English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 10.08.2020 15:05    Post subject: Reply with quote

Tenker følgende:

1) Tørr å utfordre (mentalitet). Mange som tar steget opp blir forsiktige, og spiller hele tiden på det sikre.

2) Har en høy andel hvor man lykkes, og skaper ubalanse hos motstander (Ferdigheter).

3) Klarer å utnytte ubalansen, enten ved å produsere store sjanser eller ved å score mål.

Ceide har hele tiden innehatt både pkt. 1 og 2, og har viste tøff mentalitet og ekstremferdigheter. Man må huske på at det er helt noe annet å komme inn på et RBK lag som et ungt talent, og vise seg frem, enn det er hos blant annet Stabæk, Odd, osv.

Jeg er ganske sikker på at Ceide også etterhvert kommer til å oppfylle pkt. 3, og da vil han dessverre etterhvert bli solgt.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2760

PostPosted: 10.08.2020 15:36    Post subject: Reply with quote

Man får ingenting for spillere uten kontrakt. Om vi skal satse på ceide så må man forlenge kontrakten før det er for seint. Han må også satse på oss om det skal være verdt det. Spår han går gratis.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8924
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.08.2020 15:46    Post subject: Reply with quote

Han har kontrakt ut 2022 da. Om han hever gjennomsnittsnivået sitt og presterer noe i nærheten av det i går regelmessig så er han borte før neste sesong starter.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 10.08.2020 16:48    Post subject: Reply with quote

Det er vel nettop derfor vi burde forlenge.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 10.08.2020 19:53    Post subject: Reply with quote

Om et år så sitter kjøper med veldig gode kort, så gi ham femårskontrakt med "førstevalgslønn" sier nå jeg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 10.08.2020 20:01    Post subject: Reply with quote

Som jeg har sagt siden i fjor vinter; gi han masse tillit. Ikke vrak han på grunn av en eller to mindre gode prestasjoner på rappen (når de kommer). La han nyte litt av den tilliten som blant annet Hovland, Helland og Konny og har av ukjente årsaker.

Viste i oppkjøringen at han meget godt kan spille på høyre. Det eneste riktige er å la han prøve seg der når Samuel er tilbake IMO. Holse back-up som indreløper og som kant (=mye spilletid), og Helland er super-sub siste 10-20 mot lav blokk.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 10.08.2020 21:18    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Tenker følgende:

1) Tørr å utfordre (mentalitet). Mange som tar steget opp blir forsiktige, og spiller hele tiden på det sikre.

2) Har en høy andel hvor man lykkes, og skaper ubalanse hos motstander (Ferdigheter).

3) Klarer å utnytte ubalansen, enten ved å produsere store sjanser eller ved å score mål.

Ceide har hele tiden innehatt både pkt. 1 og 2, og har viste tøff mentalitet og ekstremferdigheter. Man må huske på at det er helt noe annet å komme inn på et RBK lag som et ungt talent, og vise seg frem, enn det er hos blant annet Stabæk, Odd, osv.

Jeg er ganske sikker på at Ceide også etterhvert kommer til å oppfylle pkt. 3, og da vil han dessverre etterhvert bli solgt.



Noe som jeg har sagt ofte, er nettopp at Ceide må få lov til å brukes ofte, også i etterkant av svake kamper.
Først da kan pkt.3 oppfylles, noe som vi så mot Sarpsborg.

Er en mye større prestasjon å slå seg gjennom i RBK, en de du nevner. Ingen tvil.

For meg så virker det som om det er flust av "spennende" spillere i alle andre ES, lag.
Dette p.g.a Stabæk og Odd er totalt avhengig av å bruke juniorer
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.08.2020 16:59    Post subject: Reply with quote

- Det var ikke forventet, men det har uten tvil vært veldig gøy, smiler Ceide til rbkweb.no.

Etter at Samuel Adegbenro skadet ankelen mot Brann i slutten av juni har den snart 19 år gamle konkurrenten startet sju av ni kamper på venstrevingen.

- Det handler bare om å spille masse kamper, så blir man vant med nivået. Jeg føler at jeg har blitt vant med nivået, så nå tør jeg å gjøre det som jeg vet at jeg kan, forklarer Ceide.

Les mer: - Nå tør jeg å gjøre det som jeg vet at jeg kan
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.08.2020 22:38    Post subject: Reply with quote

Adressa i morra:

Da han og tvillingbroren Mikkel var åtte år gamle, forlot de Tromsø til fordel for Haiti. Der ble de boende i ett år. Bakgrunnen for at de flyttet var at mamma Ingvill Konradsen Ceïde hadde fått seg et jobboppdrag for FN.

Kun én måned før det brutale jordskjelvet på Haiti i januar 2010, flyttet familien hjem til Tromsø igjen. Men i 2011 returnerte de til Haiti og ble boende der i omtrent tre år.

– Alt var rasert da vi kom tilbake. Huset vi hadde bodd i var ødelagt. Derfor måtte vi finne oss en ny plass å bo da vi kom tilbake. Det var veldig spesielt, sier Mikkel.

Selv om en ny hverdag ventet guttene på Haiti, var det én ting som fortsatt gjaldt: Fotball.

– Det var stort sett det vi brukte fritiden vår på der nede. Fotball og Fifa-spilling, sier Emil.

På fredagene og lørdagene trente de sammen med en klubb der de bodde. Men det var den uorganiserte aktiviteten som preget hverdagene deres.

– Vi spilte mye fotball på gata og på en grusbane. Ofte tomålsspill, sier Emil.

– Vi har nok blitt bedre teknisk av årene der nede. Det var så dårlige baner at man måtte ha god kontroll på ballen om man skulle hevde seg. Jeg er sikker på at det er én av grunnene til at Emil har blitt så god teknisk, sier Mikkel.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 16.08.2020 21:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tror egentlig RBK skal være glad for at Ceide ikke har en god skuddfot og tildels også innleggsfot enda, for det er verdensklasse nivå på han når han tar seg forbi spiller etter spiller. Ingen som klarer å stoppe han, selv om de vet hva som kommer.

Hadde han hatt mer sluttprodukt så ville han nok vært solgt til utlandet for minst 50 mill.

Håper virkelig han fortsetter å ta steg og får opparbeidet det han mangler pdd, så får vi nyte han her mens man kan. For som sagt, den dagen han virkelig begynner å produsere målpoeng så forsvinner han nok fort.

EDIT: 2 omg nå mot Aafk var i hvert fall lovende. Aldri avsluttet bedre enn han gjorde i dag, så får vi se om den sitter i nettet snart.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.08.2020 22:53    Post subject: Reply with quote

Ikke minst har han begynt å skyte. Ofte tidligere har jeg irritert meg over at han selv i god avslutningsposisjon forsøker å spille eller tar ei finte til for å "vente" på at andre spillere kommer i posisjon.

Det er bare tidsspørsmål før det sitter. Det er ikke sikkert han blir noen storscorer, men han avslutter ofte kurant og må bare få justert litt på siktet. Litt høy puls når han skal avslutte selv?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 16.08.2020 22:56    Post subject: Reply with quote

Det råeste talentet vi har hatt på evig lang tid. Godt tempo, god til å kombinere med lagkamerater (når de er der), sinnsyk teknikk og periodevis også god defensivt. Greier vi ikke å få noe ut av dette talentet er det faktisk bare å legge ned hele klubben. Det han gjør på venstresiden i 2.omgang er helt drøyt, til tross for at laget ikke fungerer whatsoever.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
BuranBuran
Junior


Joined: 23 Apr 2019
Posts: 61

PostPosted: 17.08.2020 00:26    Post subject: Reply with quote

Etter å ha hørt podcasten til Rasmus & Saga, så tror jeg det er gull for Ceide at Hansen er i klubben. Hans skildringer rudt tida til Riise som 16-åring, er noe Ceide bør ta til seg. Her må det øves på pasningsspill og avslutninger. Men talent og potensiale: ingen tvil!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 17.08.2020 11:08    Post subject: Reply with quote

Ceide er som å se Raheem Sterling i yngre dager.
Håper han blir satset tungt på fremover også!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.08.2020 11:12    Post subject: Reply with quote

Hehe. Jeg husker en ung Raheem Sterling som fikk juling av våre juniorer på Lerkendal i en kamp der Vajebah Sakor dominerte totalt og så ut som vår arvtaker på sentral midtbane.

Ikke alltid lett å spå hvor langt unge spillere når.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 17.08.2020 11:18    Post subject: Reply with quote

Sakor ja, han hadde jeg helt glemt!

Lurer på hva som skjedde rundt ham som fikk han til å stagnere totalt.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran


Joined: 15 Feb 2012
Posts: 1045
Location: Norge

PostPosted: 17.08.2020 11:38    Post subject: Reply with quote

Sørgelig at han ble gitt 2-er på børsen av Nidaros. Akkurat som om det gjelder helt andre standarder for ham. Ja, han leverte ikke masse sluttprodukt i dag, men oppsummert så jeg dette:
1) Driblevillig - og lykkes ofte med det. Jeg hadde svettet godt som høyreback på motstanderlaget
2) Viser et godt overblikk - har noen "smarte pasninger" i og rundt boks som går av raskere enn at forsvareren får tenkt og tidvis setter opp medspillere i gode posisjoner - selv om det ikke alltid lykkes
3) Konstant i bevegelse og et uromoment for forsvarerne

Han kommer til å bli god!!
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2549

PostPosted: 17.08.2020 11:41    Post subject: Reply with quote

Fikk jo høyrebacken til Aafk til å se ut som en junior i går. Gikk forbi når han ville 1 mot 1.

edit: og han gjør jo dette mot alle (hittil) i eliteserien. Rått talent, uten tvil.


Last edited by Kai88 on 17.08.2020 11:45; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.08.2020 11:42    Post subject: Reply with quote

Han var jo en junior, i alle fall deler av tida Cool
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.08.2020 12:32    Post subject: Reply with quote

Useriøst av Nidaros å lage en clickbyte på forsia med overskrift «Én får nesten bunnkarakter» med bilde av Ceide. I stedet for å rakke ned på et ungt talent kunne de tatt for seg mange andre. Burde heller ta frem det som var positivt for å bygge selvtilllit på gutten.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 862

PostPosted: 17.08.2020 13:08    Post subject: Reply with quote

Han minner meg veldig om Vinivius Junior måten han dribler og rykker fra motstandern. men dårlig sluttprodukt. Han kommer til å gi oss driiit mye penger inn når den dagen kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 17.08.2020 13:10    Post subject: Reply with quote

Men på dager som i går hadde det vært snedig å kunne sette inn Samuel i andre omgang. Problemet var, antar jeg, at Samuel som de fleste andre på sidelinja var der for å fylle opp benken, ikke fordi det på noen som helst måte var aktuelt å sette dem innpå.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 17.08.2020 14:18    Post subject: Reply with quote

Ja, eller så var det slik at Helland fikk det sedvanlige klippekortet av Henriksen. Man setter ikke inn Helland når man har Åsen og Tagseth på midtbanen. Helland burde nesten få beskjed at måten han spiller på grenser til kontraktsbrudd. Han kommer inn, men springer minst. Slik skal vi ikke ha det i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1023

PostPosted: 17.08.2020 14:34    Post subject: Reply with quote

MariusV wrote:
Sørgelig at han ble gitt 2-er på børsen av Nidaros.


Man trenger vel ikke se lengre enn til BB-pollen her på forumet for å konkludere med at Nidaros er helt på bærtur her. Jeg funderte et øyeblikk på om han fyren enten hadde vært full eller basert børssettingen på en kort periode av kampen hvor han ikke kom heldig ut. Men jeg kom vel fram til at sportsjournalister er like udugelige, subjektive og inkonsistente som resten av oss fotballinteresserte.

Et par av avslutningene hans var veldig nære å gå inn, og han lekte ball-i-hatt med backen på din side.

Jeg er spent på hva vi kan få ut av spillermaterialet til trioen Holse, Ceide og Adegbenro med en god trener på plass, og hvem av de 3 som ikke får spille fast. Det er ikke gitt at det er så enkelt for Adegbenro å komme tilbake!
Back to top
View user's profile Send private message
NÃ¥erdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 17.08.2020 15:06    Post subject: Reply with quote

Man skal ikke undervurdere betydningen av å ha en ving som gir høyresiden til motstanderen nervesammenbrudd selv om det svikter litt i sluttproduktet. Det åpner også rom på andre siden - hvis vi har noen som er i stand til å utnytte det.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 48, 49, 50  Next
Page 13 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb