English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Dinamo Zagreb
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste
André Hansen
0%
 0%  [ 1 ]
Vegar Eggen Hedenstad
8%
 8%  [ 9 ]
Tore Reginussen
13%
 13%  [ 14 ]
Even Hovland
0%
 0%  [ 0 ]
Birger Meling
6%
 6%  [ 7 ]
Mike Jensen
38%
 38%  [ 41 ]
Marius Lundemo
5%
 5%  [ 6 ]
Anders Konradsen
0%
 0%  [ 0 ]
David Akintola
0%
 0%  [ 0 ]
Aleksander Søderlund
5%
 5%  [ 6 ]
Samuel Adegbenro
21%
 21%  [ 23 ]
Yann-Erik de Lanlay
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Trondsen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 107

Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.08.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

Kjære Fosningen:

Du må lære deg å lese alle poster før du kommer med en liste over lærdom, spesielt når det blir helt feil.

Jeg bommet ikke totalt på spådommen. Dinamo Zagreb gikk videre og fikk målet sitt som jeg har sagt. RBK spilte mye bedre enn jeg trodde og jeg har sagt i mange innlegg her at det var et meget godt forsøk.

Du får prøve å være litt mer proff når du skal komme med lærdommer. Det blir altfor unyansert når du sier jeg bommer totalt på det som skjedde og at jeg er her for å klage.


Last edited by senador on 27.08.2019 22:54; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4902

PostPosted: 27.08.2019 22:43    Post subject: Reply with quote

Helt enorm stemning på Lerkendal idag. Utrolig bra forestilling av laget. DZ trenger bare en sjanse for å skåre og går fortjent videre, men du verden så store steg vi har tatt siden Europa ifjor. Vi har mange fine kvelder å se fram til i høst.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2053

PostPosted: 27.08.2019 22:44    Post subject: Reply with quote

Ser ingen grunn til å henge ut enkeltspillere etter at samtlige la ned en enorm innsats i kveld. Javel, vi ser at enkelte ikke klarer å henge med på dette nivået og at våre svakheter defensivt blir hardt straffet, men dette er noe vi kan bygge på videre. Det som bekymrer meg dog er hva vi gjør med spillerlogistikk fremover. Det er posisjoner vi må forsterke, ande vi må ha bedre dekning samt at Melings prestasjon i dag gjør at han nå snappes opp av større klubber. For det første så må SIB klare å få godt betalt, under 25mnok er oppsigelsesgrunn, rundt 40 er såvidt ok.
Dernest må det erstattes riktig og ikke panikkbud a la Birk Risa.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran


Joined: 13 Jul 2007
Posts: 2586

PostPosted: 27.08.2019 22:44    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Nordens Lokomotiv wrote:
Antar supporterne betaler fra egen lomme.


Interessant antakelse! Selv antar jeg klubben betaler.


Tja. Supporterne betalte vel 4-5-6 MNOK (?) av egen lomme bare for billetter i kveld. Jeg antar det er nok til å få betalt den bota.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 856

PostPosted: 27.08.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

Har trua på Horneball. Nå må SIB gi han de spillerne han vil ha så kan dette bli meget spennende i fremtiden.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 27.08.2019 22:45    Post subject: Reply with quote

Arti så lenge det varte...! Vi viser vi ikke er så langt unna, synd vi sannsynligvis må vente i 2 år på neste mulighet! Men selv Eggen begynte i det små!

Vi må bli litt giftigere i de avgjørende fasene. Vi trenger litt for mange klare sjanser pr mål, og det straffer seg i Europa generelt, og dobbeltoppgjør spesielt.

Dagens skuffelse for min del var Konradsen... Han virket helt ute av seg, og kun en blek skygge av spilleren han var mot BATE og Maribor... Forsvaret må trene mer på kritiske situasjoner som må løses underveis. Vi glipper alt for ofte til at vi kan ta steget opp til neste nivå.

Adegbenro kan gjøre hva han vil med hvilken som helst back! Søder gjorde en stor krigers jobb i dag. Mike Jensen gikk også helhjertet inn i krigen i kveld.

Håper på en spennende og attraktiv EL-gruppe!
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 27.08.2019 22:50    Post subject: Reply with quote

Mener at i år bør vi ha som ambisjon å ta et solid steg vis-a-vis fjoråret. Uavhengig av hvilke lag vi trekker fra de andre seedingspotene bør vi ha et mål om å fiske med oss 5-7 poeng fra gruppa.

Orker ikke seks kamper à 90 minutter der vi er totalt underlegne og omtrent ikke produserer målsjanser. Vi skal kunne spille jevnt med i hvert fall ett av de lagene vi trekker.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 260

PostPosted: 27.08.2019 22:52    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
For ikke å snakke om Reginiussen som header en ball på vei inn i mål ut igjen Very Happy


Den var ikke på vei inn i mål. Kommentatorparet fikk først ikke med seg at ballen endre retning via keeper før den traff reginiussen. var også derfor han "bommet"
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.08.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

Tror fort at vi kan bli det laget ingen vil ha fra pott 4 iallefall. Vi har sett tafatte ut i gruppespill før, men vi har ikke alltids sett så voldsomt gode ut i kvalik heller. Vi er for tiden langt bedre enn vi var ute i europa ifjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 613
Location: Ã…fjord

PostPosted: 27.08.2019 22:59    Post subject: Reply with quote

Kjære Senador: Du har helt rett. Mens jeg skrev innlegget mitt, hadde du to poster som motbeviste det jeg sa. Jeg synes fremdeles du generelt henger deg for mye opp i det negative. Men du skal selvsagt få for at du var saklig og (overraskende) positiv i etterkant av kampen. Så jeg trekker tilbake deler av det jeg skrev, og sender deg en beklagelse i samme slengen Smile.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKrosenborg
Proff


Joined: 10 Dec 2007
Posts: 260

PostPosted: 27.08.2019 23:00    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Som royal league? Funka dårlig viser historien..


De 63 tilskuerne som så Start-midtjylland fikk vertfall oppleve å være på rekordkamp. Den Minst sette Internasjonale cup-kampen noensinne.

Forutenom tilfeller med supporterban da selvsagt.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 27.08.2019 23:07    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Kjære Senador: Du har helt rett. Mens jeg skrev innlegget mitt, hadde du to poster som motbeviste det jeg sa. Jeg synes fremdeles du generelt henger deg for mye opp i det negative. Men du skal selvsagt få for at du var saklig og (overraskende) positiv i etterkant av kampen. Så jeg trekker tilbake deler av det jeg skrev, og sender deg en beklagelse i samme slengen Smile.


Takk. Setter pris på det du skriver, så er det helt fair å være uenig med meg selvfølgelig Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 27.08.2019 23:11    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Tror fort at vi kan bli det laget ingen vil ha fra pott 4 iallefall. Vi har sett tafatte ut i gruppespill før, men vi har ikke alltids sett så voldsomt gode ut i kvalik heller. Vi er for tiden langt bedre enn vi var ute i europa ifjor.


Med litt hell kan vi fortsatt havne i pott 3!
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 27.08.2019 23:16    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Hadde Adegbenros tverrligger-skudd i Zagreb og Hedenstads stolpetreff i dag gått inn, hadde vi spilt ekstraomganger nå. Små marginer i fotball, og disse er stort sett alltid enda mindre i Europa.

Riktig observert Tommel'n opp!
Det er det som skiller oss og Zagreb, de er akkurat litt bedre enn oss foran begge målene, så alt i alt så går Zagreb fortjent videre.
Så skal det sies at kampen ikveld var den beste kampen jeg har sett på Lerkendal på mange år, vi spiller tidvis ut et knallgodt lag vi som satt å så på storkosa oss på tribunen.
DET skal gutta både på benken og banen ta med seg videre.

Bra jobba av samtlige samt oss på tribunen RBK

Takk.

Jeg er stolt av dere alle sammen!!

RBK i mitt Love
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 27.08.2019 23:20    Post subject: Reply with quote

https://www.instagram.com...rxHLrocyq/
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 27.08.2019 23:23    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
https://www.instagram.com/p/B1rxHLrocyq/


<3 RBK <3
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 177

PostPosted: 27.08.2019 23:24    Post subject: Reply with quote

Erkh wrote:
Sagt det før og sier det igjen, Søderlund er ikke god nok for dette nivået enkelt og greit. Har ikke sett han vinne en eneste duell i Europa kampene! Mot Bate tapte han til og med en duell som bare han gikk i.
Tommel'n opp!


Dummeste jeg har lest i dag. Søder var strålende!
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 27.08.2019 23:29    Post subject: Reply with quote

Selv skylder jeg på klimaendringene.

Vi nærmer oss september og kunne "i gamle dager" forvente oss haglbyger og +8, men i stede får vi 22 grader og Kroatia-tilpassede forhold.

Trump, Brasil og forbrenningsmotoren har sendt oss ut av CL. Selv prøvde vi så godt det lot seg gjøre, men her kjemper vi mot overmakta...
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 28.08.2019 01:29    Post subject: Reply with quote

Hmm. overraskende mange som var uenig i at Søderlund gjorde nok en svak kamp.

Mulig jeg forventer for mye, men plasseringen hans i boks samt hodeduellene høyere i banen er jeg ikke imponert over. Han løper og arbeider godt, river og sliter. Ingen kan ta han der det må sies.
Balanse problemene, teknikken og mangel på plasseringsevne synes jeg er under det man kan forvente på norges beste lag Rolling Eyes

Personlig tror jeg det vil se annerledes og bedre ut når Maars Johnsen har fått noen kamper under beltet. Ikke at han er noen Suarez på topp, men han er litt bedre i flere deler av spillet som jeg tror vil gjøre en forskjell. Tommel'n opp!

Den som lever får se RBK

Så skal det sies at Søderlund alene selvfølgelig ikke er skyld i at det ble Europa League isteden for CL.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 28.08.2019 01:56    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
eksil wrote:
Zarm93 wrote:
Jensen med sin beste kamp på mange år.


Uenig. Syns han er skikkelig seig og lite konstruktiv.


Enig, hver gang han får ballen er det tusen touch og lavt tempo slik at zagreb kan organisere seg lett.


Ja, nei, jeg vet ikke helt hva jeg skal si om fotballforståelse jeg. Man bør kanskje reflektere litt over egen innsikt når det store flertallet mener han var en av om ikke kampens store spiller........
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 28.08.2019 06:48    Post subject: Reply with quote

Bra kamp. Tror Rosenborg kan bite godt fra seg i EL-gruppespillet i år! Spillerne virker å ha en helt annen instilling til kampene nå enn under Kåre. Håper vi trekker ei spennende gruppe og at vi får fyllt opp Lerkendal i minst tre kamper. RBK

Det blir også interessant å se hvordan Dinamo Zagreb gjør det i CL, for å se hvor lista der ligger.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 28.08.2019 06:57    Post subject: Reply with quote

Synes vi gjør en veldig bra kamp, med marginer i begge kampene hadde vi faktisk klart dette. Etter ydmykelsene i fjor høst så er det veldig deilig å se at vi fortsatt kan spille jevnt mot bra lag. Bra kamp av alle egentlig, men vil særlig trekke frem Jensen, Reginiussen og Søderlund.
Back to top
View user's profile Send private message
FJohnsen04
Junior


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 33

PostPosted: 28.08.2019 07:01    Post subject: Reply with quote

Anser Rosenborg som et bedre lag/kollektiv enn Dinamo Zagreb, mens Dinamo har bedre enkeltspillere enn Rosenborg. Dette, i tillegg til dumme feil på bortebane, ødelagte for CL denne gangen.

I CL vil derimot Zagbreb møte lag med bedre enkelspillere enn dem selv. Da har ikke Zagreb mye å stille opp med. Blir sannsynligvis lite poeng på de.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 28.08.2019 07:25    Post subject: Reply with quote

DZ var ikke særlig bra defensivt, hvis de ikke strammer opp det så vil de slippe inn vanvittig mange mål i CL. Men som du sier så er de et lite hakk bedre i nærteknikk og fortrapphet enn oss og det var nok denne gangen.
Back to top
View user's profile Send private message
Strominho
Veteran


Joined: 30 Aug 2012
Posts: 1045
Location: Tønsberg

PostPosted: 28.08.2019 07:32    Post subject: Reply with quote

Veldig stolt at laget, vi spiller en kanonmatch, kanskje den beste dette tiåret. Bare Ajax som evt. kan toppe det. Hadde vi hatt marginene med oss kunne det gått bedre. Frisparket til Hedenstad skulle gått inn, også kunne kroatene skutt i treverket i stedet for å score.

Det laget vi har på gang nå er utrolig spennende. Gleder meg virkelig til fortsettelsen. Nå er det bare å glede seg til trekningen av EL og håpe vi får noen spennende lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36  Next
Page 34 of 36

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb