English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sverige - Norge
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1188

PostPosted: 08.09.2019 21:20    Post subject: Reply with quote

Amerikanerne er over hodet ikke imponert av svenskene og mener at de må forsøke å få tilbake initiativet i kampen.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 08.09.2019 21:20    Post subject: Reply with quote

Synes egentlig vi har bra trøkk nå.

40 minutter gjesp deretter tidvis bra.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 08.09.2019 21:33    Post subject: Reply with quote

Ekstremt dårlige sluttminutter av Norge. Ødegaard (x3) og Berge (x1) mistet ballen ved fire anledninger ved å forsøke å drible i stedet for å sentre til en av spissene som løp i bakrom. Så i stedet for noen ekstremt lovende overgangsmuligheter driblet vi oss bort og ga svenskene flere store muligheter for kontring.

Byttet med Tarik var 100% unødvendig.


Edit: Og da er det slutt - et skuffende uavgjort.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 08.09.2019 21:38    Post subject: Reply with quote

På den positive siden er vi faktisk helt på høyde med Sverige det meste av kampen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 08.09.2019 21:40    Post subject: Reply with quote

Burde turt å starte med Haaland og Tarik. Ble bedre etter at de kom innpå.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.09.2019 21:42    Post subject: Reply with quote

Hehe, VG med 4 til Reginiussen og 6 til Nordtveit. Ship o'hoi!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 08.09.2019 21:42    Post subject: Reply with quote

Men gjorde Henriksen egentlig noe positivt? Veldig merkelig å starte med en spiller som ikke har spilt på flere måneder.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 08.09.2019 21:53    Post subject: Reply with quote

Seff, økte trønderandelen med 100 %, veldig positivt.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 08.09.2019 22:01    Post subject: Reply with quote

Ut etter 64 minutt, så vil ikke si 100%. 71% blir det om du ikke regner med Svenssons lille innhopp på slutten - som du heller ikke skal regne med, for det var Svensson for Sverige det!

Last edited by larsarus on 08.09.2019 22:07; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.09.2019 22:06    Post subject: Reply with quote

Men vi vinner ikke og gir fra oss ledelsen igjen. Det blir ikke sluttspill av slikt selv om VG kjører orgasme «på høyde ned Sverige» «1 poeng er et godt utgangspunkt» etc etc
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 08.09.2019 22:08    Post subject: Reply with quote

Synes det var en bra gjennomført kamp i beste Drillo stil. Vi er på vei, men jeg tror ikke på noe EM sluttspill via kvalik, og det skal bli utrolig tøft mot Serbia i play-off også.

Men om et par år, kanskje med Ceide på vingen i 4-3-3, div. andre som tar steget, masser utvikling og erfaring på Ødegaard, Haaland, Ajer og Berge, så har jeg troen jeg.

Begynner å bli mektig lenge siden sluttspill nå da *sukk*

Rosenborg får levere nå i høst så ikke neste år blir super boring! Men det gjør vi Smile Syntes forresten Reg leverte en god kamp jeg bortsett fra at han blei hekta av et par ganger i 1.omgang. Så en 4 fra VG var veldig merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.09.2019 22:13    Post subject: Reply with quote

Problemet her er jo at de norske spillerne er for dårlige. Ensidig fysiske spillere med middelmådige ballferdigheter og veldig dårlig oversikt. Vi skaper jo en haug med gode overgangsmuligheter, men de spoleres konstant av pasninger som både er dumme og upresise.

Ta Berge for eksempel. Stor, sterk, bra steg, forserer, litt som en tidlig Tettey. Men spiller alltid på første bevegelse på samme side, og nesten alltid en meter for kort.

Ta King. Rask, sterk, intensiv. DÃ¥rlig ballkontroll, skylapper, ukonsentrert i avleveringer.

Tarik, Haaland, Johansen. Aleesami. Maars.

Ødegaard er selvsagt det store unntaket, men han trenger noen å leke med, for ballen blir veldig ofte borte når han leverer den fra seg. Sånn sett er Selnæs viktig for dette laget, for vi trenger det han bringer av pasningsrytme. Meling kunne også gjort en forskjell. Kanskje er Moi løsningen med spilletid i Celtic, men får han det?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.09.2019 22:16    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Men vi vinner ikke og gir fra oss ledelsen igjen. Det blir ikke sluttspill av slikt selv om VG kjører orgasme «på høyde ned Sverige» «1 poeng er et godt utgangspunkt» etc etc


Joda, men vi spilte med Aleesami i nitti minutter, og jeg har hørt at det er ensbetydende med stortap. Så egentlig knuste vi jo forventningene, og kanskje til og med Sverige, her - det må da være den største norske landslagsprestasjonen i et år som begynner på 2?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.09.2019 22:34    Post subject: Reply with quote

Aleesami spilte faktisk ganske bra i dag. Ikke ofte jeg har sjansen til å si det.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 08.09.2019 22:37    Post subject: Reply with quote

Sverige var ikke bedre enn Norge.
Stefan Johansen håper jeg gir seg på landslaget snart. Ikke god nok.
Mats Møller Dæhli og Moi må snart komme tilbake.

Selnæs var dessverre elendig i dag. Veldig treg spiller. Får ikke brukt gode pasningsfoten når Norge spiller kun med 1 spiss.

BB: King og Ødegård
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.09.2019 22:49    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
senador wrote:
Men vi vinner ikke og gir fra oss ledelsen igjen. Det blir ikke sluttspill av slikt selv om VG kjører orgasme «på høyde ned Sverige» «1 poeng er et godt utgangspunkt» etc etc


Joda, men vi spilte med Aleesami i nitti minutter, og jeg har hørt at det er ensbetydende med stortap. Så egentlig knuste vi jo forventningene, og kanskje til og med Sverige, her - det må da være den største norske landslagsprestasjonen i et år som begynner på 2?


Sverige var overraskende svake og vi utnyttet det altfor dårlig når mulighetene først var der, så NEI ingen kjempe prestasjon!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.09.2019 22:52    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:

BB: King og Ødegård




Ferdigscora.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.09.2019 22:57    Post subject: Reply with quote

Var de overraskende svake altså, ikke det mesterlaget som skulle grisebanke oss for noen dager siden? Ikke et lag i ypperste verdenselite? Det er overraskende.

Rart med det, hvor plutselig svake alle lag som ikke vinner kamper er. Og så nærmest gudeaktig gode neste gang igjen. Du er faktisk Brann-fan i mentaliteten, men på alle andre lags vegne, og det er ganske spesielt.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 08.09.2019 23:07    Post subject: Reply with quote

@zorac Very Happy Tommel'n opp!

Johansen scoret mål. Greit. Men han har ikke dette nivået inne. Han KUNNE hindret målet i mot også, dersom han ikke stod å så på 3 meter unna. Tommel'n ned

Mine vanlige hakkekyllinger ellers, Nordtveit og Alasalami spilte et knepp over elendig i dag. Alasalami hadde ok innlegg, kanskje det er derfor Meling ikke slipper til.

@Zaphod
Jeg synes du er for streng. Hvis det blir litt ettervekst på noen plasser i løpet av de neste årene nå ser det mye lysere ut. Vi har noen åpenbare svake men også noen som kommer til å bli veldig gode med årene. Jeg har trua på dette prosjektet, men kanskje litt tidlig.

Så er spørsmålet hva som skjer post Lagerback.

Forøvrig tror jeg vi slår Spania hjemme.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 09.09.2019 07:07    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at Sverige var svake var at Norge lå i 4-5-1 istedet for 4-4-2 og jobbet hardt, samt var godt organiserte.

Det er fortsatt mye å gå på for Norge, men poenget burde være at dette var en vanskelig bortekamp som vi var best i. Så for meg er dette i alle fall den beste prestasjonen til landslaget på en god stund. Så lenge vi fortsetter å ta steg, så ser dette lyst ut.

Kanskje det kan se noe slikt ut om 2 år :

Hansen

Omar/Riisa - Østigård - Ajer - Meling

Evjen - Ødegaard - Berge/Selnæs - Ceide/Moi

Haaland - King
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 09.09.2019 07:09    Post subject: Reply with quote

Tipper vi tar poeng hjemme mot et halvmotivert Spania.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 09.09.2019 07:41    Post subject: Reply with quote

Hvis vi ikke hadde rota bort de poengene hjemme, hadde jo dette vært en kjempekamp.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 09.09.2019 07:59    Post subject: Reply with quote

Må bare si at det er en vanvittig nytelse å se Martin Ødegaard spille fotball. Riktignok klæbba han det til endel mot slutten, men likevel.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.09.2019 09:05    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Hvis det blir litt ettervekst på noen plasser i løpet av de neste årene nå ser det mye lysere ut. Vi har noen åpenbare svake men også noen som kommer til å bli veldig gode med årene. Jeg har trua på dette prosjektet, men kanskje litt tidlig.


Jada, jeg er enig i det, i prinsippet, jeg snakket egentlig om en litt kortere horisont, men spørsmålet er jo litt hva slags valg som tas framover. Er det Lagerbäcks svensk/islandske høyenergi-4-4-2 som skal dyrkes også etter at han gir seg, så er jeg ikke så sikker på at det er den enkleste fotballen å utnytte 'talentenes' kvaliteter.

Og så er det jo som vanlig punktet 'kommer til å bli veldig gode'. Det har vi jo sagt før, om veldig mange norske spillere som viste seg å ha akkurat de begrensningene de nåværende norske A-landslagsspillerne har. Vi mangler utpregede poengspillere, og jeg vet ikke om jeg ser så veldig mye sånt på vei opp heller. Det er litt den 'engelske syken', der mange har potensialet til å spille på bra nivå, men da i spesialiserte vannbærerroller med akkurat de samme begrensningene i pasningsspillet og kreativiteten.

Men vi har Ødegaard, han har mye mer enn det inne allerede, og kanskje kan han være vår Zahovic, Hagi, Litmanen eller Zlatan. Så får utviklingen hans vise hvor langt det rekker, hvor tung bør han kan dra.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 09.09.2019 09:20    Post subject: Reply with quote

Typisk NFF å dra en Rosenborg etter Hamrèn...men nå har vi jo blitt et svenks 4-4-2-lag...så da heller Janne enn et år eller to til med Eggen.

Betyr liksom ikke noe at vi spilte mye bedre når Eggen la om til en treer på midten.

Nå var vel det Lagerbäck gjorde i går mer i retning det Coolen kjørte i ene kampen mot Celtic ifjor, nøytraliserte de nesten fullstendig, men de scoret på den ene glippen vi hadde. Nå hadde Norge litt mer å komme med framover da.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb