English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SFK Lyn
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
FKLyn
Senior


Joined: 15 Jun 2010
Posts: 102
Location: Lyns nedslagsfelt

PostPosted: 01.11.2015 13:53    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:
Vi er stabæk og lyn og rosenborg


Vi e Stabæk og Lyn, Stabæk og Lyn, Stabæk og Lyn og Rosenborg!

Nachspielskriblerier var det nok, men det er gøy likevel. Ofte sunget når vi møter noen av gutta fra Rosenborg (eller Stabæk), riktignok mer på pub enn på stadion. 88:55, boys.

Bye wrote:
Håper det blir opprykk igjen! Lyn er med sin nåværende struktur det absolutt mest tiltalende laget i Oslo-gryta, selv om KFUM også er sjarmerende. Men det er akkurst det - KFUM har en uttalt strategi om å ikke bli profesjonelle, og derfor håper jeg at Lyn kan bli en samlingsklubben hovedstaden trenger -Vålerengas sjarm forsvant for lenge siden.


Takk for det! Føler meg ganske trygg på opprykk til året. Vi tapte en eneste kamp sist vi var i tredjedivisjon, og stallen er vesentlig sterkere nå. Så mister vi naturligvis noen spillere i vinter, det er dessverre bare sånn det er, men jeg tror vi skal miste mye før det blir et stort problem å gå rett opp igjen. Hvis man ser på startelleveren i Trond Andersens siste kamp og startelleveren i 9-2 over Holmen i serieavslutningen er det bare en eneste spiller som var i begge, så det er virkelig et helt nytt lag i høst. Det var et middels tredjedivisjonslag som startet sesongen for Lyn og et godt andredivisjonslag som avsluttet den. Asker og FK Tønsberg hadde hhv. 24-2-0 og 25-0-1 i år, og de avsluttet definitivt ikke sterkere året i forveien. Jeg tror nok ikke vi cruiser til noe så vanvittig, men kvalitetsforskjellen mellom divisjonene er ganske stor.

Forutsetningene for å bygge seg opp er nok der. Man har hovedstadens største junioravdeling, man har endelig klubbhus og får antagelig enda en kunstgressbane i løpet av vinteren. Man har også ambisjoner om å spille på et høyere nivå, og man har en supportergruppering som tross alt hører hjemme langt høyere enn nivå fire. Lyn har fortsatt et navn som gjør at man ringes ned av spillere som ønsker å spille for klubben hver vinter.

hello wrote:
Spørs om de kanskje må endre på det nå som de rykker opp da. Er det ikke sånn at en spiller må ha proffkontrakt for å spille i OBOS? Det er vel noen tusen i måneden som må betales for at det skal betegnes som det.


Ja, er det ikke 6000 eller noe sånt? Jeg har også hørt om deres skepsis til det å rykke opp. Det er godt mulig det er fjær og høns og så videre, men det er nok ikke helt tatt ut av løse luften. De virket oppriktig lystne på å gå opp i år, de hadde ikke slått Tromsdalen i en sekspoengskamp i innspurten om de ikke var motivert for det, men litt blandede følelser kan det nok være.

Den ene halvparten av trenerduoen vår, Tresor Egholm, spiller futsal for dem. Her om dagen nevnte han nettopp hvordan de driver: Der er det omtrent sånn at om Torstein ikke har tid til å reise på bortekamp i nord, da går det greit. Noen som er for opptatte til å trene? Det går bra. Det er egentlig utrolig at de kommer seg opp med en slik mentalitet, selv om stemningen innad sikkert er meget god. Samtidig ser man jo at de har enkelte navn som definitivt hører hjemme høyere oppe i systemet. Det er vel kanskje religionen som trekker for noen.

Nå får vi bare håpe de får lov til å spille på et opprustet Ekeberg, så det ikke blir kamp om plassen på Bislett til året. Det er i hvert fall noe både KFUM, Lyn og kommunen håper at går i orden. Når alle trekker i samme retning tipper jeg det løser seg.
_________________
Vi kommer tilbake.
Lyn for alltid - Alt for Oslo!


Last edited by FKLyn on 01.11.2015 14:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Connect
Senior


Joined: 12 Apr 2015
Posts: 117

PostPosted: 01.11.2015 14:01    Post subject: Reply with quote

FKLyn wrote:
Det er egentlig utrolig at de kommer seg opp med en slik mentalitet

Guddommelig intervensjon?
_________________
RBK og Packers <3
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 01.11.2015 14:47    Post subject: Reply with quote

Spilt cup-turnering i Tønsberg mot KFUM Oslo. Det var ikke mye gudommelig oppførsel der i gården. Fikk albue i magen og i ansiktet av spissen deres og måtte gå ut - hvor fattern sa til KFUM sin trener om at han måtte få spillerne sine til å oppføre seg. ''Hvem er du?'' fikk han til svar, hvor den blonde ekle kisen som sikkert spilte for KFUM og trente G16 laget vi spilte mot fikk svar fra fattern, ''Jeg kunne vært faren din hvis mor di hadde hatt lyst''.

Lyn hører hjemme i toppen - det gjør ikke KFUM.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 16.10.2017 17:28    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/9430840/

Lyn så lenge ut til å miste opprykket til 2. divisjon etter å ha brukt en spiller som ikke var spilleberettiget i en kamp 17. september. Feilen ble klaget inn til Norges Fotballforbund, og Oslo-klubben risikerte poengtrekk.

Mandag, mens TV 2 var til stede hos administrasjonen i Lyn Toppfotball, fikk klubben mail fra NFF om at innstillingen er at de trekkes ett poeng. Den endelige avgjørelsen kommer tirsdag.

Tabellsituasjonen i 3. divisjon er nemlig svært jevn. Øverst troner Lyn med 62 poeng, foran Stabæk 2 på 60 poeng. Det gjenstår kun en kamp til helgen, som derfor blir avgjørende.

Quote:
Inge André Olsen, sportslig leder i Stabæk, tar imot nyheten om trekk av ett poeng for Lyn med mild forbauselse.

– Jeg er litt overrasket over at det bare ble ett poeng. Jeg håper det er regelverket som ligger til grunn og ikke følelser, sier Olsen til TV 2.


Crying or Very sad Rolling Eyes
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konnyaku
Junior


Joined: 28 Sep 2015
Posts: 98

PostPosted: 16.10.2017 19:11    Post subject: Reply with quote

Har blandete følelser om dette. Norsk fotball trenger et annet Oslo-lag som kan faktisk lage litt interesse i denne trauste byen. Jeg lener heller mot Lyn enn Skeid slik at man skal få litt overklasse-underklasse dynamikk i forholdet.

Det er derimot en skandale å ikke bli trukket 3 poeng.. Særlig siden dette ikke var et innbytte mot slutten av kampen, men faktisk en spiller som spilte hele kampen...
Back to top
View user's profile Send private message
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 16.10.2017 19:19    Post subject: Reply with quote

Heller at Lyn rykker opp enn Stabæk 2.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 16.10.2017 20:55    Post subject: Reply with quote

Dersom Inge Andre Olsen er misfornøyd, ja da er jeg mer enn happy! Tommel'n opp! Very Happy
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 16.10.2017 21:44    Post subject: Reply with quote

Satse på at Lyn tar det ja. Må riktignok si det var litt overraskende med bare 1 p i trekk, vanligvis er det jo 3 p da kampen gjerne blir satt til 3-0 for motstanderlaget.

Last edited by Vegard2711 on 17.10.2017 01:16; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 16.10.2017 22:40    Post subject: Reply with quote

Humrer litt over at NFF ikke har fått med seg den regelen Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 16.10.2017 22:55    Post subject: Reply with quote

Tror nok de er godt kjent med den regelen etter U21 ble fradømt seieren mot Kosvo tidligere i år, fordi Kristoffer Ajer ikke var spilleberettiget. 5-0 ble brått 0-3.
Back to top
View user's profile Send private message
DarthJohansen
Proff


Joined: 02 Feb 2015
Posts: 430

PostPosted: 16.10.2017 23:18    Post subject: Reply with quote

Ok, den tenkte jeg ikke på.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18434

PostPosted: 17.10.2017 07:45    Post subject: Reply with quote

Jeg leste at årsaken til at de trekkes kun ett poeng er at Ready, klubben Lyn spilte mot, ikke leverte inn klage innen fristen. Det gjorde visstnok en annen klubb, som er grunnen til at saken i hele tatt ble behandlet, men tydeligvis er det viktig hvem som klager når. Litt merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4267
Location: Stiftstaden

PostPosted: 17.10.2017 09:32    Post subject: Reply with quote

Litt sånn NFF i et nøtteskall det der, ingen klare linjer.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1401

PostPosted: 17.10.2017 10:14    Post subject: Reply with quote

Leste nylig en sak om Sandefjord og Flint, og der står det:

Quote:
Hadde Eik eller FK Tønsberg, eller Flint eller noen andre lag i 4. divisjon for den saks skyld, protestert innen fristene, kunne Sandefjord mistet tre poeng per forhold. Når det blir en sanksjonssak etter fristenes utløp, kan Sandefjord miste to poeng per forhold.


Så det skilles mellom protest (lag protesterer innen fristen) og sanksjon (kretsen tar opp saken etter protestfristens utløp).
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran


Joined: 12 Dec 2007
Posts: 1324

PostPosted: 17.10.2017 11:01    Post subject: Reply with quote

Regelen er nok knyttet opp til om det ble levert protest og om dette skjedde innenfor fristen. Hadde Ready levert protest innen 24 timer, ville de blitt tilkjent seieren. Siden dette ikke skjedde står NFF friere.

En veldig rar regel. På dette nivået, og muligens nå når det er elektroniske laglister er det enklere å følge. Når jeg var lagleder på et juniorlag, dro jeg en gang på kretskontoret for å sjekke dommerkortene. Det viste seg at flere lag ikke brød seg om gule kort og utvisninger, og det var jo helt umulig å vite om en spiller hadde fått kort i en tidligere kamp, når disse listene bare lå på kretskontoret. Når vi da prøvde å protestere på at spillere skulle ha sonet, ble det henvist til 24 timers fristen. Hadde protestene blitt tatt til følge, ville vi rykket opp (Hei til dere i Skeid).
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1868
Location: Oslo

PostPosted: 17.10.2017 15:01    Post subject: Reply with quote

Supert om Lyn rykker opp Tommel'n opp! Ser de har Korsvoll hjemme på Bislett siste serierunde nå på lørdag kl 14, blir fort en tur dit.

Savner forøvrig oppdateringene til FKLyn i denne tråden.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6209
Location: Skottland

PostPosted: 17.10.2017 17:35    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig å få oppdateringer fra en klubb uten fans.
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 733
Location: Barteland

PostPosted: 17.10.2017 18:13    Post subject: Reply with quote

Ja, det har neppe blitt bedre siden denne.
https://youtu.be/F0gcDblpFVE
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 17.10.2017 20:12    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Det er vanskelig å få oppdateringer fra en klubb uten fans.


Er Finn Bjelke død?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 21.10.2017 14:34    Post subject: Reply with quote

Stort drama i avslutningen. Stabæk 2 høvler over Redalen mens Lyn sliter med Korsvoll. De ledet 1-0 til pause men Korsvoll utlignet i 71 min. Lyn gikk opp i 2-1 noen min senere men Korsvoll har utlignet igjen og det er 2-2. Ca 10 min + tillegg igjen for Lyn å gjøre det på.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 21.10.2017 14:51    Post subject: Reply with quote

Lyn rotet det bort på målstreken. Stabæk 2 går opp i stedet.

Surt for Lyn som jo i fjor vant 3 div men ikke fikk rykke opp grunnet serie omleggingen.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18434

PostPosted: 21.10.2017 14:53    Post subject: Reply with quote

Lyn hadde to mann alene med keeper på 5 meteren 2 min på overtid, klarer å avslutte med en slapp pasning til keeperen. En Lyn-spiller sparker keeperen som ligger på bakken med ballen i hendene og får rødt kort.
Back to top
View user's profile Send private message
Green Goblin
Rutinert


Joined: 26 Jul 2010
Posts: 704

PostPosted: 21.10.2017 15:11    Post subject: Reply with quote

Usj da... sÃ¥ kjedelig for Lyn 😂
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 21.10.2017 16:27    Post subject: Reply with quote

Det ER jo definitivt kjekkere med Lyn opp enn 2.laget deres, Green Goblin? Det eneste må være at reserver/juniorer i Stabæk får en bedre utviklingsarena, men Lyn opp hadde vært meget positivt for Oslo-fotballen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1401

PostPosted: 21.10.2017 19:58    Post subject: Reply with quote

Ja nei det gikk jo dårlig for Lyn dette. Har sjanser nok til å avgjøre, i tillegg til den Henning nevnte, så har de en alene mot keeper fem minutter før slutt som ender opp med et fisleskudd rett på keeper. Når Korsvoll da scorer to på en og en halv sjanse, blir det dårlig med opprykk.

Hjertet mitt blør for deg, Theo, i dag.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 28, 29, 30  Next
Page 29 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb