English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dino Islamovic
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 37, 38, 39  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 19.02.2021 18:52    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Altså Giroud er stærkere, hurtigere, bedre hovedspil som i meget meget bedre og har også en super teknik. Han var topscoerer i den franske liga og har konstant scoeret mål for Arsenal og Chelsea. Af og til virkelig flotte mål. Det tåler slet slet ingen sammenligning med Dino. Bare prøv at forestil jer Dino på Chelseas hold. Altså han ville aldrig nogensinde nå med ind i feltet med mindre han stod klar ved Hjørnespark. Han minder mere om nogen af de islandske angribere der løber rundt i Superligaen. Ja faktisk ham Horsens havde. Husker ikke lige navnet.


Haha. Dette MÃ… være ironi? 😝
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 19.02.2021 19:00    Post subject: Reply with quote

Ironi ? det er ramme alvor Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2127

PostPosted: 19.02.2021 19:03    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Si det, jeg syntes ikke det er mye poeng i å sammenligne han med veldig mye bedre spillere hvis eneste fellesnevner et at de er relativt store og sterke.

Selvfølgelig er det et poeng, akkurat som det er et poeng å dra inn internasjonale trenerstjerner når vi diskuter Hareide, Horneland eller mannen i min signatur.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 19.02.2021 19:08    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
Ironi ? det er ramme alvor Very Happy


Jeg skriver at det går an å sammenligne spillere som typer uten at man sammenligner kvaliteten, og at det er lite vits i å sammenligne noen med en spiller ingen vet hvem er.

Du svarer med å si at Giroud er sterkere og raskere og har bedre teknikk (som ingen er uenig i) og at det er mye riktigere å sammenligne Dino med "han fra Horsens som jeg ikke husker hva heter"

Du ser ikke humoren i det? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 19.02.2021 19:29    Post subject: Reply with quote

aha nu gør jeg Very Happy Finbogasson - Ham alle Brøndby fans hader. Jeg tror faktisk Finbogasson er bedre end Dino på flere parametre.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 19.02.2021 20:05    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker utelukkende om typer spiller, ikke hvor god de er... klart hadde Dino vært like god som Giroud så hadde han ikke spilt for oss.

Men måten Chelsea klarer å bruke Di.. nei GIROUD, er anderledes enn om de har Abraham eller Werner på topp, der har vi mye å gå på.

På dette nivået mener jeg Dino helt klart kan levere bra og gjøre en god jobb om han blir brukt riktig, og jeg tror Åge også tenker på dette når han jobber med utoverkanter for å få mere innlegg mot fighteren i midten.

Iallefall herlig å diskutere litt i disse dager RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 19.02.2021 20:24    Post subject: Reply with quote

Altså med Dino som eneste mand i boksen og med udover kanter, der ikke just er kendt for kvaliteten i deres indlæg. Vores venstrekant er tilmed højrebenet. Jeg synes det er for primitivt og en tilgang/spillestil som ikke klæder os. Nu nævner du jo netop Chelsea kan variere deres stil om de spiller med Giroud eller Werner. Det er jo sådan en tilgang jeg savner fra Åge, at vi kan ændre undervejs og opfinde en anden spillestil efter hvad behovet er. Der er vi desværre slet ikke. Selv om jeg dog har hørt Åge sige han vil have en dybdeløbende spids også - men vil han så stadig spille med udover kanter ????? Jeg har desværre min tvivl om han taktisk er helst så skarp som mange af de nye trænere.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 19.02.2021 20:27    Post subject: Reply with quote

Men det er jo det ha nsier også, han ønsker spillere i troppen der han kan forrandre kampbilde og taktikk!

Vi er en liten klubb og å det kan fort ta et par vindu før troppen er helt rett i forhold til mål+setning og ambisjon.

Såklart har vi ikke perfektee spilelre verken til utover eller innoverkanter. som innoverkanter er de for lite målfarlige og som utoverkanter mangler vi kanskje også komplimentære ferdigheter, men det har nå blitt fokus fra klubben og da får vi bare håpe det ordner seg!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 21.02.2021 21:32    Post subject: Reply with quote

Kilder i Sverige mener at RBK har satt en prislapp på 20 mill for Dino.

Om vi bare kunne få det, så...
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 21.02.2021 21:47    Post subject: Reply with quote

Når man ga 4, så kan man vel si seg fornøyd om man får 10.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 563

PostPosted: 21.02.2021 22:20    Post subject: Reply with quote

Å sette en prislapp på 20 mill er det samme som å si at man ikke er interessert i å selge. Alle skjønner at den summen er urealistisk. Får vi et bud på 10 mill bør man absolutt vurdere det, selv om mesteparten av pengene nok må reinvesteres i en ny spiss.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1177
Location: Trondheim

PostPosted: 21.02.2021 22:36    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Kilder i Sverige mener at RBK har satt en prislapp på 20 mill for Dino.

Om vi bare kunne få det, så...


Husk at det sikkert er snakk om 20 mill SVENSKE kroner. Er ikke det omtrent 2 øl og en pizza fra Domino’s?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 21.02.2021 23:16    Post subject: Reply with quote

20 mill svenske kroner er vel omtrent 21 millioner norske kroner etter dagens kurs!
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 22.02.2021 01:31    Post subject: Reply with quote

Vi har svensker nok i både administrasjonen og spillerstall. Fint om vi kan holde valutaen til norske kroner
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 22.02.2021 01:42    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Kilder i Sverige mener at RBK har satt en prislapp på 20 mill for Dino.

Om vi bare kunne få det, så...


Skulle i så fall tro at RBK har hyret inn Tromsø for å ta seg av sånne forespørsler.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 22.02.2021 02:10    Post subject: Reply with quote

Kjøp av erstatter kommer også inn i bildet her, sammen med hvor høgt treneren verdsetter spilleren. Jo nærmere man kommer seriestart, jo mer ugunstig er det å bytte ut førstevalg, både i forhold til innkjøring av laget og tiden man har på å skaffe erstatter.

Vi selger nok Islamovic for mindre enn 20mill, men samtidig skal det ikke være billig å hente førstevalget vårt på spissplass. Om Hareide har tro på at han er riktig mann for laget hans (noe som virker å være tilfelle med måten han har omtalt Dino på i vinter), så går han ikke på billigsalg.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 22.02.2021 02:18    Post subject: Reply with quote

Selger man til en større liga kan man nok få opp mot 15-20 mill for et ok førstevalg. Men dersom man skulle selge til noen som Malmö tviler jeg på at man får noe mer enn maks 10 mill. Skulle tro at for Malmö sin del så kan man finne noen bedre til en sånn pris.

Helt ærlig kunne jeg tenkt meg å beholde Dino, gitt at man får inn en real konkurrent til han (eventuelt at en av de to outsiderne vi har på spissplass skulle klare å ufordre han mer enn man tror pdd).
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 22.02.2021 06:35    Post subject: Reply with quote

Malmø solgte akkurat midtstopper for rundt 80 mill og det ryktes de er villige til å betale bra for riktig mann. Om Dino er riktig for dem bryr jeg meg lite om, dersom de selv tror det. At de kan strekke seg til 15 dersom de faktisk vil ha han tror jeg er mulig; siden det er mye penger i omløp der om dagen. Så gjenstår det å se hva som skjer...
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 22.02.2021 09:34    Post subject: Reply with quote

20 millioner for førstevalget til Rbk på topp er helt ok startpris. Det skal vel evt. forhandlinger til også. Nå har vi gitt vekk nok spillere. Blir ikke billig å hente erstatning heller så det må reflekteres i prisen gitt tidspunktet.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.02.2021 22:45    Post subject: Reply with quote

Dino Islamovic ble søndag prissatt til tjue millioner kroner gjennom det svenske nettstedet Fotbollsdirekt. Svensken selv fliret bort det hele da vi spurte om det var moderklubben han snakket med da han gikk forbi med telefonen på øret.

Hareide fliret også bort spørsmålet på vei til Frøya og la til:

– Det kan vi ikke kommentere, sa RBK-sjefen.

Les mer: Emanuel er en av fire som får unik RBK-mulighet: – Jeg er litt nervøs akkurat nå

– Han hade väl en okej säsong, men inte mycket mer än det. Så han har ju mer att bevisa. En Rosenborg-anfallare ska nog göra fler mål än vad han gjort, säger Knut Espen Svegaarden, journalist på Verdens Gang innan han fortsätter:

– Han fick ju ganska många chanser och det gick lite bättre efter att Hareide tog över. Men han har en bit kvar att gå för att nå den nivå som Rosenborg behöver.

Läs mera: "Det handlar om väldigt stora pengar"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 23.02.2021 21:23    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
20 millioner for førstevalget til Rbk på topp er helt ok startpris. Det skal vel evt. forhandlinger til også. Nå har vi gitt vekk nok spillere. Blir ikke billig å hente erstatning heller så det må reflekteres i prisen gitt tidspunktet.


20 millioner for Dino Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy 2 millioner for hver mål han kan score på en sesong (hvis han får lov å ta straffespark...).

Fantasipris. Svensker er dumme, men ikke så dumme...

Jeg er helt sikker på at Dino sitter på benken for oss i løpet av våren om han ikke blir solgt. Han har rett og slett ikke nivået som vi trenger for å ta igjen BodøGlimt
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 23.02.2021 21:29    Post subject: Reply with quote

Dersom Dino sitter på benken i løpet av våren, så var vi i såfall kjøpt en ny spiss. Har ingen spiss i klubben i dag som kommer til å ta plassen hans. Hvem skulle det være? En ung uprøvd svenske, eller en trønder på krykker med erfaring fra OBOS spill?
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 23.02.2021 22:30    Post subject: Reply with quote

Helt absurd om de betaler 15 mill for han.... Problemet er, som nevnt over, at vi ikke kan slippe ham siden vi ikke har alternativer som har vist noe på dette nivået.
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 23.02.2021 22:39    Post subject: Reply with quote

Åge og Jon Dahl er sikkert gode venner etter Danmark tiden. Hareide kan da umulig gå god for Dino... Får vi solgt han til Malmø så tør jeg aldri kjøpe bruktbil av Hareide. Malmø må da kunne finne minst 100 spisser som er bedre til under 10mill.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 23.02.2021 23:45    Post subject: Reply with quote

man får ikke særligt meget for 10 mill hvis de også skal kunne lave mål. Og jeg er helt enig vi har absolut ingen konkurrence på den forreste plads. Jeg tror også Åge kører med Dino til han ikke kan tygge smør. Og det er i mangel af bedre alternativer. Hvis jeg kigger på samtlige 9ere i den danske superliga er der kun Wind fra FCK og Mortensen fra AGF der sådan rigtigt vil kunne spille pladsen. Wind er 3 klasser bedre end Dino men koster i omegn af 100 mill danske kr. Mortensen vil AGF vel slippe for 10 mill danske kr og så tror jeg ikke han er meget bedre end Dino. Jeg husker forresten at Rosenborg også var efter ham Prica som Aab hentede i Malmø. Han har været en katastrofe så langt, men blev jo hypet som det helt store. Det er en svær øvelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 37, 38, 39  Next
Page 22 of 39

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb