English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 18.10.2019 12:24    Post subject: Reply with quote

Jeg sier ikke at Horneland gjør en god jobb. Det gjør han absolutt ikke, men det hjelper ikke han veldig mye heller at han har en tropp som skriker etter forsterkninger. Om du ser på de beste klubbene i Europa så forsterker de faktisk stallen selv om de vinner serien. Faen, selv da Arsenal gikk ubeseiret igjennom ligaen for snart 100 år siden forsterket de stallen sesongen etter (uten at det hjalp så mye). I tillegg, så vidt jeg husker så var det ganske stor enighet her på forumet at det var mye mer fotball i Selnæs enn det vi så de gangene han fikk tillit fra Perry. Når Perry fikk lov til å surre rundt som en sau med hjerneblødning i 1,5 sesonger burde vel Horneland i det minste få lov til å fullføre sesongen sin. Så vidt jeg husker så snakket han vel om at han ville gå av selv om sesongen var for dårlig og om det stemmer så blir det å se om han står for det han sier (men husk er som mye annet ganske relativt)
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.10.2019 12:46    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Hadde tatt Mix, selnæs og Svensson over Konradsen, Lundemo og Hedenstad 12 dager i uka. Dorsin var også en noe mer sabilt god enn det jeg syns Meling har vært selv om Meling nok er noe bedre som totalprodukt.At vi har Søderlund som spiss enda sier sitt...


Tja. Vi sleit jo veldig med formasjonen og rollespillere, siden Perry ikke syntes Selnæs var sterk nok defensivt til å spille sentralt alene (hørt det før?). Jensen hadde ennå ikke funnet sin beste posisjon, selv om han var stabilt vår beste spiller. Var Mix bedre enn Konradsen i laget vårt? Jeg er jo ikke noen Konradsen-fan, men syntes også Mix falt litt mellom stolene hos oss. Og som Sandvika sier: Lundemo som anker i 2019 kontra en purung Selnæs som en av to holdende i 2014 er ikke noen enkel vurdering. Hedenstad er jeg selvsagt enig i, men Dorsin var på dette tidspunktet ganske så nær pensjon, og kan ikke sammenlignes med Meling. Alle ville bytte ham ut på det tidspunktet.

Selvsagt får Horneland fullføre sesongen sin - hvem i alle dager skulle vi satt inn nå? Henriksen, med seg selv som assistent? - men det betyr jo ikke at klubben trenger å passivt ligge på været og vente til det kanskje blir mye bedre neste år. Hvis vi har lært noe som helst fra høstens eskapader i trenerjegerensemblet vårt, så er vel det at klubben absolutt burde oppdatere seg kontinuerlig på fremtidige trenerkandidater av riktig type, både i inn- og utland, i stedet for å starte på scratch den dagen treneren flopper eller stikker. Så kan jo resultatene av den jobben være med på å styre hva man velger å gjøre - hvis vi ser at den eneste tilgjengelige kandidaten på blokka er en tiltenkt framtidig assistenttrener (for eksempel), så trenger vi kanskje ikke selge møblene og rive veggene bare for å få flytte inn i det huset. Jeg har ingen som helst tro på at Horneland trekker seg på eget initiativ, eller gjør den jobben bekvem for klubben, så der må nok noen med peiling og antenner inn for å sy sammen en smooth løsning.

Uten at noe av dette betyr at prestasjonen i år er Hornelands skyld alene, eller at dette er det viktigste grepet vi kan gjøre. Men jeg tror det blir veldig, veldig vanskelig for ham med hans meritter å få spillernes øre en sesong til med denne sesongen som bagasje.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2572
Location: Heimdal

PostPosted: 18.10.2019 12:59    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Jeg sier ikke at Horneland gjør en god jobb. Det gjør han absolutt ikke, men det hjelper ikke han veldig mye heller at han har en tropp som skriker etter forsterkninger.


Men Horneland ser jo ikke at han trenger forsterkninger. Han har flere ganger uttalt at han er meget godt fornøyd med den troppen han har, og at det er denne troppen som skal gjøre oss bedre.

De fleste andre ser jo at troppen har store mangler, både på backplass, midtstopperplass, sentral midtbane og i angrep.

Etter min mening er Horneland ikke rett mann for RBK. Bare det å fjerne alle måleintrumenter fra trening gjør meg overbevist.
Virker som en dinosaur fra fortiden, både når det gjelder måte å spille på og det å utnytte de mulighetene som finnes. I alle andre idretter blir det å måle resultater/treninger på en objektiv og vitenskapelig måte mer og mer brukt. Både for å gi et bilde av ståa der og da, men også for å ha noe å sammenligne med i fremtiden.
Eneste han får pluss for hos meg er at han stort sett sier det som det er når vi spiller dårlig. Spiller vi dårlig så sier han at vi spiller dårlig, uten å pakke det inn i for mange ord.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 18.10.2019 13:30    Post subject: Reply with quote

En ting er hva han selv velger å si om spillerstallen og etterlyse gjennom media, det kan være at pipa har en annen lyd når han snakker med Bjørnebye på tomannshånd.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 18.10.2019 13:53    Post subject: Reply with quote

Blir vel bra når vi får hjem 5 av leiegutta og to tre kjøp i januar. Stallen blir yngre og konkurransen større. Idea
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 18.10.2019 14:01    Post subject: Reply with quote

Tja, nå er vel forsåvidt tre av leiesoldatene (Reitan, Levi, Faye) og null kjøp i januar et mer sannsynlig scenario basert på de siste vinduene. Kanskje en stallspiller eller to mellom 27 og 30 år på lån eller fri overgang.

Om det fører til økt konkurranse? Tja. Reitan skal vel fases inn for Hedenstad. Håper han har tatt steg teknisk oppe i Bodø, for sist han var her, med århundrets mulighet til å danke ut en særdeles svakt presterende konkurrent, var han rett og slett ikke god nok. Samme svakheter, men dårligere nærteknikk. Levi var ikke i nærheten av god nok sist, og har hatt en frustrerende sesong i en helt annen stil og rolle. Er han et realistisk alternativ til elleveren? Faye Lund er lovende, men kan ikke utfordre Hansen som førstekeeper. Heggem og Skarsem blir, hvis de i det hele tatt hentes tilbake, i beste fall ren backup, rutine til andrelaget.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nolla
Junior


Joined: 18 Oct 2019
Posts: 12

PostPosted: 19.10.2019 02:38    Post subject: Reply with quote

Har egentlig vært en av de mest positive til Horneland i sosiale medier, men hele oppleget rundt leieMars og Søder på ving har vært en faktor på formsvikten.

Når ting begynnte å sette seg så kommer det et nytt problem på banen og sikkert også i garderoben. Hva faen er greia? Kan man ikke la de to krige og konkurere om plassen og evt bytte ut i kampen?
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 19.10.2019 05:09    Post subject: Reply with quote

- Jeg tror det handler helheten i laget. Vi må et lag som spiller med trygghet og tydelige relasjoner, som samhandler godt både offensivt og defensivt. Det er det det handler om i fotball.

helheten, trygghet, relasjoner og samhandling.
NFF gutta snakker i fancy ord, det skal de ha. men vet de noe om hvordan vi skal oppnå noe av dette?
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 19.10.2019 18:49    Post subject: Reply with quote

Horneland må bort i går. Null utvikling. Kun tilbakegang Mad
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 19.10.2019 18:51    Post subject: Reply with quote

Jeg må medgi at jeg har har prøvd å være positiv å forsvare Eirik til tider og jeg hadde trua på at bare han fikk spillerne til å responder så kunne det bli bra.
Desverre så ser det ut til at de overhode ikke er interessert i å spille fotball, og jeg må erkjenne at jeg tok feil.

Vi har intet mønster eller samhandling, ALT er random, fra klarering til pasning og løp.

Summen totalt blir den at jeg ikke lengere kan stå med rak rygg og ha trua på dette, noe må gjøres, men hva?

enten må vi bytte ut halve spillerstallen å få inn folk som faktisk klarer å gjøre det treneren tilsynelatende vil, men i HVERFALL forholder seg til det privilegium det er å være RBK spiller!

Kanskje har det blitt sånn at spillerne ikke vil lytte til en umerritert trener, kanskje ikke.

DEt som er sikkert er at noe må gjøres, for blir ingen medalje på oss i år.

KBK med de største sjangsene og beste sluttspurten.

F___GUTTER!!!!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1248

PostPosted: 19.10.2019 18:55    Post subject: Reply with quote

Du kan si mye om laget under KI, men dette er så uendelig mye verre. På et år har klubbens beslutningstagere ødelagt hele klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 19.10.2019 19:00    Post subject: Reply with quote

Ser ingenting bra med å fortsette med Horneland. Labre greier han holder på med. Vi er nødt til å ha en kvalitetstrener og ny sportslig leder først, og så begynne å bytte ut spiller for spiller til vi har et lag som det er fremtid i.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 19.10.2019 19:12    Post subject: Reply with quote

Horneland ledet Haugesund til fjerdeplass i serien, og jammen klarer han samme bragden med Rosenborg også!

Vi har hittil 0 poeng i EL. Er stygt redd for at vi tar like mange poeng i Europa i år som Jahn Teigen tok i sin tid. Miiil etter miiil etter miiil! Forskjellen var at Jahn var underholdene og tok 0 poeng med et smil.

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 19.10.2019 19:30    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Ser ingenting bra med å fortsette med Horneland. Labre greier han holder på med. Vi er nødt til å ha en kvalitetstrener og ny sportslig leder først, og så begynne å bytte ut spiller for spiller til vi har et lag som det er fremtid i.


Det enkleste er vel å slå sammen disse to og ansette en manager?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 395

PostPosted: 19.10.2019 20:04    Post subject: Reply with quote

Bare 438 dager igjen av kontrakten RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 19.10.2019 20:21    Post subject: Reply with quote

Horneland:

Vi blir litt engstelige på ball og så må vi løpe 100 meter hjem igjen hele tiden. Jeg synes vi angriper altfor dårlig, sier BRK-trener Eirik Horneland.

Jaggu bra da at Hornelands filosofi i hele år har vært fullt fokus på at spillerne «må løpe mye» og at vi må ha spillere «med pust»!
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 19.10.2019 20:46    Post subject: Reply with quote

Hadde Horneland vært en meritert trener som har bevist mye før kunne jeg kjøpt at det er spillergruppa som er for dårlig eller ikke er interessert i å gjøre som treneren sier.

Problemet er at Horneland i grunn aldri har bevist noe som helst, og da er det fryktelig vanskelig å skulle påpeke hva som faktisk er galt her. Dersom spillerne ikke får gode nok instrukser eller blir trent på de riktige tingene vil det jo se helt ræva ut om de prøver eller ei.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 19.10.2019 20:47    Post subject: Reply with quote

"I denne kampen ble vi presset av fire mann høyt, men var ikke flinke nok til å ta av det presset så ofte som vi ønsket"..........ja, verre er det faktisk ikke. Stå høyt, og korthuset RBK rakner. Gjelder de fleste norske lag dessverre, men de mest ressurssterke klubbene bør pinadø snart ta nødvendige grep og lærdom av dette. Og det handler faktisk ikke om penger, men grunnleggende ferdigheter. På alle nivå. Ikke bare hos trener og spillergruppe, men også hos de grå eminenser - eller mus om du vil - herrene Koteng, Bjørnebye og Alstad.
Back to top
View user's profile Send private message
Gnafs
Senior


Joined: 06 Oct 2019
Posts: 229

PostPosted: 19.10.2019 20:50    Post subject: Reply with quote

Nok er nok, få det bort ! Mad

Enkelt og greit RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 19.10.2019 20:53    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Dipper underveis? Aldri har opp som en løve og ned som en skinnfell vært mer treffende når man skal beskrive en Rosenborgtrener.


Du må virkelig ha mye i mot Kåre som trener, for det vi presterte i hans dårligste perioder er bedre enn det Horneland evner å få ut av omtrent de samme spillerne etter 40 fotballkamper.

Forskjellen i spillermateriell er vel at Horneland har hatt en Adgenebro stort sett skadefri gjennom store deler av sesongen, fått inn Akintola som en egen favoritt. Kåre-valgene De Lanlay og Helland varmer i stedet benken

Horneland har i tillegg fått en landslagsspiss på lån i Maars Johnsen.

Trondsen har fått en ny sesong bak seg og skulle egentlig vært klar til å blomstre, men har gått fra å være ønsket i Serie A til å bli vurdert som ikke god nok av Horneland.

KÃ¥re hadde Bendtner, men han var jo heller ikke god nok for Horneland.

I sum kan kan ihvertfall ikke si at Horneland har en svakere spillerstall til disposisjon, snarere tvert i mot.

Mange av de spillerne som var gode nok for Kåre, er altså ikke gode nok for Horneland.

Så kan man jo alltids argumentere for å se bak resultatene.

Problemet er at da ser det bare enda verre ut. Det er ingen ambisiøs plan om å spille en avansert form for fotball vi driver med. Det er mer pælm og spring, og det er som kjent ikke spesielt utviklende.

Og til sist; jeg var ikke noen fan av KÃ¥re. Registerer bare at Horneland er en direkte katastrofe i sammenligning.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1863
Location: Selsbakk

PostPosted: 19.10.2019 21:31    Post subject: Reply with quote

Finnes det noen her på forumet som er overrasket over resultatene til Horneland? Dette er et seriøst spørsmål. Det var vel ingen av oss som ikke ble skuffet da det var Horneland som ble presentert istedenfor en litt mer merittert trener?

Hvis det er konsensus for at sesongen endte som vi trodde - hva var grunnene til at sportslig ledelse trodde noe annet? De må jo ha trodd at sannsynligheten for suksess er langt større enn hva vi trodde? Hvis de var klar over at sjansen for å misslykkes var så stor - er det da en god ledelse vi har?
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 19.10.2019 23:40    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke store forventningene men håpte på noe positivt. At jeg har hatt det verste året i livet mitt (utenom rosenborg) hjelper ikke akkurat på håpet om ar det skulle ende bedre. Det sagt trur jeg fortsatt ikke det er vits i å sparke Horneland før vi har fått Bjørnebye langt til helvete vekk fra Brakka. Kan ikke han dra tilbake til start og starte en drøm om å ikke ha en spiller under 54 der nede
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.10.2019 23:41    Post subject: Reply with quote

Haugesund neste. Er knapt nok kvalifisert til å være assistent for Jostein Grindhaug. #parodi
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 19.10.2019 23:50    Post subject: Reply with quote

Det er helt klart at de ansvarlige i klubben har hatt forståelse for hvor viktig ansettelsen etter Kåre var, det ville vært bedre for oss om Coolen hadde vært trener enda lenger, og vi hadde fått inn en bedre trener enn de Horny er. Nå kommer det til å ta mange år før tilliten til at RBK kan spille bra og angrepsvillig fotball, ha en god og åpen kultur, og faen blir bare deppa av å skrive dette.....INKOMPETENTE, IMPOTENTE JÆVLER!
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 20.10.2019 10:40    Post subject: Reply with quote

Det som forundrer meg også oppi dette, er hvor lite kritisk Adressa på kommentatorplass er til det som skjer på banen.

De stiller innimellom kritikk i forhold til organisering av klubben, og om dette er optimalt i RBK.

Men jeg kan ikke erindre at Adressa har hatt en eneste kritisk sak på det spillemessige rent faglig sett, hvordan laget fremstår i kampene eller hvordan vi utvikler oss (ikke utvikler oss).

Hver reportasje adresssa har etter en kamp, er omtrent et kampreferat med noen fraser fra Horneland avslutningsvis.

Har de også besluttet å frede Horneland?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 335, 336, 337  Next
Page 206 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb