English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28, 29  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2023 21:36    Post subject: Reply with quote

«Eddi» selv forteller til Nidaros mandag at beskjeden kom som en overraskelse.

– Ja, det gjorde egentlig det. Jeg hadde ikke forventet at sesongen skulle være over, medgir han.

(...)

– Du har spilt med en del ryggvondt, hvor preget har du vært?

– Jeg har ikke vært hundre prosent de siste tre-fire ukene, så har jeg prøvd å dempe smertene med diverse «snacks». Det har hjulpet bitte litt, men ikke nok til at jeg ikke alltid har følt at det var en kjenning der, svarer 22-åringen.

Les mer: Tagseth om skuffelsen: – Ikke forventet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2588

PostPosted: 11.09.2023 22:12    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Kai88 wrote:
Han bør ikke forlenges.


Tja, hvis det er noen som bør forlenges så er det vel han?


Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3482
Location: Trondheim

PostPosted: 11.09.2023 23:10    Post subject: Reply with quote

Han er langt unna topp nivået i ES. Han ville ikke utmerket seg i noen ES klubb. Jeg tror han innen 2-3 sesonger spiller i Obos.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1016

PostPosted: 12.09.2023 07:26    Post subject: Reply with quote

jo med de spillere vi har bør vi da forlænge med ham. Vi har ikke midler til at købe bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5478

PostPosted: 12.09.2023 08:57    Post subject: Reply with quote

Syns det primært er valg med ball Eddi sliter med. Med tett oppfølging og terping tror jeg dette kan bedre seg. Sitter med en følelse at det bor langt mer i han enn han har fått ut på banen. Om det er laget rundt, formen eller selvtillit vet jeg ikke. Jeg er derimot trygg på at han fortsatt bør være en del av laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Datsgnerf
Senior


Joined: 17 Jan 2020
Posts: 204
Location: Trodheim

PostPosted: 12.09.2023 11:27    Post subject: Reply with quote

Så i kampen mot B/G hvor god Eddie kan være. En fin ambassadør for klubben er han og.

Spørsmålet er hvor tålmodig klubben bør være, har ikke overbevist meg siste kampene.

Håper han enten selges i Januarvinduet eller får en oppblomstring i vårsesongen, bør ikke forlenge på nåværende tidspunkt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 12.09.2023 12:00    Post subject: Reply with quote

Han lider nok litt av at Rekdal ikke turte å satse på ham på midten (som sikkert hadde mest med at Rekdal ikke turte å satse på Pereira på backen). Back har han ikke noen stor framtid som, litt småtøff konkurranse om indreløperplassene blir det nok uansett.

Jeg har større tro på Tagseth enn f eks Skarsem, men nå har vi vel Henriksen, Broholm og Nypan som nok stiller først i køen på indreløper, så er det spørsmål om Skjeldbred får et år til, Bjørlo blir helst solgt, men ingen garantier for det, Väananen og Børkeiet vil kanskje helst spille sentralt, men der er nok Sælnes klart førstevalg, så må vel fort gjøre indreløpere av de også hvis de skal få spille noe særlig. Kanskje like greit om det tikker inn et ok+ bud på Eddie i vinter.

Men når det er sagt så er jeg positiv til å forlenge til et fornuftig lønnsnivå, dog skal han satses på så bør det kanskje være aktuelt med et utlån til en klubb han får spille fast som indreløper. Av dagens midtbanespillere så er det vel Broholm, Sælnes, Børkeiet, Nypan og Väananen som har kontrakt etter 2024, og Nypan kan det bli vanskelig å beholde inn i 2025, av de andre så er det egentlig kun Henriksen jeg har noe særlig tro på at det er verdt å prøve å beholde i noen år til.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6741
Location: South-west coast exile

PostPosted: 12.09.2023 12:05    Post subject: Reply with quote

Nypan kan jo fort forsvinne allerede i vinter. På et fornuftig lønnsnivå kan det være greit å forlenge, og se hva Tagseth kan få til under en (forhåpentligvis) skikkelig trener. Det gjelder forøvrig ganske mange spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13702
Location: Namsos

PostPosted: 15.01.2024 21:39    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...er-oensket

Takket nei til tre kontraktsforslag. Bare å selge fort som fy.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2588

PostPosted: 15.01.2024 22:41    Post subject: Reply with quote

Dette er en overgang det ikke engang lukter lillestrøm av..
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 127
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 15.01.2024 22:43    Post subject: Reply with quote

Min "analyse" av Tagseth er at han etter Livepool-oppholdet innså at han ikke var så interessert i å bli en toppspiller likevel. Mer interessert i bare leve på det naturlige talentet han åpenbart hadde/har. Han har ingen genuin interesse av å bli noe spesielt mye bedre enn er i dag. Han er riktignok fortsatt ung, så mulighetene er der fortsatt for han. Men da må han jobbe mye hardere enn han gjør nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Laff1
Senior


Joined: 15 Feb 2011
Posts: 238
Location: Aspmyra

PostPosted: 15.01.2024 22:58    Post subject: Reply with quote

Ser det som mer sannsynlig at han mangler selvinnsikt på hvor hardt han faktisk må jobbe for egen utvikling. Forhåpentligvis kan han ta store steg under nytt trenerregime.

Han har en bra motor og gode basisferdigheter, men mangelen på sluttprodukt skinner igjennom. Bedre med ball enn uten.

Pr nå er han overhodet ikke den første som blir nevnt i en startellver.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3905
Location: Oslo

PostPosted: 15.01.2024 22:59    Post subject: Reply with quote

OVerrasket over at vi har gitt ham ETT forslag.
Absolutt ikke god nok virker det som. MAngler den fysikken som skal til i moderne fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3482
Location: Trondheim

PostPosted: 15.01.2024 23:23    Post subject: Reply with quote

Jeg ville ikke gitt ham ny kontrakt. Hen har ikke de rette holdningene og er heller ikke god nok. Mangler fart og duellstyrke blant annet.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1067

PostPosted: 16.01.2024 01:37    Post subject: Reply with quote

Mye negatitivtet her, dette er en ung gutt som har fått karriera skikkelig avsport av klubben når de har insistert på å omskolere han til venstreback med manglende resultater samtidig som de har pakka på med folk på midtbanen.

Trur at om han blir reindyrka som en løpsmotor så kan han kjempe om en plass i laget, spesielt greit å ha det i bakhånd når vi selger Nypan i sommer.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2073

PostPosted: 16.01.2024 09:03    Post subject: Reply with quote

Enig i at han er uegnet som back, men det jeg ser er en spiller som ikke evner å ta tak i egen utvikling og forstår at han selv må gå den ekstra mila for å bli bedre. Han underpresterer jevnt i forhold til de tekniske ferdighetene han har.
Ville ikke strukket meg noe særlig for å beholde ,lønnsnivået hans ligger allerede høyt i ES, enten signerer gan den siste eller selg nå
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3482
Location: Trondheim

PostPosted: 16.01.2024 09:56    Post subject: Reply with quote

Santeri er ganske lik som type. Men han viser en helt annen holdning både på og utenfor. Vi kan selge Eddie no problem.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6741
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.01.2024 09:59    Post subject: Reply with quote

Han hadde noen fine kamper som indreløper under Hareide, mener jeg å huske. Som alle andre tror jeg han kan ta store steg fremover under Johansson, så om han er villig til å signere en ny kontrakt som gjenspeiler både sine prestasjoner og klubbens økonomiske tilstand kan han godt bli for min del.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5478

PostPosted: 16.01.2024 10:11    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Santeri er ganske lik som type. Men han viser en helt annen holdning både på og utenfor. Vi kan selge Eddie no problem.


Lik, men fortsatt bedre. Syntes det er åpenbart at Santeri må få masse spilletid. Han kan fort bli det neste store salgsobjektet.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4278
Location: Stiftstaden

PostPosted: 16.01.2024 10:20    Post subject: Reply with quote

Kurven hans har vært ganske nedadgående, men mange faktorer som spiller inn her. Synes ikke klubben skal strekke seg spesielt langt her om det ikke vises til tydelige forbedringer i holdninger og det som vises på banen. Helt klart et salgsobjekt, så får det være opp til klubben om de vil selge ham nå eller få småpenger til sommeren.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 16.01.2024 10:27    Post subject: Reply with quote

Hva er det dere baserer det med holdninger på, en replikk til Skjelbred på innsiden? At han går rundt og smiler hele tiden?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18392
Location: Oslo

PostPosted: 16.01.2024 11:15    Post subject: Reply with quote

Nekter han å skrive under ny kontakt så skal han selges eller gis bort asap. Hvis RBK ikke er i hans fremtidsplaner, så kan ikke Johansson bruke tid på han heller. Få han ut
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 16.01.2024 11:21    Post subject: Reply with quote

Til orientering så kom alle tre kontraktstilbudene i samme periode i fjor sommer, det har ikke vært tilbud etter dette. Så han har ikke nektet å skrive ny kontrakt i forbindelse med sesongoppkjøringen. Vil tro både han og klubben ønsker å se an hvordan ting utvikler seg nå i starten, om han er tiltenkt mye spilletid og hvor på banen.

Han sier at ting har blitt satt litt på vent pga skade også.

"– Hva ønsker du, vil du bli værende i Rosenborg?

– Jeg trives veldig godt i Rosenborg. For å være helt ærlig har jeg ikke tenkt mye på det. Jeg har verken snakket med de som er her eller med agent om noe sånt. I mitt hode er det kun fokus på å bli frisk for å være med for fullt her. Vi får ta det når det kommer, fordi det vil jo komme."
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18501

PostPosted: 16.01.2024 11:22    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hva er det dere baserer det med holdninger på, en replikk til Skjelbred på innsiden? At han går rundt og smiler hele tiden?


Hehe, ja, lurer på det samme. Og hva er påstanden Santeri "viser en helt annen holdning både på og utenfor" basert på? Joda, han har en energisk spillestil, men kan egentlig ikke komme på en spiller som har vært mer anonym. Er aldri med i Innsiden og kan ikke huske å ha lest et eneste intervju med han.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 16.01.2024 12:15    Post subject: Reply with quote

Jeg ville ikke satset mye på Tagseth hvis han ikke forlenger, fair sjanse bør han jo få, men såpass kyniske må vi være å si at han tilsynelatende ikke fremstår som førstevalg noen steder på banen og det er vel fort to stykker per posisjon som er minst like gode (Pereira/Augustinsson på VB, med Andersson i backup, Nypan, Børkeiet, Sælnes, Henriksen, Väananen, Broholm på midten). Hvis han var et klart bedre valg så stiller det seg annerledes, men hvis en har valget mellom en på utgående som har vist seg smålunken til å forlenge og en med et par år til på kontrakten (og kanskje også yngre) så må en jo være litt kynisk.

Vil ikke avskrive muligheten for at han kan bli god for oss, tror de fleste spillerne våre har to-tre nivåer mer inne enn de har fått vist fram under forrige regime.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27, 28, 29  Next
Page 26 of 29

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb