English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 327, 328, 329 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3944
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 25.06.2020 23:13    Post subject: Reply with quote

Var det ikke Horneland som uttalte sist sesong at han ville trekke seg frivillig om han ikke så at han utførte jobben skikkelig? Søker ikke etter innlegg nå, men om jeg husker rett og han tviholder på jobben for å få penger så er han trolig en av trenerne i historien som fremstår som mest falsk. En ting er å saksøke klubben for uriktig oppsigelse etter gode resultater, men å gå inn i jobben med holdningen at dette skjer ikke igjen og så ikke stå for det er faktisk verre i mine øyne.
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.06.2020 23:13    Post subject: Reply with quote

ambiguous wrote:
Sist gang vi gikk oss fast, i 2007, så hentet vi etterhvert inn en trener med pondus, som ikke spilte RBK-fotball, men som ga oss suksess, Erik Hamren. Det er en av to løsninger her.

Den andre gangen vi gikk oss fast, hentet vi Kåre Ingebrigtsen, som den gangen var en svoren 4-3-3 mann a la arven etter Eggen, og han fikk oss tilbake på vinnersporet.


Det hører med til historien at Hamrén ble pitchet av Stig Torbjørnsen etter forespørsel fra en rådvill Hoftun. Ingebrigtsen var en enkel nødløsning som interimtrener mens man "snudde hver stein", som heldigvis fungerte så bra at styret og sportslig ledelse slapp å en gang finne veien til steinbruddet.

Jeg er fryktelig skeptisk til ansettelseskulturen på Brakka, og jeg er ditto overrasket om det er noen god plan for å erstatte Horneland.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran


Joined: 16 Jul 2013
Posts: 1862

PostPosted: 25.06.2020 23:14    Post subject: Reply with quote

Fun fact.

Kåre hadde høyere poengsnitt enn...NAE i storhetstida.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 25.06.2020 23:14    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Horneland var jo overhode ikke forberedt på kampen!

Var uenig med journalisten før kampen om Glimts taktikk og mente Glimt først og fremst er et kontringslag. Blir fullstendig avkledd og etter kampen er også Knutsen i Glimt uenig i Hornelands oppfatning av deres spillestil.


Ja.

MÃ¥ leses:

https://www.nettavisen.no...87558.html
Back to top
View user's profile Send private message
selleck
Senior


Joined: 05 Aug 2009
Posts: 227

PostPosted: 25.06.2020 23:17    Post subject: Reply with quote

Da er det pressekonferanse imorgen klokka.... ti?
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 457

PostPosted: 25.06.2020 23:19    Post subject: Reply with quote

selleck wrote:
Da er det pressekonferanse imorgen klokka.... ti?


"Måten laget kom tilbake i kampen på med 10 mann har gitt oss tro på at dette kan snu".
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10637

PostPosted: 25.06.2020 23:21    Post subject: Reply with quote

Slapp av. Husk: Vi er i prosess og vi tenker fritt, og Horneland er vel den som tenker mest fritt.
Hvorfor kan ikke kravstore supportere heller sette pris på en god prosess og kreativ nytale enn offensivt spill? (Rosenborg i sin orwellske form.)

Nei, jeg har ikke ombestemt meg. Horneland var, er og vil være feil ideologi i et lag som Rosenborg. Uansett hva Bratseth & co (den såkalte sportslige kompetansen i styret) måtte tro.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2020 23:28    Post subject: Reply with quote

Horneland har vist en udugelighet det knapt finnes maken til som fotball trener på dette nivået,.Uforståelig dårlig. Han burde bytte yrke.
Dårlig på laguttak dårlig på samspill dårlig på defensiven dårlige på motivasjon dårlig på taktikk. Vingler hit og dit. gjør gode spillere dårlige. Gjør et vinnerlag til et taperlag med de største ressursene. bytter ut 22 spillere og alt blir bare dårligere. Bytt yrke.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 25.06.2020 23:33    Post subject: Reply with quote

Fra Nettavisen:

(Dette er tjenesteforsømmelse og bør være gyldig oppsigelsesgrunn for en leder.)

Det er et utsagn som fikk både Eurosport-ekspert Roger Risholt og Mjøndalen-trener Vegard Hansen til å heve øyebrynet.

- Etter 50 sekunder i intervjuet så mener Horneland at Glimt bygger spillet sitt på etablert forsvarsspill og kontring. Da har han ikke sett Glimt spille mye fotball i det siste. For meg et det mer motsatt med Glimt. Kanskje det beste laget i ES mot etablert forsvar for tiden, skriver Risholt og får støtte av Hansen.

- Horneland sa før kampen at Glimt er et kontringslag, men det er mot etablert de virkelig er gode.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 25.06.2020 23:34    Post subject: Reply with quote

Sorry Hornis,dette går ikke. Ta med deg Bratset og Winsnes og Emberland.
Hvem hadde ansvaret for at sportslig utvikling gikk bra de siste mnd....skeptisk
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
geirmykl
Junior


Joined: 02 Aug 2018
Posts: 20
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2020 23:34    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Horneland har vist en udugelighet det knapt finnes maken til som fotball trener på dette nivået,.Uforståelig dårlig. Han burde bytte yrke.
Dårlig på laguttak dårlig på samspill dårlig på defensiven dårlige på motivasjon dårlig på taktikk. Vingler hit og dit. gjør gode spillere dårlige. Gjør et vinnerlag til et taperlag med de største ressursene. bytter ut 22 spillere og alt blir bare dårligere. Bytt yrke.


Nå ja... men de er gode når det gjelder det fysiske. Hva annet trenger man egentlig i fotball? Wink
_________________
Grimsby Town - We only sing when we are fishing!
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1980

PostPosted: 25.06.2020 23:34    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Slapp av. Husk: Vi er i prosess og vi tenker fritt, og Horneland er vel den som tenker mest fritt.
Hvorfor kan ikke kravstore supportere heller sette pris på en god prosess og kreativ nytale enn offensivt spill? (Rosenborg i sin orwellske form.)

Nei, jeg har ikke ombestemt meg. Horneland var, er og vil være feil ideologi i et lag som Rosenborg. Uansett hva Bratseth & co (den såkalte sportslige kompetansen i styret) måtte tro.


Prosess og tenke fritt??? Ikke en kjeft som vet hva de tenker. Faktisk ikke en kjeft som tror de tenker. Game over.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7804

PostPosted: 25.06.2020 23:52    Post subject: Reply with quote

NRK (Børstad på Twitter) melder at mange RBK-topper er samlet på brakka nå. Horneland, Dyrhaug, Koteng, Reginiussen og Dorsin blant annet. Kan det bli noe annet enn pressekonferanse i morra?

Last edited by hello on 25.06.2020 23:53; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 25.06.2020 23:53    Post subject: Reply with quote

NRK-journalist:

" Mange RBK-topper samlet på Brakka nå. Horneland, Dyrhaug, Koteng, Reginiussen og Dorsin. "
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 25.06.2020 23:53    Post subject: Reply with quote

At Horneland ikke møter pressen etter kamp kan vel ikke tyde på annet enn at han har ledet laget for siste gang i mine øyne. Hade bra prosess. Hei Widerøe avgang Haugesund.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 25.06.2020 23:56    Post subject: Reply with quote

- Jeg kan ikke si annet enn at han snakker i morgen, sier Rosenborgs presseansvarlige, Jørgen Stenseth, til Adresseavisen.

– Hva er bakgrunnen for det?

– Det kan jeg ikke si noe om. Jeg har bare fått beskjed om at han snakker i morgen.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 25.06.2020 23:58    Post subject: Reply with quote

Dette ender nok i en pressekonferanse, der Horneland har trukket seg som hovedtrener for Rosenborg. Trasig at det skulle bli slik, men dette kan ikke fortsette.

Blir noen interessante døgn fremover.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 25.06.2020 23:59    Post subject: Reply with quote

Når spillergruppe er representert i et slikt møte med kaptein(steam) kan det fort være snakk om å diskutere treners avgang.

Jeg føler med Horneland. Han har forsøkt hardt, og har vært 100% ærlig og hardtarbeidende. Han ønsket å få til dette så sterkt. Men vi lever av resultater, og dette gikk ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.06.2020 00:00    Post subject: Reply with quote


_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 26.06.2020 00:01    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
- Jeg kan ikke si annet enn at han snakker i morgen, sier Rosenborgs presseansvarlige, Jørgen Stenseth, til Adresseavisen.

– Hva er bakgrunnen for det?

– Det kan jeg ikke si noe om. Jeg har bare fått beskjed om at han snakker i morgen.


Fyren kan ikke ha det godt med seg selv nå. Han må bare trekke seg. Vi kan ikke fortsette slik, hverken spill, resultater eller en trener som slutter med intervju etter kamp. Man trenger optimisme i laget. Da må nye krefter komme inn, men disse nye kreftene heter ikke Trond Henriksen. Pondus nå!
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 862

PostPosted: 26.06.2020 00:02    Post subject: Reply with quote

Håper Horneland får jobben tilbake i Haugesund! Det unner jeg han.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.06.2020 00:04    Post subject: Reply with quote

Spørs vel om det er spesielt realistisk. Den var jo ikke akkurat smertefri den avgangen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 26.06.2020 00:04    Post subject: Reply with quote

Michael Karlsen på Twitter:

«Mått en trønder t for å gjør det all trønderan håpe på!»


😅
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 26.06.2020 00:04    Post subject: Reply with quote

Tviler på at haugesunderne tar han imot med åpne armer etter FKH-avgangen hans. Men det er selvfølgelig lov å håpe

Last edited by Francisco Clementine on 26.06.2020 00:05; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Bullseye
Rutinert


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 614

PostPosted: 26.06.2020 00:05    Post subject: Reply with quote

Say no more.

https://www.adressa.no/10...2100b.html
_________________
Cantate Conflictus
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 327, 328, 329 ... 335, 336, 337  Next
Page 328 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb