bak oss denne runden. Ullern røk 3-6 hjemme for Lommedalen, Asker 2 tapte 3-2 for Romsås på bortebane og Modum tapte 4-1 borte for Mjøndalen 2. Tabellen kan ses her.

Dermed har vi allerede før alle de kommende toppoppgjørene seks poeng ned til første reelle opprykkskandidat. Mjøndalen 2, fire poeng bak oss, kan bare gå opp dersom førstelaget spiller seriefotball blant annet på Lerkendal neste sesong. Jeg har mine tvil om det skjer. Vi har seks og syv poeng ned til våre to store opprykksrivaler, og de møtes i neste runde.

Det er for tidlig å juble for opprykk, men det ser unektelig veldig lyst ut.
_________________
Vi kommer tilbake.
Lyn for alltid - Alt for Oslo!
Back to top
View user's profile Send private message
FKLyn
Senior


Joined: 15 Jun 2010
Posts: 102
Location: Lyns nedslagsfelt

PostPosted: 30.05.2012 21:37    Post subject: Reply with quote

Sterk 3-2-borteseier mot topplaget Asker 2 i går, med Jon Herwig Carlsen som speaker. Sjarmerende og et hyggelig gjensyn.

Mindre sjarmerende var sikkerhetsoppbudet, med et tjuetalls vakter og en sikkerhetsansvarlig med løpende kontakt med en eller annen gjennom headset. Drikkevarer måtte helles over i pappbeger, eventuelle skolebøker/aviser/annet måtte sjekkes side for side og kroppsvisitasjonen var strengere enn jeg har vært borti i Tippeligaen. De mente NFF var til stede, men jeg har mine tvil.

Kampen var uansett brukbar. Vi mangler fortsatt mange sentrale spillere, inkl. tre av fire i backrekken. Mads Dahm er ute, Tom Sadeh er ute og Morten Bjørnskau Johannesen er ute. Tippeliga- og Adecco-erfaring på den gjengen. Vi har også flere fravær ellers, f.eks. Sverre Wegge Gundhus på midten og Brasse Brandal på topp. Vi havnet under 1-0, men snudde og gikk til pause med 3-1-ledelse. I 2. omgang ble vi spilt lave av et meget sterkt Asker-lag de første 20 minuttene av omgangen, før det ble noe jevnere, men mål ble det ikke på dem før langt på overtid. Med andre ord var ledelsen i realiteten aldri truet.

Dessverre er vi for vant til å spille mot lag som kollapser på slutten, og det syntes at vi var overrasket over å møte spillere som holdt 90 minutter. Heldigvis var stopperparet Faisal Dahir og Sami Sakka gode, og særlig Sakka spilte en strålende kamp. Endre Fotland Knudsen viste også til tider gamle kunster. Uansett: Tre poeng inn, og nå har vi syv poeng ned til Mjøndalen 2, som riktignok har en kamp til gode på oss. Det skal likevel mye til at de er aktuelle for opprykk. Modum, som kan gå opp, er på 3.-plass. De er også syv poeng bak, men de har ingen hengekamp. Ullern er ni bak på 5.-plass med like mange spilt. Mellom Modum og Ullern ligger nettopp Asker 2, men de har ikke mulighet til å rykke opp.

Andrelaget tok forøvrig nok en seier i kveld, og står med 21 poeng på 7 kamper. De har en liten luke ned til 2.-plassen, og to av tre toere i Oslo-avdelingene rykker også opp. Alt tyder på nytt dobbeltopprykk for Lyn i år. Lyn er for alvor på vei tilbake!
_________________
Vi kommer tilbake.
Lyn for alltid - Alt for Oslo!
Back to top
View user's profile Send private message
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 31.05.2012 08:50    Post subject: Reply with quote

Spennende. Takk for god info. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 01.09.2012 21:15    Post subject: Reply with quote

bråk i lyn nå

supportere mot styret

http://www.bastionen.no/N...sp?id=2458

http://www.s-a-c.no/forum...2827#12827

http://www.s-a-c.no/forum....php?t=359
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 01.09.2012 22:18    Post subject: Reply with quote

Langerud og Bohinen ja. Utrolig at gribbene kommer tilbake, når andre har ryddet opp. Får håpe Bastionen lykkes med sitt opprør.
Back to top
View user's profile Send private message
FKLyn
Senior


Joined: 15 Jun 2010
Posts: 102
Location: Lyns nedslagsfelt

PostPosted: 02.09.2012 22:25    Post subject: Reply with quote

Ser at dere har fått med dere de interne stridighetene i klubben. Jeg kan godt fortelle litt om det. Det blir langt, men det er nødvendig for å forklare:
Styret har opprettet en såkalt 'fundraisinggruppe', og flere i denne gruppen er folk som var med i FC Lyn Oslo sin nedtur. I tillegg til hovedsponsors egne folk. Jeg er ikke så naiv at jeg tror at alle sponsorer gir klubben penger av ren kjærlighet, men det skal i så fall være for god PR og ikke for å styre klubben. Bastionens representant i Lyn Fotball-styret har derfor trukket seg. Den mulige ansettelsen av Bohinen setter naturligvis også sinnene i kok. Å ansette en fast sportsdirektør vil gjøre et enormt innhugg i et budsjett som er ventet å være 3-4 mill. neste år. I en klubb som kun ved hjelp av navnet har tiltrukket seg spillere fra langt høyere divisjoner enn egen. Det finnes for øvrig også andre punkter der en er uenige, blant annet om hvordan og når toppfotballen skal skilles ut fra breddefotballen.

Så er det selvsagt mulig at dette ikke er så svart-hvitt som det kan fremstå, men supporternes misnøye ble besvart på følgende måte: "Styret ser fremover". Det står der f.eks. at gruppen består av "representanter fra bl.a vår hovedsponsor og andre ressurspersoner". Samt en og annen ålreit type, sikkert. Det gjennomgående er uansett en utsøkt blanding av ullenhet og arroganse.

I protest mot dette, satt samtlige ned og holdt kjeft første halvtime av dagens 5-1-seier over Nordre Land, mens det ble hengt opp/holdt bannere som ga klar beskjed. Innholdet gikk stort sett på at det er supporterne som er grunnen til at toppfotballen har gjenoppstått, og at vi nekter å stille og se på at klubben rives ned nok en gang. Etter halvtimen reiste en seg, holdt opp bannere og sang av full hals.

Speakeren (samme som på Norges landskamper, for øvrig) satte seg ned på tribunen som den Lyn-supporteren han er. Ingen materialforvalter, intet kampprogram, ingen maskot og ingen i inngangsporten. For å understreke hvilken betydning supporternes frivillige innsats har hatt for klubbben. Første halvtimen gikk dermed slik de fleste 3.-divisjonskamper går. Forhåpentligvis har det gjort styret oppmerksomme på at supportere er noe mer enn kveg som spytter inn kontanter jevnt og trutt. Dagens kampreferat kan leses her, og her står det i hvert fall klart og tydelig om supporternes aksjon.

Ellers kan det også nevnes at supporterne bedriver masseinnmelding i klubben nå, såpass organisert at en i dag gikk rundt med kortterminal på tribunen. Hensikten er å ha mulighet til å kalle inn til ekstraordinært årsmøte (dersom 1/3 krever det) for eventuelt å fremme mistillitsforslag. Det er tilsynelatende bred enighet, i hvert fall blant de som er på kamp, om at Bastionens bekymringer er berettigede. Selv et par spillere har uttrykt støtte, og ingen har uttrykt det motsatte. Forhåpentligvis blir det ikke nødvendig å gjøre noe formelt opprør, me fansen er definitivt seigere enn styret dersom de forsøker å dra dette ut i all evighet.

---

Rent sportslig: Vi styrer fortsatt trygt mot opprykk. Vi gikk riktignok på et overraskende 0-1-tap hjemme for Modum for litt siden, men det var en dag med utallige stolpeskudd og en litt for nonchalant holdning. Jeg tror bare det var sunt for oss. I skrivende stund er vi 12 poeng foran Modum på 2.-plass med 7 kamper igjen. Kan godt etter hvert ta en oppdatering på hva som har skjedd sportslig siden sist, men utover at vi har signert et par spillere og at Mads Dahm i kveld gjorde comeback etter skaden han pådro seg mot VIF 1. mai, er det ikke all verden å fortelle. Utover at vi fortsatt har stø kurs mot der vi hører hjemme.
_________________
Vi kommer tilbake.
Lyn for alltid - Alt for Oslo!
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 23 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 03.09.2012 00:01    Post subject: Reply with quote

Stå på! Dere har en unik mulighet til å bli en klubb for og ikke minst av supportere. Uten dere er det bare navnet igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4277
Location: Stiftstaden

PostPosted: 03.09.2012 13:29    Post subject: Reply with quote

Støtter Strand fullt ut her!
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
FKLyn
Senior


Joined: 15 Jun 2010
Posts: 102
Location: Lyns nedslagsfelt

PostPosted: 05.09.2012 17:21    Post subject: Reply with quote

Der var Bohinen uaktuell. Nå bekrefter han selv at "saken er avsluttet". Han sier at han ikke har fått noe tilbud i utgangspunktet, men da antar jeg han mener at det aldri gikk til konkrete forhandlinger før fansen sa tydelig fra. For prat var det.

Konflikten med styret er imidlertid ikke over. De har nå lagt ut en ny melding på hjemmesidene, der de på den ene siden modererer seg noe og på den annen side ikke sier noe som helst.

Meldingen inneholder, som dere ser, utsagn som at "det ikke på noe tidspunkt har vært styrets intensjon å utelate noen fra viktige beslutninger". Det er selvsagt bare tøys. Nettopp det har vært intensjonen, problemet er bare at noen reagerte på det. Og godt er det.

Det store spørsmålet nå er hvordan og når topp- og breddefotballen skal skilles. Lyn er Oslos suverent største klubb, med over 100 lag i yngres avdeling, og det er sunt både for topp og bredde dersom vi får minimert økonomisk risiko for breddefotballen og samtidig får gitt toppfotballen større spillerom og autonomitet. En vil fortsatt være en del av allianseidrettslaget SFK Lyn, og samarbeidet vil selvsagt være omfattende, men uten at beslutninger og økonomi hos de to går inn og over i hverandre. Forhåpentligvis blir det en snarlig utskillelse av toppfotballen. Så kan vi jobbe sammen mot Adecco-opprykk en av de nærmeste sesongene.

Det virker dog som om tonen er noe bedre enn for noen dager siden. Nå slipper vi møkkamannen Bohinen. Supporterne markerte seg og fikk gjennomslag. Det er flere uenigheter igjen, men vi har vist at supporterne er sterkere en styret hadde regnet med. Det er det så jævlig herlig å vite Smile
_________________
Vi kommer tilbake.
Lyn for alltid - Alt for Oslo!
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1517

PostPosted: 30.09.2012 23:39    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...89261.html

Bare å gratulere Lyn da.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
d3
Rutinert


Joined: 11 Feb 2011
Posts: 809
Location: Namsos

PostPosted: 01.10.2012 03:20    Post subject: Reply with quote

Grattis skal dere ha. Det er utentvil imponerende hvordan dere har holdt sammen etter noe så frustrerende. Det blir nok et gjensyn med dere i den øverste ligaen igjen.
_________________
100% JESUS
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 01.10.2012 12:54    Post subject: Reply with quote

Gratulerre med opprykket, Lyn. Jeg håper Lyn fortsatt satser på et edruelig vis i tiden framover. Viktig at grunnfjellet i klubben; Bastionen, blir hørt i fremtiden!!! Flott at fansen klarte å hindre pengesølet som en ansettelse av Bohinen ville ha ført til.

Skal Lyn fortsatt spille på Frogner stadion når det nå blir spill i 2. div?
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3229

PostPosted: 01.10.2012 13:37    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Gratulerre med opprykket, Lyn. Jeg håper Lyn fortsatt satser på et edruelig vis i tiden framover. Viktig at grunnfjellet i klubben; Bastionen, blir hørt i fremtiden!!! Flott at fansen klarte å hindre pengesølet som en ansettelse av Bohinen ville ha ført til.

Skal Lyn fortsatt spille på Frogner stadion når det nå blir spill i 2. div?


I overkant av 2100 tilskuere så Lyn feie over Lommedalen og sikre opprykket på Frogner Stadion. Strålende stemning, pyro-kalas, banestorming, sjampis og opprykksfest på Highbury med fans og spillere.

Frogner Stadion er godkjent for spill i 2.div, blant annet spiller Frigg kampene sine der. Skal Lyn spille der i 2013, vil det trolig kreve noen utbedringer da de har helt andre tilskuertall. Samtidig må banetider avklares, da det er mange som ønsker å disponere Frogner Stadion. Neste hjemmekamp må flyttes til Kringsjå Kunstgress da Oslo Vikings har kamp/trening på det oppsatte tidspunket. Slike kampflyttinger er mindre populære i 2.div, derfor er det ting som må avklares. Bislett er et alternativ og blir nok tilholdssted om Lyn rykker opp én divisjon til, men så lenge det lar seg gjøre, vil man bli på Frogner.


Sportslig vil jeg påstå at dette Lyn-laget ikke står noe tilbake for midtsjiktet i andredivisjon. Spillere som Endre Fotland Knudsen, Mads Dahm, Birger Rasmussen, Faisal Dahir og Lasse Brandal kunne alle hevdet seg greit i 1.divisjon.

Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 01.10.2012 21:21    Post subject: Reply with quote

Hva med å samle sammen en fin NTG-gjeng?

Berget - Knudtzon
Parr - Sokolowski - Dahl - Hamoud
Larsen - Onstad - Dahm - Eriksen
?
Back to top
View user's profile Send private message
Lloyd
Senior


Joined: 20 Dec 2004
Posts: 242
Location: Manilla, Ph.

PostPosted: 02.10.2012 00:16    Post subject: Reply with quote

Sola wrote:
Hva med å samle sammen en fin NTG-gjeng?

Berget - Knudtzon
Parr - Sokolowski - Dahl - Hamoud
Larsen - Onstad - Dahm - Eriksen
?


Har vel en mistanke om at det ikke er så alt for mange Lyn fans som ønsker Soko tilbake med det aller første. Ellers er det veldig gyggelig å lese at mange faktisk ønsker oss tilbake Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 04.10.2012 18:30    Post subject: Reply with quote

Fordi Soko dro til Viking?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29, 30  Next
Page 27 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb