English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 91, 92, 93, 94  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 03.10.2020 16:47    Post subject: Reply with quote

Herr Berg skinner nok med ekstra sterk glans pga et godt kollektiv. Som en del andre. Hos RBK finner vi dessverre eksempler med motsatt fortegn.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 614
Location: Ã…fjord

PostPosted: 03.10.2020 19:56    Post subject: Reply with quote

Aleesami har ikke vært i dialog med norske klubber, ifølge intervju på Eurosport. Ønsker seg en klubb som går for å vinne noe, samt ha mulighet for Europa. Går heller ned en liga, fremfor å kjempe mot nedrykk. Vil ha et prosjekt der treneren ikke sparkes etter kort tid. Høres jo litt ut som en mulig RBK-signering. Selv om Aleesami sjelden har imponert meg stort, tror jeg det ville blitt mye back for lite penger, og en klubben burde sjekket ut.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 03.10.2020 20:02    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Aleesami har ikke vært i dialog med norske klubber, ifølge intervju på Eurosport. Ønsker seg en klubb som går for å vinne noe, samt ha mulighet for Europa. Går heller ned en liga, fremfor å kjempe mot nedrykk. Vil ha et prosjekt der treneren ikke sparkes etter kort tid. Høres jo litt ut som en mulig RBK-signering. Selv om Aleesami sjelden har imponert meg stort, tror jeg det ville blitt mye back for lite penger, og en klubben burde sjekket ut.


Vi trenger ikke en ny dårlig teknisk spiller som brukes et ekstra sekund for å få kontroll på ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 03.10.2020 20:13    Post subject: Reply with quote

Representerer vel heller ikke fremtiden og de lange linjene fremover.
Back to top
View user's profile Send private message
Noah FC
Rutinert


Joined: 27 Aug 2012
Posts: 530
Location: Namsos

PostPosted: 03.10.2020 20:26    Post subject: Reply with quote

Høyrefota?
_________________
Ja. D va d da. Sei d.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 03.10.2020 20:46    Post subject: Reply with quote

Venstrebeint og kanskje den dårligste venstrebacken som har spilt på landslaget. Og det sier litt
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.10.2020 21:35    Post subject: Reply with quote

Ser ikke noe poeng i at vi skal hente Aleesami for å være ærlig. Tror Konate har mer å komme med faktisk, spesielt offensiv. Han er allerede klart bedre enn Hedenstad/Reitan på høyre i mine øyne, og kommer forhåpentligvis bare til å bli bedre når han får bygget bedre relasjoner med medspillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 04.10.2020 10:17    Post subject: Reply with quote

Synes det er viktig og riktig å nevne Aleesami. Ut fra hva vi har og hvor vi er nå. En sentral faktor er om man eventuelt skal ha to stk, og hva det vil koste. Om man kommer billig unna med å ha to venstre backer mener jeg vi kan gå for det. Jeg tror dessuten Hareide kommer til å satse mye tid og ressurser på å få noe ut av Konate. Og faktorene for at det skal lykkes er til stede.
Selv tror det kan være lurt å ha to stykker i konkuranse om den samme plassen. I hvertfall to stk som er så å si på samme hylle.
Aleesami er landslagsspiller. Klart sagt ikke den beste gjennom tidene, men han kan levere ok fotball. Han holder mål i EL.

Billig lønn? Ja, takk.
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 04.10.2020 10:19    Post subject: Reply with quote

Aleesami er oppskrytt som F***, forstår ikke hvorfor han får landskamper.
Vil heller ha Konate og noen andre.
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 04.10.2020 10:32    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Aleesami er oppskrytt som F***, forstår ikke hvorfor han får landskamper.
Vil heller ha Konate og noen andre.


Han er kanskje oppskrytt.
Han spiller på landslaget, og han spiller i Ligue 1. Han har altså motstand som PSG, Marseille, lyon, monaco, Tyskland, England, Danmark osv osv. At han er med i diskusjonen om en mulig plass på backen i Rosenborg er en selvfølge. At han vil hit er derimot ingen selvfølge. Kanskje ikke matchen er så bra, om ingen vil ha han her, og han kanskje ikke vil hit. Razz
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 04.10.2020 11:03    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Aleesami er oppskrytt som F***, forstår ikke hvorfor han får landskamper.
Vil heller ha Konate og noen andre.


Kanskje de som jobber med profesjonelt fotball på heltid, har litt bedre peiling på spillere og hvilke kvaliteter de innehar, enn deg som ser tydligvis verden i svart-hvitt gjennom to lags ølbriller.
Det er jævla lett å sitte hjemme på gutterommet , eller sofaen hjemme å kritisere og synse. Jeg vet ikke hvilke kriterier du dømmer etter, men fakta er at Alesami har spillt fotbal fast i to av av verdens beste ligaer. Han har spilt i både Italia og Frankrike. og han er fast på landslaget.
Tror kanskje den CV’n viserr at han er mer enn god nok for forsvarsrekka til RBK.
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 04.10.2020 11:16    Post subject: Reply with quote

Heldigvis er dette et forum der samtlige er amatører og har forskjellige meninger om spillere. Dersom du vet om et forum med bare fotballeksperter eller trenere som synser om RBK kan du gjerne dele.

Uansett; min mening basert på å ha sett ham både på landslaget, i Ligue 1 kamper og 2-3 kamper for Palermo er at han er svært oppskrytt. Den meningen kommer jeg til å ha helt uavhengig av om du mener en ekspert er bedre "skikket" til å mene noe om det..

- Han har aldri vært noe særlig hurtig og blir ikke bedre med årene
- Han markerer slurvete

skal dog ha at han har en ok innleggsfot, men absolutt ikke god nok til å lønne høyt i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.10.2020 11:21    Post subject: Reply with quote

JB wrote:

Kanskje de som jobber med profesjonelt fotball på heltid, har litt bedre peiling på spillere og hvilke kvaliteter de innehar, enn deg som ser tydligvis verden i svart-hvitt gjennom to lags ølbriller.


SÃ¥ med andre ord kan rbkweb bare legges ned, siden de som jobber i og styrer i klubben uansett vet mye bedre ? Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 04.10.2020 11:25    Post subject: Reply with quote

Aleesami er mer enn god nok til å spille for oss i hvert fall. Foruten den tabben som ble avgjørende mot Italia, har han vært solid for Norge. Ja, sist år tror jeg egentlig bare King, Ødegaard og Berge var bedre. Strålende offensivt, ES-nivå og vel så det defensivt. Rutinert.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 04.10.2020 11:31    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Heldigvis er dette et forum der samtlige er amatører og har forskjellige meninger om spillere. Dersom du vet om et forum med bare fotballeksperter eller trenere som synser om RBK kan du gjerne dele.


Jeg tror nok f.eks. både du og jeg vet mer om RBK enn en såkalt fotballekspert.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 04.10.2020 11:40    Post subject: Reply with quote

Nei Mikkelsen, ikke du
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 04.10.2020 11:56    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:


Jeg tror nok f.eks. både du og jeg vet mer om RBK enn en såkalt fotballekspert.


100% enig
De fleste eksperter er generalister.
Aleesami er en helt ok spiller, men ingenting å kaste millioner etter som "klart førstevalg" på venstre back (som vi jo måtte forvente at han skulle være om vi henter en 29-åring tilbake til norge..)
Back to top
View user's profile Send private message
Platon.XI.XI
Senior


Joined: 09 Oct 2019
Posts: 204
Location: Trondheim

PostPosted: 04.10.2020 12:14    Post subject: Reply with quote

Når 3,14 opphøyd i den syvende sans er lik sant, så tror jeg uansett at det ikke blir noe av. Men nevnes, det skal han!
_________________
Asså, hvis du kaille det å bli spællt ut når dem læmpe ballen fra egen 16 og opp i målgården te oss, og slår oss i lufta, da tar du helt feil! Det e æ ikke enig med dæ i, men du må få lov te å ha den meninga.


Nils A. Eggen
Back to top
View user's profile Send private message
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 04.10.2020 12:20    Post subject: Reply with quote

Hadde vi signert Aleesami hadde det vært en god signering og han burde være klart førstevalg tatt i betraktning det nivået han beviselig har prestert på over lang tid. Men jeg tror det er fullstendig urealistisk at vi henter ham i denne omgang. Han har også sagt selv at han vil fortsette i utlandet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 04.10.2020 14:20    Post subject: Reply with quote

Aleesami ville nok sannsynligvis vært ligaens beste venstreback hvis han kom til Norge.

Han spiller vel på landslaget fordi Meling gikk skadet et par kamper og gjorde grei nok figur til at Lagerbäck som hater å bytte ut spillere lot ham fortsette. En skadefri Meling ville ha holdt ham på benken. Jeg vil anta at Meling vil skyve ham ut av laget straks vi får ny landslagsjef.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3759
Location: Bergen

PostPosted: 04.10.2020 23:23    Post subject: Reply with quote

Deadline day da. Skjer det noe muligens?
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.10.2020 23:28    Post subject: Reply with quote

Det vil vel være overraskende om ikke Valsvik forsvinner ut i en eller annen form. Ellers tror jeg ikke vi får se så mye på inn-fronten. Det er jo allerede forsterket i mange posisjoner, og det er greit å ikke bytte ut alt og alle samtidig. Er Serbesic aktuell for retur nå?

Holmar, Ciljan, Henriksen, Konate og potensielt Svenske-Paul har gått rett inn på laget og forsterket oss. Det er kanskje nok midt i sesongen?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 04.10.2020 23:34    Post subject: Reply with quote

Bør si oss fornøyd med det ja. Nå blir det heller å jobbe langsiktig med å se på spillere man kan få inn til neste sesong og hvem man skal sende ut. Tror nok Hareide allerede begynner å ha gjort seg opp et bilde over hvem som skal få være med videre og ikke og hvillke posisjoner vi må forsterke.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.10.2020 07:00    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Holmar, Ciljan, Henriksen, Konate og potensielt Svenske-Paul har gått rett inn på laget og forsterket oss. Det er kanskje nok midt i sesongen?


Synes det er et veldig greit vindu. Spesielt når man tenker på at vi også er noe forsterket på trenersiden underveis i sesongen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 05.10.2020 07:53    Post subject: Reply with quote

Dette vinduet er jo det beste jeg kan huske. Vi har fått inn de to beste egenproduserte midtbanespillerne som fortsatt spiller aktivt i Europa (Sælnes er antakelig hakket over), en habil midtstopper+VB. Alt uten at det koster annet enn SoF og lønn over kontraktens løpetid. Det er enormt hvor mye laget har blitt forbedret dette vinduet.

Og en spennende svensk spiss. Avventer ifht å ta noen dom på han før neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 91, 92, 93, 94  Next
Page 92 of 94

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb