English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Torgeir Børven
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 28, 29, 30  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 12.06.2020 13:34    Post subject: Reply with quote

Er både for og mot.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13676
Location: Namsos

PostPosted: 12.06.2020 13:45    Post subject: Reply with quote

Etter det VG kjenner til, tyder interessen fra Trondheim på at de akkurat nå ser for seg å hente Børven når kontrakten utløper 31. juli. I så fall trenger de ikke betale noen overgangssum til Odd.

En gratis Børven er det vanskelig å være negativ til!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5348
Location: Ski

PostPosted: 12.06.2020 13:51    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å se bort fra det faktum at det er en rimelig grå signering. Hans beste prestasjon må ha vært toppscorertittelen i fjor.
Det var en sesong som var helt koko, og Odd gjorde det vel usannsynlig bra poengmessig når man ser på hvor dårlig de spilte til tider.

Sånn sett kan man også si det var sterkt å bli toppscorer. Ser man imidlertid bort fra den sesongen er Børven for meg en ordinær ES-spiller som aldri vil være god nok for outlændet. Altså et ambisjonsnivå få av oss her inne liker..

Sign on fee, gratis overgang. Sikkert like god som Botheim ++. Helt Ok. Men det engasjerer meg kun i området mellom korsryggen og kaviarkrysset.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.06.2020 13:52    Post subject: Reply with quote

Dette bare bekrefter ELENDIG SPILLERLOGISTIKK! Ikke overraskende.
Back to top
View user's profile Send private message
Pinne69
Proff


Joined: 15 Aug 2018
Posts: 297

PostPosted: 12.06.2020 13:54    Post subject: Reply with quote

Strålende å hente topscoreren med 21 mål fra i fjor gratis. Da får Dino og han bytte på å være 9-er. Blir mange kamper på kort tid så det blir bra.

Det er i allefall risky å ikke hente noen. Vi ser tynne ut på topp. Håper selvfølgelig at Dino slår til, men om han ikke gjør det eller blir skadd så kan vi glemme seriegull med Botheim som 9-er. Han trenger utlån for å få fart på sakene. La oss ikke sammenligne han og Børven. Der er det stor forskjell
_________________
"Kvikk i røttern"
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 12.06.2020 13:59    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Dette bare bekrefter ELENDIG SPILLERLOGISTIKK! Ikke overraskende.


Ja, det er virkelig elendig å skulle hente fjorårets toppscorer gratis. Børven har egentlig aldri imponert meg nevneverdig, men forrige sesong var han meget god. For meg er det å hente en gratis spiller, som attpåtil er toppscorer i samme liga, et bra stykke arbeid.

Er enkelte som aldri blir fornøyd, dessverre.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 12.06.2020 14:01    Post subject: Reply with quote

Dette er et typisk kjøp som Molde kunne ha gjort. Jeg ville vært skeptisk og trodd at de har kjøpt katta i sekken, men så viser det seg at han gjør det veldig bra der.

Mange eksempler på at de har kjøpt spillere som ikke ville blitt "godkjent" i Trondheim, men som har vært blant ligaens beste der. Guldbransen, Bjørnbak, Gabrielsen, Linnes, Kristoffer Haugen, Knudtzon, Kristoffer Haraldseid osv. Spillere med "høy" alder som kun har prestert i Norge, men som har løftet Molde og stallen deres til topp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 12.06.2020 14:03    Post subject: Reply with quote

Vi kunne gjort byttedeal med Erik Botheim på sesonglangt lån til Odd, inn med Børven til oss, kjøp av Birk Risa som erstatter for Birger Meling og så kan vi kanskje sende dem Gjermund Åsen eller noe sånt i bytte?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 12.06.2020 14:06    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Dette er et typisk kjøp som Molde kunne ha gjort. Jeg ville vært skeptisk og trodd at de har kjøpt katta i sekken, men så viser det seg at han gjør det veldig bra der.

Helt enig. Kommer han «gratis» mener jeg det er en ganske smart og god investering.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 12.06.2020 14:07    Post subject: Reply with quote

Å hente spillere som har prestert bra i Norge, gratis, er ALDRI dårlig...om han er det vi behøver mest akkurat nå; det er en annen sak...Liten risiko, og uansett sterkere en Islamovic vil jeg mene! Kjappere, bedre avslutter og langt bedre i press!
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 12.06.2020 14:09    Post subject: Reply with quote

Han har mislykkes i VÃ¥lerenga og Brann tidligere, men disse har vel ikke spilt 4-3-3 Rosenborg stil slik Odd har gjort? Kanskje han fungerer best i det systemet vi spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.06.2020 14:22    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
(...) men som har løftet Molde og stallen deres til topp.


Nå tror jeg du blir nødt til å utestenge deg selv. Det er ikke Molde som har blitt løftet til topps, det er vi som har falt ned derfra.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 12.06.2020 14:23    Post subject: Reply with quote

Snart 29 år og en skadehistorikk som overgår de Lanlay. Her er det bare å smelle i bordet en 5-årskontrakt med topplønn Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 12.06.2020 14:34    Post subject: Reply with quote

Vi har vel ingen peiling på hvordan ståa på topp blir i år. Børven vet vi om ikke annet hva kan prestere i ES, så litt mer trygghet der. Med det tette programmet som kommer i år må da vel Børven være godkjent å ha i troppen, i alle fall når det er en rimelig overgang?

Eller er det slik at vi er negative uansett om det ikke er Messi som kommer?

Jada målsetningen er langt der ute i Europa, men sist jeg sjekket var vi et bronsjelag i ES. Steg for steg osv.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvind
Rutinert


Joined: 19 Jul 2011
Posts: 512

PostPosted: 12.06.2020 14:48    Post subject: Reply with quote

Kan ikke skjønne hva som er galt med å hente fjorårets toppscorer i EL, gratis. Børven har da blitt eldre han også. Har nok lært av sine feil, blitt smartere. Vi trenger en rutinert EL-spiss som man vet er god for 15-20 mål. Botheim er spennende, men alt for usikkert kort foreløpig.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 12.06.2020 14:49    Post subject: Reply with quote

Floppet i Brann, floppet i VÃ¥lerenga, floppet i Nederland. Jeg er skeptisk!! I tillegg snart 30.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 12.06.2020 14:50    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å se for meg at han skal komme, da blir det nok ikke noe av Prica og Botheim må sendes ut. Så får vi en Bendtner vs Søder situasjon mellom Børven og Dino. Der hvor ingen av de to neppe er fornøyd med benkeplass.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 12.06.2020 14:52    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Floppet i Brann, floppet i VÃ¥lerenga, floppet i Nederland. Jeg er skeptisk!! I tillegg snart 30.


28

Kan ha mange gode år foran seg.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 12.06.2020 15:02    Post subject: Reply with quote

Må si at dette hadde gitt mening og klassifisert som en kurrant match om vi ikke hadde brent mange kroner på Dino, men nå... jeg skjønner ingenting.
Dino MÅ spille for å få relasjonene til å sitte og utvikle seg om han skal passe for oss og om Børven hentes så blir han i bestefall inbytter?

Kan det være at Dino ikke trives og er på vei bort allerede? DA hadde dette gitt mening tenker jeg.

Forøverig enig i at vi har helt hinnsides elendig spillerlogistikk for tiden.

De eneste plassene jeg synes vi har kurrant "skyggelag" er på keeperplass, høyreback og indreløperplass.
Ellers er det penger og glansbilder for lapskaus rundtomkring!

Nå som det er snakk om spissplass skjønner jeg at Botheim muligens kan lånes ut om Prica kommer slik at vi har et talent som 2valg, men å hente Børven nå, spesielt i disse tider med Covid selv om han kommer gratis så er det sign on fee og lønn som betyr at om Dino blir så er det kriminelt nærmest i forhold til talentarbeidet klubben har gjort via nederlenderne spesielt.
Jeg ønsker meg et RBK der vi har en steerk førsteelver, der vi har solide backups på alle plasser og der unggutta som Nyetuen/Kulego, Brattbakk og Skogen er aktuelle som tredjevalg i sine posisjoner.
Dette blir alt for random for meg Neutral
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 12.06.2020 15:03    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Ratatosk wrote:
Floppet i Brann, floppet i VÃ¥lerenga, floppet i Nederland. Jeg er skeptisk!! I tillegg snart 30.


28

Kan ha mange gode år foran seg.


Blir vel 29 i desember!!
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.06.2020 15:19    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Så får vi en Bendtner vs Søder situasjon mellom Børven og Dino. Der hvor ingen av de to neppe er fornøyd med benkeplass.


Forskjellen der er jo at mens Bendtner (med rette) og Søderlund (av en eller annen merkelig grunn) følte seg for store og meritterte til å sitte på benken for Rosenborg er jo det å kjempe om startplassen hos oss definitivt et steg opp for både Dino og Børven, med tanke på hvor de kommer fra.

Tror som sagt ikke det har så mye å si for Prica, men for Botheim betyr nok både dette og en eventuell Prica-signering, enkeltvis, at han bør spille fotball et annet sted denne sesongen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 12.06.2020 15:21    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt dette. Vi kan få til bedre
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 12.06.2020 15:34    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hedon wrote:
(...) men som har løftet Molde og stallen deres til topp.


Nå tror jeg du blir nødt til å utestenge deg selv. Det er ikke Molde som har blitt løftet til topps, det er vi som har falt ned derfra.


Skulle til å kommentere det samme. Molde har en enorm bredde av middelmådige spillere som har vært ledestjerner i andre norske klubber. RBK på 2015-nivå (som jo skal være vårt vante nivå, minst) hadde kjørt over de totalt. Den enste konkurransen Molde hadde i fjor var et Bodø/Glimt som mistet sin beste offensiv-spiller midt i sesongen, og som spilte med ligaens nest dårligste spiss (bak Søderund).
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.06.2020 16:10    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
senador wrote:
Dette bare bekrefter ELENDIG SPILLERLOGISTIKK! Ikke overraskende.


Ja, det er virkelig elendig å skulle hente fjorårets toppscorer gratis. Børven har egentlig aldri imponert meg nevneverdig, men forrige sesong var han meget god. For meg er det å hente en gratis spiller, som attpåtil er toppscorer i samme liga, et bra stykke arbeid.

Er enkelte som aldri blir fornøyd, dessverre.


Poenget er at han blir 29år. Vi har hentet Dino allerede. Hvorfor skal man plutselig hente en til? Han har mislyktes i flere klubber. Hvorfor skal vi kun på død og liv hente stallfyll og folk på utgående kontrakter i Skandinavia? RBK er virkelig snever.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 616
Location: Ã…fjord

PostPosted: 12.06.2020 16:11    Post subject: Reply with quote

Jeg så et interessant intervju med Fagermo her om dagen, der han beskrev taktikken sin i detalj (på Eurosport). Han gjorde et poeng ut av at Børven var veldig god i Odd, fordi han hadde de riktige løpene rundt seg. Det bekrefter litt det inntrykket jeg har hatt av Børven fra før. Jeg tenker i så fall følgende:

1. Torgeir Børven er ikke en spiller som kan gjøre ting alene. Selv om alle spisser er avhengige av samspill, og kan være del av et rigid system, vil en veldig god spiss alltid score flere mål på egen hånd. Børven har ikke dette internasjonale snittet. Derfor har han også floppet, når han ikke har passet helt inn rundt omkring.

2. Torgeir Børven kan være skikkelig god, så lenge han har god match med systemet rundt seg. Får han rom og kjemi med lagkameratene, bor det en målscorer et sted der inne.

Konklusjon: Jeg tror Børven kan bli veldig god for RBK, så lenge RBK er gode. Og motsatt tror jeg Børven blir en stor flopp, hvis det offensive ikke fungerer. Med tanke på den blandede kvaliteten (ikke kvantiteten) på spissene våre, og at Børven er tilgjengelig gratis, mener jeg det er positivt at RBK henter ham. Stor oppside, liten risiko. Børven gir ingen stjerner i øynene på fansen, men hvis Horneland får skikk på Rosenborg, tror jeg dette kan bli bra. Men så var det nettopp dette med å få skikk på laget da... Men jeg lever iallfall i trua, enn så lenge, både på Børven og Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 28, 29, 30  Next
Page 2 of 30

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb