English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Emil Konradsen Ceïde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 48, 49, 50  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.12.2019 21:44    Post subject: Reply with quote

Alle må gå fan account wrote:
Trondhjemsen wrote:
Subjektive tolkninger er uinteressante, ref Baklandia (kun fakta er gjeldende)
Sier du deg enig med meg i og med at jeg la fram tall for sammenlignbare caser, eller er det Bakklandia som bare slår fast at det er "ganske bra" for alderen uten noen "fakta" til backe det opp med du støtter?


Jeg ser poenget ditt Very Happy
Horneland har tatt selvkritikk på at han ikke har brukt "onggutan" nok, så han ville kanskje følt seg brydd hvis han fikk skryt for at Ceide slo gjennom i år.

Neste år derimot tror jeg vi får se mer av Ceide uansett hvem som trener klubben. Antar at Horneland sitter trygt frem til mai/juni basert på uttalelser fra Koteng og Bratseth i diverse podcaster. Selv om vi får tilbake 1000 tilskuere fra fjæra til neste år er det fullstendig krise om det fortsetter slik som i høst. Det hjelper dessverre ikke bare å vinne. Alle vil se mål og målsjanser i fleng. Bare legg merke til hvor mye Kjernen klarer å dra med seg resten av stadion når laget trykker skikkelig på. Det er lenge siden sist det skjedde.
_________________
Fem, fem, ti - done deal
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 06.12.2019 00:11    Post subject: Reply with quote

Veldig gledelig nyhet. Langt bedre nyhet enn at vi kjøper Zach. Håper Ceide blir ordentlig satset på neste år. Har et skyhøyt maksnivå og tilfører dette laget noe det sårt trenger: fart og teknikk 1v1. Er for tiden kun ceide og Adegbenro som har det.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 06.12.2019 00:58    Post subject: Reply with quote

Trondhjemsen: "Det hjelper dessverre ikke bare å vinne. Alle vil se mål og målsjanser i fleng", skriver du. Bortsett fra 0-0-kampen, hvor vi hadde 9-3 i målsjanser, har vi altså scoret 5-5-3-3-3-3-3 siden 1-0-seieren mot Kristiansund. Når det gjelder målsjanser, har ligger vi bortsett fra Molde-kampen mellom 8-10 i alle kampene, ifølge vglive.
Så det er da ikke nok å score mange mål eller skape bra med målsjanser i tillegg heller, tydeligvis. Kanskje kommer de ikke på riktig måte, men det kunne da vært mye verre også.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 06.12.2019 01:11    Post subject: Reply with quote

Disse målene har primært ikke kommet etter pent spill, men etter tilfeldigheter og gode enkeltmannsprestasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 06.12.2019 01:24    Post subject: Reply with quote

Nei, det var vel gjennomgangsmelodien i fjor også, ihvertfall? Men Trondhjemsen nevnte bare mangel på mål og målsjanser. Og da har det som jeg sier noe si hvordan sjansene blir skapt, selv om det da ikke forklarer at det var flere tilskuere i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2029
Location: Bodø

PostPosted: 06.12.2019 02:38    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:
Disse målene har primært ikke kommet etter pent spill, men etter tilfeldigheter og gode enkeltmannsprestasjoner.


Jo, flere av målene har kommet etter pent spill.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.12.2019 13:01    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ikke påstå at jeg har noen fasit på tilskuersvikten, men for meg er det slik:

Fotball er et spill med få målsjanser og få mål per minutt. Man risikerer å sitte der i over en og en halv time uten å se et eneste mål og kun noen få muligheter til at det skjer, og selv i en produktiv kamp skjer det ganske sjelden. Da gjør det sporten vesentlig mer spennende å se på hvis man kan glede seg over andre elementer ved spillet - en dragning, en individuell prestasjon, en kollektiv prestasjon (ved deilig kombinasjonsspill som leder til en spillvending mot en helt ledig lagkamerat på motsatt, kjenner vel samtlige ooh-et fra tribunen i kassa). Uten applaussalvene for det som skjer også utenfor målgårdene er det 90% traurig å være på stadion.

Rosenborg i år er for meg litt som å se på dårlig ishockey. Vi er fornøyde med å dumpe ballen inn i farlig sone, gjerne ved å krige oss fram langs vantet, og så prøver vi å få dropp i offensiv sone så ofte som mulig, skyte mye, og håpe på en gunstig styring eller retur. (beklager dårlig hockeyspråk - jeg liker ikke ishockey). Hadde jeg likt dette, så hadde jeg heller dratt i ishallen og sett omtrent tre ganger så mange målsjanser og scoringer per minutt der. Eller, hvis jeg på død og liv skulle være utendørs, gått på landhockeykamp.

Joda, det er ett og annet lyspunkt (Maars sitt mål mot LASK, for eksempel), akkurat som ishockey glimter til med noe av og til, men det fremstår tilfeldig og uplanlagt når det skjer, og ingenting som ligner på det skjer de neste timene med fotball.

Jeg stiller høye krav til Rosenborg, jeg vet det. Jeg ønsker å se et lag som vet - og viser! - hvordan de vil spille, og en klubb som vet både hvordan de vil at laget skal spille og hvordan klubben skal utvikle seg. Men jeg tror ikke jeg er alene om det.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 06.12.2019 14:19    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig i at andre ting enn mål og målsjanser er viktig for underholdningen i fotball, men så vi det noe oftere i fjor, som skulle forklare publikumssvikten i år? Jo, fra Bendtner, når han gadd, selv om jeg heller ville foretrukket flere mål fra ham. Og Jebali var også morsom å se på, men Adegbenro har vel i like stor grad bidratt til underholdning i år, når man ser bort fra mål og målsjanser.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.12.2019 14:40    Post subject: Reply with quote

Det er jo opplest og vedtatt at fjoråret ikke var noen højdare spillemessig.

Forskjellen tror jeg handler om tillit - i fjor var det jo først (populære) Kåre som de fleste mente prøvde å spille fin fotball, selv om det begynte å lugge fælt, og så når det smalt i bakken kom Coolen, som første 'nytrener' på lenge, med omtrent samme stil og begynte å vinne kamper, slik at vi hang med for fullt i en spennende sesongavslutning. Når vi så ansetter enda en helt ny trener, og folk i større og større grad ser at det vi aktivt forsøker på er lite gøy, og at de spillerne som prioriteres er lite gøyale, og resultatene heller ikke kommer, så forsvinner jo tiltroen til at det plutselig bare sitter. Hvor skal denne moroa liksom komme fra?

Nyhetens interesse er borte, og folk finner seg annet å gjøre i påvente av et prosjekt som tar med spenningen, entusiasmen og framtidshåpet tilbake.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 06.12.2019 15:47    Post subject: Reply with quote

Tror det mye er en reaksjon på at ting begynte å gå i sirup og så kom trenersparking og det ene og det andre.

Underliggende årsak tror jeg kan spores tilbake til at lufta begynte å sige ut av Kåre-ballongen etter 2015, med trønderske profiler som forsvinner til større ligaer eller opptreningsrommet uten å erstattes, spillet på banen blir ruskete, bevegelsene sitter ikke og de som fronter klubben går i forsvarsposisjon. Bendtner ble jo en positiv snakkis som lappet over hullet og stoppet lekasjen en stund inntil han ble en negativ snakkis med skuffende innsats ifjor til fullstendig ute av det.

Tror du må gå løs på kulturen både i administrasjon (Alstad vekk vil jo iallefall ha en sterk symolverdi sett utenifra uten at jeg skal påstå å kjenne til hva som foregår i gangene på Brakka godt nok til å gjøre mer enn å synse om faktisk effekt), sportslig avdeling og spillergruppa.

Jeg mener at Horneland gikk til en veldig utakknemlig oppgave, og det kan hende at to år trengs for å reparere det fysiske grunnlaget hos spillerne samt å få vekk noen av de som begynner å dra på årene men som vi nok neppe blir kvitt annet enn ved at kontrakten går ut. Jeg mistenker dog at to år med Horneland er minst ett halvt år for mye. Når det er sagt så skal vi ikke heve laveste nivået vårt mye fra denne høsten før vi fort tar et veldig klart seriegull hvis vi kan få fram toppnivået som vi hadde i sommer litt oftere, og det ser egentlig ikke ut til at vi blir svekket igjennom overgangsvinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.12.2019 16:13    Post subject: Reply with quote

Toppnivået vårt i sommer var nok dessverre lavere enn toppnivået til Molde fra i vår, både kvalitativt og - beviselig - med tanke på poengsanking. Dessverre. Ikke bare er det ikke noen garanti for et 'veldig klart' seriegull, det er nok neppe bedre enn et relativt klart seriesølv.

Og jeg er ganske tvilende til om dette egentlig var noen spillemessig boost, eller bare en periode med veldig god uttelling. xG-tallene tyder jo mest på det siste, og det er jo ikke veldig bærekraftig.

I sum så må vi heve oss MYE hvis det skal være vits i å snakke om seriegull. Eller Molde må senke seg tilsvarende mye. Det siste er mest sannsynlig, tror jeg.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 06.12.2019 16:18    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Joda, det er ett og annet lyspunkt (Maars sitt mål mot LASK, for eksempel)


Det var en fantastisk scoring. Samhandling og et par strålende enkeltprestasjoner. Det er det som bør være standarden vi sikter på, og så kan dødballene og fighte-scoringene komme av og til i tillegg. Akkurat nå er det stikk motsatt, og scoringen mot LASK er faktisk den eneste jeg kan huske fra denne sesongen som har vært av det forventede kaliberet.

Når man tenker tilbake f.eks på måten høyresiden bestående av Helland, Jensen og Svensson herjet med motstanderne i tiden før Jonas dro blir det tydelig at det som foregår for tiden er pinlig svakt. Om det skyldes at Svensson ble erstattet av en svakere spiller eller at Helland og Jensen har tapt seg siden den gang, eller om det er system og plan som mangler, det skal ikke jeg være altfor sikker på, men noe er i alle fall galt i arbeidet som har blitt gjort siden den gang.

Det slår meg nå at denne diskusjonen nok hadde passet bedre i en annen tråd.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 06.12.2019 18:11    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Ja, og du utelot Sørloth,

Riktig. Som jeg har vært inne på består utvalget mitt av spillere som har tatt steget fra fast plass i RBK til suksess i utlandet. Om vi tar Sørloth med er det bare et argument for at du tar feil. Han fikk jo så lite spilletid at han valgte å dra. Er ikke det poenget her? At lite spilletid for Ceide risikerer vi at han gjør som Sørloth og stikker? Ikke akkurat til fordel for ditt synspunkt mao.

Bakklandia wrote:

f eks. Merkelig at du tok med Midtsjø egentlig, siden han jo spilte alt for lite for ditt poeng.

Hmm? Jeg tok med Midtsjø fordi han falt innenfor de kriteriene jeg tenkte var mest relevant. Se over.

Bakklandia wrote:
Men det var vel nettopp derfor - for å forsøke å skjule selektiviteten.

Du må gjerne være uenig i kriteriene mine, men å kun ty til personangrep som tilsvar framstår en tanke uraffinert. Så langt har ditt bidrag vært en vag følelse av at Ceides spilletid er "ganske bra" for alderen. Kan du ikke heller legge fram dine egne kriterier, forklare hvorfor de er best egnet og så fortelle hvordan Ceide plasserer seg etter dem?

Bakklandia wrote:
18-Ã¥ringer i ligaen betyr selvsagt 18-Ã¥ringer i ligalagenes A-staller.

Hvorfor er det relevant? Forklar gjerne, og legg fram noen tall. Men unngå brøker, all den tid du virker å være den eneste i verden som forstår dem.


Last edited by Undergangen er nær on 06.12.2019 18:14; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 06.12.2019 18:14    Post subject: Reply with quote

Trondhjemsen wrote:

Neste år derimot tror jeg vi får se mer av Ceide uansett hvem som trener klubben.

Enig. Tror (eller håper?) også at Horneland kommer til å være mer villig til å bruke unge spillere når vi forhåpentligvis får en langt bedre seriestart.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 06.12.2019 18:35    Post subject: Reply with quote

Det er relevant fordi det er mest rettferdig, og helt nøytralt, uten slagside. Som jo dine kriterier har massevis av.

Midtsjø passer ikke inn i kriteriene dine fordi han ikke hadde fast plass som 18-åring. Ceïde er betraktelig mer etablert som 18-åring enn Midtsjø var, og dermed viser han poenget mitt.

Det at du i det hele tatt lager egne kriterier, i stedet for å bruke de som legges til grunn, viser jo at du er mer opptatt av å manipulere å tilpasse svaret slik at det passer deg, enn av fakta


For øvrig, siden du spør: med sine minutter i Eliteserien i år, plassere Emil seg relativt midt i laget for ligaens 18-åringer - men er til gjengjeld blandt de som har gjort mest utav spilletiden sin. Altså, ganske greit. Jeg antar ikke påstander, jeg bringer fakta.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 06.12.2019 20:25; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 06.12.2019 18:45    Post subject: Reply with quote

Quote:
Om det skyldes at Svensson ble erstattet av en svakere spiller eller at Helland og Jensen har tapt seg siden den gang, eller om det er system og plan som mangler, det skal ikke jeg være altfor sikker på, men noe er i alle fall galt i arbeidet som har blitt gjort siden den gang.


Tenker alle tre tingene samtidig er svaret.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.12.2019 18:17    Post subject: Reply with quote

På torsdag var han igjen hjemme på Finnsnes der han spilte på det sammensatte laget Team Breezy i Gluntans romjulsturnering i fotball i Midt-Tromshallen.

(...)

Og i finalen var det ganske raskt klart at dette ble kattens lek med musa. Team Breezy vant til slutt 5-1 der Sleivdalspillerne ble helt utspilt.

(...)

På spørsmål om hvordan han skal følge opp sin karriere i Rosenborg, svarer unggutten kjapt at han fortsatt skal jobbe steinhardt og kjempe om en plass på laget.

Han forteller at den 9. januar er oppkjøringa foran neste sesong i gang. Ceide er ikke enig med kritikere som mener at årets Rosenborg-utgave er den svakeste på mange år.

- Dette er fortsatt det gode, gamle Rosenborg-laget. Vi har hatt en litt svak sesong, men vi kommer sterkere tilbake i 2020-sesongen, fastslår Finnsnesgutten.

Les mer: Til slutt ble det ren lekestue for RBK-Ceide
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.12.2019 17:30    Post subject: Reply with quote

Emil Ceide (18): - Det beste med jula er å komme hjem og møte kompiser

Ordentlig portrettintervju.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.12.2019 17:55    Post subject: Reply with quote

Blir spennende å følge utviklingen til Ceide kommende sesong. Tror hans definitive gjennombrudd kommer i løpet av våren/sommeren. Lenge siden vi har hatt et så åpenbart stort talent.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1540

PostPosted: 29.12.2019 19:19    Post subject: Reply with quote

Ja, og både han og Samuel skal være på banen samtidig.
Ceide med sine ferdigheter kan sikkert spille bra på høyre. Da har vi de to beste vingene i landet?
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 29.12.2019 21:59    Post subject: Reply with quote

Tror også begge hadde hatt sjansen til å danke ut spettert på spissen. Dog greit at vinger spiller ving.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 29.12.2019 22:58    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt for meg Ceide på spiss akkurat.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Blodstrupmoen
Veteran


Joined: 11 Apr 2006
Posts: 1026

PostPosted: 30.12.2019 20:31    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Ja, og både han og Samuel skal være på banen samtidig.
Ceide med sine ferdigheter kan sikkert spille bra på høyre. Da har vi de to beste vingene i landet?


Teknisk beste hvertfall, og Ceide er en god playmaker der Samuel er i overkant ego.
Men jeg håper vi får se mer sluttprodukt fra begge, det kan komme automatisk for Ceide med mer tid på banen men Samuel leverte ikke så mye målpoeng sist sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 31.12.2019 10:52    Post subject: Reply with quote

Vi spiller jo med sidespiss, da kan vi jo spille med midtving også eller?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 18.01.2020 19:21    Post subject: Reply with quote

Ceide sto over dagens trening pga. kjenning i hamstringen. Satser på at det ikke er noe alvorlig, men mer føre-var.

https://www.folkebladet.n...862047.ece
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 48, 49, 50  Next
Page 8 of 50

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb